Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-26, 07:04   #826
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
För många deltagare, för många andelar och för många pengar. Det är nog en omöjlighet
att göra någon vinst. Eller hur skulle det gå till? Sen spelar nog kändiset inte någon roll.

Mvh. Uffe
Om det inte går att göra vinst med 20000 kr så går det inte att göra vinst med 10000 kr eller 1000 kr heller.

Vem är det som har sagt att alla 40000 rader måste vara unika?

Tvärtom så är högre insats ( som spelas på ett genomtänkt sätt ) lika med ökad möjlighet att gå med vinst.

Om sedan hela laget går med vinst ( kräver bra tippare och genomtänkt insatsstrategi! ) så kvittar det fullständigt hur många deltagarna är eller något annat.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 08:31   #827
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Menar du kändissystem eller allmänt att spela tillsammans är dåligt?
Jag upplevde att spelkonstruktörerna blev helt enkelt fega med val av sin spik/ar, när kassorna blev större varje gång. Ibland undrar man om "konstruktören" ens har varit i lopparkivet och kollat runt lite. Man får inte fuska och kopiera andras rader, om man inte har gjort jobbet själv i arkivet. Nu säger jag inte att alla måste göra det, men det är ett bra verktyg för att friska upp minnet lite då och då. Säkert finns det bolag också som vinner, men de kan inte vara många. ATG borde redovisa spelen bättre i de här bolagen, alltså insats versus vinst/förlust. Istället för gröna/röda prickar. Annars är det lurendrejeri.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 08:42   #828
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jag upplevde att spelkonstruktörerna blev helt enkelt fega med val av sin spik/ar, när kassorna blev större varje gång. Ibland undrar man om "konstruktören" ens har varit i lopparkivet och kollat runt lite. Man får inte fuska och kopiera andras rader, om man inte har gjort jobbet själv i arkivet. Nu säger jag inte att alla måste göra det, men det är ett bra verktyg för att friska upp minnet lite då och då. Säkert finns det bolag också som vinner, men de kan inte vara många. ATG borde redovisa spelen bättre i de här bolagen, alltså insats versus vinst/förlust. Istället för gröna/röda prickar. Annars är det lurendrejeri.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 09:30   #829
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.
Bevisa motsatsen och våga ta skit från andra. Varför måste man alltid gå mot favoriter vissa gånger? Som ett exempel, så tänker jag spika Månprinsen på lördag oavsett % på den. Vinner den inte, så har jag nästan ändå samma läge som resten av spelarkåren. Hästen måste vara sjuk eller bli påkörd för att förlora det loppet.

Men du har rätt i det du skriver.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 09:36   #830
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7864
Standard

Ligger ganska mycket i det. Andras gillande styr väldigt mycket över hur folk agerar. Men på något sett knyter det sig även ofta när insatsen blir högre så länge man inte har råd att förlora mycket i längden.Märker bara på mig själv att jag blir fegare ju högre insatsen blir. Väldigt lätt att det blir allas spik istället för en 20%are i ett annat lopp som man spikar alla dagar i veckan på ett mindre system. Skall man spela tillsammans så gäller det nog att hela laget har ungefär samma synsätt, annars lär det tämligen fort ramla av medlemmar och insatserna varieras från vecka till vecka.
draken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 09:48   #831
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Bevisa motsatsen och våga ta skit från andra. Varför måste man alltid gå mot favoriter vissa gånger? Som ett exempel, så tänker jag spika Månprinsen på lördag oavsett % på den. Vinner den inte, så har jag nästan ändå samma läge som resten av spelarkåren. Hästen måste vara sjuk eller bli påkörd för att förlora det loppet.

Men du har rätt i det du skriver.
Att gå emot favoriter har inget egenvärde.

Däremot blir vissa typer av rader överspelade. Det är dessa man måste våga ta bort.

Jag håller med dig om att gardering av t ex Månprinsen förmodligen aldrig blir lönsamt i längden.

