|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Jägersro/Solvalla 18/5
1) Riktigt skräplopp där det kan gå lite hur som helst.
2) Wild Honey blir dunderfavorit igen (Torskade till 1,38 förra gången) trots att hon betedde sig väldigt märkligt. Örjan hoppas att han lärt känna hästen på den starten. Värd att gardera. 3) Ganska öppet stayerlopp där en del väljer att spika Bartender In. 4) Marta Chip lutar jag åt att singelstrecka. Faye Bros tar spets, men har inte övertygat lika mycket och har inte startat på en månad. 5) Smålurigt. 6) Usain Henna blir omgångens största favorit. Ska köras med plastade hovar och ute på medeldistans. Det har gått bra tidigare, men Kihlström och Redén har ett par intressanta motbud och även den här dunderfavoriten är värd att försöka fälla. 7) Västerboonthenews kan vara en chansspik i spets. Spartan Kronos (Knepig sak!) och Royal Fighter (Stallet är positiva) har de sämsta lägena på kort distans. 8) Öppen avslutning. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Faye Bros startade ju för mindre än 3 veckor sedan, den 29 April, i ett uttagningslopp till Drottning Silvias pokal. Den spetsade och släppte och fastnade invändigt men spurtade bra trots ett småstruligt lopp. Duktige Ulf Eriksson upp som 5:e val(!!??) på den. Martha Chip ska ha bra chans men är ju inte jättekul till 60%. Väldigt bra form på 7 och 8 som inte fått chansen på slutet. Top Notch är ju en grym spurtare men pissigt spår igen. Första gången över 3 K för Bartender In och visst har han toppchans i ett ihåligt lopp. Ska väl ha ett lopp i kroppen innan finalen. Hur bra är O'Sunday som troligtvis sitter i spets? Tor Mento vinner ju aldrig men har form och 2% är ju för lågt. Alamo Boko är ju inte där han har varit men såg bättre ut senast. Usain Henna bara vinner! Funderar på att chansspika Tjurkhults Sigge i V86-5. Gör andra starten för PU och det blir barfota runt om samt jänkarvagn. Västerboonthenews kommer inte att få sitta ifred då Tillman lär köra tokoffensivt med en maxad Royal Fighter för att få en chans att bli inbjudna till Elitloppet. Spartan Kronos måste också med. Sista är ju vidöppet om det inte är så enkelt att 2 och 4 gör upp om det. Tar nog 1,2,3,4,5,9,10. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tror du har rätt.
Plast funkade bra på åby sm-dagen. 12,7 2640 i tredjespår fram till dödens. Men så här hög klass har han knappt varit ute i över medel. Han är sårbar över medeldistans. Lätt att vi hamnar för långt bak. Lagom tempo så kan jag inte kliva fram. Måste vara överpace eller att de pullar upp så jag kan köra fram. Stor risk att jag blir hängandes. Tror dock på bra chans, kör för vinst, ingen preparé, risk att jag inte kommer med i harpers då. Så jävligt puckat att köra preparé då, sen bli förstareserv. Sen kan det bli att jag kör defensivt ändå, men då är det för att han känns dålig. Känns som bra form, bra chans, men spelvärdet på Bostonz och några till är högt som det är streckat nu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+10), sjukstuga (+5), Skuumberg (+10), abstruse (+2), asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det var Shooter jag svarade.
Jag tror iofs också att jag vinner mocka, men inte så lätt. Jag tror i princip alltid att jag ska vinna varje gång jag åker ut till lopp. Sen handlar det bara om att ge hästen förutsättningarna. Men klart jag är chanslös ibland. Men oftast åker jag ut med tanken att vinna. Från fjärde in eller dödens. Sen kör man mkt på känsla. Aktuell häst har jag sagt några ggr att han måste ha ett snällt race för att vinna, sen känner man att han är på topp idag, bara vill krossa, och kör fram i dödens. Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), hugotheboss (+5), mocka (+10), dado (+5), Helgesson (+5), Oldljungken (+10) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Oskar.
Detta är det många här aldrig kommer begripa "Är rätt fränt när djuren talar till en genom tömmarna så." Underbart skrivet och sant, dessvärre en spelsida, som bara ser till egen vinning och få hyllar en bra prestation, bara egen plånbok. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
1) 7 Flyer Boshoeve får tipsnicken efter bra upplopp senast.
2) 12 Pasithea Face är ett fint sto. 3) 10 Bartender In känns klar här. Utrustningsändringar oroar. 4) 7 Dedes Mythical ordnar dagens storskräll? En del vassa avslutningar på sistone. 5) Dagens Love You:are får bli 11 Kax The Flax. Tränaren nöjd, schackrutig kusk. 6) 7 Bostonz Credit vill jag se med fritt i god tid. 7)10 Harry Haythrow gick riktigt vasst till slut senast. Harry har haft otur i flera lopp senaste tiden och dragits långt bak. Flera gånger med mycket krafter kvar. För tufft på Ax och dålig för dan på J. Heja Harry! 8) 1 Victory Pilot lär vänta på luckan. Om den kommer lär det gå undan till slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5) Senast redigerad av Fidus den 2016-05-17 klockan 23:36. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tack Helge.
