|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 23/1 Axevalla
Dags för Diggers nu i första att få utdelning? Goop upp då Jepson är avstängd. Vivo per Lei utanför Jägersro rosar ju inte marknaden. Mest rädd för OPQC som har visat form länge.
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Food Money skall ha toppchans från spets. October Kronos ser ut att bli favorit i sista, är det verkligen befogat ?? |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
8 Montana Crown i avd. 4 är min spik denna omgång. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Putte, du som har koll på startrusningen. Digger Elias håller upp ledningen va? Eller kan Careful Victory komma före från sitt springspår? Missar Digger Elias ledningen borde det ju vara bra chans att Vivo Per Lei får ta över och det blir spets och slut.
Undrar även om sista avdelningen, ifall du tror Mr Vox tar en längd på October Kronos i starten? Får October spets är det nog en spik för mig, medan ifall Mr Vox tar den kommer nog inte den förstnämnde med på mitt system. Vore väldigt tacksam om du kunde hjälpa mig, är ju inte ofta du har fel om starten. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag är ju helt iskall men lär väl bli ett spel ändå. Lite tidiga tankar ändå:
1: Diggers Elias solklart förstastreck med Goop. Men OPQC måste med och kanske även Tack Wee som blir spännande med Örjan. Dock risk för att den blir för mkt streckad. Vivo Per Lei är svår tycker jag, är det verkligen så enkelt att den inte kan vinna utanför Jägersro? Fattar en häst att den är bortrest? 2: Känns som Rapide Du Pommeau blir väl stor även om den är bra. 14 känns intressant som skräll och där fram är väl 1,7 och 9 mest intressanta. 3: Svårt gå förbi Food Money och vet inte vem som ska hota. 10 mest intressant som skräll. 4: Hopplöst lopp om inte 3 bara är bäst. 5: 1 är väl befogad favorit och blir nog svårslagen nu när den äntligen har vettigt läge. Men är lockade att gardera med innerspår och många roliga emot. 3,5,7,9,10 är alla intressanta. 4 har det pratats om här men den räcker väl inte här? 6: Lite märklig favorit tycker jag, de andra tre betrodda känns hetare. Men var direkt inne på att ge Mellby Ciceron en ny chans som spik eller ensam A. 7: Lite förvånad över att 1 ser ut att bli favorit men bygger väl på att den ska ta spets? Är väl 2 emot i spetsstriden. 4 får en ny chans men 9 är nog omgångens drag för mig, var bra senast och får Björn upp. Så. Nu tar ni mina tankar och gör tvärtom. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
V75:2 Stayer 3140 Statistik.
Favoriter med 2 Tillägg, Vilket Rapide verkar bli, Vinner 42% av loppen. Spår 1 är överlägset bäst med 14% vinst som icke favoriter. Matchmaker ås sträckad på 8% kan säkert bli mer nu lol. Icke favoriter från bakspår som 9 El cantante är vinner 3% av loppen, Den nu sträckad på 17% De 4 mest sträckade: 1, 7, 9, 15 Ska vinna 68% Av loppen. Är man modig tar man bort 9an och kör på 3 hästar. Vill man sträcka flera hästar så har häst rank 4-11 ungefär lika stor chans att vinna så då är det bra att ta så många som möjligt. Senast redigerad av Nicklas den 2016-01-22 klockan 09:13. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
V75:1
5 Upw sund var minst lika bra som digger elias för 2 månader sedan. Överlägsen sist på långlopp. Endast 6%. Med bra spår är den säkert med där framme. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tycker du att spår 5 i voltstart är ett bra spår?
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Som alltid i voltstart så kan galopper ställa till det. 2 Vacqueyras t ex har 100% galopp vid voltstart. Jag tycker V75:1 är intressant med en häst som aldrig vunnit från spår 1 och en som förmodligen spetsar från spår 7 men aldrig vunnit utanför Jägersro som favoriter.
|
|
|
|
#11 |
|
Marcus Hultman med 2.Max Not Sand fina rygga kan plocka ner många över Axevallas långa upplopp då hästen har speed.
Sett hästen dom tre sista starter och den näst senast är jag grymt mest imponerad av. Min vinnare 2.Max Not Sand
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#14 |
|
Någon som har koll på hur October Kronos går med brodd om detta behöves imorgon?
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Careful Victory tar spets, om Dalborg inte gör bort sig.
Sedan släpper han nog, då CV inte kan vinna. Tror inte Mr Vox tar en längd, däremot är ju Henke Diablo och Dragon Tooma med. HD tror jag tar sig förbi, men man vet inte om Johan vill ladda mot farsan, Tillman däremot laddar nog och kanske tar sig förbi. Peter har sagt han ger järnet, det kanske kan få andra att ta det lite lugnt i starten, man vet aldrig riktigt hur de tänker göra. Uffe tror dock själv i Expressen att han spetsar. Citat:
rrylander (+10) Senast redigerad av putte64 den 2016-01-22 klockan 14:07. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
MR VOX tar garanterat ledningen om Ohlsson vill, vilket han gör!
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tre snackhästar tills i morgon: Green Bax - första gången på distansen och Redén ligger lite lågt, Sirol Axe - bra form, andrahandsfavorit, men står väldigt svårt till, samt Barkevious Mingo, andrahandsfavorit och utmanare om spets och segern mot storfavoriten Say That Again. Nu ska inte jag sätta ihop V75-systemet i morgon, men gör jag V5 så tar jag fler än så.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
TT:s spikar
11 Tack Wee avd 1 1 Matchmaker As avd 2 Lås 6,9 avd 6
DonDraper (+5) Senast redigerad av hugotheboss den 2016-01-22 klockan 16:50. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hej grabbar!
Många utav er verkar vara väldigt insatta/inlästa i loppen och med namn o kuskar. Men troligtvis inte alla "Sharpsare". Därför vore det tacksamt om ni kunde offra er och göra några extra nedslag på tangentbordet angående vilket lopp och hästens namn. Annars så tycker jag att H borde ha en bra chans mot P för ekipaget har ju mer vana från volt. Vidare tror jag att S slår kung. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+1) |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
![]() Men Nahar under 20% känns som reapris Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
parsalian (+1) |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Klart att Husse i studion skulle nämna den skit också.
|
|
|
|
#28 |
|
Grabbar, undrar om det är ngn som kan förbarma sig och hjälpa mig med följande. Jag gör ständigt fel val när jag ska ranka: Exempel från V75-1
Hästar som har startat på V75/hårdare gäng och fått hyfsade resultat. (Diggers Elias, Tack Wee ) Mindre bra resultat/V75 men hårda gäng. ( O.P.Q.C ) eller som Vivo Per Lei, "uppbyggnadslopp" och två vinster. Eller Jarl av Solnäs, med Peter Untersteiner som tycks kunna vinna med "allt". Hur ska jag tänka? |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Tack Wee visade hur bra han är senast. Dock tufft läge och bättre hästar emot än senast. Örjan är ett plus och hästen en av de främsta i loppet. 20 % vinstchans. O.P.Q.C är tillräckligt bra för att vinna, men läget är inte alls så bra med rygg på en i volten korkad Vaqueyras. Svedberg som kusk drar ner förhoppningarna en hel del. Kan vinna, men i första hand tror jag han spurtar in fint som tvåa-trea igen. Dock för lite spelad! 15 % vinstchans. Vivo Per Lei öppnar bra från volten vilken även kusken i princip alltid gör. Spets lär det dock inte bli, och då är han klart sårbar. Kan vinna med flyt/om han skulle kunna komma till spets men absolut ingen jag håller allt för högt i brons! 10 % vinstchans. Jarl Af Solnäs tror jag får mycket svårt att duga här med dessa förutsättningar. Vinstchans i paritet med spelprocenten. Låt oss då komma till speldraget i loppet; 5 UPW Sund har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite. 15 % vinstchans! Resten av hästarna har vinstchanser väldigt lika spelprocenten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+5) Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-22 klockan 18:29. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Vass eller Kass.. David Neves expert jo jag tackar nämner att Say That Again inte gjort någon bilstart tidigare. Bra att Husse tillrätta visar honom. David fick göra en pudel.
