|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Jurado går all in (fotboll)
Hejsan! Jag är en spelare med ganska kraftiga egenskaper, både vad gäller positiva och negativa sådana. Trots att jag aldrig har orkat föra spreadsheet (dags snart?) är jag ganska övertygad om att jag hade kunnat vara en vinnande spelare, om det inte varit för den bedrövliga disciplinen och girigheten.
Inspirerat från användaren ”DekiMalme” på Flashback valde jag därmed att testa en metod som går ut på att gå all in på varje spel, och sedan stanna efter ett förutbestämt antal rätta spel/förutsagd summa. Detta sätt har fått mig att tänka till en extra gång på vilka spel som vals, och är en mycket bra metod för någon med disciplinära problem, anser jag. Man spelar på så sätt endast ett spel åt gången, och kan därmed fokusera på att leta information angående just den matchen innan spelet läggs. Nu tänkte jag bokföra mina försök till rikedom via denna metod. Jag är fullt medveten om att en nyregistrerad användare utan bokförda spel kan ses som oseriös, och självklart ska ni tolka mina spel kritiskt. Om ni blir övertygade efter ett par spel eller inte är upp till er, jag ska göra mitt bästa för att klara målen på 100 000 kronor! Hur många vinnande serier som krävs för detta återstår att se. Mitt specialområde är England, framför allt Premier League och Championship, men faktum är att de sju högsta divisionerna i landet följs. Det blir även spel i övriga världen, men det kommer främst att bestå av information från andra källor som ryggas. I vilket fall som helst kommer jag att ge motiveringar till spelen. Jag gillar personligen inte att rygga folk som inte berättar varför de spelar på sin match, så varför ska jag förutsätta att ni gör det? Kanske även ska tillägga att jag ska försöka undvika spelande för spelandets skull. Gillar jag inte utbudet en dag föredrar jag att avstå och invänta något vettigare spel. Era tips är välkomna, oavsett hur bra/dåligt utbud dagen bjuder på. Var gärna tveksamma mot mig till ni vet vad jag går för, men ge mig en chans, så går både jag och ryggarna förhoppningsvis plus. Är något oklart? Det kan aldrig bli för många frågor, så fråga på. Frågor, tips, respons och diskussioner tas emot med glädje. Nu kör vi! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 825**Five in the sky, six mus Stats: 0 - 0 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Ska du gå all in på varje spel? Ställer mig aaaaaaaaaaaningen tveksam till det, eller alltså typ jättetveksam. Men lycka till
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Citat:
Kommer du spela singlar eller annat? Detta är inget sätt jag personligen är speciellt förtjust i och jag är väldigt tveksam till att du lyckas oberoende vad du startar med för kassa. Lycka till hur som helst, det lär behövas.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ännu ett nytt nick som ska generera trafik till forumet.
Klart jag ska bidra till det.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Citat:
Citat:
Med största sannolikhet startas första spelet vid 1000 kronor, och kommer redan idag när utbudet är överskådat. ------------------------------------------- Tack alla för lyckohälsningarna. Kan behövas, precis som lite intresserat popcornätande folk som skeptiskt följer med. Jag borde nämna att anledningen till att inga gränser angående odds och antal spel i rad sätts ut just på grund av att jag inte vet när jag kommer att stanna. Senast förlorades en femsiffrig summa, vilket antagligen gör att jag till en början stannar om jag lyckas tiodubbla startsumman. OM det skulle lyckas är det dags att testa på riktigt
|
|||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Haha, jag kan ju säga att jag är minst lika tveksam som messijah, men men.. Ska bli intressant och kommer följas
![]() ![]() BOL ! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Om du har svårt med disciplin bör du nog hålla i slantarna och hitta en annan hobby. Men det är ju bara min åsikt..
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Man kan väl träna upp sin disciplin. En dagbok är väl ett bra sätt att göra det på, eller?
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Gemensamt för ALLA är att de inte har kunnat uppvisa någon longterm profit. Mitt råd till dig är att köra med papertrailing alternativt mkt små insatser. Du kommer lära dig en hel del längs resans gång. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Att tro att man ska bota dålig disciplin med att satsa 100% av sin avsatta BR är ju inte bara naivt utan direkt motsägelsefullt.
