Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-21, 15:57   #1501
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tror att åtta avdelningar är problemet. Det är för mycket. Även i Xpress-fart tar det för lång tid. Man behöver inte vara särskilt insatt för att se att vi inte har tillräckligt många klasshästar igång för att hålla V75+V86+V64 med bra startfält.

Jag ser däremot poänger med att klara av en V4 på under timmen, och en V5 på runt en timme. Rappt tempo så det blir klart. Där kan jag känna att mindre tid mellan loppen gör att upplevelsen blir högre för den som spelat streckspelen, och i övrigt kanske stöttar sina streckidéer på toton.

Men när det blir fler avdelningar så behövs en "korvpaus". Man kan jämföra med de flesta bollsporter som delat upp matcherna med pauser.

Man genomförde, lite oavsiktigt, ett experiment på Bergsåker i vintras när speldatorerna krånglade och starten för V75 flyttades fram. Då körde man sedan med 18-minutersschema, vilket gjorde att V75 klarades av på under 2 timmar, och då ändå med hyfsat utrymme att andas och ta en korv mellan loppen. Man hinner också med en lite längre paus före DD, och ändå klara 2 timmar. Det skulle kunna vara ett bra alternativ för V75.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8), boozty (+5), SO (+1), Knutman (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-21, 17:03   #1502
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Absolut är 8 avdelningar för mycket.

I teorin är det en superb spelform, i praktiken alldeles för mycket jobb att sätta sig in i 8 lopp, en stor orsak till att jag nästan aldrig spelar V86.

Man vinner även mer sällan, låt vara att loppen är ihåliga men själv spelar jag inte streckspel för att vinna kaffepengar eller 5-10 tusen och 6 rättspotten fryser ju in även på högre utdelningar än så.

Vad är det för fel på V65 ? Bara för att V64 är ett uselt spel på ihåligt vardagstrav och även Solvalla onsdagar är ju inte V65 det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 13:30   #1503
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 13:34   #1504
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Premiär för barfotaförbudet då på V75 den 3 december på Jägersro. Då kan det vara 15 grader varmt i Skåne och nästan perfekt sommarbana.

Spelandet blir ju dramatiskt mindre intressant med dessa förbud. Tror jag kommer lägga ner helt i tre månader kommande vinter för det var sannerligen inte mycket intressanta spel man hittade under de tre månader som förbudet fanns sist.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 14:41   #1505
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Premiär för barfotaförbudet då på V75 den 3 december på Jägersro. Då kan det vara 15 grader varmt i Skåne och nästan perfekt sommarbana.

Spelandet blir ju dramatiskt mindre intressant med dessa förbud. Tror jag kommer lägga ner helt i tre månader kommande vinter för det var sannerligen inte mycket intressanta spel man hittade under de tre månader som förbudet fanns sist.
Är ju alltid något som skiljer ut vinnarna från övriga hästar. Om vi inte har barfota-effekter så får vi leta på annat håll. T ex vilka som visar uppåt-form och neråt-form och en hel massa andra parametrar.

I vinter slipper vi i alla fall sena beslut om att ändra från barfota till skor.

Inget ont som inte för något gott med sig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 15:37   #1506
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Är ju alltid något som skiljer ut vinnarna från övriga hästar. Om vi inte har barfota-effekter så får vi leta på annat håll. T ex vilka som visar uppåt-form och neråt-form och en hel massa andra parametrar.

I vinter slipper vi i alla fall sena beslut om att ändra från barfota till skor.

Inget ont som inte för något gott med sig.
I fjor var det i princip ingen vinter alls i södra Sverige. Var bortrest i januari, men i december och februari inte en tävlingsdag på Jägersro och Halmstad där det inte gått att tävla med valfri balans.

Barfotaförbud i tre månader kan säkert behövas i Norrland, men det är ju en oerhörd skillnad på klimatet i Boden och Malmö under vintern. Vissa vintrar är det ju ingen vinter överhuvudtaget här nere numera. Och det är bara att åka över Öresundsbron och starta på Charlottenlund i december och dom kan köra utan skor på hästarna även om det är snöstorm utan några regelbrott.

Det var rätt kul när några tränare norröver öppnade lite vinterfilialer här nere för att kunna köra hästarna barfota på vintern. Det blir det inte nu och risken är väl att hästbristen blir ännu värre kommande vinter när allt fler hästar drar till Frankrike för varje år men atg ska samtidigt ha hästar varje dag för såväl lunchtraven som kvällstraven även i jan-feb.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 21:04   #1507
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Jag gissar att med eller utan barfotaförbud så kommer det att bli 1 vinnare i varje lopp, OK något dött lopp, det gäller som sagt var att hitta andra parametrar än hästar som går barfota, du kan ju börja nu olle, 5 månaders träning.
- bra man vet vad som gäller
- inga ändringar
- billigare banunderhåll och jämnare banförhållande
- bra för hästarna, 1 lopp för mkt barfota kan bli kostsamt.

Bra och väntat beslut
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5), abstruse (+20)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 22:03   #1508
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag gissar att med eller utan barfotaförbud så kommer det att bli 1 vinnare i varje lopp, OK något dött lopp, det gäller som sagt var att hitta andra parametrar än hästar som går barfota, du kan ju börja nu olle, 5 månaders träning.
- bra man vet vad som gäller
- inga ändringar
- billigare banunderhåll och jämnare banförhållande
- bra för hästarna, 1 lopp för mkt barfota kan bli kostsamt.