Rätt många som verkar hylla sporten också tycker jag. Är iofs bara här och ger lite info när jag har häst till start lördag eller onsdag. Är själv usel på att spela, förutom på amerikansk fotboll, lite otippat. Att jag började skriva här var för att jag googlade Usain efter en seger, kul att läsa nyheter och se bilder om sin V75-vinnare. Hittade en text där jag blev helt utdömd, lite udda efter en seger. Försvarade mig, killen som dömt ut mig var sedan helt ok. Och sen har det fortsatt. Är roligt att få folk att förstå sporten. Det är så mycket mer än bara spelet. Sen är det en del som inte vill, och det är helt ok, bara att skita i att läsa vad jag skriver och gå vidare till nästa inlägg. Men fått en hel del positiv feedback från några här, och då är det värt att lägga lite tid för att öka intresse och förståelse för sporten. Vi måste bjuda på oss själva och öka intresset för SPORTEN, de som är intresserade är trogna travsporten, de som bara gillar spel kan lika gärna börja lira på hundar eller kameler eller i vilken ordning norrmännen står på pallen i världscupen i skidor. Det bästa är om man har tid att komma ut och prova att köra häst och hälsa på i stallet. Det fixar vi gratis för de som är med på en häst, men annars går det att ordna också. Kostar 500-1000kr tror jag, är lite olika på olika banor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
legolasse (+10), NicklasJ (+100), Dahle (+10), Spiritus (+10), DIF (+5), jazboy (+10) Senast redigerad av OskarSvanberg den 2016-05-17 klockan 23:48. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Alla måste lyfta på kepsen åt en tränare/kusk som delger info här, du är UNIK, före din tid! Hade min tonår i trav/galoppstall, varje ledig helg från skolan. Min syn är inte bara spel på denna spelsite. Skitsamma, tack för att du delger så ärligt. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sen Oscar minns jag det var Månprinsen som sket i det blå skåpet.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
/Spalato |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
När travsporten behöver ambassadörer för de som inte är travfrälsta i "vår" generation kommer jag rösta för att du står först vid grindarna! Vackert så man blir tårögd! |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Det är en underbar häst du har och visst är det ett par bra emot men du vinner ändå Oskar. Stort lycka till imorgon och även till Harpers så klart!!! |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ännu en spelmässigt tråkig omgång även om sporten är helt ok.
Värdespiken i omgången får nog bli Tjurhults Sigge bfrm och jänkarvagn samt 1 lopp i kroppen låter intressant, dessutom en favorit som kommer från ug-str(hosta)-uag. Utgångarna får bli Bartender in samt Research Vill man ha en spik till så är det väl Usain henna eller Marta chip man bör titta på. Helgarderingsloppet får bli Avd 1 Gissningsvis utdelning under 20k idag. Senast redigerad av boozty den 2016-05-18 klockan 07:27. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skrällen ikväll måste vara Blue Martini Ås
USAIN HENNA är bra men är et inte för kort nu
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
https://www.atg.se/spel/2015-03-28/v...lopp6/resultat När Usain Henna är i form så går det nog bra även över 2140a. Slog bl a kanonerna Ready For More och Takethem i V75-finaler under 2015.
|
|
|
|
#17 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Som alla spelare har jag mer fel än rätt, men nu tror jag du är ute och cyklar.
Tycker omgången ser helt fantastisk ut. Många favoriter är överspelade, och det behövs inte mycket förrän det ger Miljonutdelning. Citat:
|
|
|
|
#18 |
|
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Tycker Usain Henna och Marta Chip kan torska, även om de har störst chans.
Räcker med en för att det ska ge bra, men bägge snackar vi flis.
|
|
|
#19 |
|
Tjurkhults Sigge i avd 5 låter det påställt på. Andra starten för Untersteiner och ändring från skor och vanlig vagn till barfota runt om och jänkarvagn. P21 loppet den startade i senast var ett grymt bra sådant med bl a silver annie som gick mycket bra på V75 i fjor.
7 ggr hos bet365 skulle jag spelat den till om jag kunde. Drygt hälften hos UB. Runt 3 ggr hos atg i kväll gissar jag. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tjurkhults Sigge har bara en vinst i livet och då som storfavorit. Jag vet inte vad Peter kan åstadkomma med honom för att ändra det. Barfota har den gått tidigare. Ska absolut med, men är det verkligen en spik?
Angående diskussionen om att uppskatta sporten, fina styrningar, klassiga hästar och goda prestationer så är vi nog rätt många på den här sidan som kommenterar och uppskattar sådant. När jag blev travbiten i början av 80-talet så ledde till att jag ville se sporten från insidan. Därför köpte jag in mig i ett par travhästar på 90-talet, fick stallbackskort, köpte boken "Travhästen - från föl till ung atlet" etc. Spelet är den andra sidan av myntet, eller den första om man så vill, som leder till att man (i alla fall jag) ville lära mig mer och började föra egen statistik, göra reducerade system etc. Man ser också att många har sina favorithästar och favoritkuskar och det beror nog inte bara på att man tjänat en och annan krona på just dem. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
AB intervjun idag: 4 Tjurkhults Sigge (Peter Untersteiner) känns riktigt fin. Jag ska köra med jänkarvagn nu. Jag har feeling att han kommer gå ett bra lopp. Nu plockar vi av alla skor. Han har tränat rejält. Ska räknas, säger Peter. |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Går Spartan Kronos iväg felfritt så ska det bli körning säger de. I så fall vinner nog Royal Fighter. Går inte att spika Västerboonthenews om Conny trycker på.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Kruxet är bara att man måste se spelet för vad det är för att ha en sportslig chans att gå lyckosam ur striden ( ja, spelet är en strid spelare emellan ). Och hela den här sajten går ut på att försöka vara de "vassa" spelarna. Men vad är då en "Sharp" spelare? Hur konstigt det än kan låta så är det inte den har rätt flest gånger. Det är den som vinner mest. Och för att lyckas med det måste man sluta jaga vinnare och istället jaga värde. Det tragiska i sammanhanget tyvärr är att de flesta spelare inte förstår att de inte ska skylla misslyckade spel på några andra än sig själva. Ett av få undantag från ovanstående är om korrekt objektiv information inte har hanterats på ett så rättvist sätt som möjligt. Både aktiva och funktionärer får tyvärr alldeles för mycket skit helt i onödan och oftast för helt fel saker. Att det gnisslar så mycket som det gör beror dock inte enbart på spelarna. Jag har föreslagit att "liten spelskola för travtränare" borde ingå i tränarutbildningen och även vara obligatorisk fortbildning för befintliga tränare. Det behöver inte vara mer avancerat än vad som hinns med på ett 1- eller 2-dagars seminarium. Jag tror att om tränarna i allmänhet lyfter blicken några millimeter över sin älskade sport så skulle vi kunna ha avsevärt färre dåliga förlorare som trakasserar aktiva i onödan. Av vad man kan läsa här och på Twitter så kan man konstatera att du Oskar, är ett föredöme.
