Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-23, 21:30   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Silly Season 2011


Skapar en tråd för kanske en av de roligaste delarna av hela fotbollsåret, nämligen Silly Season.

I denna tråd diskuterar vi rykten, klara övergångar, vad våra lag bör och inte bör göra. I denna tråd håller vi inte på och tjafsar om vi håller på olika lag och vi håller nivån hög. Inget trams så att säga!

Mitt favoritlag alla kategorier: Liverpool FC

Har gjort en av de sämre säsongerna totalt sett tillsammans med föregående år. Vi har inte missat Europaspel sedan säsongen 00/01 om jag minns korrekt.

När Roy Hodgson fick sparken i vintras låg vi på en 12e plats 5 poäng över nedflyttningsstrecket. Efter han fick gå vet de flesta att Liverpool klättrat en del, faktiskt det lag som efter Chelsea tog flest poäng på vårsäsongen om inget hände iom att vi förlorade de två sista matcherna och tyvärr lät EL-platsen gå till Spurs.

Trots detta ser jag som Liverpool suppoter ett starkt ljus i tunneln, FSG som är nya ägare utav klubben har tydligt visat att de är av annat virke än Humle & Dumle som vi hade innan som körde föreningen i botten.

Då pratar jag inte om att det enbart har kommit in pengar, utan ett en vinnarmentalitet, en professionalism som vi har saknat länge. FSG är ju verksamma i MLB och Boston Red Sox, inte för att jag på något sätt kan något av sporten men de var väl med och förde Red Sox till sin första vinst någonsin eller iaf på mycket länge.

I liverpool har de lyckats skapa, på väldigt kort tid, en harmoni som vi inte skådat sedan ptja framgångsåren med Rafa iaf.

King Kenny har tillsammans med Steve Clarke, och David Comolli (mannen som scoutade Bale åt Spurs....) med flera lyckats skapa självförtroende i truppen och fått laget att tro på framtiden. PÅ den ekonomiska sidan har vi från och med nästa säsong det bästa sponsoravtalet i PL läste jag någonstans.

Det har införts en ny värvningsstrategi och en sådan jag gillar. Vi ska värva för framtiden, det kan innebära spelare till akademin, men även spelare som Suarez och Caroll som är etablerade men har många år framför sig.

Hur ser det ut i truppen då?

Reina har gått ut och sagt att han stannar, eventuellt kommer en ny backup värvas då vi snart bara har unga killar där bakom.

Backlinjen, i och med genombrotten av Kelly, Flanagan och Robinson så måste jag säga att med rätt förutsättningar kan Liverpool sitta på 3/4 delar av en kommande Engelsk försvarslinje. Det krävs en hel del för det, men samtliga tre (framförallt Kelly och Flanagan) har gjort stora intryck.

Kyrgiakos, Aurelio och kanske agger får lämna. Ersättare som det pratas om är Cahill, Dann, Sakho, Enrique m fl.

Mittfältet behöver breddas och rensas ut, spelare som Joe Cole, Maxi Rodrigues, Chris Mavinga och Christian Poulsen hänger i luften för att bli skeppade.

Här pratades det om allt för många för att hålla koll, men Mvila, Young, Downing, Hazard, Marveaux, De Bryune Adam, Mata med flera sägs vara på önskelistan.

Jag anser att varken Downing eller Young är spelare vi vinner PL tack vare, men de kanske höjer sig och är klar bättre än våra wings idag.

Hazard är en våt dröm såklart...

I anfallet lär vi skeppa Ngog och Jovanovic och det pratas om Wickham, Lukaku och några fler.


Min önskan är att vi satsar på att plocka in 3-4 kvalitetsspelare och inte köper 7-8 spelare för att bredda. Vi har många starka ungdomar till bredden, se bara på U19-truppen i England där vi har med Conor Coady, Jack Robinson, John Flanagan, Michael Ngoo, Andre Wisdom, Tom Ince samt Jonjo Shelvey.

3 av dessa har spelat en del i år och lägg till Spearing och Kelly så är det ytterliggare två unga spelare som har visat att de klarar av att fylla luckor och rotera.

Låt det börja!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5), Vlad (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 22:23   #2
 
MrHanssons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 973


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

måste bara för king kenny och company på vårsäsongen, förhoppningsvis slipper vi fler poängtapp på "the cop" mot bottenlagen.
Informationen där verkar vara korrekt, är ju tyvär en del horribla spelare vi har i laget!
MrHansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 23:14   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ett rykte som intensifierats idag är att Brad Friedel har skrivit på ett tvårårskontrakt som backup till Pepe Reina. Utomordentlig värvning om du frågar mig, en stabil målvakt som har gjort karriär och finner sig i att vara nummer 2 fram till pensionen.

Om Reina skulle skadas (har han någonsin missat en match pga skada?), så är Friedel ett bra alternativ att ha på bänken och han är erfaren vilket inte är någon nackdel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 07:04   #4
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Atletico Madrids Sergio Agüero har tydligen gått ut och sagt att det är dags för han att lämna Atletico i sommar. Han är minst sagt eftertraktad på marknaden men man måste punga upp ca. 400 miljoner kronor för att signa honom. Det är en av mina favoritspelare och jag gratulerar den klubben som lyckas signa honom!
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 08:18   #5
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Läste att mitt kära Arsenal vill ha kvar Bendtner fastän han vill bli såld. Undrar egentligen hur Wenger tänker då Bendtner är bland de sämsta Arsenal-anfallarna i modern tid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pepphe (+1), Lunkan (+30)

Senast redigerad av Persa den 2011-05-24 klockan 11:57.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 14:48   #6
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Läste att mitt kära Arsenal vill ha kvar Bendtner fastän han vill bli såld. Undrar egentligen hur Wenger tänker då Bendtner är bland de sämsta Arsenal-anfallarna i modern tid.
Håller med. Klumpigare fötter får man ju leta efter: http://www.youtube.com/watch?v=HMo7FDqoVyE
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 15:29   #7
 
isathans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Niklas Bendtner må vara den sämsta fotbollsspelaren på den här planeten. Kollade på förra säsongens "Review" och det slog mig vad mycket vi (Är Arsenal fan) har förlorat på sådana spelare som ej borde platsat egentligen. Almunia, Bendtner, Denilson. Kan alla bara dra. Please.

Arsenals prioriteringar inför nästa säsong

1. Värva en ny målvakt, även fast polacken Wojciech Szczesny har varit helt okej, men låt killen stå på mognad någon säsong till.

2. Göra av med alla överflödiga spelare som Bentdner, Almunia och Denilson plus några till. Denilson har klart gjort att han lämnar i alla fall... Hoppas fler hoppar på tåget.

3. Håll kvar alla spelare som det ryktas hej vilt om. Fabregas, Nasri mfl.

4. Värva en striker. En riktig måltjuv. Arsenal har saknat den där måltjuven länge nu. Van Persie producerar, visst. Men han är ingen renodlad måltjuv. Han är mer en komma ner i banan och möta boll spelare. Jag tror själv stenhårt på Carlos Vela men när han väl fått chansen i A-laget har han sett lite tunn ut, men Wenger utnyttjar inte honom på det sättet jag vill.
isathan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 15:46   #8
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isathan Visa inlägg
3. Håll kvar alla spelare som det ryktas hej vilt om. Fabregas, Nasri mfl.
Jag har på känn att spelar Fabregas ännu nästa säsong så kommer det att bli som med Torres i Liverpool i början av denna säsongen. Lite halvhjätade insatser på plan eftersom han hellre vill spela nån annanstans (läs Barca). Lika bra att ta bra betalt medans det ännu går och sätta pengarna på en bra målvakt och ett par stabila försvarare. Annars får nog Arsenal kämpa om 4-5 platsen med Spurs och Pool nästa säsong.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 15:53   #9
 
isathans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För mig spelar det faktiskt ingen roll. Tidigare Silly Seasons har jag velat av ganska förklarliga skäl ha kvar Fabregas. Men denna säsong har det inte varit gamla goda Fabregas och när han varit borta i år har andra klivit fram te.x Wilshere och Nasri. Så som du säger, sälj honom nu medans transfervärdet är högt och spendera de pengarna de får inte för honom på bland annat en målvakt.
isathan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 16:54   #10
 
toniejs avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 324


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra skrivet Robin, ska försöka skriva en liknande text om mitt(och många andras) favorit lag : Arsenal FC

Säsongen började som vanligt där Wenger lyckats värva 2 okända samt en semi-känd spelare; Laurent Koscielny, Sebastien Squillaci och Marouane Chamakh.

Som vanligt var Robin Van Persie skadad hela första halvan av säsongen, men då klev Chamakh fram som och räddade Arsenal med mål och viktiga straffar för oss i tighta matcher. Oavsett hur säsongen sett ut måste jag ändå tycka att Marockanen var en lyckad värvning med tanke på att han kom gratis.

Den första motgången för Arsenal kom när fjolårets supervärvning Thomas Vermaelen vart hälskadad i en Landskamp och vart borta från spel i ca 9 månader, Arsenal fick helt enkelt förlita sig på en helt ny central backlinje samt med Johan Djourou som varit borta från spel i ett år. Nu när säsongen är avslutad ser man att det Koscielny var en någorlunda lyckad värvning medans Squallaci är för Arsenal vad Silvestre var för oss förra säsongen, D.v.s att alla spel på att motståndarna skulle göra mål var ett värdespel oavsett odds.

Men nu till Silly snacket. Wenger har nyligen gått ut med att han ska fronta silly season på ett helt annat sätt än tidigare säsonger, men det kommer inte innebära 50£ värvningar á Torres.

Det viktigaste arbetet han har framför sig är att försäkra att Nasri stannar och skriver på nytt samt Clichy som båda har 1 år kvar på sina kontrakt. Det är nästintill klart att Denilson lämnar i sommar vilket har synts i Wengers laguttagningar där han inte ens fått vara bänknötare nu på slutet när alla är 'friska och hela'. I det ser jag ingen större förlust för killen är helt enkelt inte tillräckligt bra och stark för PL spel. Han ryktas gå till Italien och Roma.
Bentner's pappa som även är hans agent har gått ut med att Nicholas inte är nöjd med sin situation som bänknötare och vill lämna till 100% om inte det ändras. Personligen tycker jag att han är en riktigt bra spelare med väldigt mycket potential. Man får tänka på att Dansken fortfarande är ung och mr Wenger spelat han som ytter där jag tycker att hans potential och hot går till spillo. Det ryktas att han lämnar oss för Bundesliga i sommar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Arsenals målvaktsfråga, Fabianski som var så värdelös förra säsongen gjorde en riktigt stark höst och cemterade sin position som nr 1. Tills han skadade sig och mannen med bara konsonanter i sitt efternamn klev in, Wojciech Szczęsny (google hjälp) har gjort en bra vår men har lyckats med några katastrofala misstag (carling finalen). Så det är inte riktigt samma kris i år som det var inför säsongen på målvaktssidan. Kan/vill Almunia stanna får han gärna göra det, för oavsett hur kass han är så är han tillräckligt bra med sin rutin att ha som tredjemålvakt.