All in på att du gular innan du nått ditt mål är nog denna tråds bästa tips. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Kul med tvivel! Som väntat sporrar det lite extra. Som K_UGER säger är förmodligen en dagbok ett bra sätt att öka disciplinen på. Jag är medveten om det problemet, och försöker göra allt för att förbättra det. Redan nu syns bättring, även om det är långt kvar till de bästas nivå.
Citat:
Detta är ett projekt vid sidan av den privata spelkassan (som självklart spelas med 1-5 units). Jag är fortfarande ung, men helt blåst angående spel är man inte. Som sagt mest till för att vara ett roligt projekt. Helt omöjligt är det ändå inte att sätta 5-10 spel på rad Idag blir det spel, återkommer med vilka. Ska försöka undvika den där dubbeln som lockar just nu. Återkommer, som sagt! |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Jag spelar inte heller med min ordinarie BR, som jag nämnt ett antal gånger. Detta är fortfarande ett projekt vid sidan av mina vanliga spel. Jag har avsatt 1000 kronor till detta, vilket är relativt långt under den vanliga kassan. Sorry för en hård ton, men SÅ illa kan jag väl ändå inte uttryckt mig i trådstarten? |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
"Detta sätt har fått mig att tänka till en extra gång på vilka spel som vals, och är en mycket bra metod för någon med disciplinära problem" Och jo du uttrycker att du ska bota din disciplin genom detta och nej det kommer inte att gå. Senast redigerad av RobinD den 2012-03-08 klockan 13:31. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Spela roulette.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Du har återigen fel, och misstolkar mig oerhört grovt. Jag säger att den lindrar mitt disciplinära problem, inte att den botar det. "Det kommer inte att gå" - nej, självklart måste du veta det. Måste underlätta spelandet när du kan se in i framtiden? Men nu hamnar vi alltför långt off topic. Att ge kritik är okej, men då får det vara konstruktiv kritik, inte "du är värdelös, jag är bättre än dig"-kritik. Detta är ett projekt utsatt som hobby, inte som något avlönande. Ser man bara negativa saker här finns andra dagböcker som säkerligen är mycket bättre. Nu inriktar jag min koncentration på spel, samt folk som gör annat än att gnälla (det vill säga majoriteten här hittills). Som sagt, var gärna kritiska, men ge mig åtminstone en chans (kan också vara läge för en moderator att visa att Sharps faktiskt är bättre än Flashback). Sorry till er andra, men var tvungen att kontra. Spel kommer inom ett par timmar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+1) |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lycka Till
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Moderator
Citat:
Jag har heller inte sagt att du inte kan sätta några spel på rad, för all del, du kan vinna på lotto också. Jag varken misstolkar dig eller kan se in i framtiden, men det finns ett par matematiska regler man måste förhålla sig till och ett chase system som Martingale som det som du (och 1000-tals andra tidigare) försöker sig på kommer i längden generera samma sak - en kassa på 0. Mina kommentarer har inget med min roll som moderator att göra, jag är en användare som vem som helst och får framföra mina åsikter precis som alla andra. Jag har heller ingen mentalitet som handlar om att jag är bättre än du eller någon annan, det handlar inte om det. Det spelar ingen roll hur bra eller dålig du är på att hitta spel med värde. Martingale kommer ändå generera samma resultat i långa loppet. Anledningen till att du får kritik är väl rätt uppenbar? På sharps premierar vi god spelteori och försöker utbilda folk till att spela på ett disciplinerat sätt. Dagböcker som denna strider mot syftet med sharps även om det är fritt fram att skriva tråden. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vill inte vara en besserwisser, men varför ens pröva om du inte förväntar dig att gå plus? Då är det väl ingen mening med det hela. Jag hade kunnat förstå om du trodde det var vinnande men det är väldigt motsägelsefullt när du ska göra det som en "rolig" grej.