Men procenten spelar ändå roll. Det finns alltid spelbeslut att ta. T ex om man ska spela ett 3-pottspel överhuvudtaget med en så stor favorit.

Beroende på vilket upplägg man har i övriga lopp så är det inte omöjligt att det bästa spelet är att inte spela alls om man inte kan förmå sig att gardera en mega-favorit.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 10:59   #832
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Varför blev inte Örjan bestraffad för vinglandet med Al Dente ?

Helt klart bryter han ju ut, sedan går han iofs tillbaka till innerspåret men då blir det ju lucka för häst att komma mellan.

Fattar det inte, Goops häst få ju lucka tack vare ett regelbrott av Örjan! Det kan väl inte domarna missat, kan ju inte bli lucka mellan ledare och dödenshäst om inte någon byter spår vilket man inte får från dessa positioner
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 12:20   #833
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det inte går att göra vinst med 20000 kr så går det inte att göra vinst med 10000 kr eller 1000 kr heller.
Vem är det som har sagt att alla 40000 rader måste vara unika?
Tvärtom så är högre insats ( som spelas på ett genomtänkt sätt ) lika med ökad möjlighet att gå med vinst.
Om sedan hela laget går med vinst ( kräver bra tippare och genomtänkt insatsstrategi! ) så kvittar det fullständigt hur många deltagarna är eller något annat.
Flerbong x 100 och 100 lagmedlemmar vilket Tillsammansmys.

Eller spelar man 1 x själv.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 12:54   #834
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Flerbong x 100 och 100 lagmedlemmar vilket Tillsammansmys.

Eller spelar man 1 x själv.

Mvh Uffe
Eller så blandar man fleris-raderna med singelraderna på ett genomtänkt sätt.

Men för rena flerisar så har du helt rätt. Idén med lag-spel är ju att sänka radpriset och göra spelet "lättare".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 16:38   #835
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ligger ganska mycket i det. Andras gillande styr väldigt mycket över hur folk agerar. Men på något sett knyter det sig även ofta när insatsen blir högre så länge man inte har råd att förlora mycket i längden.Märker bara på mig själv att jag blir fegare ju högre insatsen blir. Väldigt lätt att det blir allas spik istället för en 20%are i ett annat lopp som man spikar alla dagar i veckan på ett mindre system. Skall man spela tillsammans så gäller det nog att hela laget har ungefär samma synsätt, annars lär det tämligen fort ramla av medlemmar och insatserna varieras från vecka till vecka.
Jag är med i några Tillsammans-lag och väldigt ofta är det ju de små "extra"-systemen för pengar som blir över som går bäst för där har ju spelläggaren inte längre några spärrar utan går helt ifrån sin egen känsla
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 17:23   #836
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard


Senast redigerad av AndyMart den 2015-08-26 klockan 20:21.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-26, 19:42   #837
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Olle!
Du som är en äkta skåning-tror-jag.
Vad säger du om "skräp" norrlänningarna som kvalade in på en av Sveriges
mest publikovänliga bana.
Håller på MFF i övrigt står jag över Skåne och framförallt Malmö, landets
3:e största stad lever på bidrag från andra i landet, KOM IGEN!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shjuve9le (+10)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-27, 16:47   #838
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ahlsell Derby Classic blir spännande att se på Derbysöndagen.

Heinz Wewering och några till utländska mot det svenska gardet. Förhoppningsvis kör Stig H!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-28, 09:01   #839
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



Allt om derbyt. Vem ska dit?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-28, 14:38   #840
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar.
Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter.
Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort.
Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit.
Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit.
Håller med. Det är ett stort problem när man spelar tillsammans med andra, att man fegar ur och gör lite mer "som alla andra".

Därför spelar jag inte tillsammans så ofta längre, omedvetet spelar du inte som du skulle gjort själv om det går dåligt med andra ett tag.

Numera kör jag bara V75 Tillsammans system när Jägersro kör speciella tävlingar eller om det kan vara en intressant V75a. Derbylördagen är t.ex. en sådan omgång.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td