Backar:
I Sagna har Arsenal ligans bästa högerback och med Eboue som fullgod ersättare vid skada. Bland mittbackarna skulle jag vilja bli av med Squallaci till förmån mot Cahill eller Samba som båda har PL erfarenhet och ett jävlaranama som saknas i Gunners.
Vi får se vad Wenger gör med den positionen med tanke på att han tycker att brittiska spelare är kraftigt övervärderade. Om Clichy lämnar bör vi titta efter en ny rutinerad VB eftersom Gibbs inte riktigt håller än med sitt svaga positionsspel.

Mittfält:
Det ryktas om Scott Parker nu när W.Ham blir nedflyttade, men han ryktas dock till de flesta PL klubbar i den övre halvan av tabellen. Han skulle verkligen vara perfekt att ha antingen med Song samtidigt eller som komplement till Song när han spelat för mycket. Andra rykten är Hazard från Lille som även ryktas till alla andra klubbar.
Arsenal får tillbaka den till Feynoord utlånade Japanen Ryo Miyaichi som är väldigt hypad i Gooner kretsar och det är bara att hoppas att killen får arbetstillstånd i England.

Anfall;
Om/när Bentner lämnar så bör Wenger fylla hans position direkt. Det har ryktats ett tag om Benzema, men det känns väldigt Silly. Sen går det inte så mycket mer rykten bland anfallare.

Om jag känner Wenger rätt så kommer han att ta upp spelare från akademin och utlånade spelare och kalla dom för nyförvärv som han har gjort tidigare. Det vart lyckat med Wilshere får vi bara hoppas att någon av; Lansbury, Aneke, Vela, Frimpong, Couqeline, JET eller Afobe kan ta det klivet. Själv tror jag att Vela lämnar eftersom han inte ens fått någon speltid i W.Brom hur ska han då få spela i Arsenal?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Stampe (+1)
toniej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 17:15   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mitt lag : Newcastle United har ju minst 35miljoner pund att spendera, spenderas dom rätt så tror och hoppas jag att dom kan vara med och slåss om Europaplatserna, hoppas innerligt att Jose Enrique stannar kvar också!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dellgren (+5)
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 17:37   #12
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erikbgif Visa inlägg
Mitt lag : Newcastle United har ju minst 35miljoner pund att spendera, spenderas dom rätt så tror och hoppas jag att dom kan vara med och slåss om Europaplatserna, hoppas innerligt att Jose Enrique stannar kvar också!
Varför tror du det. För att det var pengarna Newcastle fick för Carroll?

Så länge Mike Ashley är kvar kommer inte Newcastle spendera några stora pengar,han har förlorat massor på degraderingen och vill fortfarande sälja klubben. Det är inte Champ Manager där klubbarna kan lägga allt de får in på nya spelare.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 17:43   #13
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Varför tror du det. För att det var pengarna Newcastle fick för Carroll?

Så länge Mike Ashley är kvar kommer inte Newcastle spendera några stora pengar,han har förlorat massor på degraderingen och vill fortfarande sälja klubben. Det är inte Champ Manager där klubbarna kan lägga allt de får in på nya spelare.
Där slutade min hjärna hänga med..?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 17:45   #14
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Där slutade min hjärna hänga med..?
Har du förträngt att Newcastle åkte ur PL 08/09 och spelade i Championship 09/10 med en dyr trupp.

Jag kanske fraserade det dåligt iofs
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 17:52   #15
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Har du förträngt att Newcastle åkte ur PL 08/09 och spelade i Championship 09/10 med en dyr trupp.

Jag kanske fraserade det dåligt iofs
Jag trodde du menade att Newcastle åkte ur i år.. Men nu är jag med dig och nej jag har inte förträngt någonting YNWA!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-24, 20:54   #16
 
mattiaspolancos avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 551


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det vore ruggigt roligt om Alexis Sanchez (Udinese) gick till Arsenal. Tycker hans spelstil passar väldigt bra (och tusen gånger bättre än Bendtner)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1)
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 17:42   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Reto Ziegler klar för Juventus, är inte det en rätt bra värving ni somhar koll på Serie A?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 17:57   #18
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Reto Ziegler klar för Juventus, är inte det en rätt bra värving ni somhar koll på Serie A?
Jo det tycker jag allt, Ziegler var väldigt bra, liksom hela Samp, under 09/10. Årets säsong var ju sämre men svårt att spela i ett krislag, tror att han är mogen att spela i en större klubb.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-26, 20:19   #19
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Tycker inte att det är en spelare av den allra högsta kalibern, Ingen spelare för CL, nu är ju juventus inte i någon europeisk cup men man tycker ju att dom borde ha tankarna i deras värvningar för att komma dit. Men visst är det helt klart en bra värvning, dessutom gratis. Ziegler lär väl användas fram tills att dom blivit ett riktigt stort lag igen för att sedan säljas för en sådär 80 miljoner.

Av vad jag har hört från juve supportrar så har de velat ha ytterbackar. Ziegler lär bli en bra värvning nu i juves "kristider"


Seedorf skrev på nytt kontrakt för Milan.
Bara jag som tycker att det var ett idiotisk drag för ett Milan som velat satsat ungt?
De har ju redan skrivit på nya kontrakt med Nesta, Inzaghi, Ambrosini, Vill skriva på med gattusso. Är detta deras tankar på unga spelare? Visst inzaghi är ju alltid ung när han väl nätat
Ni kan säga vad ni vill om seedorf, att han hade en lysande vår o bla bla bla.
Men faktum är att han vart bland dom sämre spelarna i Milan de senaste 2-3 säsongerna. Han var USEL ända fram tills våren kom, då plötsligt fick han en nytändning för att kunna få ett nytt saftigt kontrakt av Milan för att suga ut så mkt pengar som möjligt.
Löjligt att Milan köpte det och skrev på nytt med honom!
btw, någon som har info om vad hans nya lön är på?
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 00:36   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Poja: Seedorf har sänkt sin lön från 5mil € till 2.5mil €, Inzaghi 3mil € till 0.8€, Ambrosini 4mil € till 2mil €, Nesta från 4mil € till 2mil €.

Klara ut:Legrotalie,Jankulovski,Pirlo(Juve, önskar den mannen all lycka)

Påväg ut:Pappastolpsiususus(Så gott som klar för Genoa), Amelia(Roma troligen), Oddo, Gattuso(Oklart om han signar nytt kontrakt med lägre lön som de andra eller drar till ryssland/arabvärlden och får monsterlön), Urby Emanuelsson, Strasser

Klara in: Taiwo, Mexes & Paloschi

Påväg in: Prince Boateng(99% klar kostar 7m € från Genoa) + en jävla massa rykten men absolut hetaste namnen är Hamsik(Napoli) & Asamoah(Udine) får vi de två är jag VÄLDIGT NÖJD.

Vem/Vilka det är nu som kommer är det med all säkerhet vara mittfältare.

Ytterbackarna: Taiwo,Abate,Zambrotta,Antonini, Bonera & Flamini om det krisar.

Mittbackarna:Silva,Mexes,Nesta,Yepes & Bonera krismannen.

Mittfältet:Van Bommel,Prince Boateng, Mr X, Mr X, Seedorf, Ambrosini, Gattuso? Urby? Flamini?

Anfallet:Ibra,Pato,Cassano,Robinho,Super Pippo

Backlinjen & Anfallet känns bra medans mittfältet är för tillfället kaotiskt.

GE MIG MITTFÄLTARE BERLU

Forza Milan
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:05   #21
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Att Seedorf skrev på nytt tycker jag var bra, det är en person jag vill ha kvar i klubben efter avslutad karriär. Hans nya kontrakt påverkar inte heller om det köps in någon ny mittfältare som skall gå rakt in i elvan och då kan man lika gärna förnya Clydes kontrakt som att värva någon för att sitta på bänken.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:44   #22
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Läste om att båda Arsenal och Tottenham är intresserade av Falcao. Om han nu går till Arsenal, måste Wenger se till att ändra på spelupplägget så att det fungerar med två centrala anfallare. Tror inte Falcao är intresserad av att gå från given Portoanfallare till Arsenalbänknötare, för han kommer knappast peta Van Persie.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:52   #23
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Seedorf satt på ett av de fetaste kontrakten i Milan, Obs fanns nog fler på samma lönenivå. Men han satt iaf på topp 10 lönekontrakt inför denna säsong.
Att han då sänkt den lönen med hälften säger inte så mycket, det är fortfarande en fet jävla lön han sitter på, o du tycker det är okej att han kan nöta bänk hela säsongen?

Jag är väldigt ledsen över att Seedorf skrev på nytt kontrakt med Milan, om han ska spela som han gjort i snitt de senaste 3 säsongerna så är detta en stor ekonomisk samt sportslig förlust.

Folk tittar bara på den senaste vårsäsongen han då han bländade till i ett par matcher och tror att han är 23 år igen.
Att gå runt på plan och verkligen förstöra mer i spelet än göra nytta (seedorf) under ena delen av säsongen för att sedan några månader innan kontraktet går ut visa upp en sida av fotbollsbriljans i 3-4 matcher är inget skäl till att behålla honom, inte på ett sånt fet kontrakt.

Ni kan säga att Seedorf vann assist ligan bland mittfältarna(ej säker på att han ens gjorde detta) denna säsong, men so what? Vem i helvete skulle annars göra de? Gattuso? Ambrosini? Flamini? Pirlo som var skadad hela säsongen? Skulle merkel lr strasser gjort det som endast gjorde några inhopp och någon match från start var? Skulle van bommel göra det som spela halva säsongen?

Seedorf var vår ända offensiva mittfältspjäs och det håller inte!
Jag skulle hellre sett Piatti från almeria som just precis har åkt ut nöta bänk i milan än Seedorf. En ung spelare med potential, Billig då almeria åkt ut, samt även en låg lön.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 09:53   #24
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Läste om att båda Arsenal och Tottenham är intresserade av Falcao. Om han nu går till Arsenal, måste Wenger se till att ändra på spelupplägget så att det fungerar med två centrala anfallare. Tror inte Falcao är intresserad av att gå från given Portoanfallare till Arsenalbänknötare, för han kommer knappast peta Van Persie.
Förstår inte varför van persie ens får spela Central anfallare, Släpp ut han på kanterna där han inte är lika låst av 2 tunga mittbackar.
Vänsterkanten så kan han göra inlägg med sin härliga vänsterfot samt passa in bollar bakom backlinjen.

högerkanten så kan han vika in i banan o dundra in bollarna i bortre samt även där passa in bollar bakom backlinjen!
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 10:07   #25
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Helt klart tycker vi olika om Clyde Poja, men visst jag håller med dig att han varit bedrövlig de senaste åren bortsett från denna våren. Men jag tycker det finns andra spelar att göra av sig med som bidrar med mindre, både Seedorf och Flamini, den senare kan vi säkert få en slant för dessutom. Hans fötter har aldrig varit dugliga för italiensk fotboll, han transporterar boll så oerhört långsamt.
Jag tror även att man tänker som så att om det är Ganso som kommer, vilket de flesta tror, så kommer han som ny till europa och man vet aldrig riktigt hur en sådan spelare acklimatiserar sig till fotbollen, att då ha Seedorf på bänken som både kan stötta och lära upp honom samt täcka upp vid eventuella skador och formsvackor ser jag som ett bättre alternativ än t.ex Piatti som du nämnde då han heller aldrig spelat i Italien och listan kan göras lång på spelare som briljerat i Spanien för att sen tokfloppa i Italien.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 10:47   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Enligt vissa Källor har Blackpool n accepterat ett bud från Liverpool på Charlie Adam som uppgår till £7 miljoner.