|
|
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Citat:
Citat:
----------------------------------------------- Nu är det dags att sluta vela! Jag var länge inne på överspelet i Valencia - PSV, men fegade ur där. Istället väljer jag att gå emot ett av mina favoritlag att tippa på i Schalke 04. Formen är inte särskilt bra, och bortaförlusten mot Augsburg (2-1) senast gjorde inte situationen bättre. Av lagets 44 poäng i ligan i år är endast 16 tagna på bortaplan. För att förvärra läget ytterligare saknas idag bland annat Höwedes, Metzelder, Forfan och Huntelaar. Raul i sin ensamhet kan förmodligen inte sänka ett formstarkt Twente. De flesta kommer förmodligen ihåg deras senaste match, då PSV kördes över, och Twente bortavann med 6-2. 8-3-1 är en imponerande hemmarad, trots att det "bara" gäller den holländska ligan. Laget som tar sig vidare från detta dubbelmöte kommer att göra det via sin hemmaplan. Därmed är Twente tvungna att vinna, medan Schalke sett till förutsättningarna säkerligen inte blir missnöjda med X. Även om Schalke är bättre i grunden blir det svårt att bryta Twentes vinstsvit just idag. I värsta fall blir det oavgjort, men jag väljer att spela raka ettan ändå. Idag avgör dagsformen samt hemmaplan. 2-0 eller 2-1? SPEL 1 blir därmed Twente - Schalke 04 1 (2,16). Jag startar på 500 kronor. Heja Twente! |
|||
|
|
|
|
|
#21 |
|
God tur hursomhellst. Kommer du bokföra spelen i något spreadsheet eller bara i dagboken?
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gillar ditt resonemag ang Twente. Ryggar det spelet. BOL förresten!
2.20 @ BlueSQ |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Citat:
Kritik är alltid någonting man ska ta åt sig av. Att kalla det "översittarmentalitet" istället för att faktiskt fundera över vad som egentligen sägs eller bemöta kritiken tyder enligt mig på att man inte vill förbättra sig (eller så vet man redan att det är fel men man bryr sig inte). Citat:
Vad menar du med "stanna i tid" och hur ska du komma fram till när man ska stanna? Hur motiverar man att stanna efter match X och inte i matchen innan eller efter? Senast redigerad av greedy den 2012-03-08 klockan 14:33. |
||
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Citat:
Citat:
Bra fråga. Jag startar nog med att stanna så fort summan uppnår till det femsiffriga. Förlorade i senaste serien med insatsen 12 000, vilket var oerhört tungt. Det är mycket pengar, så där startas det. Vid en femsiffrig vinst stannar jag, och påbörjar en ny serie. Går det riktigt bra får man väl överväga att fortsätta mot 25 000, men det känns lite mer avlägset just nu. |
|||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lycka till! Ska bli kul och se hur långt du kommer
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Tycker ditt resonemang visar precis det jag misstänker, du har ingen plan alls. Det mest grundläggande för ett system, bra eller dåligt, är att sätta upp regler för hur man ska göra i olika situationer. Om du nu egentligen inte har en aning om hur du gör OM du når femsiffrigt, då kommer du, väl där, att ta beslutet enbart baserat på "feeling". ![]() Jag är nog mest inne på att såna här trådar motverkar syftet med Sharps. Lägg ner det här och starta en riktig dagbok istället där du kör singlar. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tja!
Jag vet inte om det är jag som missförstått eller alla andra [klart jag har rätt ]Om du menar ALL IN som - maxbet. Dvs att din BR är 1000:- och ALL IN (=maxbet) är 5u=50 kr, så är ju det en vinnande strategi. Det är som ett vanligt system, bara att du inte väljer att betta "lågvärderade" matcher. Ex. Ta mina maxbet detta året Antal spel : 49 varav 37 vinster, 9 förluster och 3 push. Hitrate: 80.43& ROI: 135.01% Vinst: 96.28u Med dina maxbet på 5u = 50SEK så blir din vinst (1u = 10SEK) : 96.28*10 = 960.28:- ______ Om du istället menade att du drar in hela bankrullen så kan ju ett spel dra dig helt torr. BoL iaf EDIT: Läst igenom de nya inläggen.... Hoppas det går bra för dig men jag tycker som de andra att ett system, som exempelvis 1-5u system, kan vara ett bra sätt för dig. Senast redigerad av fireas den 2012-03-08 klockan 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 511This is it Stats: 108 - 103 - 2 ROI: 101.13% Vinstprocent: 51.18% |
Låt oss säga att dina spel har oddset 2.00 och att du på dessa spel har en hit-rate på 60%.