Bra och väntat beslut
Jag är emot detta generella förbud men bryter inte ihop. Jag har alltid minimalt intresse för travet ändå DM månaderna pga att det inte är dom bra hästarna som tävlar och inga stora lopp i Sverige. Tack för infon att det finns andra parametrar än barfota eller ej att ta hänsyn till som spelare . Bra att få reda på det efter att ha följt travet i snart 30 år typ.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 22:30   #1509
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Är det bara jag som reagerat över att "PMU BELGE" förekommer väldigt frekvent i vinstlistorna på senare tid? som idag tex:
* system på 1629kr har 16,87 8or
* system på 425kr har 6,75 8or
* system på 165kr har 3,37 8or
* system på 202kr har 3,37 8or

kan verkligen belgien leverera så mycket spel på svenskt trav att det inte sticker ut att dom tar så stor del av kakan? Orkar inte leta fram nu men vet att jag reagerat över att dom funnits med en massa tidigare med.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 22:57   #1510
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Är det bara jag som reagerat över att "PMU BELGE" förekommer väldigt frekvent i vinstlistorna på senare tid? som idag tex:
* system på 1629kr har 16,87 8or
* system på 425kr har 6,75 8or
* system på 165kr har 3,37 8or
* system på 202kr har 3,37 8or

kan verkligen belgien leverera så mycket spel på svenskt trav att det inte sticker ut att dom tar så stor del av kakan? Orkar inte leta fram nu men vet att jag reagerat över att dom funnits med en massa tidigare med.
Lukkako är grym på trav serru!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 23:35   #1511
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Är det bara jag som reagerat över att "PMU BELGE" förekommer väldigt frekvent i vinstlistorna på senare tid? som idag tex:
* system på 1629kr har 16,87 8or
* system på 425kr har 6,75 8or
* system på 165kr har 3,37 8or
* system på 202kr har 3,37 8or

kan verkligen belgien leverera så mycket spel på svenskt trav att det inte sticker ut att dom tar så stor del av kakan? Orkar inte leta fram nu men vet att jag reagerat över att dom funnits med en massa tidigare med.
Det är Paribetgänget som lirar den vägen numera...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-22, 23:45   #1512
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
I fjor var det i princip ingen vinter alls i södra Sverige. Var bortrest i januari, men i december och februari inte en tävlingsdag på Jägersro och Halmstad där det inte gått att tävla med valfri balans.

Barfotaförbud i tre månader kan säkert behövas i Norrland, men det är ju en oerhörd skillnad på klimatet i Boden och Malmö under vintern. Vissa vintrar är det ju ingen vinter överhuvudtaget här nere numera. Och det är bara att åka över Öresundsbron och starta på Charlottenlund i december och dom kan köra utan skor på hästarna även om det är snöstorm utan några regelbrott.

Det var rätt kul när några tränare norröver öppnade lite vinterfilialer här nere för att kunna köra hästarna barfota på vintern. Det blir det inte nu och risken är väl att hästbristen blir ännu värre kommande vinter när allt fler hästar drar till Frankrike för varje år men atg ska samtidigt ha hästar varje dag för såväl lunchtraven som kvällstraven även i jan-feb.
Så där tänkte jag också när de skulle införa det, men efter en säsong tycker jag nog att det är rätt bra. Det må vara så att en del barfotaberoende hästar ställs av, men det är ju ett gyllene läge för dem som har hästar som går med skor att sätta dem i form inför vintermånaderna. Det är inga stora lopp som körs i Sverige och travet går ned på ett minimum av tävlingsdagar och lopp (undantag för julvecka då det är V75-bonanza).

Enligt vad jag förstått sparade man sistlidna säsongen 5-7 miljoner på att man inte behövde försöka åstadkomma barfotabanor när det var tävlingsdags, vilket var välkomna pengar. Det tävlas rätt hårt på några få banor under dessa månader, så för dem är besparingarna betydande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 18:58   #1513
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Järvsöfaks kan ta sig i brasan.....


Robert Karlsson

Jag och B-o tillbringade en bra stund på stallbacken före tävlingarna på D igår. Blev en hel del skönt tugg.

Bland annat att Månprinsen av många anses ha högre högstanivå än vad självaste Järvsöfaks hade. När Melander bara åkte runt konkurrenterna på Bjerke senast visade kronometern 16/s.700. I tredjespår. Fullständigt åkandes. "Ett sådant lopp har Faksen aldrig gjort".

Blir det världsrekord redan i sommar, månne? Smiley smile
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+50)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 19:30   #1514
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Järvsöfaks kan ta sig i brasan.....


Robert Karlsson

Jag och B-o tillbringade en bra stund på stallbacken före tävlingarna på D igår. Blev en hel del skönt tugg.

Bland annat att Månprinsen av många anses ha högre högstanivå än vad självaste Järvsöfaks hade. När Melander bara åkte runt konkurrenterna på Bjerke senast visade kronometern 16/s.700. I tredjespår. Fullständigt åkandes. "Ett sådant lopp har Faksen aldrig gjort".

Blir det världsrekord redan i sommar, månne? Smiley smile
Kan ske redan i morgon om Gunnar väljer att köra lite. Han brukar ju i regel ge sin dyrgrip snälla lopp och jogga undan lite lätt på upploppet. Är rätt säker på att han kan gå minst en 16 tid över 1609m om man kör på honom.

Vet du om dom nån gång testat köra honom barfota i träning? Han har alltid gått med skor i loppen vad jag vet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 00:24   #1515
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Får ni ordning på appen för android?
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td