Min reflektion är följande:

Det Liverpool lidit av mest senaste tiden är ett allt för statiskt mittfält. Adam har gång på gång visat att han har otrolig blick för spelet, bra vänsterfot, bra målsinne och kan prestera mot de bra lagen.
Frågetecken för hans kondition då han ofta tagit slut och Blackpool var det lag som tappade mest poäng i slutskedet utav matcher i årets PL. Inte alls sällan efter Adam blivit utbytt.

I Liverpool skulle han konkurrera med Meireles samt Gerrard om de centrala mittfältspositionerna framför Lucas.

Gerrard dras med skador och blir inte yngre, detta är en potentiell breddvärvning och det är en bra sådan. Se på Utd som hade Anderson, Scholes, Hargreaves, Fletcher, Gibsson, Giggs, Carrick och kanse nån till jag glömmer som alla konkurrerade om samma platser.

Vi behöver kreativitet och avlastning för Gerrard så att alla orkar/håller sig hela. Adam känns som en bra lösning då han dessutom uttryckt viss "kärlek" till klubben.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+3)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 14:36   #27
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Skapar en tråd för kanske en av de roligaste delarna av hela fotbollsåret, nämligen Silly Season.

I denna tråd diskuterar vi rykten, klara övergångar, vad våra lag bör och inte bör göra. I denna tråd håller vi inte på och tjafsar om vi håller på olika lag och vi håller nivån hög. Inget trams så att säga!

Mitt favoritlag alla kategorier: Liverpool FC

Har gjort en av de sämre säsongerna totalt sett tillsammans med föregående år. Vi har inte missat Europaspel sedan säsongen 00/01 om jag minns korrekt.

När Roy Hodgson fick sparken i vintras låg vi på en 12e plats 5 poäng över nedflyttningsstrecket. Efter han fick gå vet de flesta att Liverpool klättrat en del, faktiskt det lag som efter Chelsea tog flest poäng på vårsäsongen om inget hände iom att vi förlorade de två sista matcherna och tyvärr lät EL-platsen gå till Spurs.

Trots detta ser jag som Liverpool suppoter ett starkt ljus i tunneln, FSG som är nya ägare utav klubben har tydligt visat att de är av annat virke än Humle & Dumle som vi hade innan som körde föreningen i botten.

Då pratar jag inte om att det enbart har kommit in pengar, utan ett en vinnarmentalitet, en professionalism som vi har saknat länge. FSG är ju verksamma i MLB och Boston Red Sox, inte för att jag på något sätt kan något av sporten men de var väl med och förde Red Sox till sin första vinst någonsin eller iaf på mycket länge.

I liverpool har de lyckats skapa, på väldigt kort tid, en harmoni som vi inte skådat sedan ptja framgångsåren med Rafa iaf.

King Kenny har tillsammans med Steve Clarke, och David Comolli (mannen som scoutade Bale åt Spurs....) med flera lyckats skapa självförtroende i truppen och fått laget att tro på framtiden. PÅ den ekonomiska sidan har vi från och med nästa säsong det bästa sponsoravtalet i PL läste jag någonstans.

Det har införts en ny värvningsstrategi och en sådan jag gillar. Vi ska värva för framtiden, det kan innebära spelare till akademin, men även spelare som Suarez och Caroll som är etablerade men har många år framför sig.

Hur ser det ut i truppen då?

Reina har gått ut och sagt att han stannar, eventuellt kommer en ny backup värvas då vi snart bara har unga killar där bakom.

Backlinjen, i och med genombrotten av Kelly, Flanagan och Robinson så måste jag säga att med rätt förutsättningar kan Liverpool sitta på 3/4 delar av en kommande Engelsk försvarslinje. Det krävs en hel del för det, men samtliga tre (framförallt Kelly och Flanagan) har gjort stora intryck.

Kyrgiakos, Aurelio och kanske agger får lämna. Ersättare som det pratas om är Cahill, Dann, Sakho, Enrique m fl.

Mittfältet behöver breddas och rensas ut, spelare som Joe Cole, Maxi Rodrigues, Chris Mavinga och Christian Poulsen hänger i luften för att bli skeppade.

Här pratades det om allt för många för att hålla koll, men Mvila, Young, Downing, Hazard, Marveaux, De Bryune Adam, Mata med flera sägs vara på önskelistan.

Jag anser att varken Downing eller Young är spelare vi vinner PL tack vare, men de kanske höjer sig och är klar bättre än våra wings idag.

Hazard är en våt dröm såklart...

I anfallet lär vi skeppa Ngog och Jovanovic och det pratas om Wickham, Lukaku och några fler.


Min önskan är att vi satsar på att plocka in 3-4 kvalitetsspelare och inte köper 7-8 spelare för att bredda. Vi har många starka ungdomar till bredden, se bara på U19-truppen i England där vi har med Conor Coady, Jack Robinson, John Flanagan, Michael Ngoo, Andre Wisdom, Tom Ince samt Jonjo Shelvey.

3 av dessa har spelat en del i år och lägg till Spearing och Kelly så är det ytterliggare två unga spelare som har visat att de klarar av att fylla luckor och rotera.

Låt det börja!
vann inte pool trippeln 00/01, ligacup, fa-cup och uefa cupen. läst nånstans att det är 11år sen man inte deltog i uefa-spel.
my2cent
brad friedel har ju ett förflutet i pool, typ 11år sen... hehe.

kan bli en kul tråd.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 14:40   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
vann inte pool trippeln 00/01, ligacup, fa-cup och uefa cupen. läst nånstans att det är 11år sen man inte deltog i uefa-spel.
my2cent
brad friedel har ju ett förflutet i pool, typ 11år sen... hehe.

kan bli en kul tråd.
Ja, kanske var 99/00 vi missade europaspel senast, minns inte exakt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 00:22   #29
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ja, kanske var 99/00 vi missade europaspel senast, minns inte exakt
Vi när du talar om pool? Tyckte att du nämnde att du var ett arsenal fan i början i av tråden?
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 01:05   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Mitt favoritlag alla kategorier: Liverpool FC
Tyckte det var ganska glasklart att han är pool fan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1)
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 09:49   #31
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Tyckte det var ganska glasklart att han är pool fan
Haha Silly me, tyckte jag hade läst arsenal

Tillbaka till ämnet

Vilken klubb tror vi Sebastian Larsson går till? Vilken klubb passar honom bäst? Ska han stanna kvar i PL eller gå iväg till La Liga som han uttryckt att han gillar.
När det var tal om i vintertransfern att han skulle gå till Newcastle och spela ihop med Andy Caroll tyckte jag det lät som ett riktigt bra recept på många mål dom två emellan. Jag tycker definitivt att Sebastian själv borde signa för en klubb med en tung striker som gillar att göra mål med huvet då han har så fina inlägg. Kanske blir nu konkurrensen mot D.kuyt för svår om han skulle signa för pool och bilda ett par med Caroll

Senast redigerad av poja_90 den 2011-05-28 klockan 09:54.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 11:30   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Sebastian Larsson i Liverpool? Hoppas du skojar! Tanken är att vi ska bli bättre nästa år. Han kan ju gå till Villa och ersätta Downing..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 11:34   #33
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det snackas om yttrar i klass med Mata, Young, Downing, Hazard och De Bruyne. Inga medelmåttor à la Larsson där inte!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 18:07   #34
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Sebastian Larsson i Liverpool? Hoppas du skojar! Tanken är att vi ska bli bättre nästa år. Han kan ju gå till Villa och ersätta Downing..
Var ett rykte om det i vintras, därför jag drog upp det.
Jag vill bara se honom i ett lag med en tung striker som e bra på huvet.
Han skulle nog inte vara så himla dålig för liverpool som du tror, Visst så skulle jag inte heller vilja se honom som en man för startelvan, a-laget absolut, rotations spelare. Han kan ju ändå spela på ett par positioner, och för liverpool som har en sån ganska tunn trupp skulle det väl inte vara helt fel.

men å andra sidan har ju liverpool nya ägare nu och de lär ju satsa på större namn än så!
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 18:15   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Var ett rykte om det i vintras, därför jag drog upp det.
Jag vill bara se honom i ett lag med en tung striker som e bra på huvet.
Han skulle nog inte vara så himla dålig för liverpool som du tror, Visst så skulle jag inte heller vilja se honom som en man för startelvan, a-laget absolut, rotations spelare. Han kan ju ändå spela på ett par positioner, och för liverpool som har en sån ganska tunn trupp skulle det väl inte vara helt fel.

men å andra sidan har ju liverpool nya ägare nu och de lär ju satsa på större namn än så!
Nu ska vi räta ut ett och annat:

1: Ryktet florerade INNAN Roy fick gå, konstigt att det ryktet fanns när mannen som plockade in Konchesky, Poulsen och Brad Jones var i klubben.

2: Är det något Liverpool har så är det ju bredd i laget, det som saknas är ju spets. A-truppen var helt insane stor i år och med tanke på att vi med all sannolikhet göra oss av med:

Jones, Kyrgiakos, Cole, Jovanovic, Poulsen, Mavinga, Ngog, Aurelio, Insua, Degen, Aquilani, El Zhar och eventuellt en del spelare från reservtruppen som inte blommat ut som det var tänkt.

Om alla dessa försvinner ska Seb alltså konkurrera med: Gerrad, Lucas, Meireles, Kuyt, Maxi, Spearing, Shelvey. Inte ens om vi släpper allt dökött och inte värvar så skulle Seb ta en plats i den röda tröjan.

Nej du, de värvningar som ska in är spelare som är bättre än de vi ersätter, och visst Seb skulle väl stå före i Poulsen och El Zhar i ledet om de skulle stanna, men vi snackar om värvningar som ska ta oss tillbaka till CL så Seb blev nog avskriven i samma stund Comolli kom in i bilden.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 10:22   #36
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Nu ska vi räta ut ett och annat:

1: Ryktet florerade INNAN Roy fick gå, konstigt att det ryktet fanns när mannen som plockade in Konchesky, Poulsen och Brad Jones var i klubben.

2: Är det något Liverpool har så är det ju bredd i laget, det som saknas är ju spets. A-truppen var helt insane stor i år och med tanke på att vi med all sannolikhet göra oss av med:

Jones, Kyrgiakos, Cole, Jovanovic, Poulsen, Mavinga, Ngog, Aurelio, Insua, Degen, Aquilani, El Zhar och eventuellt en del spelare från reservtruppen som inte blommat ut som det var tänkt.