Ett flatbettande med konstant unit-insats på dessa spel skulle alltså ge en ROI på 120%. Vi antar med andra ord att du är en hyfsad sharp. 2,4,8,16,32,64,128 --> 7 vinnande spel för att passera ditt mål. 60%=3/5 (3^7)/(5^7)=0,0279936 Du har 2,8% chans att få din tusenlapp till 128k. Är du tillräckligt bra på att hitta spel och har bråttom till målet är det alltså en värd taktik. (Men om du lyckas på något av de första försöken blir du ju personligen ansvarig för alla rookies som genast spelar bort hela månadspengen. )Hade du dock varit i närheten av att vara "en hyfsad sharp" ser jag ingen anledning till att pyssla med den här typen av lotteriverksamhet. Kycklingfilé...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10) |
|
|
|
|
|
#30 | |||
|
Citat:
Jag spelar ju enbart singlar. Förstår inte den delen heller. Varför följer du ens mig om du inte är intresserad? Citat:
Citat:
|
||||
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Citat:
Citat:
Med (B) säger du att du SKA stanna vid femsiffrigt Med (C) säger du att du KANSKE ska FORTSÄTTA efter femsiffrigt Det är tre olika alternativ. Missförstå mig inte nu Jurado. Jag önskar ingen nåt annat än lycka och framgång. Tycker bara att det är trist om (relativa) nybörjare ska behöva göra om samma misstag som många andra har gjort tidigare. Hur som helst så önskar jag dig givetvis lycka till med spelen oavsett hur du gör! Peace out
|
|||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+5) |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Han gular och märker att detta inte är ett recept för framgång, lär sig, går vidare och blir vinnande. Det är 1000 väl investerade kronor imo.
Senast redigerad av K_UGER den 2012-03-08 klockan 17:50. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ja, vad säger man? Ingen jättesäker tipsvinst, men rätt lag vann, och då spelar det i slutändan ingen roll om det är med 1-0 eller 3-0. Jag nöjer mig med Twentes vinst för idag, och väntar in morgondagen (alternativt lördag, fredagar brukar inte vara roliga spelmässigt).
Eftersom oddset var över 2 gånger pengar gör jag nu om serien. Det går emot vad jag sagt säger de största tvivlarna. För att försöka mig på en förklaring: Jag har varit inne på det lite smått - nu säkrar jag upp. Nästa spel blir på 500, och jag börjar då spela för vinsten istället för startkassan. På så sätt spelar jag inte bort startkassan, som några antytt att jag kommer att göra. Otydligt? Fråga i så fall. Men som sagt, första spelet är väldigt skönt att få in. Säkringen klar, nu börjar allvaret. 500 kronor ska förvandlas till 20 gånger så mycket. Det är en lång väg kvar, men nu kör vi! Kul dessutom att åtminstone någon till gick med (även om det säkerligen är fler som spelat Twente utanför)!
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Jag kommer de första serierna fega ur vid 10k ungefär (känns lättare att nå, obviously), men 100k är självklart det slutgiltiga målet efter de serier som behövs. Man ska satsa högt!