Kan vidare nämnas att de två första starterna STA gjorde så kom det glp. Efter att veterinär gått igenom honom upptäcktes att ena testikeln snurrat runt 360 grader och fastnat. Beslut togs då att kastrera honom. Därefter har han gått bra, fick vila några veckor då Björn inte tyckte han var riktigt 100%. Veterinär kollade upp STA men fann inget fel. BG tyckte ändå att ta det säkra före det osäkra och låta STA vila. De två senaste loppen har han gått riktigt bra och funnits krafter kvar i mål. Tror han vinner från start till mål i morgon. (är lite partisk i målet) Senast redigerad av Bridgeman den 2016-01-22 klockan 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Omgångens bästa speldrag/skrällar under morgondagen för min del.
UPW Sund - har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite. Conrads Wilhelm & Green Bax - I ett öppet lopp väljer jag att lyfta fram dessa två. Conrads Wilhelm är duglig i klassen och Green Bax med Örjan där både häst och kusk är i toppform är helt given. Västerbo Realhigh - Goops har givetvis bästa vinstchansen (runt 40 %) men den där spelprocenten är så otroligt sjuk så det inte finns. Jag garanterar att Västerbo Realhigh är en minst lika bra häst och skulle Mahony (det talar inte för det) komma rätt på det tror jag han plockar ner favoriten till slut. Låt oss hoppas på att Kim ger favoriten kontinuerlig massage med starke Ratatouille Sand så bjuds mitt drag in i racet. Långt upplopp är gynnsamt! Nämner även Alleyeson i detta lopp till låg procent och sen vill jag också slå ett litet slag för att Örjan har en duglig häst i loppet, och till 2 procent kan det vara något. Pebbe Simoni - Jag gör en "Doob". Folk är verkligen fulla!! Var det ingen som såg loppet den gjorde senast, även då varnade jag för den?!?! En sådan insats på V75 brukar kollektivet i normala fall uppfatta. Exakt liknande kvalité på motståndet som senast, dock med ett sämre läge vilket ska noteras. MEN, checka in loppscenariot. 1, 2, 3, 4 och 5 laddar alla stenhårt från början för att skaffa position, Magnus glider ned i tredje-fjärde utvändigt, får rygg på sista bortre och när det sedan vankas långt upplopp smäller det! Tuff häst som tål en rejäl repa sista 800, det såg vi när han vann mot Bar Plombier m.fl på Färjestad. Värst emot är spetshästen (dessvärre vet jag inte vem som tar hand om den, Dragon Tooma initialt är min tanke men släpper) och framförallt Jonathan Palema med Goop och Order By Keeper med Örjan. Magnus med sina fega styrningar sätter ner chanserna lite då risken är att han tar upp och lägger sig allra sist, men i övrigt är det bara positivt från mig. Omgångens bästa drag! |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Placeringar och vinster i allmänhet är överskattat för att bedöma vinstchanser. Se loppen istället och bilda dig en egen uppfattning. Det mest givna exemplet jag kan nämna (som är färskt) är Run Ceasar Run som ofattbart nog blev storfavorit i sin debut på V75 och därefter betrodd än en gång på rikstoton mot starka och tuffa hästar på Åby. Den hade en rad ettor och pallplatser i raden men hade i efterhand vinstchanser runt 2-5 % bägge gångerna, till och med jag som sågade hästen brutalt vid bägge tillfällena värderade vinstchanserna för högt. Höga placeringar på just V75 säger dock att det handlar om en bra häst, annars håller man sig inte på den nivån. Även V86 håller mycket hög klass och hästar som tagit vinster/bra placeringar där bör respekteras. Uppbyggnadslopp där hästen får gå med full spänst och fart över mål och förberedelse/preparé inför kommande uppgifter är positivt. Dock gäller det som med allt annat att kolla upp det ordentligt. Läs inte tipsen! Där hör du hur ofta som helst "fast med krafter kvar flera gånger på slutet" medan det i verkligheten varit helt slutkört redan i sista sväng. Ett scenario du ska ta till dig: Ibland hör man tränare gå ut i intervju och säga att de siktar mot ett lopp på hemmabanan om några veckor (V75-lopp ofta). Alternativt kan man helt enkelt själv förutspå matchningen. Därefter görs en start. Om hästen i den starten verkligen ser ut att vara på väg mot toppform, t.ex. får en uppbyggande resa med ryggar och ser riktigt härligt taggad ut i rygg över mål eller får spurta med full fart över mål, då är det verkligen toppchans när det är dags för den där starten på hemmabanan på V75. Kolla t.ex. Shogun DK, Sander Esterel, Cindy Photo, Fuxa Håleryd, Itsybitsy & Qahar QC som startar nu på onsdag på Jägersro. Jag förmodar att de alla matchas mot V75 på Jägersro den 6 Februari då de har bra uppgifter där och då kommer dessa starterna perfekt i tiden. Bra smyglägen och de kan alla få fina resor inför kommande uppgifter. Hur ser de ut på onsdag? Kolla upp det! Sitter Cindy Photo heltankad i tredje invändigt så passa på till mycket låg procent när det vankas Stolopp på V75 om två veckor! Då är det nog iordningställt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+5), hugotheboss (+5), yoooda (+5), Langdon (+5), mr_stylez (+5), bokis29 (+5) Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-22 klockan 19:10. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
AndyMart (+5) |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Spelarservice spikar Sirol Axe och Food Money!
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Arne var upptaget.
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
![]() Är ju själv Skåning och skulle själv säga David men om man pratar grov skånska alternativt danska så blir uttalet Dajvid eller då Dejvid! ![]() Lägger då även in Guidens nyhetsbrev! http://www.anpdm.com/newsletterweb/4...45784440584471 ![]() Har glömt bort att dricka min starvinsglögg som är spetsad med en Highland Maltwhisky från ett Oloroso Sherry fat... |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ingen som har ögat eller spelvärde? :-)
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
hur svårt kan det vara och slå upp atg.se och glo i startlistan? om du nu är ens intresserad...
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Sharpsare har stenkoll
![]() Wolfmans noteringar: Avd 6 Let It Happen såg mördande bra ut senast, liknande motstånd, vad kan hota? Avd 2 Rapide du Pommeau, perfekt uppgift, men skor ett minus? Avd 3 Kalle perfekt spår, perfekt kusk, forrrm, finfin procent Avd 5 Say That Again. Borde vinna detta ganska billiga lopp, fastnar knappast Avd 1 Tack Wee tackade jag för senast, liknande uppgift nu Avd 7 Lutar åt helgardering Avd 4 C:a tio pållar enligt strecken
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Så kan man välja att se det så klart, tippar man inte deras stora som är fördelat på två mega system så kan man försöka med det lilla där både Tack Wee och Matchmaker är spikar.
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Kört fast sista tiden med en del stolpe ut rader för min del.. Så borde inte skriva egentligen. Men känslan säger att Örjan inte kammar hem så mycket imon trots att han vart förjävligt bra på sistone.