Om alla dessa försvinner ska Seb alltså konkurrera med: Gerrad, Lucas, Meireles, Kuyt, Maxi, Spearing, Shelvey. Inte ens om vi släpper allt dökött och inte värvar så skulle Seb ta en plats i den röda tröjan.

Nej du, de värvningar som ska in är spelare som är bättre än de vi ersätter, och visst Seb skulle väl stå före i Poulsen och El Zhar i ledet om de skulle stanna, men vi snackar om värvningar som ska ta oss tillbaka till CL så Seb blev nog avskriven i samma stund Comolli kom in i bilden.
Man har ju alltid starkare känslor för sitt favorit lag än vad andra har, i det här fallet du jämtemot mig. Jag tycker Seb går före fler spelare än Poulsen och El zhar. Degen, Jones, Mavinga, Ngog, möjligtvis jovanovic också.
Även kung Gerrard har ju så stora skadeproblem så en bosman ersättare skulle vara bra prismässigt. Men så är det ju också självklart att det är Meiereles som fyller ut Gerrards tomrum när han går skadad.

Om vi nu ska byta ämne och spelare så är väl nog Mata/Young de yttrar man ska satsa på i första hand, Båda spelar på vänsterkanten för sina klubbar och båda kan ta klivet in i mitten men har för mig att young själv gillar att lira i mitten? Där krockar det ju med Gerrard/Meiereles och Aquiliani om han nu skullle stanna kvar i pool. Young kan ju också lira på högerkanten ifall kuyt skulle gå sönder ett par veckor vilket inte är särskilt vanligt att han gör.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 10:31   #37
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Man har ju alltid starkare känslor för sitt favorit lag än vad andra har, i det här fallet du jämtemot mig. Jag tycker Seb går före fler spelare än Poulsen och El zhar. Degen, Jones, Mavinga, Ngog, möjligtvis jovanovic också.
Även kung Gerrard har ju så stora skadeproblem så en bosman ersättare skulle vara bra prismässigt. Men så är det ju också självklart att det är Meiereles som fyller ut Gerrards tomrum när han går skadad.

Om vi nu ska byta ämne och spelare så är väl nog Mata/Young de yttrar man ska satsa på i första hand, Båda spelar på vänsterkanten för sina klubbar och båda kan ta klivet in i mitten men har för mig att young själv gillar att lira i mitten? Där krockar det ju med Gerrard/Meiereles och Aquiliani om han nu skullle stanna kvar i pool. Young kan ju också lira på högerkanten ifall kuyt skulle gå sönder ett par veckor vilket inte är särskilt vanligt att han gör.
Detta har inget med klubbsympatier att göra, det är objektiv fakta ryktet florerade innan Roy lämnade klubben.

Sen så kan du ju inte jämföra Seb med Mavinga som är vänsterback, Jones som är målvakt, Degen som är högerback, Ngog som är anfallare och Jovanovic som är anfallare.

Sedan har du även fel i att Meireles skulle fylla tomrummet när Gerrard är skadad, de ska lira samtidigt med en balansspelare bakom är det tänkt.

Mata/Young är vänsteryttrar i första hand ja och på högeryttern ryktas det om Downing/Marveaux/De Bruyne med flera.

Sen så är det ju så i modern fotboll att du ska i princip ha 2 spelare med samma kvalitet på varje position för att hävda dig i toppen av EPL och i CL.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 10:51   #38
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Detta har inget med klubbsympatier att göra, det är objektiv fakta ryktet florerade innan Roy lämnade klubben.

Sen så kan du ju inte jämföra Seb med Mavinga som är vänsterback, Jones som är målvakt, Degen som är högerback, Ngog som är anfallare och Jovanovic som är anfallare.

Sedan har du även fel i att Meireles skulle fylla tomrummet när Gerrard är skadad, de ska lira samtidigt med en balansspelare bakom är det tänkt.

Mata/Young är vänsteryttrar i första hand ja och på högeryttern ryktas det om Downing/Marveaux/De Bruyne med flera.

Sen så är det ju så i modern fotboll att du ska i princip ha 2 spelare med samma kvalitet på varje position för att hävda dig i toppen av EPL och i CL.
Mjo, Nej jag tyckte samma sak när du drog upp de namnen men ville inte gå in på det djupare
Jovanovic har vad jag sett oftast spelat ute på vänsterkanten? Är det så att ni lirat i ett "tre man anfall" med 2 av dem ute på kanterna lr hur har det sett ut? Har han fått droppa ner till offensiv vänster mitt? För när jag sett han spela har det oftast sett ut så i mina ögon iaf.

Downing lirar väl han också på vänsterkanten? Albrighton däremot är högerytter.

Ja det är faktiskt så otroligt viktigt att man har ersättare för skador, formsvagheter och kombinera olika spelare med andra.

Ja då, det har du rätt i men jag syftade mer på när väl Gerrard är borta för det är han ganska ofta. Älskar Gerrard och lider verkligen med honom och hans skador. Den spelaren som är absolut den skönaste på alla sätt och vis!
Förutom filmningen mot Milan i finalen så bara älskar jag det sättet han lirar boll på!
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 12:07   #39
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Young har haft en fri central roll de flesta matcherna i år men som bäst på vänsterkanten.

Downing (som kommer att stanna i villa) kan spela på båda kanter. Tror han spelade vänster innan han kom till Villa, där han spelat på båda sidor.
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 12:11   #40
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Mjo, Nej jag tyckte samma sak när du drog upp de namnen men ville inte gå in på det djupare
Jovanovic har vad jag sett oftast spelat ute på vänsterkanten? Är det så att ni lirat i ett "tre man anfall" med 2 av dem ute på kanterna lr hur har det sett ut? Har han fått droppa ner till offensiv vänster mitt? För när jag sett han spela har det oftast sett ut så i mina ögon iaf.

Downing lirar väl han också på vänsterkanten? Albrighton däremot är högerytter.

Ja det är faktiskt så otroligt viktigt att man har ersättare för skador, formsvagheter och kombinera olika spelare med andra.

Ja då, det har du rätt i men jag syftade mer på när väl Gerrard är borta för det är han ganska ofta. Älskar Gerrard och lider verkligen med honom och hans skador. Den spelaren som är absolut den skönaste på alla sätt och vis!
Förutom filmningen mot Milan i finalen så bara älskar jag det sättet han lirar boll på!
Du har rätt i att Downing är primärt vänsterytter, det är Young som hållt till på högern mestadels i år. My bad.

Jovanvic däremot är en sån där klassiskt felvärning. En typiskt 4-4-2 forward som värvats till 4-3-3/4-5-1 och blivit förpassad till en kant likt Kuyt.

Gerrard och Meireles verkar ju få avlastning av Charlie Adam nästa säsong om man ska tro ryktena.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
poja_90 (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 16:57   #41
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

I och med The Hammers nedflyttning till CH så lär en del storstjärnor bli uppköpta/vilja lämna/säljas p.g.a av höga löner som dem lär ha.
Det kan ju bli en del rea-värvningar för klubbar i PL att hugga på!
Vilka spelare tror vi är mest benägna att lämna?

En kandidat till att lämna klubben är ju självklart Scott Parker som blev utnämnd till Premier Leagues bästa spelare av journalisterna.
spelare såsom Mark Noble, Carlton Cole, Piquionne, Jonathan Spector, Thomas Hitzlsperger lär vilja lämna.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 18:04   #42
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Glöm inte Demba Ba.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 18:31   #43
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Glöm inte Demba Ba.
Mjo, demba ba också! Var ett rykte om att Milan var intresserad av att sno åt sig honom före Sunderland och Newcastle som är intresserade av honom.

Dock så vet jag inte vad sanningsgraden i de ryktet är, att Milan skulle vara intresserade i honom verkar lite långsökt, även fastän han har presterat rätt så bra faktiskt.
12 liga matcher i PL 7 mål för West Ham.

Senast redigerad av poja_90 den 2011-05-30 klockan 18:35.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 18:52   #44
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Mjo, demba ba också! Var ett rykte om att Milan var intresserad av att sno åt sig honom före Sunderland och Newcastle som är intresserade av honom.

Dock så vet jag inte vad sanningsgraden i de ryktet är, att Milan skulle vara intresserade i honom verkar lite långsökt, även fastän han har presterat rätt så bra faktiskt.
12 liga matcher i PL 7 mål för West Ham.
Han öste in mål i Hoffenheim innan också väl?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 21:05   #45
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Han öste in mål i Hoffenheim innan också väl?
Han gjorde 40 mål på 103 matcher för Hoffenheim, men de var ju också i den tyska andra ligan när han spelade där. Under den första säsongen när dem kom upp till Bundesliga så gjorde han 14 mål, missade endast 1 match på hela säsongen.

Han kan ju lira både striker och ytter.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 21:36   #46
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Han gjorde 40 mål på 103 matcher för Hoffenheim, men de var ju också i den tyska andra ligan när han spelade där. Under den första säsongen när dem kom upp till Bundesliga så gjorde han 14 mål, missade endast 1 match på hela säsongen.

Han kan ju lira både striker och ytter.
Okej, ja det var väl inte att ösa in direkt, men han är ju duglig iaf. Inte fullt så bra som han själv verkar tro dock.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 22:37   #47
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Okej, ja det var väl inte att ösa in direkt, men han är ju duglig iaf. Inte fullt så bra som han själv verkar tro dock.
Nee precis, inge Milan material iaf.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 22:41   #48
 
mattiaspolancos avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 93
Sharp$: 551


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Di Natale (Udinese) till Man United om jag får gissa.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-31, 12:42   #49
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Scott Parker är verkligen en spelare som vi hoppas få till Tottenham, var o ryckte i honom redan i Januari men inget vart av. Kanske väljer han pool före spurs men who knows!

Snack överallt om att vi får Friedel till oss, trodde han var "klar" för pool men tydligen inte? grym rutin för den som får honom.

Alla verkar vara o rycka i Luka men hoppas på att han ska stanna!
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-31, 23:08   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Di Natale (Udinese) till Man United om jag får gissa.
Di Natale lämnar aldrig Udine.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 08:43   #51
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Di Natale lämnar aldrig Udine.
Sant. Och varför skulle United vilja ha en anfallare som har fyllt 33 och har högst ett par år kvar.

Däremot blir det intressant att se hur United ska ersätta VDS. Personligen tycker jag att de borde satsa på Kuszczak.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 10:00   #52
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Sant. Och varför skulle United vilja ha en anfallare som har fyllt 33 och har högst ett par år kvar.

Däremot blir det intressant att se hur United ska ersätta VDS. Personligen tycker jag att de borde satsa på Kuszczak.
Varför ska dom satsa på Kuszczak? Det är verkligen ingen målvakt man vinner titlar med som förstemålvakt. Han duger dock bra som en stabil andremålvakt. Dock så ville han väl lämna för någon månad sedan?
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 11:09   #53
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DD Visa inlägg
Varför ska dom satsa på Kuszczak? Det är verkligen ingen målvakt man vinner titlar med som förstemålvakt. Han duger dock bra som en stabil andremålvakt. Dock så ville han väl lämna för någon månad sedan?
Med tanke på vad som finns att tillgå på marknaden tycker jag att han är det bästa alternativet.