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Men jag tror vi finner minst 4 vinnare i denna grupp av hästar Avd2: 5-7-12 Avd3: 10 avd4: 4 avd5: 3-4 avd6: 6 avd8: 4 och då kan jag inte tro på miljonutdelning =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
doob´s bästa
Dagens bästa värdespik: 3 Fabrica Pellini 23% - satt fast med mycket kvar sist. Bra läge! Vinner! Dagens lås: 1 Västerboonthenews och 12 Royal Fighter - spetshästen i form och bästa hästen som ska bomba hela vägen och ta elitloppsbiljett Dagens bästa värden: 6 Speedy Goldina 2% - liten flygmaskin som spurtade ettrigt sist! Om 1 och 4 kör tufft mot varandra! 9 Noblesse dÍnverne 1% - i samma lopp som Speedy! Äcklig toppform! Kan slå till likväl som Speedy om tempo! Se upp! 5 Silpinge Igor 6% - bara följer bilen. EXTREMT startsnabb. Ikväll ska man köra hela vägen! Kanske lite blöt sista 200 men snabba självspringande banor nu kan fixa det! 11 Kax The Flax 9% - också i femte! Fältets kanske mest kapable häst! Om överpace!! Felade efter lopp i 12-tempo sist! LIVSFARLIG ikväll! 5 Global Ride 5% - bfro! Lär ta spets och hästen är jättekapabel! Folk är fulla! Bra chansspik för den vågade! Valeur oharmonisk, Research får inte överpace och Scampi får tufft från bakspår!
|
|
|
|
#28 |
|
Kan inte tänka mig månprinsen sagt så😄
|
|
|
|
#29 |
|
Man blir väl inlagd på hispan, men lutar åt spikar på Annabelle Dimanche och Spartan Kronos
|
|
|
|
#30 |
|
Många stora favoriter men det räcker med att en eller två faller så brukar ändå utdelningen sticka iväg så kan bli bra betalt ändå om man garderar i rätt lopp.
Bästa spikarna: 1. Usain Henna. Det mesta är sagt här i och med att den sympatiske tränaren/kusken frikostigt delar med sig av sina tankar kring loppet. Det gäller bara att analysera motståndet och i mina ögon är det ingen häst som kan tävla mot Usain Henna i toppform. Klar spik 2. Bartender In. Toppform och motståndet är ljummet. Dernier Viking i sitt esse kanske hade vart något att bita i men nu ser det upplagt ut för Lill-Unter. 3. Research. Äntligen har hästen hittat tillbaka till den form den hade när den vann åkandes med halva upploppet i några starter. Valeur har många förespråkare men tror inte den har något att komma med mot Research i toppform. Som jag ser det är det bara kusken emot men Stall Walmann går bra nu och Haugstad har fått några vinster på kontot den sista tiden. Självförtroendet är nog på topp vilket brukar göra att kuskarna tar de rätta besluten i loppen. Favoriter att fälla: Wild honey: Örjan tog upp senast och då kom galoppen. Ingen risk för samma misstag men jag är inte helt övertygad att det fanns massor kvar när galoppen kom. Som jättefavorit och osynad tycker jag att det är läge att gå emot även om det är lättare motstånd denna gång. Marta Chip: Wallin gasar och kör för spets? Får svar av Faye Bros och då är favoriten i fara. Faye Bros tänkbar chansspik om inte |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Vi kan i alla fall tacka Månprinsen för att Oskar hittade hit och gav svar på tal.
![]() Nu till jobbet, lycka till alla. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
putte64 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Tor Mento till 3.6% ska med.
Dunderstark, vinner inte ofta men har bättre chans än %en ! Citat:
|
|
|
|
#35 |
|
Bara att hämta pengarna: https://gyazo.com/0bd596bd1cd40f428d0c855754455c31
|
|
|
#36 | |
Spika emot?Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ikväll sänds V86 Direkt med början kl. 20.00 i TV4 Sport och övergår kl. 21.05 till TV12.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Va inte den jag tänkte på Minna även om det var svar på tal.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-18 klockan 18:13. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Trist att dom ska sända bassängplaskande istället för trav på 12:an ikväll, och TV4 väljer att visa söndernötta repriser av Solsidan.
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Då är ju Carpenter On Tor mycket roligare och endast streckad på 2%. Det blir barfota runt om för första gången. Formen är bra och perfekt smygläge. Kan dock vara så att Research bara är bäst igen. Låser på Spartan Kronos och Royal Fighter. Lugauer låter ruskigt nöjd med Spartan och det blir dojjor runt om för bättre balans denna gång. Han är nerstruken ett hack och sänder till dödens för att mosa 1:an. Passar Tillman fint. Senast redigerad av mocka den 2016-05-18 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
En spaning. Royal Fighter gick ju i dödens i Elitloppsförsöket med Nuncio i andra par ut. Trots Nuncios smörresa kunde Tarzan inte ta sig förbi Royal Fighter som vann. Det försöker alla glömma för Nuncio gjorde ett strongt lopp i finalen efter en plattstyrning och är numera en Gud. RF satt fast med rubbet.
Idag räcker det med att Jennifer kliver fram i dödens och sitter stilla. Per K påstår att RF är bättre i år. Snacka om stenklar! Bästa V86 spiken i år. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Det svänger fort i trav. Research lirade jag till 16 ggr fläsket förra gången och idag är den favorit. Känns inte helt rätt med tanke på hur ojämn hästen är.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tror bara den vinner om dom kör som sist. Research alltså, dvs inte så stor chans
Senast redigerad av shjuve9le den 2016-05-18 klockan 19:31. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Jag hade inte litat på Tillman från bakspår i sprint om hon så körde Varenne. Känns som alldeles för många potentiella felvariabler.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
De säger ju nu att Västerboonthenews släpper om Spartan Kronos kommer tidigt, vilket förändrar det hela. Lutar nu åt spik på Conrads pålle.