Men det finns ju ingen fakta på det. DÄREMOT vill jag lyfta BORT October Kronos helt i sista... Anledning? Jo ganska enkelt, inte ofta den får till det på v7an. Hästen har enorm kapacitet och gör oftast fina lopp, inget direkt fel på skallen då den vinner var tredje lopp. Gjort de bra hos untersteiner (Men långt ifrån imponerat på mig) och kan säkert stå pall för en tuff öppning. Däremot har jag ingen känsla för att den gör en "sån" prestation imon. Långt upplopp, kommer garanterat bli hård körning. Smakar det så kostar det.. Vill han behålla spets kommer han definitivt inte orka i mål. Däremot tror jag att den slutar topp tre ändå. Men tar inte med kusen imon. Va har den i de större loppen? 1 av 10? Står i nuläget i 22%. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kommer bli sega ben på October Kronos misstänker jag, eller i värsta fall startgunga om det laddas över förmåga. Pebbe Simoni är högintressant här om Magnus kan hitta 2:a-3:e utvändigt. Måste även ha med Bergshults Leffe med formen i zenit och givetvis Örjan då det luktar "gubben i lådan" läge på lång väg när dom andra bränt krutet.
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Men skulle vilja se BL i ledningen. Fan den har varit så bra på sistone. Tror den vinner, men kusken? Pebbe Simoni dubblade jag systemet med på Åby.. Missa dock dubbeln.... ![]() Spelade Candor mot TTT och Björn ... Istället för att spela som på min v7a på åby haha.. Korkad som man är! |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Mackpeter jag måste tyvärr rätta dig angående när Say That Again vann på 2640 på Bjerke. Han var redan kastrerad då han vann på 2640. Efter starten den 29/9 2014 på Färjestad så undersöktas STA därefter gjordes kastrationen på STA. Efter det har STA gått mkt bra förutom på Halmstad den 4/7 2015 1609 meter startspår 10 då han blev oplacerad. Men hur ska man hålla reda på alla lopp. Men håller med dig tråkigspik, men varför gardera då STA vinner. Säger jag med egna intressen i det hela..
mackpeter (+3) Senast redigerad av Bridgeman den 2016-01-23 klockan 09:19. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Första inlägget du gör här på forumet. För mig tillförde du inget av värde. Bara ett negativt påhopp på en deltagare här. Håll tyst i stället, när du bara är ute efter att vara kaxig.
![]() |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
15 senast i ett lärlingslopp på Åby till 3 % av insatsfördelningen. Tack Wee startar nu på Axevalla på samma distans med ett bakspår igen (spår 11). Skillnaden är att banan denna gång har Sveriges längsta upplopp (227m) tillskillnad mot Åbys futtiga (180m). Det skall till en överjävligt bra häst att hinna fram till seger från spår 15 på 2140 m på Åby, helt klart. En skillnad på 47 m. Tack Wee har sitt livsform. Har en fruktansvärt tung spurt. Samt begåvas med världens bästa kusk, Örjan Kihlström (tillskillnad mot lärling senast). Utöver ovan plusfaktorer, luktar det debacel i starten lång väg, då det är voltstart som gäller och given galopprisk för några i främre volten, så min gissning är att det blir färre att runda för Örjan redan från start. Att det sedan blir spetsduell mellan Diggers Elias och Vivo Per Lei i startrusningen, försämrar knappast aktierna för Örjan. En sak är dock helt klar och det är att Örjan sitter med en hel tunna torrt krut i sista kurvan och vem skall ta emot Tack Wee då? Ingen, tror ivf jag. Tredje rankad på insatsfördelningen och given spik på allt, enligt mig. Lycka till med liren. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
sitter i rygg på Björn in i första kurvan och att Jonny och Björn slåss om spets hela vägen in på första rakan. I eftermiddag vet vi. Ha det gott Spiken. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Vacqueyras har gjort ungefär 40 starter, tjänat 740 000 av 747 000 och blivit 3 år äldre sen han sista provade voltstart,är rätt övertygad om att han mognat sedan dess! Sen om det räcker eller ej är svårt att spekulera i men någon garantigalopp tror jag inte att det är!
Senast redigerad av alle den 2016-01-23 klockan 10:48. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Jajjan... Stämmer nästan iaf
Åbys upplopp är väl 187 meter om jag minns rätt... men fortfarande en gigantisk skillnad
Senast redigerad av jocklon den 2016-01-23 klockan 10:51. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Någon som kan delge vad spelvärde skriver till denna omgång?
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Efter omläggning i slutet av sommaren 2015, så mäter upploppet 180 m. Kolla din källa och rätta mig om jag har fel. Minnet är inte som förr. Ha det gott! |
||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
FAKTA Banförkortning: Å Bankod för spel: 6 Längd: 1000 m Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m) Upplopp: 180 m Open stretch: Ja, dubbla Vinklad startbilsvinge: Nej Tack Jajjan för du stärkte min tro på Tack Wee i första, kör med 2 spikar. Tack Wee och Matchmaker AS Lycka till. |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
180 meter nu tidigare 187 meter.
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Jens Sjödén spikar tydligen på sitt V75-förslag och det vore ju väldigt snyggt om den satt till lite drygt 4% såklart. Plockar med den, men vågar inte spika. 4:e rankad hos SV. Hursomhelst ett roligt streck ! |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Så här blev bolagssystemet idag.
1) 1,7,9,11 r5-2 (6 till ledningen och släpper till 7. Kusken på 9 jätteoptimist. 11 vinner) 2) 1,7,9,15 r11-2 (15 bäst - men....) 3) 1,2,3,9 r10-6 (2 härdad i elitsammanhang - bra 12-procentare) 4) 3,8,11,14 r5-10 (svårt, vilket är meningen med propositionen. 11 från springspår om man går kort) 5) 1 r5-10 (tråkig spik som bara vinner) 6) 4,6 r9-2 (var länge inne på att spika 4 men modet svek mig) 7) 1,2,4,6,7,9 r12-3 (9 har hemmabana och Björn i vagnen. De slog 1 och 2 samt Usain Henna i V75 på Mantorp 19 devember. Herregud - bara streckad på 5 %) Kostar 1536:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
11 1,4,15 2,3,5,6,7,9,10 8 ber en bön om felfritt lopp, isf klar. 1,5,7,10 megalampan kom med som 4: e streck, med obefintligt spelvärde, men som inbiten favoritspelare, så kom Goop med. 4,5,6. Anna-Karin är lyrisk och det är inte ofta. 1,2,4,6,7,9,10,12. DD 4,5,6-4,7,12 Håller tummarna för dig Mac Peter. Även om vi har fullständigt olika spel- strategi, så skall du ha heder av att du alltid är grymt påläst. Jajjan För mig att tippa bolagssystem, skulle kännas som ett strypkoppel. |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Ha det gott Bonbon. |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Jajjan, Jag är ombedd att konstruera ett andelssystem för ca 1500 kronor lördag före kl 11. Visst har man strypkoppel på sig eftersom det finns vissa regler. Systemet redovisas här som ett kvitto och tack till de sharpsare som gett mig input. De här totomatsystemen höjer V75-omsättningen väsentligt.
Jag har 1/10 av systemet. Men lämnar privat in ett eget system strax före start. Hoppas du blir bönhörd i fjärde och sätter en sjua! |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Är det bara jag som streckar Ratatouille Sand? Vann ju på 16.2 från dödens över 2640m senast på Åbys snöbana och verkar trivas med Kim i vagnen. Favoriten ska fällas iaf!