Neuer är inte tillgänglig. De Gea är för ung och oerfaren. Att Liverpool skulle sälja Reina till United finns inte på skalan. Stekelenburg skulle kunna funka men steget från Holländska ligan är stort.

Kuszczak är en bra målvakt och har varit i klubben några år nu. Som jag ser det är han det bästa valet, men jag kan ha fel....
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 14:14   #54
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Med tanke på vad som finns att tillgå på marknaden tycker jag att han är det bästa alternativet.

Neuer är inte tillgänglig. De Gea är för ung och oerfaren. Att Liverpool skulle sälja Reina till United finns inte på skalan. Stekelenburg skulle kunna funka men steget från Holländska ligan är stort.

Kuszczak är en bra målvakt och har varit i klubben några år nu. Som jag ser det är han det bästa valet, men jag kan ha fel....
Det är en knepig situation men Fergie fixar alltid en bra lösning
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 14:40   #55
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Med tanke på vad som finns att tillgå på marknaden tycker jag att han är det bästa alternativet.

Neuer är inte tillgänglig. De Gea är för ung och oerfaren. Att Liverpool skulle sälja Reina till United finns inte på skalan. Stekelenburg skulle kunna funka men steget från Holländska ligan är stort.

Kuszczak är en bra målvakt och har varit i klubben några år nu. Som jag ser det är han det bästa valet, men jag kan ha fel....
Håller inte med dig här, Med tanke på vad som finns att tillgå? Vad är din tanke om vad som finns att tillgå? Endast transferlistade spelare?...

Neuer vill visserligen spela kvar i tyskland, De gea är ung ja men han har redan visat prov på att kunna bli en klassspelare.
Han har ju redan vunnit Uefa cupen. Lirat nästan 60 matcher för Atletico, nästan 40 matcher för olika spanska U 21,U 17 osv.
Vunnit u-17 EM 2007. Andra plats i deras VM.

Vidare så finns ju Akinfeev, Mandanda, Hugo lloris(kan vara svår o värva), Det finns ju målvakter att värva, massvis med bra målvakter i Serie A. Det gäller ju bara att man är redo att punga ut.

Jag tror inte Kuszczak är någon målvakt som håller allra högsta klass, annars skulle nog inte Fergie vara så iger om att införskaffa en ny.
Ben foster är väl t.o.m bättre än Kuszcak? Nu har dom ju visserligen sålt han?
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 17:16   #56
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Håller med poja här, Kuszczak håller tyvärr inte tillräckligt hög klass. Manchester United måste skaffa en ny bra målvakt nästa säsong om de ska konkurrera om titeln. Van Der Sar var riktigt bra under den här säsongen och enligt mig var han en stor faktor till ligatiteln.

Samma sak gäller Arsenal, även om konsonantmannen Szczesny har varit bra så måste det komma in en bättre och mer erfaren målvakt. Szczesny kommer vara redo om ett par år men i dagsläget är han inte tillräckligt mogen än.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 17:33   #57
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

AS går idag ut med att Ruud Van Nistelrooy kommer att skriva på ett ettårskontrakt med option till ett till år. Det gör att han kommer att lämna tyska klubben Hamburg på free transfer. Just nu är Ruud på plats i Málaga för att genomgå läkarundersökningen och troligen presenteras holländaren redan imorgon. Vi får vänta med en bekräftelse från båda klubbarnas hemsidor.

Ruud återvänder till La Liga!
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 23:37   #58
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Enligt initierade källor så gjorde Liverpool precis klart med Sunderlands engelska U21-landslagsmitttfältare Jordan Henderson.

Intressant!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 00:11   #59
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enligt initierade källor så gjorde Liverpool precis klart med Sunderlands engelska U21-landslagsmitttfältare Jordan Henderson.

Intressant!
Yup verkar så,snackas om 13M£+N'Gog till Sunderland. Vill inte ha den mediokre fan men med endast Gyan och långtidskadade Frazier Campbell som renodlade anfallare i truppen så jag förstår dealen ändå. Tråkigt att Henderson lämnar men hoppas det går bra för honom därnere.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 09:51   #60
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enligt initierade källor så gjorde Liverpool precis klart med Sunderlands engelska U21-landslagsmitttfältare Jordan Henderson.

Intressant!
Men 20 miljoner pund, är han värd det? Dock har han åldern på sin sida.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 10:06   #61
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Men 20 miljoner pund, är han värd det? Dock har han åldern på sin sida.
13 Mille + Ngog enligt rykten, ja det är han värd. Med FIFAs nya regler och hans potential är det vettigt imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:05   #62
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
13 Mille + Ngog enligt rykten, ja det är han värd. Med FIFAs nya regler och hans potential är det vettigt imo.
Den här värvningen säger det rätt mycket om Liverpools situation. Klubben har insett att på kort sikt kan man inte utmana de bästa lagen och får nöja sig med att strida om femteplatsen.

På sikt kan det dock bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa utvecklingen framöver.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:30   #63
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 129
Standard

Charlie Adam tror jag skulle passa bra i Liverpool. Adam + Carroll skulle nog kunna göra ett par kassar ihop.
Mrhonorary är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:47   #64
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Den här värvningen säger det rätt mycket om Liverpools situation. Klubben har insett att på kort sikt kan man inte utmana de bästa lagen och får nöja sig med att strida om femteplatsen.

På sikt kan det dock bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa utvecklingen framöver.
Håller inte med gällande detta. Helt säkert kommer det in fler spelare under detta fönster som kommer att gå direkt in i startelvan, typ Mata samt en vänsterback och mittback. Redan nytt år är det nog meningen att man ska konkurrera om ligatiteln. Sedan att Pool nu knyter till sig mycket brittisk ung talang ser jag bara som positivt, trots att det kostar lite.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:49   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Det kostar ju just därför, att han är ung britt.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 12:23   #66
 
Gerrard82s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 391
Standard

Hade han inte varit engelsman hade priset kanske varit 10 miljoner pund.
Men han är ju onekligen ett stort löfte. 37 starter av 38 möjliga för Sunderland denna säsong. Sen har han blivit utnämnd till Young player of thear 2 år i rad för the Black Cats
Gerrard82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 13:18   #67
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Den här värvningen säger det rätt mycket om Liverpools situation. Klubben har insett att på kort sikt kan man inte utmana de bästa lagen och får nöja sig med att strida om femteplatsen.

På sikt kan det dock bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa utvecklingen framöver.
Håller inte med alls om detta, den andra halvan av säsongen så var LIverpool näst bästa poängplockare efter Chelsea med en sämre trupp en vad vi kommer ha nästa år.

Det tycker jag visar klart och tydligt att Liverpool med rätt värvningar kommer klara att slåss om CL-platserna nästa år. Någon ligatitel blir det nog inte nästa år.

Men med tanke på att de hetaste ryktena säger ungefär såhär:

Henderson, Wickham, Jones, Downing, Mata, Adam

och att ci kommer göra oss av med dökött som Ngog, Poulsen, Konchesky, Cole etc så kommer vi ha en stark trupp både på lång och kort sikt. Bredden i talanger och spetsen får kompletteras lite.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 13:48   #68
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Det är givetvis min subjektiva bedömning men som jag ser det kommer Liverpool att ha svagare trupp än United, City, Chelsea och Arsenal. Även Spurs ser starkare ut.

Sen är jag inte så värst imponerad av värvningar som Downing, Adam mfl. Inte om man vill utmana om CL-platserna. Det är duktiga spelare men inte några toppnamn. Downing är inte ens i närheten av samma klass som hans kollega Young i Villa. Young hamnar förmodligen i United eller Chelsea. Liverpool har ingen chans att konkurrera om hans signatur och får nöja sig med andrasorteringen.

Men jag tror att klubben är är på rätt väg om man värvar spelare som Henderson och Wickham. Spelare som fortfarande kan utvecklas och har potential att bli riktig bra. Det är nog den vägen Liverpool måste ta för att på sikt kunna nå CL igen.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 14:52   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 273

fredos MLB 2011
Stats: 63 - 41 - 1
ROI: 118.64%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Håller inte med alls om detta, den andra halvan av säsongen så var LIverpool näst bästa poängplockare efter Chelsea med en sämre trupp en vad vi kommer ha nästa år.

Det tycker jag visar klart och tydligt att Liverpool med rätt värvningar kommer klara att slåss om CL-platserna nästa år. Någon ligatitel blir det nog inte nästa år.

Men med tanke på att de hetaste ryktena säger ungefär såhär:

Henderson, Wickham, Jones, Downing, Mata, Adam

och att ci kommer göra oss av med dökött som Ngog, Poulsen, Konchesky, Cole etc så kommer vi ha en stark trupp både på lång och kort sikt. Bredden i talanger och spetsen får kompletteras lite.

Så här ser sista 19 matcherna ut i PL 10/11. Det kanske inte var exakt andra halvan du menade. Men jag ville bara förtydliga (man utd fan som man är).

1 Man Utd 19 12 3 4 37:19 18 39
2 Chelsea 19 11 4 4 36:18 18 37
3 Man City 19 11 3 5 32:17 15 36
4 Liverpool 19 10 3 6 36:20 16 33
5 Arsenal 19 8 8 3 33:21 12 32
6 Everton 19 9 5 5 30:23 7 32
fredo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 16:15   #70
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Det är givetvis min subjektiva bedömning men som jag ser det kommer Liverpool att ha svagare trupp än United, City, Chelsea och Arsenal. Även Spurs ser starkare ut.

Sen är jag inte så värst imponerad av värvningar som Downing, Adam mfl. Inte om man vill utmana om CL-platserna. Det är duktiga spelare men inte några toppnamn. Downing är inte ens i närheten av samma klass som hans kollega Young i Villa. Young hamnar förmodligen i United eller Chelsea. Liverpool har ingen chans att konkurrera om hans signatur och får nöja sig med andrasorteringen.

Men jag tror att klubben är är på rätt väg om man värvar spelare som Henderson och Wickham. Spelare som fortfarande kan utvecklas och har potential att bli riktig bra. Det är nog den vägen Liverpool måste ta för att på sikt kunna nå CL igen.
Downing har ju iofs varit Villas bästa spelare i år och Young har inte skrivit på för Scums ännu.

Sen snackas det ju om rätt många namn som är topp i Europa. Och att tro att Liverpool som klubb får rikta in sig på andrahandssortering tycker jag är direkt felaktigt. Liverpool är en storklubb historiskt sett och det tar mer än 2 års missat CL för att ändra det.

Vissa äldre spelare väljer kanske inte att komma, men med FSG i ryggen kommer vi locka spelare.

Om värvningar där vi byter Torres mot Suarez/Caroll räknas som andrahandssortering så tar jag de gärna.