Senast redigerad av Shooter den 2016-05-18 klockan 19:16. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ja det låter onekligen intressant, det trista är att när det är påställt hos Lugauer så brukar det sluta i galopp. Borde ha bra chans från ledningen dock.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Global Ride tar ledningen på två steg i sista. Sedan är frågan om Magnus kör där, men dumt vore det väl annars? Tycker hästen höll helt okej efter en väldigt tuff öppning senast.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Jens Sjödén "inlagd" (ej sjuk) på Service Plays...
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Banned
|
Citat:
Synd att det inte är på Åby, då hade man kunnat spika VOTN. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Fan vad de ändrar sig, nu ska Västerboonthenews köras i spets i alla fall och försöka leda runt om!
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Wild Honey ser fin ut idag. Därefter Pasithea Face.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
1: 3 Fabrica Pellini (1)
2: 4, 6, 11, 12 3: 10 Bartender In (9) 4: 1, 6, 9 5: 4, 5, 11 (3) 6: 5, 7, 8, 10 7: 11 Royal Fighter (1) 8: 4, 5 (1) Royal Fighter med elitlopps-balans kan inte torska oavsett spår. Går 1.10,0 runt dem! Wild Honey ska fällas så länge hon inte visar att hon går 2140m. Fabricia Pellini fick vila i ryggar senast och lägger krafterna idag istället.
|
|
|
|
#57 |
|
Precis nu klev vi över 7 000 travföljare på Twitter, därför kommer här dagens bästa värmningar: Wild Honey - Marta Chip - Breidabliks G.T..
Patrik Fernlund
|
|
|
|
|
#58 |
|
J Tillman med bakspår kan inte vinna oavsett balans. Lås på Spartan och Rod STEWART.
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banned
|
Citat:
Han kör fram till dödens med en totalt värdelös häst, en 20-oddsare, men lyckas ändå reglera hela fältet så att han till slut står som ohotad vinnare. Typ Nakoda Goj. Men det är ju för att han fattar att hästen bara är halva grejen. Ett bestämt och säkert uppträdande kan vara lika utslagsgivande i både poker och trav. Synd att det är så många kuskar som är helt beroende av hur hästen "känns", som inte har fattat nåt av kuskpsykologin... |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banned
|
Citat:
Men nu är det ju 1.05-mannen som sitter upp, f-n, hade missat det. Trodde att det var Ingves eller nån normal lallare. Nu lär han väl stappla i mål. Synd! Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-18 klockan 20:24. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
1) 3 (tar rygg på doob, PU låter också positiv)
2) 5 (en av Redéns superstjärnor) 3) 5,6,7,8,9,10,11,12,15 (gardera) 4) 4 (tränas av en av världens bästa - bara spika) 5) 3,4,5,9,10,11 (borde vinnas från framspår men streckar danskarna därbak) 6) 6 (Oskar vill vinna - och gör det) 7) 1,3,8,11 (8 är en riktigt bra häst) 8) 1,2,3,4,10 (vägrar ryka i sista) Kostar 270:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kör med spikar på Fabricial Pellini i ett öppet lopp. Peter har övertag på de övriga betrodda kuskarna och han tror ju att det är dags för vinst, vilket han gjort ett tag. Marta Chip - finner ingen anledning att ändra mig här. Spartan Kronos - Har ändrat fram och tillbaka här, från Västerboonthenews, till Royal Fighter, till Spartan. Han får väl köra till och antingen pressa till spets, ta ner ledaren eller släppa till Jennifer och få andra ut och låta henne göra jobbet. Det sistnämnda låter som ett bra scenario.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Vill spika Usain Henna men när melander har tre hästar i loppet och rycker skorna så känns det som att något är på gång. Så garderar upp loppet. Så Marta Chip blir spik istället.
Och där kom stormvarningen på Carpenter on tor i sista. Bara att hålla tummarna
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vi kör så här idag, ingen riktig feeling.
Avd 1: 3 Fabrica Pellini (1) 2: 3, 5, 10, 12 (7) 3: 3, 5, 6, 9, 10, 12 (7) 4: 1, 4 (8) 5: 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 (6) 6: 6 Usain Henna (5) 7: 8, 11 (1) 8: 2 Valeur (4) |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banned
|
Ser bra ut!
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
Provar med 2 Caddie June.
500v. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banned
|
Och Christoffer Eriksson kör galopp efter ett par hundra meter, helt bara sådär? F-n, borde inte ha spelat VOTN.....
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Om sjuan håller uppe tempot så kan det funka.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nähä, det gick inte för Peters häst den här gången heller.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Såja Sven "0 segrar" Dyhrberg, var det värt att köra i ledningen?
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banned
|
Inget märkligt att Lövgren vann. Han var ju inte favorit...och hästarna går ju som skållade troll nuförtiden, inte svårt att vara kusk då.
Jag fegade ur ordentligt idag. Helt opåläst. Och förmodligen ett par hundra för rätt rad. Avd 1: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 11 2: 5 Wild Honey 3: 10 Bartender In 4: 1, 4 5: 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11 6: 6 Usain Henna 7: 1, 3 8: 2, 3, 5 Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-18 klockan 21:18. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Lövgren:"11 Fuxa Håleryd (V86-1) ... är inte riktigt hästen som ska kliva runt stora fält i spåren och den biten ligger väl henne lite i fatet även den här gången som det ser ut eftersom vi hade sådan otur i spårlottningen."
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
12.Pasithea Face ut och gör ditt jobb.
|
|
|
|
#78 |
|
Nu fick han hela loppet. Det är inte lätt att lista ut hur loppen ska gå på förhand.
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#81 |
|
Känslan efter värmningen var ju att storfavoriten skulle ta hem det här, men jag tog med 10:an och 12:an i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Banned
|
F-n....har man lagt in en nerförsbacke på Valla nu, från 200 meter kvar?
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Kenneth släppte på lite för tidigt. Såg jävligt bra ut annars.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bara för Johan att tacka och ta emot. Behövde inte offra något alls.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banned
|
Över 3 ggr pengarna? Tack för kaffet!
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jag garderade Bartendern men Sjödén hade helt rätt, jag borde spikat...