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tror mycket på 9 El Cantante i andra avdelningen idag. Inget surr alls om den bland betaltjänster eller "proffs" ändå ligger den där som betrodd på 13%... Är väl alla småspelare som streckar den på raden?
Plumpen sist tar jag inte hårt på! Fick ett struligt lopp men gick fint ändå. Nu smygläge och jag tar det inte för omöjligt att lågprocentarna med surr om (1 och 2, ska Göran Jansson spetsa och leda runt om på V75? Glöm det....) hamnar på vingel och Wirano Chip spetsar för att släppa till Green Bax! Örjan osäker på hur hästen klarar distansen men på kapacitet och möjlig lucka tror jag han släpper till El Cantante då Örjan vet att det är en bra rygg! Bara Micke J är på hugget och kör framåt direkt! Mitt loppscenario är alltså 6 Wirano Chip till spets, släpp till 7 Green Bax och efter 500 meter släpper Örjan till en offensiv Micke J bakom 9 El Cantante! Är Micke J på hugget så tror jag det är spets och slut! 13% är ett skönt grepp på packet i omgången och ger en både annorlunda och spännande vinkel som ger försprång i andra lopp!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-01-23 klockan 12:50. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
Spiken
Rapide Du Pommeau måste vara omgångens spik, jag kan inte se hur han ska kunna förlora. Går på i tredje spår sista 1000 och avgör på sin hårdhet en bra bit innan mållinjen.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
#72 |
|
KUSKEN ÄR 60% PÅ V75!!
Därför finns det ENORMT värde i formhästarna 7 Luckycharm Hannover och 10 Falk Nalan! Båda under 5%!!! HELT SJUKT! Folk är fulla.... Luckycharm börjar bli härdad i guld och Redéns stallform är bekant! Dessutom extra fina träningsrundor sista tiden och Örjan upp! Minsta klaff och den är med på linjen! KRAFTIGT understreckad! 10 Falk Nalan är ENORMT kuskförstärkt! Tränaren meddelar dold toppform och hästen är inte alls oäven ut! Örjan kan komma riktigt bra på det och 4% är lika jävla bra det! Sjukt understreckad.... Tror även att Örjan har en straffspark i 6 Order By Keeper som är i sån form att han bara behöver köra rakt fram, ta dödens och sedan i klassisk Örjan-stil bara glo omkring sig och måtta dit den med halvt huvud från dödens! Dagens bästa spik!!
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Mitt system i avvaktan på sista info byggt på mina "rekar".... Kommer högst troligt att modifieras innan spelstopp!
1) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 2) 9 El Cantante 3) 2 3 7 9 4) 10 Falk Nalan 5) 1 3 5 7 9 10 6) 1 2 4 5 6 7 8 9 10 7) 6 Order By Keeper 2.376 rader
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Eftersom jag inte gör V75-systemet idag så kollar jag mest på V5-loppen. Food Money är ju en favorithäst som jag troligen spikar. Problemet är om Bergh tänker köra hårt med Nahar för att ge Kalle loppet.
Nästa lopp tycker jag man ska ha ett gäng hästar från bakspår. Det blir nog svårt för Roly Poly och Lotus Raccon att stå emot 20-fållans pållar på distansen. Sedan är frågan om Björn håller upp ledningen med storfavoriten. I så fall får han nog bestämma och håller undan. Det är ett spikbud. Annars blir det en handfull hästar. Fjärde V5-loppet hittar jag inget singelstreck i, så det blir gardering. I sista loppet kan det vara så enkelt att October Kronos leder runt om. Peter sätter på helstängt för att försäkra sig om en bra start. Den är dessutom bara andrahandare på strecken för närvarande. Vid gardering är Jonathan Palema tidig. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Tänk på att Hunch Alo går bra till mål.
|
|
|
|
#78 |
|
Har svårt att se Obi Wan torska med den stallformen flemming har just nu.
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Idiotspel.se presenterar: (Garanterar max 4rätt)
V75 Inlämnat: 2016-01-23, 13:34 Axevalla Lördag 2016-01-23 Start: 16:20 Kostnad: 270,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 7, 9, 11 2: 1, 7, 9 3: 3 Food Money 4: 11 Makin it Easy 5: 5, 7, 10 6: 9, 10 7: 2, 4, 6, 7, 12 6x3x1x1x3x2x5 = 540 rader. 540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr. Totalt: 270,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Några rader om dagens omgång:
1. Roligt och spekulativt lopp. Där det mesta talar för att Careful kommer förbi Diggers Elias från start och då är favoriten utlämnad åt turen och mycket kan hända. Kommer inte OPQC bort från start så borde den vara med på fotot om den är som på slutet, står verkligen på tur för en seger. Sen är det ju tjänstefel att utelämna Örjan i nuvarande form, denna gången har han t.om en av de bättre hästarna i loppet. Vivo sitter troligen i tät efter 200 meter och då kanske man inte kan räkna bort den trots att den tävlat bäst på jägers. Men lika mkt tjänstefel som det är att glömma Örjan är det väl att endast strecka dom 4 som är spelade. Så antingen chansar jag på att låsa 1,9,11 alt att jag streckar dom 4 och tar med 2-3 riktiga skrällar också i form av 2,3 &5. Jag är tämligen övertygad om att 2 Vacqueyras har loppets i särklass bästa kapacitet i grund och botten, men har ju tidigare inte funkat alls i volten, men samtidigt kan man ju tycka att det är konstigt att Åhlund tar ut honom om han inte tror att det ska fungera! 2. Här kommer jag spika favoriten på något av systemen iaf. Rapide känns som loppets klart bästa häst och är riktigt härdad. Han har varit ute i stentuffa gäng och gjort det riktigt bra. Kanske är som allra bäst barfota. men samtidigt är han ute på sin bästa distans och går ner i klass. Att han står med 40 tillägg tror jag inte behöver vara avgörande över den dryga distansen. På garderingsbongarna åker definitivt Örjan med som kommer från formstall och med en bra häst. 3. Här hänger allt på starten som jag ser det.. Spets står väl uteslutande mellan Food Money och Nothing. Kan Food Money svara ut utan att det kostar för mkt och han håller sig någorlunda lugn och är lika bra som senast så vinner han ju. Men samtidigt är upploppet betydligt längre denna gången och hade det varit dessa meter längre senast så hade han inte stått hela vägen hem. Så jag kommer nöja mig med utgångshäst känns det som nu. Och jag säger det igen, ett riktigt roligt och sunt motbud är Örjan igen. Med samma motivering som i föregående lopp. Han har har en bra häst som suttit fast med rubbet i 2 raka starter, loppet för det vann han och han kommer från ett formstall med formkusk! Mkt intressant och 2,75 fast platsodds på bet365 lockar enormt! På ngn bong kommer jag ha alla hästar utom 4,11,12 då jag inte anser att ngn av dom andra är chanslös om FoodMoney inte står hela vägen. 4. Här kommer jag spika Berghs på ngt av systemen, kanske rent av på huvudsystemet. Han har har springspår och och bra offensiv kusk. Kommer köras offensivt och kanske mot ledningen i ett tidigt skede. Värsta motbuden 8 & 14 står med spår 4 i volten och bakspår på tillägg. Dessutom satt han fast senast vilket kanske har gjort honom gott! Roly Poly som är mkt spelad tror jag inte alls på. Enda felet är att Takter kör och är säkert lika dåligt påläst som vanligt och svarar väl troligen Bergh pga av det. Hade ngn annan än Takter/Kontio eller Eriksson kört RolyPoly hade Bergs vart en bergspik 5. Låter som dom flesta är inne på dagens största favorit här. Men 66% när det inte är garanti på spets och Goop låter lite osäker över distansen samt att det finns många roliga/bra motbud känns överspelat tycker jag. 2,3,5,7,10 &11 åker med på något system iaf. Där andrahandaren Barkevious Mingo åker med på alla system! 6. Öppet och spelvänligt lopp. Min klara förstahäst är 9 Mellby Ciceron som är riktigt bra i grund och botten. Hade han haft bra startryggar så hade det varit en given spik. Men nu får han rygga Goop från innern om han vill ha en snabbstart med då riskerar han ju att bli fast och ryggar han max not sand kommer han troligen hamna bland dom sista. Men jag tror han vinner ändå om det blir lite körning med tanke på det långa upploppet. Och jag tror verkligen det blir körning här så många verkar sugna, inte minst snabbe Like Lightning. I övrigt passas bägges Berghs hästar här där Örjan sitter upp bakom Digital Archive! 7. Omgångens roligaste drag tycker jag är Georgie Mae! 4,5 på plats lirade jag till på Unibet (sjunkit lite nu tror jag) vilket känns galet bra. Om man kollar alla speltjänster så rankar dom ner Georgie Mae långt ner i sina ranker.. Jag fattar inget ang det.. Visst spår 12 och korta häcken. men alla som har sett henne på slutet måste ju älska intrycket!?!? Funkar bevisligen ruskigt bra med skor och är i detta loppet kommer det gasas från start då många är ruskigt snabba. 4-5% är ett fynd! Hade gärna sätt en annan kusk på henne men han har lyckats vinna med henne i 2 raka nu iaf... Kommer chansspika på ngt... Där jag garderar är 1 & 6 givna såklart och även skrällen 7 Pebbe simoni känns spännande! lycka till Senast redigerad av jocklon den 2016-01-23 klockan 14:06. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