Anser inte att Liverpools spets är sämre än Spurs eller Arsenals, men det krävs 4-5 värvningar till och att vi släpper ungefär samma mängd spelare för att jag ska känna mig nöjd.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 16:16   #71
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
Så här ser sista 19 matcherna ut i PL 10/11. Det kanske inte var exakt andra halvan du menade. Men jag ville bara förtydliga (man utd fan som man är).

1 Man Utd 19 12 3 4 37:19 18 39
2 Chelsea 19 11 4 4 36:18 18 37
3 Man City 19 11 3 5 32:17 15 36
4 Liverpool 19 10 3 6 36:20 16 33
5 Arsenal 19 8 8 3 33:21 12 32
6 Everton 19 9 5 5 30:23 7 32
Sorry, menade sedan Kenny tog över, inte riktigt halva.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 16:43   #72
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

YNWA Robin, skönt å se dig med fakta försvara vårt kära pool som blir slagpåsar för alla dem andra fansen såfort vi råkar ha ett par mellanår..

Downing är en riktigt bra spelare, Mata är grym, sen är vi ju ute efter en hel del talang över hela Europa, rykten alltihop såklart men ett axplock: Eden Hazard, Marin från Bremen, Yann Mwila, Muniain å Gervinho..

Finns inget bättre än att bygga ett lag av unga hungriga spelare (Suarez, Carroll Flanagan) runt en stomme med rutin (Gerrard Kuyt Skrtl) ..

Vi behöver dock kantspelare som kan mata inlägg så att vi får en ytterliggare nivå i spelet och kan utnyttja Carroll till fullo, där är Downing perfa då han har både många och bra inlägg så gott som jämt..

Det är inte alltid bara det bästa som bör värvas utan det ska passa eller hur Madridistas? ^^
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 17:35   #73
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Det som varit Fools problem senaste decenniet (minst) är att de värvat helt fel spelare. Visst gick laget till två CL finaler och tog hem UEFA-cupen, men spelarna som gjorde det var ju faktiskt dussinlirare, med få undantag. De spelare som det nu snackas om är inte det, precis som RobinD skriver.

Henderson är ett jättebra tillskott som nog Sir Alex exempelvis gärna hade haft i sin trupp. Han har istället snöat in sig på Rodwell.
Att byta Torres mot Carroll/Suarez är med råge bättre än Torres ensam och halvskadad och Downing är allt annat än slut. I hans fall handlar det om att han stannade i Boro lite för länge. Han är på uppgång igen och försvinner Cole är ju Downing ännu ett uppbyte.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 18:59   #74
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tyvärr verkar det som att Phil Jones skriver på ett 5-årsavtal med Man U, det som såg klart ut att han skulle bära rätt röd tröja nästa år. Trist.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 20:39   #75
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Bara att gratulera Swansea till årets kanske bästa köp. Graham för 3,5 mille är ett fynd. Som Watford supporter har jag haft förmånen att se honom en hel del och han kommer att göra många mål i PL nästa år.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 20:47   #76
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
13 Mille + Ngog enligt rykten, ja det är han värd. Med FIFAs nya regler och hans potential är det vettigt imo.
Seems like I need an update here.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 20:52   #77
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Seems like I need an update here.
Financial Fair Play samt att de kommer ställas krav på att man har viss mängd inhemska spelare i truppen.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 10:19   #78
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Financial Fair Play samt att de kommer ställas krav på att man har viss mängd inhemska spelare i truppen.
En petitess i sammanhanget, men det är UEFA och inte FIFA som infört detta.
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 10:42   #79
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av onsong Visa inlägg
En petitess i sammanhanget, men det är UEFA och inte FIFA som infört detta.
Japp, vi diskuterade det i chatten igår, bägge förslagen kommer från UEFA.

Svårt att hålla isär organisationerna när man inte är så intresserad av dessa
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 10:47   #80
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Det är ju det Phil kommer att göra RobinD!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 11:46   #81
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Det är ju det Phil kommer att göra RobinD!
Phil? Nu hänger jag inte med?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 12:31   #82
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Phil? Nu hänger jag inte med?
Piturek påstår att Phil kommer spela i rätt röd tröja kommande säsong och framöver. Men alla inblandade vet att det är en lögn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+3)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 12:40   #83
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Piturek påstår att Phil kommer spela i rätt röd tröja kommande säsong och framöver. Men alla inblandade vet att det är en lögn.
Jaha, nu är jag med. Så långsökt att jag inte ens kopplade
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-09, 12:56   #84
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Official: Miroslav Klose signs two-year deal with Lazio
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 14:46   #85
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Gael Clichy till Liverpool för £5 miljoner, hmm, vet inte vad jag ska tycka om detta.

Om priset stämmer är det oförskämt billigt i förhållande till vad killen har presterat. Med betoning på HAR. Förra året var inte hans bästa och det finns nog en anledning till att Arse-nal och Gael inte kommer överens om ett nytt kontrakt.

Samtidigt är det ljusår bättre än den uppsättning av VBs vi har idag: Konchesky, Insua, Auerlio, Robinson och eventuellt Glen J ibland.

Glen är som sagt högerback egentligen och har visserligen gjort det ok på VB, men vi behöver en vänsterfot.

Aurelio är i min mening en världsklassback om man exkluderar det faktum att han är en 1-3-spelare. Dvs Spela 1 match är borta 3 osv.

Robinson, full av talang men vi kan inte ha en 18åring med 2-3 PL matcher på kontot som ordinarie.

Konchesky kan vi skeppa till valfri bottenklubb i PL, Championship, League One eller vilka nu som kan tänka sig betala för hans fotbolls(O)kunskaper.

Insua, ptjaa, var en rundningskon stundtals när han var här. Har en viss talang, men han bör skeppas.

Så av Clichy, Enrique, Cissokho, Nacho Monreal och Izquierro (stavning?) så vete katten om inte en beprövad fd världsvänsterback i form av Clichy ändå är det bästa valet sett till summorna det pratas om.

Tankar?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 14:52   #86
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Liverpool verkar vara överens med Sunderland om övergångssumma för David Ngog. Nu återstår att han klarar medical och kommer överens om det personliga kontraktet så har vi gjort en bra affär.

Kom billigt, lyckades inte, säljs vidare dyrare och vi kan ersätta med en annan back up i form av mest troligen Connor Wickham från Ipswich.

Kan inte bli bättre än så imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 15:26   #87
 
Stampes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 125

Fotboll med Stampe
Stats: 81 - 76 - 2
ROI: 107.37%
Vinstprocent: 51.59%

Standard

Är själv Arsenal-fan.

Får ni Clichy tror jag att det kan bli en kanonaffär för er, då han förmodligen kommer spela bättre hos er än vad han gör för Arsenal.
Anledningen är att jag inte riktigt tycker han passar in i Arsenals spel med mycket bollinehav och stora krav på bra ytterbackar med bra passningsspel, inlägg och
som kan utmana.
Defensivt får han mycket kritik av Arsenal-fansen vilket är befogat, men han får samtidigt ingen hjälp av vare sig Nasri eller Arshavin. Är man ingen Sagna defensivt får man det svårt.

Liverpool har jag ingen stenkoll på, men erat spel brukar inte gå ut på att rulla runt med enorm tålmodighet för att sen låt Clichy slå halvdana inlägg till en överbefolkad box. Tror erat spel är mer öppet vilket kommer passa honom mer. Han är som sagt ruskigt snabb och uthållig och kan vara mycket bra i kontringar både fram och bakåt, och kommer dominera sin kant väldigt ofta.

Så att sammanfatta ett snabbt ihopskrivet och lulligt inlägg så tror jag att anledningen att han gått ner sig beror på att han inte passar in så bra i Arsenals spel.
Med en nytändning i Liverpool med ett bättre anpassat spel kan han "blomma ut" på nytt och återigen bli en av ligans bästa ytterbackar!
Stampe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 15:50   #88
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Just bra vänsterbackar verkar vara en bristvara. Vad gäller Clichy så har han sina kvalitéer men hans positionsspel är under all kritik. Det kan dock delvis bero på Wenger som har misslyckats med att styra upp försvarsspelet . Mycket möjligt att Clichy skulle kunna höja sig en nivå om man han fick en manager som vet hur man organiserar ett bra försvar.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 05:34   #89
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Ashley Young


Många tidningar går ut med att Ashley Young är klar för Man U. Om detta nu är sant så vet jag inte om det är en bra affär för Man U. Rikigt bra spelare i sina ljusa stunder men försvinner alldeles för ofta ur matcherna och det har man inte råd med i en toppklubb i Premier och Europa
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 13:09   #90
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Manchester United have confirmed the signing of Blackburn Rovers highly rated youngster Phil Jones.

The 19-year-old, tipped as a future England captain by former Rover boss Sam Allardyce and current England under-21 coach Stuart Pearce, has penned a five-year deal at Old Trafford, with Sir Alex Ferguson believed to have shelled out £16.5 million to take the player to the Premier League champions.

Ingen vidare koll på denna grabb, någon ?

Angå de vänsterbackarna RobinD rabbla upp så är Cissokho waaaaaaaaaaay bättre än Clichy.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 13:17   #91
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Manchester United have confirmed the signing of Blackburn Rovers highly rated youngster Phil Jones.

The 19-year-old, tipped as a future England captain by former Rover boss Sam Allardyce and current England under-21 coach Stuart Pearce, has penned a five-year deal at Old Trafford, with Sir Alex Ferguson believed to have shelled out £16.5 million to take the player to the Premier League champions.

Ingen vidare koll på denna grabb, någon ?

Angå de vänsterbackarna RobinD rabbla upp så är Cissokho waaaaaaaaaaay bättre än Clichy.
Phil Jones spås bli nästa storback i England, helt klart en bra värvning. Ställer mig dock frågan om det var rätt val att gå till en klubb som redan har Vidic/Ferdinand cementerade där bak. Visserligen är Rio skadad en del, men då har ju både Evans och Smalling fått fylla på och gjort det bra.

Känns lite som en värvning Utd gör för att han inte ska gå till någon annan toppkonkurrent, men det kanske är en naiv tanke.

Gällande Cissokho är jag beredd att hålla med, dock lär han bli dubbelt så dyr som Clichy, är han dubbelt så bra?I
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 13:24   #92
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det ryktas förövrigt om att Charlie Adam nu är klar för Liverpool och att han bara ska plita ned sin kråka på kontraktet.

Samtidigt dök massa rykten om att Meireles skulle vara påväg bort efter endast en säsong som dessutom var jäkligt bra för hans del.

Detta rykte känns larvigt imo, varför skulle vi göra oss av med en av våra bästa spelare för att vi köper in ny mittfältare?

Poulsen kommer skeppas, Aquilani kommer skeppas, Shelvey lär lånas ut och Spearing är inte bra nog för att skapa ett CL-lag med.

Kvar är alltså:

Lucas som är given på Liverpools defensiva mittfältsplats (och även på Brasiliens, se där vem hade rätt? VM 2014 som jag sa i chatten. Tacka gud för loggen)

Utöver Lucas har vi då Gerrard som blir mer och mer en spelare som spelare varannan match samt Adam och Meireles. På vilket sätt skulle detta vara för mycket?