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Snart har Sara plaskat färdigt i bassängen så vi får se V86 på storbild istället.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
1 och 4 kommer inte i mål nu
|
|
|
|
#90 |
|
Undra om inte 1an är vinnare trots allt.
|
|
|
|
#91 |
|
Måste lyfta på hatten för Ulf E. Grymt viktigt att hålla kvar benen på hästen så inte Erik kommer förbi. Totalt avgörande.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Slänger in en rak DD: 8-10 och så får det vara bra.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Usain ser den verkligen lika bra ut idag?
|
|
|
|
#97 |
|
Banned
|
Hur f-n gick det där till? Hur f-n kom Kihlström ner i ryggen på Lennartsson?
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Hyfsad mörkning på Nato Dream...
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
´nja inte så bra va.
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
#101 |
|
Banned
|
Ingen riktig överraskning ändå. Inte första gången som en Melanderhäst går ner i klass och bara städar av packet.
Men Usain Henna? Den var riktigt jävla under isen. Stenkass. Helt kall redan 200 meter kvar. Har inget i Harpers att göra. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Hoppas du får lite betalt idag nu med, det får inte jag. |
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Galoppen räddade Tillman minst sagt.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Vill inte se den i elitloppet.
|
|
|
|
#105 |
|
Blev en tiondel fel så var nära iaf med min gissning på 1.10,0 i spåren
|
|
|
|
#106 |
|
Vad har hänt med Christofer e, killen är katastrof
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banned
|
Christoffer Eriksson.....Som jag befarade. 1.09 första 1000.
Mr Digital? Påminn mig om att jag aldrig, aldrig, aldrig ens ska fundera på att ta med honom på en kupong. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Synd att Conrad är så förbannat kass. Hade han fått iväg hästen som planerat från start så hade Chrille släppt och han hade vunnit plättlätt från spets. Nu tog det ett halvvarv innan han lyckades komma fram och då var det för sent.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Sätt upp takter för den hade han inte kört bort.
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
men bara chans på 6 rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Lägg av, den ska med såklart! Visade förra året att den duger väldigt väldigt bra och visar nu att formen är där även om det kanske ser lite bättre ut än vad det är mot det här avdankade gänget. Startsnabb som få. Bara att bjuda in!
|
|
|
|
#113 |
|
Johnny hade blåst till spets redan in i första sväng, no pardon.
Spiken64 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jag förstår mig inte på Örjan ibland. Är han leds på livet igen och längtar efter Elitloppet och dom stora pengarna?
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ruggig Research. Syntes redan in i sista sväng, Haugstad hade tonvis i linorna bara att åka!
|
|
|
|
|
#117 |
|
Skrev upp Mårten Marje i svarta boken.
|
|
|
|
#118 |
|
given i elitloppet. plocka ett elitloppsförsök från dödens är nåt alldeles extra. Bättre i år enligt Eriksson som är en mycket kompetent tränare
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banned
|
Ja, vad ska man säga.
Bra betalt i dag. |
|
|
|
|
|
#121 |
|
11-9 rasar från 80 till 33ggr på 2 minuter. Galet vad "experterna" har stor del av värdesänkningarna nu för tiden! Dessa jäkla skoryck börjar nästan bli lite löjligt!
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Blir väl anklagad för efterhandare men fastnade i läggning av liten. Så här landade raden idag:
1: A 3 B 2,7,11 2: A 5 B 10,11,12 3: 10 4: A 4 B 1,3,6,8 5: 4 6: A 6 B 4,5,7 7: 8,11 8: A 4 B 1,2,3,5,9,10 Minst 1 A i 1/2 Minst 1 A i 2/4 Minst 1 A 6/8 1653 kr var iaf en hyfsad present dagen till ära. Och Ken Ecce var jag aldrig nära, kändes heltäckt på 3,4,5 där. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Klart som fan att RF hör hemma i Elitloppet. Kvinnlig kusk, vann försök förra året, gör det bra idag. HAde dock varit skoj att se om Västerbo hade stått på benen.
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
Kvinnlig kusk eller inte spelar väl dock ingen roll. Eller ja, ska inte spela roll men det gör det nog i praktiken. Hade det varit en svart kvinnlig kusk vore nog Myron framme i vinnarcirkeln direkt för att inte riskera att bli påhoppad för någon latent rasism. Tyvärr hade det väl varit omöjligt att ta sig så långt för Tillman om hon inte varit vit, det där slår fel på alla sätt. Väldigt off topic blev det nu för övrigt, ni får ursäkta mig.
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Missade travet i kväll pga fotbollen men såg avd 7 precis. Så magisk var väl inte RF insats. Fick den inte loppet lite kört i halsen? Och det var väl inget elitloppsmotstånd direkt. Spartan Kronos är inte i närheten av en plats. Nog vore det roligare med Mosaique Face än RF. Då blir det i alla fall inget blufflopp. Men ser gärna båda där om platserna räcker till. Det var nog tur man inte lirade i kväll av resultaten att döma.
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Visst var det bra betalt men de som plockade med Nato Dream är så jäkla värda varenda krona. Den var visserligen helt OK senast men hade inte vunnit lopp på 2,5 år innan den slog till idag. Rätt så långsökt att lista ut att den skulle slå till just idag. Men så är det ju med Melanders armada. Någon slår till någon gång och sedan dröjer det ett par år till nästa gång och det gäller att "gissa" när det ska ske. Inte särskilt enkelt då hans hästar startar typ jämt och ständigt.
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Så bra prestation var det inte, går en halv kurva i 3espår och går för full drivning för att knappt ta sig förbi 2 harar som kört under 1.10. Borde vunnit betydligt enklare och vinner den ens om VOTN står på benen? CE sitter ju stilla när galoppen kommer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
Mosaique Face måste toppa det på Lördag och det lär bli väldigt svårt från spår 8 med bara en massa startsnabba hästar invändigt. Tycker det står mer mellan Royal Fighter och Food Money i så fall. Senast redigerad av mocka den 2016-05-18 klockan 23:18. |
||
|
|
|
|
|
#134 |
|
Sitter och tittar över kvällens vinstlista, mycket PMU BELGE (belgien) i den. Totalt hämtade dom hem ~771k i vinster över 50k.