V75-akuten Axevalla
TRAVRONDEN Senaste nytt (14:05) Hemmakusken Jens Laursen berättade på stallbacken att Axevallas bana var fin under fredagen och att den nästan är lite för snabb för att passa hans 12 Lunatic Face (V75-2). (14:05) – 11 Västerbo Realhigh (V75-5) har rest bra till Axevalla. Det blir första gången han kommer att tävla med brodd, men det gick han med i ett banjobb på Färjestad inför det här då jag körde 1.16,5/1.600 meter och under 1.10 sista 500 meterna så det tror jag inte han kommer ha problem med. Han klarar av de flesta underlag, säger Paw Mahony. (14:05) – 7 Pebbe Simoni (V75-7) vann med oryckt norskt senast, men saken var den att jag inte nådde fram till snöret! Annars hade jag nog ryckt det, men vi har det sparat till den här starten. Han är min bästa chans på V75 idag, säger Magnus Jakobsson. (14:00) - 1 Diggers Elias (V75-1) är bäst i ryggar, men går bra i ledning också och i det här loppet känns det som ett plus om vi kan hitta dit, säger David Persson om sin sjuåring som idag ska tävla med norskt huvudlag och får Björn Goop i sulkyn. (14:00) - Det var synd att vi inte fick spetsläge eftersom han är väldigt bra på att försvara sig, men han har även blivit bättre på att gå bakifrån och jag tycker 9 El Cantante (V75-2) ska vara med och göra upp om segern, säger Mikael J Andersson. (14:00) - Han drar automatiskt själv iväg bakom startbilen och visst kommer jag ladda från början, säger Peter Untersteiner bakom 6 Nothing But Class (V75-3). (14:00) 4 Groult (V75-5) har tävlat med öppet huvudlag och neddövad hittills, men nu kan det bli aktuellt med rycktussar och annat huvudlag. (14:00) 3 Juvels Boy (V75-6) kommer gå med ett halvstängt huvudlag för att bli kvickare. Dessutom kan det bli aktuellt med jänkarvagn. (14:00) - 6 Order By Keeper (V75-7) tror jag det norska huvudlaget åkte ner för innan start senast och det blev inget bra alls över 2 640 meter. Nu är det favoritdistans och formen sitter där, säger Daniel Redén. V75-1 1 Diggers Elias ska gå med norskt huvudlag. - Diggers Elias är bäst i ryggar, men går bra i ledning också och i det här loppet känns det som ett plus om vi kan hitta dit, säger David Persson. 2 Vacqueyras ska tävla med vanlig vagn istället för jänkarvagn. Hästen har galopperat i tre av tre starter med voltstart. Senast han testade startmetoden var 2013. 3 Hertig Shim ska tävla med vanlig vagn istället för jänkarvagn. Han ska dessutom tävla med norskt huvudlag (gick med öppet senast). Det här blir fösta gången som Christoffer Eriksson kör hästen. 11 Tack Wee körs av Örjan Kihlström för första gången. V75-2 1 Matchmaker As är obesegrad från spets efter fyra försök. 4 Conrads Wilhelm är strulig i voltstart. Han ska idag testas med automatkäk för att öka chansen till felfri avång. - Det var synd att vi inte fick spetsläge eftersom han är väldigt bra på att försvara sig, men han har även blivit bättre på att gå bakifrån och jag tycker 9 El Cantante ska vara med och göra upp om segern, säger Mikael J Andersson. Hemmakusken Jens Laursen berättade på stallbacken att Axevallas bana var fin under fredagen och att den nästan är lite för snabb för att passa hans 12 Lunatic Face (V75-2). - 40 meter är inte så mycket att plocka in över älsklingsdistansen och det är 15 Rapide du Pommeau jag tror mest på av mina två V75-hästar, säger Flemming Jensen. V75-3 2 Obi Wan tävlade barfota runt om senast, men på grund av barfotaförbudet måste han nu tävla med skor. - Jag vill inte byta häst med någon, säger Jennifer Tillman om 3 Food Money. 5 Kalle gör femte starten för Robert Bergh. Hästen körs för första gången av Johnny Takter. - Han drar automatiskt själv iväg bakom startbilen och visst kommer jag ladda från början, säger Peter Untersteiner bakom 6 Nothing But Class. V75-4 1 Lotus Raccon ska tävla med rycktussar för första gången. 3 Roly Poly gör fjräde starten efter lång frånvaro och för Eric Martinsson. Hon körs av Johnny Takter för första gången. 5 Karate Kate ska tävla med norskt huvudlag för första gången. - Karate Kate ska vara bättre den här gången och är dessutom ute över en mer passande distans än senast, säger Veijo Heiskanen. 6 Chou Chou Boshoeve ska tävla i vanlig vagn. 8 Montana Crown testades i jänkarvagn senast, men nu när det är voltstart så blir det troligtvis vanlig vagn igen. 9 Kemas Barolo körs av Björn Goop för första gången. - Skulle 11 Makin It Easy kunna köras till ledning i tidigt skede av loppet tror jag att han blir svårslagen, säger Kevin Svedlund hos Robert Bergh. 14 Sirol Axe har fungerat förbättrat efter justeringar i balansen på sistone. V75-5 - Jag tror att den långa distnasen ska fungera bra eftersom han har vunnit på den tidigare och han kan öppna snabbt, säger Björn Goop och 1 Say That Again. 4 Groult har tävlat med öppet huvudlag och neddövad hittills, men nu kan det bli aktuellt med rycktussar och annat huvudlag. 5 Barkevious Mingo tävlade i jänkarvagn senast, men den här gången blir det troligtvis vanlig vagn. Christoffer Eriksson ska köra hästen för första gången. 7 Massitj körs av Ulf Ohlsson för första gången. 8 Staro Happy Hour tävlade barfota fram senast, men på grund av barfotaförbudet så blir det skor runt om nu. – 11 Västerbo Realhigh (V75-5) har rest bra till Axevalla. Det blir första gången han kommer att tävla med brodd, men det gick han med i ett banjobb på Färjestad inför det här då jag körde 1.16,5/1.600 meter och under 1.10 sista 500 meterna så det tror jag inte han kommer ha problem med. Han klarar av de flesta underlag, säger Paw Mahony. 12 Karl Oscar Palema körs av Johnny Takter för första gången. V75-6 3 Juvels Boy kommer gå med ett halvstängt huvudlag för att bli kvickare. Dessutom kan det bli aktuellt med jänkarvagn. 4 Helga Palema kommer eventuellt tävla i en jänkarvagn. 6 Let It Happen körs av Torbjön Jansson för första gången. 7 Officer C.D. tävlade barfota runt om senast, men på grund av barfotaförbudet blir det skor runt om nu. - Det är en häst som går hela vägen in i mål och som gynnas av Axevallas långa upplopp, säger Kevin Svedlund hos Robert Bergh om 10 Digital Archive. 11 Play It Diablo ska gå med öppet huvudlag. V75-7 Peter Untersteiner vill gärna nå ledning med 1 October Kronos, så därför kommer han den här gången utrustas med ett helstängt huvudlag. - 6 Order By Keeper tror jag det norska huvudlaget åkte ner för innan start senast och det blev inget bra alls över 2 640 meter. Nu är det favoritdistans och formen sitter där, säger Daniel Redén. – 7 Pebbe Simoni vann med oryckt norskt senast, men saken var den att jag inte nådde fram till snöret! Annars hade jag nog ryckt det, men vi har det sparat till den här starten. Han är min bästa chans på V75 idag, säger Magnus Jakobsson. 8 Quel Bourbon ska tävla med norskt huvudlag.