Henderson är inte köpt till centrala mittfältet imo, åtminstone inte för att peta någon av de mer erfarna från dag 1.

Liverpool FC bygger en trupp, en trupp där 11an är vass och bänken består av Poulsen, Ngog, Shelvey och Cole skrämmer knappt Northampton..

Kolla på United, hur många mittfältare har inte Sör Rödnäsa?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 13:51   #93
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 273

fredos MLB 2011
Stats: 63 - 41 - 1
ROI: 118.64%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Phil Jones spås bli nästa storback i England, helt klart en bra värvning. Ställer mig dock frågan om det var rätt val att gå till en klubb som redan har Vidic/Ferdinand cementerade där bak. Visserligen är Rio skadad en del, men då har ju både Evans och Smalling fått fylla på och gjort det bra.

Känns lite som en värvning Utd gör för att han inte ska gå till någon annan toppkonkurrent, men det kanske är en naiv tanke.

Gällande Cissokho är jag beredd att hålla med, dock lär han bli dubbelt så dyr som Clichy, är han dubbelt så bra?I

Det sägs att Ferguson haft ögonen på Jones ett tag men att han tänkte lägga vantarna på honom nästa säsong. Han ville att Jones skulle få spela regelbunden PL fotboll i en säsong till med andra ord. Men då Liverpool, Arsenal och Chelsea lade bud redan i år så var Ferguson "tvungen" att agera. Jag tror att SAF ser Jones och Smalling som det framtida mittbacks-paret efter att Ferdinand Vidic slutar. Evans har stagnerat lite i utvecklingen. Kanske betyder detta att han säljs. Eller kanske hans utveckling får en skjuts nu med tanke på konkurrenssituationen som råder i backlinjen.

Det ryktas även lite att Jones kommer att få spela som defensiv mittfältare. Big Sam som tränade Blackburn använde honom som det i några matcher och lovordade honom duktigt efter det. Vi får se hur SAF tänker med Jones. Personligen är jag väldigt nöjd med den värvningen.
fredo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 14:33   #94
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Gällande Cissokho är jag beredd att hålla med, dock lär han bli dubbelt så dyr som Clichy, är han dubbelt så bra?I
Han är dubbelt så bra men han kostar nog 4x mer
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 15:21   #95
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Tydligen så säger Phil Thompson ( fd Liverpool ledare) att Newcastles Jose Enrique är i praktiken klar för Liverpool. En bra värvning? jag är skeptisk om han verkligen är så bra som vissa vill hävda
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 15:27   #96
 
isathans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att Gervinho är nära Arsenal oroar mig som Arsenal-fan. För det första så om ingen lämnar, vems plats ska han ta? I så fall ska, om övergången blir av, någon lämna vilket vore piss.

Samt tycker jag Gervinho liknar Quaresma. Blixtrar till emellanåt. De matcher jag sett i år med Lille har jag inte alls blivit imponerad. Om övergången blir av hoppas jag att jag kollat på fel matcher
isathan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 15:30   #97
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Han är dubbelt så bra men han kostar nog 4x mer
Enligt rykten skulle Cissokho kosta runt 9-10 millar och Clichy hälften, men det är ju rykten.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 13:54   #98
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Manchester United set to announce £17m signing of Ashley Young from Aston Villa
England winger has successfully completed a medical in Manchester and could be confirmed as a United player on Thursday with a five-year contract


Fint då var Young klar

Borriello kritat på 4 år med Roma.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1), Kalle (+1)
Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 21:26   #99
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Lite väl OT nu, men Liverpool kommer inte vinna. Men top 4 tycker jag känns som Coin Flip.

Chelsea = Den bästa stommen påväg ned och har inte förstärkt med något jag är superimponerad utav än.

Utd = Bra maskin, frågetecken för målvakt.

Arsenal = Om Cesc lämnar missar de topp 4 tror jag.

Spurs = För ojämna för att orka hela vägen

City = Min vinnare om Tevez stannar och klarar att spela på samm nivå som tidigare, stark kandidat även utan.

Liverpool = Bra högstanivå, låg lägstanivå. Kan vi hålla ordning där bak och vinna de programenliga matcherna så är topp 4 coin flip som sagt.

Tar resten i Silly Season-tråden nu boys!
På pappret är City min vinnare, men jag tror de behöver någon säsong till för att utmana.

Jag tycker dock att det är ovanligt öppet iår, just det talar väl än del för att det blir United ändå, de är ju en maskin som du säger. Men jag tror inte att de vinner iår igen.

Liverpool
United
City
Chelsea
Arsenal (Arsenal hjul kommer inte ens att ramla av iår, de kommer aldrig att ens kunna hota.)
Tottenham
Everton
Fulham
Newcastle
Bolton
Stoke
WBA
Sunderland
QPR
Blackburn
Wolves
Norwich
Aston Villa (tror de kan få en riktigt skitsäsong, att de säljer av deras bästa lirare, Millner, Young, Barry osv kommer straffa sig nu, en långtidsskada på N'Zogbia Gabby eller Bent och man åker ur)
Wigan
Swansea
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 21:41   #100
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

En liten fingervisning fick vi idag, ManUtd klart överlägsna City. 2-2-målet var fotbollskonst när den är som bäst.
Håller ändå med om att PL blir jämn i år. ManUtd är min vinnare med Liverpool som utmanare. 3:a: står mellan Chelsea och Arsenal med fördel Chelsea.
ManUtd har en unik bredd i sin trupp. Hur många kan byta ut världens bästa (?) mittbackspar Vidic & Ferdinand i halvtid när man ligger under med 0-2 och sedan vinna med 3-2? Enda frågetecknet; målvaktsplatsen. Vi får se hur det artar sig, men osäkerhet på den platsen sprider sig i hela laget.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 21:53   #101
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oj, jag kan inte tro att Reds är redo för en titel. Inte hur mycket jag en försöker. Som jag ser det så måste vi ha in en vänsterback och en mittback utav klass för att kunna hota på allvar.

Ponera att vi får in Enrique eller Cissokho till vänsterkanten samt Cahill, Dann eller allra helst Micah Richards så skulle jag kunna tro att vi hade en titelchans.

Reina är världsklass i mål, frågan är om han inte är bäst i PL nu? Cech är inte lika bra längre, VDS slutar och De Gea för omogen fortfarande. Hart är bra, men har en bit till Pepe imo. Ingen annan i EPL är bättre än nämnda iaf.

Glen Johnson/Kelly på högerbacken är hög klass men inte absolut världsklass. Kelly är Englands nästa stora försvarare tror jag.

Vänsterbacken är för tunn med Jack Robinsson, Aurelio och GJ som vikarie.

Mittbackarna Skrtl, Agger, Carra är bra men inte världsklass. Agger är världsklass som hel vilket han sällan är. De andra två är solida men inte mer. Behöver ha in en stark mittback till.

Defensiv mittfält Lucas Leiva är en världsklasspelare. Finns otalig mängd statistik som visar hans värde från förra året som en hel fotbollsvärld av soffcoacher inte ser när de kollar på fotboll. Tror att man kan spela med 3 centrala offensiva mittfältare och att allt blir bra då. Ordinarie i brasiliens landslag, enough said.

Centralt mittfält: Gerrard, Adam, Hendo, Spearing, Shelvey, Aquilani, Meireles: Här finns allt, kreativitet, intensitet, talang, passningsfötter, skott, krossar, djupledslöpningar etc. Bra mix och jag hoppas att alla stannar om de inte själva verkligen vill bort.

Kanter: Kuyt, Downing, Suarez, Hendo, Rodrigues: Här finns verkligen allt med, saknas kanske en riktigt bred högerytter även om Downing kan och kommer spela en del där i år.

Anfall: Carroll, Suarez, Ngog: Tyngd, teknik och kreativitet. Saknar dock ett bättre alternativ till Carroll. Ngog är och kommer troligen aldrig bli bra nog för en titelutmanare i EPL.

Topp 4 är mitt mål i år och jag tror vi tar det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2), Slurf (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:22   #102
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Oj, jag kan inte tro att Reds är redo för en titel. Inte hur mycket jag en försöker. Som jag ser det så måste vi ha in en vänsterback och en mittback utav klass för att kunna hota på allvar.
.
Du glömde nämna att vi äntligen har en tränare som kan utmnana de andra! En tränare i värdsklass som för samman laget, suppotrarna och som har stöd från ägarna, ha mkt stor betydelse!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:23   #103
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Teteh Bangura klar för Bursaspor

Mycket smart flytt av Teteh, lagom stor klubb där han kommer få speltid och chans att glänsa i en turkiskt topplag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:25   #104
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Du glömde nämna att vi äntligen har en tränare som kan utmnana de andra! En tränare i värdsklass som för samman laget, suppotrarna och som har stöd från ägarna, ha mkt stor betydelse!
Ja det är sant, det har vi. Laget som helhet är ju viktigare än varje enskild spelare för sig. Det visade vi när vi vann CL och kom 2 i ligan med en trupp som egentligen var svagare än våra konkurrenter.

Den mentaliteten och gemenskapen tror jag Kenny tar med sig, plus att han såklart är en erkänt duktig manager. Vunnit ligan med Blackburn ffs, gör om det om ni kan
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:27   #105
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Teteh Bangura klar för Bursaspor

Mycket smart flytt av Teteh, lagom stor klubb där han kommer få speltid och chans att glänsa i en turkiskt topplag.
Källa?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:28   #106
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Källa?
Turkish-football.com/news
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:28   #107
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Källa?
http://www.turkish-football.com/news_read.php?id=1039
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:34   #108
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Namn: aikstefan
Sänt: 2011-08-07 23:22:00
jag chattade med Teteh på facebook precis och han svarade att

no its not true


Källa: http://www.gnagarforum.se/guestbook/
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:41   #109
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Senaste ryktet är att LFC försöker nässla till sig Cahill genom att erbjuda Ngog och pengar till Bolton.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:45   #110
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Inget är sant på gnagarforum perfa,logga ut FFS!

Nu när Poolsupportrarna är aktiva i Silly-tråden hur går det för Hendo? Kan fortfarande inte fatta att vi fick 16M£+add ons för honom och slapp åsnan N'Gog dessutom.

Istället värvade Sunderland Koreanen Ji Dong-Won som varit mycket duktig på försäsongen och kan vara ett av säsongens kap för 2M£. Plocka in honom i laget om ni spelar något managerspel,han är klass och kommer producera poäng.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:49   #111
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Inget är sant på gnagarforum perfa,logga ut FFS!

Nu när Poolsupportrarna är aktiva i Silly-tråden hur går det för Hendo? Kan fortfarande inte fatta att vi fick 16M£+add ons för honom och slapp åsnan N'Gog dessutom.

Istället värvade Sunderland Koreanen Ji Dong-Won som varit mycket duktig på försäsongen och kan vara ett av säsongens kap för 2M£. Plocka in honom i laget om ni spelar något managerspel,han är klass och kommer producera poäng.
Hendo har sett lite vilsen ut faktiskt, men man ser att han har bra klipp i steget.