EDIT: de skulle vara kul att se hur systemet såg ut med 4 spikar, 0x8 rätt, 74.56x7 rätt samt 820.21x6 rätt Senast redigerad av boozty den 2016-05-18 klockan 23:29. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Royal fighter var helt ok. 08,5 sista 700 (07-tempo över långsidan) och hade ju långt fram till ledarduon. När de kör jämt 10-tempo runt om så är det ju egentligen svårt att ta något nerifrån kön... Hade också bara ett lopp i kroppen, förra året behövde han fler för att vara i absolut toppform. Så känslan är att han kommer gå fram massor efter detta...
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
Kör de fram i dödens är det för att det känns rätt. Jag snackar med Björn imorn. Vem ska jag hälsa från? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10) |
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
För övrigt var det inte rätt drag i honom.
Kändes fin, men såg redan 600kvar att Nato plockar vi inte ner. Han har fått gå på tyngre bana för att spara framknäna som han haft lite känningar i. Därför provat att bara köra där även de sista vässande intervallerna för att inte behöva köra så fort. Men han blev för tung och slafsig, får gå på lättare underlag till nästa start. Tror och hoppas att det löser problemet. Annars får vi fundera lite i andra banor. Annars gick han två tiondelar från sitt rekord, så katastrof var det inte. Hans näst snabbaste tid i karriären. Men det var inte rätt drag i honom. Med såhär mycket pengar på sig är han som sagt väldigt sårbar över medel. Får försöka slipa till det till nästa start. Nato var grymt jävla bra. Inte omöjlig att hitta, Lennartsson sa efteråt att han hade massor sparat senast, och var inte förvånad att han var så bra nu. Han kändes som en världsartist tidigt i karriären, men haft problem med svängarna, drar höger bak. Hade sidostång på jänkaren idag precis som jag har. Vet inte om han haft det förut? Kanske hittat lösningen på problemet, bra veterinär? Eller, så var det bara så att Lennartsson bara kände sig sådär stark som Stankarn pratar om. Kanske coachat Per? Vi har nu sett början till en ny era då Lennartsson tack vare mental coaching från Stankarn dominerar totalt, sänder med allt och mosar alla favoriter. Så är det nog. Och Björn kör aldrig invändigt för övrigt. Inte så att han gör det med favoriter när han känner på hästen att det är enda sättet att vinna? Nejdå. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Känslan jag fick i ditt lopp var att Lennartsson svarade Örjan för att han eventuellt ville släppa till dig men du testade aldrig för ledningen?
Hur mycket påverkade de plastade hovarna för själva utgången av loppet. Tycker du att plastade hovar ligger närmare barfota eller skor rent tävlingsmässigt? Mvh |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Jag var i valet och kvalet. Men som ni kanske såg bryter han ut lite, gillar egentligen att ligga utvändigt mer än i ledningen.
Men jag körde faktiskt framåt i 10tempo. När jag inte tog nåt särskilt ville jag inte lägga en speed för att överta, tror han varit tröttare då än med en lugn dödens eftersom han trivs där. Om det var rätt eller fel vet jag inte. Men var så jag resonerade. Plastade hovar är inte optimalt, men tror i efterhand att det kanske var upplägget som inte stämde hundra helt enkelt. Han har funkat braplastat förut. Men huvudgrejen var att han inte var lika taggad. Normalt vill han döda dom när han är utvändigt, nu tävlade han, men han var mer som en vanlig häst. Kändes som han fick bra fäste. Inget sånt att skylla på. Vi har identifierat några möjliga misstag, rättar till dom så får vi se om det var rätt bedömning. |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Svårt säga det med plast. Han kändes bra såhär. Han har funkat med bakskor också. Svårt säga, dessutom skiljer sig olika metoder med plastning åt. Känslan är att detta var bättre än det han vann bronsförsök med, så, nej, tror det är tränaren som inte lyckats till 100% snarare än utrustningen eller fotbeklädnad.
|
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
J
Citat:
Kul att du skriver härinne . Uppskattas ! Kan det rentav vara så att hästen fungerar bäst med barfotabalans och på längre distanser ? Min känsla är att nästa gång får vi ett högt spelvärde på Usain Henna , då folk generellt har kort minne. Vet inte riktigt om jag fick svar på frågan om barfota ovan Senast redigerad av spalato den 2016-05-19 klockan 03:09. |
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#143 | |
|
Hästen var bra, men några andra var också bra.
12.6 och 3a. Går fort nu ... Citat:
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#146 |
|
Nja.
Kanske. Han är så svårbedömd. Han lever ju i sin egen värld. Kommer ni ihåg förra våren då han gjorde ett heroiskt lopp men fick ge sig mot Saveur? Då kunde jag inte köra 19 i provstarten för att han rullade och for. Men han har varit ruskigt fin emellanåt i provstarten. Ni såg kanske att han kan vara lite svårkörd. Felade i första provstarten. Det var för att jag vred huvudet och hälsade på måldomaren, gjorde provstarten samtidigt som defilering. När de är lite loja måste det vara fullt fokus. Spalato: Javisst är han bäst över längre distanser, var det jag flaggade för innan. Han blir mer sårbar. Är särskilt så nu när han möter så snabba hästar. Jag tryckte till i 08-tempo på bortre lång. Men Nato var ju så snuskigt i ordning att han bara joggade i det läget. Att du inte fick svar om barfota är helt enkelt att det absolut optimala är utan plast. Men att han vann på 12,7 2640 från dödens på åby förra året på det viset. Så jag tycker inte att det är nåt att skylla på. Men framförallt, hyllas den som hyllas bör, Nato var i ett strålande skick. Joggade bredvid honom när Fredrik värmde, och han såg så lycklig ut över att få komma ut och springa så både jag och Fredrik bara skrattade. Hästen var i ordning. Osäker om jag kunnat plocka honom hur perfekt upplägg vi än fått. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Återigen ser man vilket bra spel V86 är. Ingen häst var särskilt svår att hitta, det gäller bara att hamna rätt på spikarna och sparloppen. Tyvärr så hade jag fel upplägg.