|
|
|
|
|
#85 |
|
Tar man sig en shot varje gång Dejvid säger "inbakad" blir man bra full...
MikaF (+3) |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Väldigt svår bana idag enligt Redén. Han kör brodd runt om på sina och menar att det är mycket löst och tung material ovanpå en isskorpa.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bergh tjatar om att Nahar kommer att vara sig själv igen om
det blir en fast och fin bana. Hur är egentligen statusen på Axevallas bana idag ? |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Se det jag skrev ovan.
Gus (+5) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Krävande många får det svårt till slut.
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Gus (+5) |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Vilket torde tyda på att Nahar kan få det svårt......??????
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Krävande bana vilket gör Rapide d p till bästa spiken idag! Mycket bra spelvärde eftersom den vinner.
Gooner00 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Jävla rikssopa. Varför går hon inte före 2an ? Misstag, hon kollar 90000000 ggr bak och åt sidan. Sen missar hon iaf att gå...herreminskapare
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Vad menar dansken egentligen om att banan är för fin? Trodde banan var värdelös idag? Vill han ha potatisåker eller?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Mina spikar idag blir
V75:1 11 Tack Wee V75:3 2 Obi Wan Tror inte Nahar funkar på banan. Låser avd 2 på 9,15
|
|
|
|
#100 |
|
V4-1
Startförbud: 3 SAINT ROSE (startförbud 160123-160202 (dålig prestation)) 7 ÖNAS GRYM (startförbud 160123-160202 (dålig prestation)) Bestraffningar: Persson Jennifer, 1200 kr, felaktigt bruk av körspö. Bifogar, nedan, antalet startförbud. Kan ge en indikation på banans beskaffenhet. Antalet böter. Totalsumma på utdelade böter. Efter 1 lopp: 2 startförbud. Efter 1 lopp: 1 x bot Efter 1 lopp: 1.200 kr total bötessumma |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Banned
|
V75:1 - 4,9,3,5,1,7,11,10 (alla)
Öppen inledning. Jag tror inte att vare sig 1 Diggers Elias, 11 Tack Wee eller 7 Vivo per Lei bara går ut och vinner. Jag garderar och hoppas att voltstart och positioner får det att skrälla till lite. V75:2 - 14,13 Bergharn lär inte sitta och såsa i kön. Går fram tidigt och kör loppet i halsen på favoriten. Eller också sitter Flemming och metar 50 meter bakom sista häst, kör för sent och då kanske vi får se en riktig stänkare här? V75:3 - 9,3,2,7,6 Dumstruten på senast när man spikade emot 3 Food Money. Och spiken på 9 Nahar i dennes senaste start var ju på gränsen till infantil....är helt oförmögen att read ut Guld för närvarande så man får väl ta alla med chans... V75:4 - Alla Helt omöjligt att reda ut. Köper loppet. V75:5 - 2 Say That Again Nä, hittar inget roligt emot. Björn vinner det här. V75:6 - 6,10 Spikade 6 Let It Happen senast på V86. Visade sig vara så bra som jag trodde, tror att han sopar rent här också. Garderar med Bergharns, kan "allt" ibland när det är lite tungsprunget.... V75:7 - 2 Mr Vox Fortsätter att spika den här, direkt till spets och sen ska den slås. Långt upplopp - japp, men han är riktigt ärlig. Tvillingen mot Order By keeper fungerar säkert bra här också... Lycka till! |
|
|
|
|
|
#102 |
|
V4
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Olrei Star 126 007 kr 2 Make Me Rich * 3 Wikileaks 42 165 kr 4 Diva Deo 3 428 kr 5 Divine Star 29 231 kr 6 Bambi Rozz 47 052 kr 7 Will Olas Chans * 8 The Next One 87 605 kr 9 Laphroaig Lee 106 980 kr 10 Alwoods Playmaker 157 445 kr 11 Kingstein L.Romsås 94 913 kr 12 New Revolution 25 627 kr * = Över 200 000 kr / Utdelning på 3 rätt |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Massitj är en stark häst som tål att gå i spåren och gynnas av distansen. Lite lur på att det kan bli sega ben på Björns till slut.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Mellby Ciceron - Jänkarvagn och norskt huvudlag idag. Säkrar antagligen i starten genom att ta rygg på 2:an istället för 1:an. Genomkörare sist och plockar många på upploppet, kanske alla, om han spurtar som i senaste starten.
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Tycker det ser upplagt ut för att Örjan ska vinna med Digital Archive. Mellby Ciceron har aldrig vunnit bakifrån vad jag kan se.
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
V4-3
Bestraffningar: Jensen John Ö, 300 kr, för sen ankomst till defilering. Olsson Klas, avstängning 160206-160226, felaktigt bruk av körspö. Efter 3 lopp: 2 startförbud. Efter 3 lopp: 2 x bot Efter 3 lopp: 1.500 kr total bötessumma |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
På det stora hela tycker jag det är en svår omgång att tippa...ingen häst som anföll mig och ville bli spikad när jag skummade igenom programmet, men jag var faktiskt lite inne på Digital Archive tidigt. Men jag tycker att ju mer jag studerar, desto fler vill jag ha med på systemet. Hoppas att ni haft lättare att bygga era system än vad jag haft idag samt att ni är rätt på det. Lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Du får nog se om loppet !
|
|
|
#112 |
|
Gunnar körde bort Månprinsen på Bjerke...