Börjar han göra mål så blir han en toppmittfältare i EPL, han låg topp 5 i mest skapade chanser som innermitt förra året om jag minns rätt.

Downing, Adam och Hendo skapade för övrigt nära hälften så många chanser som hela Liverpool gjorde förra säsongen...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:54   #112
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Hendo har sett lite vilsen ut faktiskt, men man ser att han har bra klipp i steget.

Börjar han göra mål så blir han en toppmittfältare i EPL, han låg topp 5 i mest skapade chanser som innermitt förra året om jag minns rätt.

Downing, Adam och Hendo skapade för övrigt nära hälften så många chanser som hela Liverpool gjorde förra säsongen...
Cheers,ni får hoppas det iaf när ni överbetalar så. Yup Hendo låg bakom en hel del som inte syns i form av Mål+Ass som är det enda som räknas för vissa. Har tom haft en Spurs-Fan försöka övertyga mig om att det inte kommer vara speciellt viktigt om de tappar Modric när 90% av Spurs anfall dras upp genom honom
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 23:12   #113
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Ah fuck, 2.25 på Liverpool top 4, 1.75 på Everton H2H mot AV och 1.65 på Chelsea H2H mot Arsenal lockar, det är betsson och man kan tyvärr inte komba någon av dessa, det enda komben jag har hittat är Valencia top4 till 1.80.

Jag är oroad för en total ekonomisk kollaps inom det kommande året så vill inte ha några tunga säsongsspel liggande. Vågar dock riskera en slant på Aston Villa bli nedflyttade till 30x

Det här kanske är fel tråd att ta detta i, men hittar ingen bättre heller.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 00:36   #114
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

United, City och Chelsea lär göra upp om titeln. De är i en klass för sig. Arsenal hade kunnat utmana om de inte hade en manager som med en dåres envishet vägrar inse att hans backlinje inte håller måttet. Därför lär de få nöja sig med fjärdeplatsen i år igen.

Förstår inte varför Cahill och Dann lyfts fram både av fansen och i media som några potentiella frälsare. För faktum är att de håller en hyfsad nivå men inte mer. Cahill är säkert en bra värvning för ett lag som siktar på en placering i mitten av tabellen men inte mer. Visst håller han en högre nivå en fördettingar som t.ex Schillaci och Carragher men det säger också allt om arsenal och pools totala förfall. United har minst fyra mittbackar i truppen som är bättre än Cahill.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 09:22   #115
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
United, City och Chelsea lär göra upp om titeln. De är i en klass för sig. Arsenal hade kunnat utmana om de inte hade en manager som med en dåres envishet vägrar inse att hans backlinje inte håller måttet. Därför lär de få nöja sig med fjärdeplatsen i år igen.
Håller med till 100% där med backlinjen, men då får vi även ta med att Vermaelen var skadad nästan hela förra säsongen. Om Vermaelen kan hålla sig skadefri och Squillaci hålla sig utanför truppen, kan man äntligen sluta vara nervös varje gång bollen hamnar på egen planhalva.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 09:57   #116
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 721
Standard

Exakt. Det saknas bredd och Vermaelens skada var totalt förödande. Se på United vilken bredd de har. Igår bytte Ferguson ut Ferdinand och Vidic i halvtid och vände matchen mot City. Deras uppsättning av mittbackar är imponerande.
Och hur tänkte Wenger när han sålde Clichy? Vad händer om Gibbs blir skadad? Då står han där utan en vettig vänsterback. Vill man vara ett topplag måste man ha två bra spelare på varje position.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 11:43   #117
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 300
Standard

Flex, jag håller med dig är sjukt imponerad av Uniteds bredd.
Dessutom var jag nervös över hur Young skulle passa i United, om han skulle skulle vara synkad eller ej med laget, men från det jag såg i matchen från City är jag ganska lugn. Dessutom har verkligen Welbeck, Smalling, Jones mfl verkligen växt in i sina kläder.
Tror United blir mkt farliga i år, och de lär få störst konkurrens av Chelsea.
kiffmeister är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 13:19   #118
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Aston villa kommer absolut inte åka ur i år. Till den här säsongen har man tappat Young, Downing, Carew, Reo coker, Walker (lån avslutat) och Friedel.
Young svider såklart att tappa, trots att han inte varit lika bra senaste 2 säsongerna. Downing känns inte som en jätteförlust när vi får in N´zogbia då han, enligt mig, är lika bra. Carew och Reo kommer inte att saknas då vi i vintras fick in Bent och Makoun istället.
Vi får in en bättre målvakt i form av Given, som håller riktigt hög nivå.
"In" kommer också Warnock som fick sitta i frysboxen när Houllier styrde. Han tror jag kommer vara lika bra som under O´neill då han nu får spela på sitt sätt. In kommer också Ireland som kommer få chansen av Mcleish.

Nä, villa tror jag hamnar mellan plats 7-10. Beror lite på om det värvas något mer, en yttermitt gärna då det är tunnt på den fronten just nu.
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 15:49   #119
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Då är alltså Nasri klar för Shitty och Arsenal har sålt sin näst bäste spelare, de vill inte spela CL nästa år?

Samtidigt verkar Liverpool göra klart med Sebastian Coates, spännande värvning! Grym i Copa, kan han vara lika bra i EPL?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 16:01   #120
 
FrankieFourFingerss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 50

2011/2012
Stats: 17 - 18 - 1
ROI: 98.70%
Vinstprocent: 48.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Då är alltså Nasri klar för Shitty och Arsenal har sålt sin näst bäste spelare, de vill inte spela CL nästa år?

Samtidigt verkar Liverpool göra klart med Sebastian Coates, spännande värvning! Grym i Copa, kan han vara lika bra i EPL?
Imo helt rätt att sälja av Arsenal då han vägrar signa nytt kontrakt och vill egentligen helst lämna klubben nu, samt att hans nuvarande kontrakt går ut 1 juli nästa år. Köpeskillingen som sägs ligga på £24 miljoner är mycket bra sett ur det perspektivet. Lite konstigt att Shitty bjuder så mycket för en spelare de kan signa gratis till nästa säsong.

Wenger har nu en vecka på sig att göra något ordentligt med truppen, då pengar finns i överflöd. Alla gunnersfans kan ju inte må bra efter det här transferfönstret samt ligastarten. Vill dom vara med och fightas om CL-platserna lär dom plocka in 2-3 spetsspelare annars slutar dom som Liverpool gjorde förra året.
FrankieFourFingers är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 23:24   #121
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Sommarfönstret is CLOSED!



RobinD, vad säger du om följande?
  • Liverpool släpper Meireles till Chelsea
  • Liverpool plockar tillbaka Bellamy i laget
  • Cole till Lille på lån, ryktas om "förtur" på Hazard iochmed detta

Det sistnämnda kan bli intressant, mycket intressant!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 23:51   #122
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Sommarfönstret is CLOSED!



RobinD, vad säger du om följande?
  • Liverpool släpper Meireles till Chelsea
  • Liverpool plockar tillbaka Bellamy i laget
  • Cole till Lille på lån, ryktas om "förtur" på Hazard iochmed detta

Det sistnämnda kan bli intressant, mycket intressant!
Det dära sistnämnda ska du nog först och främst ta med en nypa salt. Har läst mer om att det är skitsnack, än att det stämmer. Om så dock är fallet så betyder det ju "enbart" att om Lille accepterar ett bud på Hazard så kommer ett likadant bud från Liverpool att accepteras av Lille.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 01:36   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med kingscania angående Hazard men jag skulle vilja utöka det till ett par nävar salt. Skulle det stämma är Lille onekligen lättflörtade om Joe Cole räcker som bete för att få "förtur" att signa en av de hetaste talangerna i europa?

Därmed inte sagt att han inte kan hamna i Pool men som sagt Joe Cole...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 09:44   #124
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Handlar inte om förtur utan bara att vi inte behöver ingå budkrig, alltså som föregående talare sagt. Accepterar Lille ett bud av en klubb får vi matcha. Om det nu ens stämmer.

Vårt fönster är dock det bästa på år och dar.

Starkare trupp, bättre bredd och lägre lön samt nettovinst! Skickligt imo.

Enrique och Adam är kap. Downing lär tysta alla tvivlare om prislappen, Meireles var väntat. Han blev lovad löneökning av förra styret och fick den inte samt att han tappat sin startplats.

Bra affär igen tycker jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 09:45   #125
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bellamy är ett uppköp som backupstriker, klasser bättre ön Groggen samt att han är röd i hjärtat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 10:16   #126
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Bellamy är ett uppköp som backupstriker, klasser bättre ön Groggen samt att han är röd i hjärtat.
Undrar dock vad han lyfter i lön från bänken, det kan vara ett litet aber.

Hur som helst, jag är också väldigt nöjd med detta fönster. Mycket bra av Dalglish & Co!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 10:55   #127
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får väl också inflika med att jag är "nöjd" med Arsenals Silly. Visst kunde man önskat något mer,men men.....

Vi sålda två spelare som verkligen ville lämna till väldigt bra pris. På detta har vi spetsat försvaret, breddad alternativen på mitten samt i anfallet, och på detta så finns det en hel del cash kvar att handla för i vinter och/eller nästa sommar. Vi skulle hur som inte kunna "hota" United eller City om ligaguldet i år....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 13:22   #128
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Sommarfönstret is CLOSED!



RobinD, vad säger du om följande?
  • Liverpool släpper Meireles till Chelsea
  • Liverpool plockar tillbaka Bellamy i laget
  • Cole till Lille på lån, ryktas om "förtur" på Hazard iochmed detta

Det sistnämnda kan bli intressant, mycket intressant!
Kanske lite synd att vi va tvungna att bli av med meireles, han är en klass-spelare! Å andra sidan så får han inte plats längre, ännu mindre när Gerrard kommer tillbaka! Att få tillbaka samma peng som man köpte honom för är bra. Jag menar, han hjälpte klubben att komma tillbaka på fötterna samt att han är nu 1 år äldre.
Att få bort Ngog och in Bellamy + 4 mille £ är dock en mega vinst!
Bellamy går inte heller inte på någon stor lön så det tycker jag verkligen att klubben gjorde bra!
Förtur på hazard är nog bra mkt skitsnack, eventuellt att vi får chansen att matcha andra bud som kommer upp, fast kanske de som menas med förtur?

Annars har liverpool gjort det bästa transfersfönstret sen jag vet inte när, vintras va iofs jäkligt bra med, bort med torres å in med unge carroll och suarez!
Det man kan säga är att pool gjort ett lysande 2011 i transfersfönstret!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 13:23   #129
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Undrar dock vad han lyfter i lön från bänken, det kan vara ett litet aber.

Hur som helst, jag är också väldigt nöjd med detta fönster. Mycket bra av Dalglish & Co!
Bellamy hade runt 90 000£i city tror jag, nu har han mindre än 45 000£ i pool!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 15:51   #130
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Bellamy hade runt 90 000£i city tror jag, nu har han mindre än 45 000£ i pool!
Nog mer rimligt med 45... Var väl i samma veva Adebayour och Robinho fick fantasilöner...
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td