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Inga spel igår, och tur var det med facit i hand. Nu är det helg, och utbudet är som vanligt enormt. När utbudet nästan är för stort gäller det att begränsa sig, och inte spela på allt som ser bra ut. Till en början håller jag därför mig till England idag, kanske blir det mer ikväll. Jag har hittat flera bra spel, bland annat ett jag anser vara så säkert som bara går inom fotbollen:
Sunderland - Liverpool Bortalaget flest hörnor (1,48) Detta spel kan användas till en maxinsats, till att höja oddset på kuponger, eller bara att se gå in och ångra sig i efterhand. Jag antar att de flesta har sett ett par matcher med Liverpool den här säsongen. De dominerar i stort sett varje match, men kan inte göra mål. Ineffektiviteten skapar en hel del hörnor, och man snittar utan problem flest hörnor i ligan (nästan 2 fler per match än de närmaste bakom). Sunderland skapar därmed ganska få hörnor, och bara två lag är "sämre" i år. Sunderland är ett mycket bra hemmalag, men det ska inte stoppa spelet. Matchodds på en Liverpoolmatch är uteslutet, men hur hårt jag än försöker kan jag inte se en annan utväg än att Liverpool vinner hörnorna. Jag känner mig oerhört trygg med detta spelet (förhoppningsvis sagt utan att jinxa det). Måste även ge överspelet i Wolves - Blackburn en stor chans att gå in, och en dubbel behöver inte vara fel om man spelar sådana. Brighton bör också vinna, men jag litar inte helt på det laget för tillfället (X-varning), och avstår därför. Jag lägger alltså mina pengar på hörnorna. 1,48 är inte mycket, men enligt mig ett enormt överodds. Hoppas på en bra speldag för samtliga! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Du kommer inte att lägga in dina spel i ett spreadsheet?
Vore hursomhelst lättare att följa ditt projekt med ett spreadsheet och slippa läsa alla inlägg i speldagboken. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Betfair hittas det på. Antagligen är det lite högre odds där än på andra ställen, men jag tror faktiskt att Liverpool kan vinna hörnorna med ett hcp-spel också, som andra bolag kanske erbjuder. |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
BOL |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Det är så oberoende av insatsen alltså?
I så fall förklarar detta eventuella konstiga siffror på mitt spreadsheet i fortsättningen, jag har inte räknat med detta avdrag. -------------------------------------------------------- http://www.spreadsheet.se/82598 Ser tomt ut nu, men så länge projektet håller på fyller jag även på här! Verkar även ha gått in som signatur, så jag slipper länka manuellt i fortsättningen. Skönt!
|
|
|
|
#43 |
|
5% kommision oavsett insats. Sedan beror det på insatsen hur stora de 5% blir
![]() BoL med spelet! |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Fler spel kommer för övrigt med största sannolikhet under kvällen. Men först måste självfallet hörnspelet gå in.
|
|
|
|
#46 |
|
Betfair drar 5% av netto-vinsten. Så man kan inte dra av 5% på oddset utan det beror på hur stort oddset är. Vill du ha en fingervisning så ta oddset x 0,97 så hamnar du ungefär rätt
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
EDIT: OBS! Fylleformel. Se Donald's inlägg nedan. Senast redigerad av Stix den 2012-03-10 klockan 16:53. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nix, 1+(odds-1)*0.95
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
90 kr x 0,95 = 85,5 kr 185,5 / 100 = 1,855 1,855 / 1,90 = 0,9763.... 100 kr x 2,50 = 250 kr 150 kr x 0,95 = 142,5 kr 242,5 / 100 = 2,425 2,425 / 2,5 = 0,97 exakt 100 kr x 4,10 = 410 kr 310 kr x 0,95 = 294,5 kr 394,5 / 100 = 3,945 3,945 / 4,1 = 0,9622..... Dvs ju högre oddset är, desto större blir procentsatsen man får dra av. Vilket känns logiskt eftersom vinsten i relation till din insats blir större. EDIT: What Donald said Senast redigerad av Majo den 2012-03-10 klockan 16:25. |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Liverpool flest hörnor (2,10) live just nu.. tro på dig så kör 10 % av kassan . jobba in hörnor nu^^
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tack för hjälp med uträkning! Som jag förstått det är Betfair väldigt bra när man kommer in i det, vilket tar tid.