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Det var ju synd att inte Johan fick lucka i tid för att utmana.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Synd att Johan nöjde sig med andra plats. Hade han försökt komma ut o gasa så tror jag han hade tagit det idag. Men men, dem måste tänka på chanserna och att andra plats gav bra pengar, så va det väl inte värt det
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Vad gjorde Örjan i sist kurvan...somnade han igen ??
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
V4-4, lärling
Bestraffningar: Rudqvist Henrik, avstängning 160206-160212, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Anmärkning: Bestraffningen för John Ö Jensen lopp 3 ( för sen defilering ) utgår. Efter 4 lopp: 2 startförbud. Efter 4 lopp: 1 x bot Efter 4 lopp: 1.200 kr total bötessumma |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Missade att skicka in kupongen för att jag var ouppmärksam på horsidan. Man måste ju klicka en gång till trots att man hamnar i "kupongläge". Så jävla onödigt. Kan dom inte bara göra om skiten så att spelet läggs lär man klickar på "lägg spel"?
Nåja skitsamma, hade spikat Tack Wee så det hade inte blivit 7 rätt ändå. Blir att lira V5 |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Jag tyckte det såg ut som ha hakade i invändigt?
hanscrispi (+1) |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
Örjan sa just att hästen bröt ner lite, men att det inte hade förändrat utgången av loppet.
SO (+2) |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Mitt lilla leksystem för kvällen utanför det stora som jag har med andra.
1, 11 7, 9, 5 3 - Springer hon som senast och Tillman inte låser in sig i spåren, så ska hon vinna. 8, 10, 11 1, 5, 7 1, 4, 5, 6 2 Lycka till ikväll! |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Varför? PS. Du får gärna fortsätta men som sagt. Varför?
|
|
|
|
#124 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Känns som att Flemming tar hem nästa.
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
He he , dagens groda "Matchmaker Ass"
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Låter som rena vilda västern....
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
"mitt lilla leksystem..." följt av ett system på några rader "det var ju synd att johan inte fick lucka i tid för att utmana" "har svårt att se xxx torska med den stallformen xxx har" "låter som rena vilda västern"
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2016-01-23 klockan 16:44. |
||
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Citat:
Nej, fortsätt gärna - är en liten extra krydda och kan förklara vissa ting i efterhand, samt intressant om det man sett ger någon bestraffning... Jag gillar ditt initiativ. Har varit avstängd så inte kunnat ge dig cred...
|
|
|
|
#139 |
|
Nej, självklart har Örjan fel - ser man på reprisen så tappar han klart fart och en längd, så det skulle minst i alla fall varit hårdare i mål...
|
|
|
|
|
#140 |
|
Jägers-lunk...ingen ville göra något förrän det var försent. Trist lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Verkar svårt att ta något bakifrån? Snarare ledarhästarna som har varit gynnade hittills.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Obi Wan måste har riktigt bra chans i nästa. Kan välja att ligga kvar i andraspår, eller en spårsnål resa på innern. Är både stark och speedig - särskilt att han alltid går in i mål torde ge utslag idag. En kylig kusk gör inte saken sämre... Forma har kusen också - banunderlaget borde passa en stark häst!
|
|
|
|
#143 |
|
Flemming borde ha kört i tid, när de i andraspår låg flera längder efter ledarhästen. Nu fick han ju alldeles för tufft lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Sluta skäm ut dig och lägg ner spriten
|
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Dax för Örjan nu ,tyckte Luckycharm H.såg ut som en mille senast..6%=tackar..
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#147 |
|
Då kör vi v5 istället. Hoppas D.A maler ner dom till slut.
Avd 1: 2, 3, 7, 10 2: 10, 11, 14 3: 1, 2, 3, 5, 7 4: 10 Digital Archive 5: 4, 6, 7, 9 4x3x5x1x4 = 240 rader. 240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Banned
|
Citat:
Jag unnar verkligen Göran J en V75-vinst, de är ju ungefär lika frekventa som Spikens vinnarspel. Men konstigt att han kör som en piassavakvast i alla andra lopp..... |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
#151 |
|
Food Money ser ju grymt fin ut.
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Jösses, vilket trioodds i långloppet. Med de två givna, 1 och 15 som krav på trion blev det total jackpot med Dalborg!
Är det bara för mig lajven laggar och hackar? Helt olyssningsbart. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Flemming vinner nunmed obi wan rygg ledaren lucka till slut !
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Jag singlar Food Money och October Kronos på V5. Tror på S&S på bägge.
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Hehe - tack skall du ha! har saknat att kunna skriva och var medverkande... Känns skönt att vara tillbaks.
|
|
|
|
|
#156 |
|
Våldsam öppning och på slutet kommer Spring Erom och springer om !
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Lägger in en V5 oxå
1) 2,3 2) 8,11,14 3) 1 4) 5,6,9,10 5) 1,2,4,6,7,9 Kostar 144:-. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Nahar=spelarnas mardröm... 4 invändigt och .....
Tillman stryper nästan hästen..låt han springa |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Satans vad dålig Obi Wan var - måste varit sjuk!
|
|
|
|
|
#163 |
|
Guest
|
Alltså herregud vad Jennifer inte passar att köra Food Money. Såg lustigt ut. Ska man strypa sin häst hela vägen?
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Trist trist.... Har tre av tre på ett bolag jag tippar och på den lappen hade jag Spring Erom med....
|
|
|
|
#167 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Hade 1,2,3,9.
Konstigt lopp - Bergh ger i princip avslag på Nahar, Flemmings kallnar 700 m kvar i andra ytter varvid Nahar kommer ut - och slår av tvåprocentaren 1. Food Money blev trött avv att slåss mot kusken trots att tempot var som ett nollhästlopp. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
Jennifer har dock kört Food Money bra tidigare! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
Jag har sett hur kass Nahar har varit tidigare under dessa förhållanden, så jag förstår att Bergh var leds på förhand. Nu blev ju loppet helpunschigt kört och då kan man vinna ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
V75-2
Startförbud: 12 LUNATIC FACE (startförbud 160123-160202 (orent trav)) Bestraffningar: Lindberg Kristian, 1000 kr, för att ha försenat starten. Efter 6 lopp: 3 startförbud. Efter 6 lopp: 2 x bot Efter 6 lopp: 2.200 kr total bötessumma |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
Det gäller iofs för de flesta av Berghs styrningar... |
||
|
|
|
|
|
#175 |
|
JAAAAA!!! LUUUULEEEEÅÅÅÅ!!!
Härligt André!!!!!
coolmanriver (+1) |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Montana Crown vann....
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Slänger in en rak DD också, så får det vara bra. Jag kör 1-1.
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
V75-3
Bestraffningar: Bergh Robert, 1000 kr, för bristfällig utrustning. Jezek Thomas, 1000 kr, för att ha försenat starten. Efter 7 lopp: 3 startförbud. Efter 7 lopp: 4 x bot Efter 7 lopp: 4.200 kr total bötessumma |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Ivehag är rätt fin att vila ögonen på...
SO (+6) |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
DOOB!!! Ingen är full!
Under dagen har det genomförts alkotester på samtliga funktionärer, ryttare och kuskar. Alla utan anmärkning Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
juvel boy i dd 1 ?
banan blir tyngre hela tiden spetshästarna ???
|
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
![]()
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#184 |
|
Elakt att straffa Lunatic Face för orent trav, det är ju hans normala trav
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Citat:
Vad var det för utrustningsdetalj som Robban åkte dit för?
|
|
|
|
#186 |
|
Helen A Johansson var/är en undantagsmänniska. Skyhög intelligens och vilja av stål. Samtidigt så ödmjuk och anspråkslös...Inte många kuskar vare sig manliga eller kvinnliga som når upp till hennes kapacitet.