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
Ska du välja tre favoritspikar till att börja med och det finns åtta lopp att välja mellan är väl alternativen väldigt många. Om du sen med sparlopp menar några lopp eller tre med de mest betrodda hästarna är alternativen också oerhört många. Tre av loppen igår vanns av hästar utanför ramarna. Att pricka rätt med ett system för några hundralappar och ha massgarderat just de tre loppen är sannerligen inte lätt. Men det är väl också därför som 8 rätt gav över 200 tkr och 7 rätt inte ens en tusenlapp. Ska man ha rimlig chans att fånga in alla vinnarna på V86 på det sätt som du spelar så krävs det nog favoritvinster i åtminstone hälften av loppen och att det i max en avdelning går utanför ramarna med att någon som inte tillhör topp 4 på insatsfördelningen vinner. Problemet är ett med sådant utfall springer inte utdelningen upp i sexsiffriga belopp. |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Vem har sagt att man måste ha tre favoritspikar? Vem har sagt att sparloppen måste innehålla de tre mest betrodda hästarna i loppen? Att hitta spikar och sparlopp handlar inte om att välja favoriter och mest betrodda hästar generellt, utan om att hitta hästar man tror på och tycker har bra vinstchans, oavsett hur de är streckade. I går hade det dock gått utmärkt med två sparlopp på de tre mest betrodda och två favoritspikar, men det är inte nödvändigt att man måste strecka så. Så du får nog tänka om lite. Återigen: hittar man rätt spikar och sparlopp så har man god chans att få en rejäl slant i vinst. De hästar som skrällde igår var inte svåra att få med på garderingar. Första loppet var ganska öppet och där behövdes väl en sex-sju streck. Andra loppet vanns av en jättefavorit (såg i värmningen ut som en vinnare och dumt av mig att inte ändra spik) och tredje av ytterligare en favorit, som hade varit betydligt mer streckad om han inte sagt att hästen skulle få ett snällt lopp (vilket inte betyder att han inte kör för att vinna). Faye Bros var det väldigt skrik på i ett lopp som var helgarderat på tre streck. Femte loppet var öppet och där kom en liten rensare igen. Nato Dream trodde stallet på och med en sårbar favorit så kom den med på fem streck. Sjunde loppet stod helt och hållet mellan tre hästar (Nu spikade jag Spartan, men borde gått på det jag tänkte när jag såg att den skulle pressa ledaren, vilket hade givit Tillman loppet - och så blev det ju). Och Research i sista blev favorit och där räckte det också med tre streck, men ville man lyxa till det så tog man fem. Inte särskilt svårt alls att få in på några hundringar, bara man låg rätt på spikarna. Med två spikar på ett reducerat system där man ska sätta två av fyra U var det inte alls någon omöjlighet och inte alls så svårt som du anser, inte enligt mig. |
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
1. Trehästarlås på de tre mest spelade. 2. Tvåhästarslås på de överlägset mest spelade 3. A häst på megafavoriten. B häst på de två som hade mest insatser i övrigt 4. A häst på storfavoriten. B hästar de två andra som var mycket spelade + på två skrällar 5. Spik på megafavoriten 6. Spik på megafavoriten 7. A häst på en av de tre hårt spelade i loppet. Många B hästar (8 st) Du hade därmed med de 9 mest spelade men det fanns viss potential till en småskräll även om detta var ett lopp som de flesta garderade. 8. A häst på favoriten. Många b hästar. Några var lite spelade men även i detta lopp var insatserna spridda. Var finns potentialen till bra utdelning på det systemet ? Spik på två jättefavoriter. De matematiska låsen i avd 1 och två bara på de mest spelade. Av dina 4 A hästar var tre favoriter och den fjärde en av de mycket spelade i loppet. Med maxflyt hade inte 8 rätt gett ens i närheten vad utdelningen blev igår. |
||
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Citat:
1) Andrahandsfavoriten vann i en på förhand mycket favoritbetonad V86:a. Helt rätt att göra sparlopp här. 2) Andrahandsfavoriten vann, och här var favoriten streckad på hela 52 % medan andrahandaren var streckad på 18 % - en god investering med två streck med andra ord. 3) Andrahandsfavoriten vann och de tre mest streckade var etta, tvåa och trea. Rätt tänkt av mig. 4) Favoriten vann. Rätt U-häst. 5) Min spik Global Revenge torskade. Borde enligt mig ha vunnit men kördes inte i tid och fick för långt fram. Men här valde jag fel. 6) Nuncio vann, idiotiskt att gardera en sådan klar vinnare. Rätt av mig igen. 7) Favoriten vann, jag försökte fälla den i ett av denna extremt lätta omgångs lite svårare lopp. 8) Omgångens enda skräll, så jag var helt rätt ute som försökte få in en rensare här. Det här är också något som vi har skrivit om med varandra i åratal och jag förklarar igen: Man kan inte tro att alla omgångar är likadana, utan som spelare så analyserar man omgången och spelar efter hur den ser ut, alternativt avstår spel. Du kan inte jämföra med hur någon (jag) spelar när det är en extremt lätt omgång, med en mellanomgång eller en på förhand svår omgång. Jag förstår dock att du fiskar efter att påvisa din tes genom denna faktiskt ganska dåliga jämförelse, där jag gjorde rätt bedömning av omgången och spelade därefter. Eftersom jag lirar reducerade system så att jag får in fler åttor ju fler U-hästar jag sätter (under förutsättning att det sitter), så var detta helt rätt upplägg denna omgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+20) |
||
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Jag tycker själv det (V86) är väldigt svårt/dåligt. Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
Det är så klart en smaksak. Vid sidan om V75 är V86 mitt favoritspel. Skälet är att det går att vinna rejäla pengar på några hundringar i insats. Det viktiga är att man inte ska överdriva svårighetsgraden och spela som om det krävs fem megaskrällar för att få till en hög utdelning. Det räcker med ett par stycken och att någon favorit åker dit, ett par mellanhästar rensar rätt bra.