Vad ska man annars säga? Jag skäms, något oerhört mycket, över att ett lag som Liverpool får kalla sig storlag. Det var en av de sämsta insatserna jag någonsin sett ett lag göra. 2 hörnor? Ganska övertygad om att det är deras sämsta facit på hela säsongen. Sunderland var inte bra, men vann allt ändå, både match och hörnor. Förlåt för den pinsamma reken. Måste hålla fast vid att spelet ska gå in minst 99 av 100 gånger. Självklart kom undantaget idag. Uselt att inte kunna vaska fram lite hörnor mot ett Sunderland med 10 försvarare på slutet. Oerhört dåligt, av både Liverpool, men framför allt mig. Sorry till alla ryggar! Det var ju en riktigt lyckad serie, förlust redan på andra spelet... Där visades anledningen till varför man ska säkra upp så fort som möjligt - nu är det +-0. Frågan nu blir följande (ni får avgöra): Ska jag låta de största tvivlarna vinna, och låta detta bli en kortvarig dagbok, eller ska ett nytt försök göras och ta revansch på alla scousers som ständigt sviker?
|
|
|
|
#53 |
|
Sharp$: 825**Five in the sky, six mus Stats: 0 - 0 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Låt oss vinna
för din egen skull. Spela sansat; du kan inte själv trott på detta./M |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Grejen är ju att jag i förra serien var över 12 000 kronor genom denna metod (startade med en tusenlapp), fast då blev man lite väl girig. Det är inte omöjligt att vinna om man bara kan lite fotboll. Att spela sansat är en självklarhet, och det gör man självfallet också!
|
|
|
|
#55 |
|
Du inser att om detta händer efter 2 eller 10 spel så kommer du alltid tillbaka till ruta 1 och kommer stå där och stampa tills det att du tillslut förlorar din säkring av pengarna också, och då har du förlorat allt :(
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#57 |
|
Omg, förlåt. jag menade 5% kommission oavsett insats och odds hehe. Det beror på vinsten. hahaha så konstigt det lät innan.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Jag gör ett nytt försök, den här gången garanterar jag att Liverpools matcher inte kommer med. Det är bara den dryga timman till avspark, men så går det när man sover länge.
Idag vänder jag mig mot Tyskland, och Regionalliga Syd. Fjärdeplacerade Worms har länge haft en väldigt bra form, och har fem raka segrar. Nu möter man ligans formsvagaste lag i Hoffenheim II, som trots bortastyrka förlorat två raka bortamatcher. Formen är helt bedrövlig, och chansen till de högre placeringarna är därmed i stort sett borta. Jag kan inte garantera att följande stämmer, men en kompis jag diskuterar tips med kom med denna info - matchen skulle spelats igår, men fick skjutas upp. Bortalaget hade endast 7 tillgängliga spelare till matchen (hört något enstaka rykte om en bussolycka, kan det stämma?), och fick till idag på sig att hämta upp lite ungdomsspelare. Det säger sig själv lite hur liten chans laget har. Formsvagt, extrema mängder avbräck, och kanske det tuffaste möjliga motståndet. Jag förväntade mig odds kring 1,40. Det visade sig att Unibet erbjuder 1,80. Betfair är redan en bit lägre, så jag återgår till mitt gamla Unibet med detta spel. Ta skadeinfon med en nypa salt, men i vilket fall som helst anser jag att Worms ska ha en tillräckligt bra chans både för att ge bra värde till 1,80 och att inleda en ny serie på. Hoppas återigen på en bra speldag för samtliga (som inte spelar emot mig)!
|
|
|
|
#59 |
|
Så du ska alltså gå all in 10x på medelodds 2x? blir svårt men lycka till
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Worms finns nu till 2.10 liveodds bet365 efter 7 minuter spelat.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Som Hipossum uppmärksammade höjdes Worms odds ganska snabbt i början av matchen. De vann slutligen som väntat, även om siffrorna kunde varit större.