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Banned
|
Grisfösaren....?
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Står inte. Kanske kommer senare. Men det brukas inte skrivas ut. Om, så återkommer jag.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Nja, jag tror att han menarde SPELARNA. Dom lär ha supit ordentligt sista dygnet när man tittar på vinnarna och alla hundratusentals kuponger som försvunnit. Inte klokt egentligen!
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Bestraffningar: - Står det inget. Så ingen rapportering från mig
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banned
|
Har hållit hårt i börsen idag, tänkte få lägga en slant på Dagens Dubbel som ser ut att ge bra odds.
6-2 - 500kr 6-6 - 1500kr |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Haha, Let it Happen imiterar Krusen i värmning.
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Goop var chanslös på spets. Jag trodde inte att det skulle bli så här favoritbetonat idag.
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Känns som att det är en myt att tunga banförhållanden höjer skrällfaktorn. Tycker snarare det blir mer favoritbetonat ju sämre det är. Bästa hästen körs till spets och sen orkar ingen göra något.
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
V5
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 October Kronos 1 756 kr 2 Mr Vox 2 270 kr 3 Henke Diablo 25 466 kr 4 Bergshults Leffe 2 854 kr 5 Dragon Tooma 42 143 kr 6 Order by Keeper 1 279 kr 7 Pebbe Simoni 3 901 kr 8 Quel Bourbon 165 734 kr 9 Jonathan Palema 6 215 kr 10 Megamuscle 28 248 kr 11 Mr Pellegrino 90 927 kr 12 Georgie Mae 7 406 kr * = Över 200 000 kr / Utdelning på 4 rätt |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Tack Johnny!
Nu skall samma ägares Jonathan Palema vinna nästa. Senast Björn körde den slog de 1 och 2, som nu är hårt betrodda, i V75 på Mantorp. |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
V75
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 October Kronos 5 526 kr 2 Mr Vox 8 086 kr 3 Henke Diablo 99 061 kr 4 Bergshults Leffe 9 268 kr 5 Dragon Tooma * 6 Order by Keeper 3 944 kr 7 Pebbe Simoni 29 936 kr 8 Quel Bourbon * 9 Jonathan Palema 23 819 kr 10 Megamuscle 122 251 kr 11 Mr Pellegrino * 12 Georgie Mae 42 376 kr * = Över 200 000 kr / Jackpot |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Macpeter, nu är dags!!!
1) 1,7,9,11 r5-2 (6 till ledningen och släpper till 7. Kusken på 9 jätteoptimist. 11 vinner) 2) 1,7,9,15 r11-2 (15 bäst - men....) 3) 1,2,3,9 r10-6 (2 härdad i elitsammanhang - bra 12-procentare) 4) 3,8,11,14 r5-10 (svårt, vilket är meningen med propositionen. 11 från springspår om man går kort) 5) 1 r5-10 (tråkig spik som bara vinner) 6) 4,6 r9-2 (var länge inne på att spika 4 men modet svek mig) 7) 1,2,4,6,7,9 r12-3 (9 har hemmabana och Björn i vagnen. De slog 1 och 2 samt Usain Henna i V75 på Mantorp 19 devember. Herregud - bara streckad på 5 %) Kostar 1536:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Banned
|
Stefan Persson? Körde för vinst för första gången sedan hedenhös. Måste ha varit det första loppet på 2000-talet iaf som han inte satt sig fast invändigt.....Hästen har varit helt ok och med Untersteiner i sulkyn hade han helt klart varit längre fram i min rank.
Men Stefan Persson? Ja, då har han vunnit klart på de stora streckspelen för i år... |
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Citat:
Precis! Är glad som fasiken att han gav hästen chansen, men hade torskfrossa hela upploppet ner, hehe...
|
|
|
|
#207 |
|
Utdelning 7 rätt
9 268 kr Utdelning 6 rätt 140 kr Utdelning 5 rätt 21 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+3) |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Någon som har målfotot från avd4? Flög nämligen där. Ville bara se hur nära man va
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Surt och missa V5 på Bergharn i första - spikade iofs den för dagen värdelöse Obi Wan...
|
|
|
|
#210 |
|
Räddade dagen med tvillingen i sista. I övrigt en dålig speldag..
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
En bra dag ändå - Vinnare på BL och Liverpoolvinst i en oerhört spännande match, samt att United förlorade...
|
|
|
|
|
#212 |
|
100% fel i sista, men sådant händer också.
|
|
|
|
#213 |
|
Vad sa Tillman om Food Money sen i tv4/tv12, jag missade allt på tv!?
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Fick i alla fall 13 000 på V75. Synd, att inte Pebbe Simoni vann sista. Och Spring Erom i guld. Då hade det väl blivit sådär 350 000 med sexor och femmor.
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Citat:
Att kusen låg på lite och tog för mycket i denne - hon tyckte kanske att hon borde låtit hästen löpa på mer fritt... Var dock rädd för banunderlaget...
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Citat:
![]() Håller med ang Pebbe Simoni och Spring Erom. Hade inte 7:an men hade fått lite mer tillbaks i alla fall, blev ju en väldigt trist tillställning denna vecka. Bara att bryta ihop och komma igen...haha. Trevlig kväll !
mackpeter (+5) |
||
|
|
|
|
|
#217 |
|
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Fick i alla fall 13 000 på V75. Synd, att inte Pebbe Simoni vann sista. Och Spring Erom i guld. Då hade det väl blivit sådär 350 000 med sexor och femmor. Grattis ändå. Nu blir du populär bland andelsköparna.
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Citat:
Tråkigt som fan nu.. Men ska inte ljuga kanske hade ändrat de systemet vilket man nästan alltid gör, fegat ur. Hört sista minuten snack osv... Men surt när man ser att alla idéer sitter och det är så bra betalt... ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Citat:
![]() Gjorde en tabbe och missade att skicka in systemet pga ouppmärksamhet. Sparade mig 360 spänn, dagens största vinst. |
||
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Citat:
du får fira det med några kalla nudå!
|
||
|
|
|
|
|
#221 | |
|
Citat:
själv var jag iskall som vanligt. Ville bara passa på att gratulera dig och säga att ditt system hade potential för långt större vinstsumma. Själv räknade jag kallt med att innerspåret skulle ställa till problem, med något tungbana på Axevalla. Tji fick jag. Litet tröstpris blev DD:n lite drygt 30 ggr såsen. Hade gärna kikat på ditt privata system, alltid spännande att se hur någon tänker utan bolagsstrypet, när det är uppenbart att grundligt gjort din travläxa till V75. Lägg ut efter start, någon gång om du pallar. Hursomhelst grattis till full bricka. Önskar Mr Iskall alias Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
||
|
|
|
|
|
#222 |
|
Bergh lurar skjortan av spelarna.
|
|
|
|
#223 |
|
Jo, ofta är det så. Det där var något jag konstaterade på den tid man sprang på Valla varje tävlingsdag; att när banorna var tunga så vann ofta favoriterna.
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Citat:
mackpeter (+5) |
||
|
|
|
|
|
#225 |
|
Wow..
Missar första på 4 , andra på tre streck... sen 3 lopp med 2 hästar sitter..hoppas på 12X 5 or då.. V75 6:spik 9 Limoncelli V75:7: 1,2,5,10 DD: 9 -5;10 HA HA ...fel tråd....sry Senast redigerad av Lazze den 2016-01-30 klockan 18:34. |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|