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
1. Hade din andra spik vunnit så hade de 23 tkr som 8 rätt gav minskat till max 3-4 tkr. 2. Hade en av dina A hästar som föll i avd 3 och 8 vunnit så hade utdelningen rasat ytterligare till max 1000 kr på 8 rätt. Och sen skriver du att i avdelning 7 försökte du fälla favoriten i ett svårt lopp, men sanningen är ju att din a häst där inte var så mycket mindre spelad (favoriten hade 22 procent av insatserna och din a häst hade 15 procent). Det hade således inte gjort så stor skillnad på utdelningen. Sammanfattningsvis hade du om din andra favoritspik vunnit och a hästen i avd 7 också vunnit kunnat få kanske runt 5000 kr för 8 rätt. Hade din favoritspik vunnit och du satt a hästen i avd 3 hade det blivit mindre än 5000 kr på 8 rätt. Hade din a häst i sista som var favorit varit den av dina andra två a hästar som krävdes vunnit så hade det kanske blivit en tusenlapp på åtta rätt. Jag vet inte om man ska kalla det ett bra V86 system med tanke på att risken är så oändligt mycket större att man missar ett eller flera lopp. Att då ha ett system med så dålig potential kan väl aldrig bli lönsamt i längden, eller ? |
||
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#158 | |
|
Citat:
Din "ranking" av spelformerna stämmer exakt med min uppfattning om vad som är "bra spelformer" med lite mer begränsade insatser. "Kruxet" är att man oftast inte "vinner stort" på V4/V5. Men det gör man inte på V86/V75 heller med små insatser utan så mycket tur att man knappt förstår det själv, precis som olle redan förklarat. ( Det som känns som skicklighet i efterhand är oftast mer tur än de flesta ens kunde drömma om. )
|
|
|
|
#159 |
|
Det enda som kan räknas om ett system är bra eller inte är om man får mer betalat kontro till vilken chans raden har att sitta?
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
Det är förhandsbedömningen som ska bedömas. I efterhand är det ju chansen/risken 100% att det utfall som föll ut verkligen föll ut. När man använder utfallen ett och ett som måttstock kallas det för resultatorientering. Och det är oftast inte rätt. Men visst, om man har super-info på t ex Nato Dream så var den inte heller svårhittad igår. Men den är nog mer lätthittad i efterhand än på förhand av för de flesta.
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Om Rune Andersson lämnar in en V75a som ger 100 tusen i nettovinst är det knappast något han firar eller ens bli särskilt glad för medan merparten av spelarna skulle se 100 tusen som en fantastisk vinst. Något som de flesta spelare aldrig ens är i närheten att få uppleva att vinna. Själv har jag på gamla dagar nog blivit mer realist. Jag kommer aldrig med de insatser jag är beredd att satsa vinna några jättevinster. Jag tror inte som shooter att genvägen till storvinsterna för småspelarna finns på den allra svåraste spelformen av dom alla (V86). Spelar heller inte så mycket längre. Under vintern nästan ingenting och nu på sommarhalvåret läser jag kanske på och spelar två dagar i veckan. Spelavdragen hos atg är för stora och skickligheten hos spelarna hos atg för hög för att det ska kännas meningsfullt att läsa på och spela till det mesta. Det är sporten som känns intressantare än spelet för mig numera. Att kolla på trav utan spel när det inte handlar om breddlopp och andra skräpomgångar är väldigt trevligt när man dessutom numera kan göra det via streaming till en stor tv. Majoriteten av de som kollar på trav gör det ju till minst 95 procent bara för spelet. V4 är nog det streckspel som tilltalar mig mest. Där kan man för 2-300 kr få till riktigt slagkraftiga system ibland. Det går inte på V86 utan att chansa å det grövsta. Man kan i alla fall vinna en rätt rejäl slant med lite flyt även på betydligt enklare streckspel som just V4. |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Blev ju 3:a på Örebro med barfota runtom i en skral gulddivision. Samma balans igen. Dessförinnan hade hästen gått med någon form av skor sex starter innan. Nu gick ju Usain Henna plastat och Blue Martini Ås gick med skor.
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Skulle vara kul med en uppskattning av hur svår gårdagens rad var. Då givetvis med dom odds man bedömmde varje häst ha före spelstopp. |
||
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Skral gulddivision är just skral. Ingen seger på 2½ år innan gårdagsvinsten. Återigen, för alla, utom dem som fick 8 rätt igår, så är Nato Dream fortsatt "dyr".
|
|
|
|
#165 |
|
Frågan är ju om den vinner oftare än en på 50.
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Om raden som gick in igår sitter en på 300k så är den ju dyr även för en som fick in den.
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#168 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
I november var han 4:a och slog Knows Nothing och andra (sämre) guldhästar BRO igen och med stor chans till spets var han inte svårfunnen tycker jag. Var ju många klasser ner i motstånd med de 2 värsta motbuden med klara minus
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
Men visst, jag vet att t ex JS lyfte fram den som underspelad, vilket den kanske var. Men att säga att en 2.80%-are ( som det varit "skrik" på otaliga ggr tidigare utan framgång ) inte är svårhittad..... Tja, om den var lätthittad för en andra så får jag väl säga grattis helt enkelt.
|
|
|
|
#171 |
|
Kan Jens hitta den kan det inte vara så svårt
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Det som jämförs är utdelningen på V86 med en vinst på V4:a. Om man äpplar på samma sätt kan man ju jämföra utdelningen på V4:a med sin vinst på V86. V4:a - V86 = 6180 - 0 (Noll) Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Det var ju inte det att han ramlade i mål som etta efter att alla andra galopperat. Han var ju solklart bäst för dagen i ett rätt så tufft lopp och kämpade och stred som i fornstora dagar. Den förvandlingen var verkligen inte lätt att förutspå. Vi är nog många som lirat den ett flertal gånger utan att ha fått betalt och sedan tröttnat. Men OK om den var lätthittad så är det ju närmast obegripligt hur man kunde missa att pricka in resten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+3) Senast redigerad av mocka den 2016-05-20 klockan 00:29. |
||
|
|
|
|
|
|