Idag finns många tänkbara spel enligt mig, tyvärr har alla ganska lågt odds. Lika bra att lägga ut dem, men motiverar inte de som inte spelas (om ingen undrar): Arsenal - Newcastle Över 2,5 (1,62) - Även Arsenalvinst fungerar! Cambuur - Apeldoorn Över 2,5 (1,33) Kriens - St Gallen Över 2,5 (1,47) Villarreal - Getafe 1 (1,90) Trabzonspor - Sivasspor Över 2,5 (1,57) Som ni ser har vissa matcher - särskilt den holländska - löjligt låga odds. Jag tycker ändå att oddsen sitter rätt. 1,33 finns till exempel inget värde i, men det ska vara något extremt som händer om den inte sitter. Men nu tänker jag inrikta mig på nästa spel istället för spel som "bara" ser bra ut. Eftersom min kunskap ligger i England, och Arsenal - Newcastle blir matchen man ser ikväll, är det självklart dumt att välja något annat spel. I normala fall hade jag varit tveksam till ett överspel här, eftersom så mycket hänger på van Persie och Ba. Nu finns även Cisse som vet hur man gör mål, och överspelet spelas. Baserat på Newcastles form (2 poäng på 3 matcher, målskillnad 3-8) skulle det inte förvåna mig om ett formstarkt och hemmastarkt lag i Arsenal fixar överspelet utan Newcastles hjälp. 4-1? Det kan lika gärna sluta 2-1 eller 3-2, därmed överspel framför hcp-spel. Jag tänkte lägga in den holländska matchen för att höja oddsen, men jag avstår. Även Liverpoolhörnor var ett "säkert" spel, och det vet vi ju hur det gick... Arsenal - Newcastle Över 2,5 mål (1,62) blir därmed nästa spel för 500 kronor (Worm-matchen säkrade upp startsumman). Spreadsheetet uppdateras strax. Heja van Persie!
|
|
|
|
#62 |
|
Båda lagen att göra mål i Arsenal-Newcastle @1.83 på Bet365 finns annars också. Tror inte heller Arsenal klarar överspelet själva
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 449albygårlös Stats: 15 - 15 - 0 ROI: 115.51% Vinstprocent: 50.00% |
Trabzonspormatchen har mest värde enligt mig, Yilmaz i galen målform mot liga 8:an Sivasspor som släppt in 48 bollar och nätat 50 på 30 matcher. Yilmaz i galen målform(30/30) bådar för mycket mål när Trabzonspor nu har möjlighet att gå om rivalen Besiktas och kliva upp på en respektabel 3:djeplats. Något väldigt ovanligt måste hända om matchen inte går över, historiken berättar att detta möte brukar bli hett, de sex senaste mötena lagen emellan gick över 3.5. Trabzonspors matcher slutar i snitt med 3,13 mål. Sivasspors matcher slutar i snitt 3,38 mål, utgångsspunkten är dessutom bättre idag när Trabzonspor jagar 3:dje plats och Sivasspor jagar plats till EM-playoff. Båda lagen kommer gå för tre pinnar och det kommer förvåna mig å de grövsta om överspelet inte sitter. Sivasspor har släppt in 11 bollar de tre senaste matcherna(men också nätat 5). Bolagen ger överspelet runt 60 procents chans, jag ger det 70-75. Å andra sidan plockade jag spelet till 1.63, men anser ändå att det är spelvärt ner till 1.50. Är såpass övertygad att jag själv lirar 10 u på över 2.5, 3 u på över 3.5.
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#65 |
|
Frågan är om man kör på att båda lagen gör mål(1.80) eller Ö 2.5 (1.60)
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Båda lagen gör mål , inne efter 14 min
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Grymt spelat sudden.. Jag trodde inte Newcastle skulle öppna matchen. Var mer inne på ett tröstmål. Ö2.5 spelet lär nog sitta det också!
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Tydligen satt de flestas tankar, då båda lagen gjorde mål. Det var väl inte direkt med marginal överspelet satt, men det satt. Skönt det. Riktigt bra spelat av er smarta som valde det högre oddset i att båda gör mål istället!
Jag tänker bara ge en varning redan nu, det kan bli dålig uppdatering den närmaste tiden (om ens det). Kvällen bjöd, trots ännu en sen frälsning av Vermaelen, på en lite mindre trevlig överraskning, och spel går inte först den närmaste tiden. Det lär märkas om det blir något den närmaste tiden, förhoppningsvis blir det så. Annars får vi se när jag återkommer. Fortsätt vinna pengar under tiden, och helst efteråt också!
|
|
|
|
|