Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-11, 12:18   #211
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tror jag nog de visste. Men de kommer vinna stämningen Redén förmodligen kastar på dem för att de "inte visste".
Så blir det ju garanterat att dom vinner. Sedan vet jag ej riktigt men kan tänka mig Reden bara kan stämma på köpeskillingen och driva processer i Usa är inte billigt, så frågan är om han ens försöker.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 12:26   #212
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
propulsion var innan åtgärden inte värd många korvören, snackhäst som inte presterat något, 12 tider. och stora problem med auktionen,

desperat försök att får ordning på propulsions trav´, i en sista chansning
så snittar man honom

vips så springer Propulsion 09,2 09,3 äntligen lever hästen upp till förväntningarna

problemet, han är 4 år, då är de stora loppen över, stakesloppen, ganska små pengar att köra om om man inte går ut mot eliten,

men europa de brukar vara intresserade av USA 4 åringar vi prövar sälja

tror inte säljarna var medvetna om att Propulsion är belagd med startförbud i stora delar av Europa
Så var det ju, att många ville ha honom på första auktionen och det är ej konstigt med den stammen. Men som du säger han var ett misslyckande och ngt var ju fel på honom, och nu förstår man ju att det var ngt med smärta i fötterna/benen. För efter operationen blev det ju en helt annan häst.

Sant är ju så för 4åringar och äldre att loppen minskar drastiskt och därför dom bästa går i avel eller säljs till Europa. Kanske kan det bli ändring med detta nu när svenska tränare tar för sig ordentligt där borta. Samt dom börjar ju även med stakeslopp för äldre så kanske vi på sikt kan se mer jänkare tävla högre upp i åldern.

Man tycker att dom borde veta om att det är förbjudet, men blir ju extremt svårt att föra det i bevis.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 14:47   #213
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

För mig är det mycket underligt att inte Marjaana Alaviuhkola uttalat sig ännu i detta fallet och tar avstånd från detta med nervsnittad häst, hon har ju alltid varit snabb förut att fördöma saker. För inte är det väl så att Svensk Travsport gör skillnad på folk och folk?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 15:13   #214
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 686
Sharp$: 12839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
För mig är det mycket underligt att inte Marjaana Alaviuhkola uttalat sig ännu i detta fallet och tar avstånd från detta med nervsnittad häst, hon har ju alltid varit snabb förut att fördöma saker. För inte är det väl så att Svensk Travsport gör skillnad på folk och folk?
Nja ST styrelsen har nog munkavlen hårt åtdragen och normalt frispråkiga F D fru Lähdekorpi får nog rätta in sig i ledet. Dessutom har dom väl fullt upp med att leta upp alla hundar som ligger begravna både här och där. En hel kennel genom åren. Hm undrar när denna surdeg jäst färdigt. Lär nog ta sin tid.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 16:35   #215
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Tack !
Har själv hållit på och spelat på hästar sedan slutet av 80-talet så jag har nog ett gäng till på lager om tråd startas och motivationen att skriva infinner sig. Känns som lusten att skriva oftast inträffar efter nån riktigt tråkig torsk, kanske i nåt slags terapeutiskt syfte.
Lyckas ofta motstå frestelsen att skriftligen "häva ur mig nåt" om dåliga kusk-insatser el liknande, det är ju sällan jag själv som gjort en dålig bedömning
Då och då kan jag dock inte stå emot och det kommer några okvädingsord från mitt tangentbord, men då brukar jag skylla på att mina fingrar lider av Tourettes..hehe.

Men håller med dig Fulsprit, kan vara kul att läsa om andras, både misslyckade och lyckade, spel eller andra händelser som passar in i sammanhanget.

Ja, visst är det så - tror jag skall skapa en tråd senare under helgen, om ingen annan gör det före. Ha det gott!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 16:37   #216
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och alla hästförknippade advokater gnuggar händerna - kommer vara de enda vinnarna när krutröken lagt sig. Hugaligen vad mången timmar de kommer begära penningar för när stämningarna snart står som spö i backen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 16:40   #217
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, visst är det så - tror jag skall skapa en tråd senare under helgen, om ingen annan gör det före. Ha det gott!

Funderade att starta en tråd faktiskt. Kan bli en lång tråd med mycket kvällslektyr om folk bara orkar skriva ner sina roliga och tråkiga minnen i hyfsat bra längd vad gäller text!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 17:02   #218
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Funderade att starta en tråd faktiskt. Kan bli en lång tråd med mycket kvällslektyr om folk bara orkar skriva ner sina roliga och tråkiga minnen i hyfsat bra längd vad gäller text!

Gör så! Kan bli djävligt mycket både intressant, humoristiskt och en del tragik i en slik tråd...

Shoot, broder!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-11, 18:22   #219
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 31
Sharp$: 1958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Har inte varit involverad i diskussionen tidigare men årets Elitlopp blev ju en riktigt trist soppa på flera sätt. Corona, utebliven publikfest och så detta med Proppen.

Har inte läst alla inlägg men av de jag läst så har inte mycket handlat om de som lirat och går miste om vinster på grund av incidenter som denna och liknande, så jag lyfter det litegrann.
Förstår att det kommer i skymundan av debatten huruvida det är medvetet fusk eller ej från ett stort och välkänt stall men det är ändå värt att ta upp då det trots allt är spelarnas pengar som till stor del får hjulen att snurra inom travsporten.
Säkert en hel del som är förbannade för uteblivna vinster när det kommer info att allt kanske inte gått rätt till men att de ändå är chanslösa på att få någon kompensation för uteblivna vinster.
Kan förstå att det är så gott som omöjligt att kompensera spelarna, åtminstone de som lirat på banan och kastat kvittot(om det nu finns några såna kvar), men jag kan inte heller påminna mig att "fuskande" hästägare eller tränare någon gång har gått ut och bett om ursäkt till de spelare som gått miste om vinster på grund av deras, medvetna eller omedvetna fusk. Men kanske har hänt och mitt minne som sviker...

Har i alla fall själv torskat en slant på grund av fusk och det är inte alls roligt när det kommer fram att den kuse man lirat på torskade mot en som var dopad t.ex.
Kanske fler som kommer ihåg just "min incident" eftersom det var den kända hoppryttarinnan Malin Baryard som var ägare till den dopade hästen som vann den gången?!
Kommer inte ihåg året men det var nog drygt 15 år sedan den händelsen.
Jag hade åkt till banan(Sundbyholm om jag minns rätt) enbart för att lira 3000 vinnare på en kuse jag hade hållit lite koll på och kände att det var dags för seger nu. Kommer tyvärr inte ihåg hästens namn men har för mig att den stod i drygt 8 ggr pengarna.
Hästen jag lirat på svepte fältet på sista bortre långsidan och kom ur sista sväng i ledningen och såg ut att gå mot vinst. Baryards dopade kuse satt instängd när en av de utvändigt om den plötsligt galopperade så den kunde ta sig ut och även förbi den jag lirat på.
Just då kändes det ju bara snöpligt att den utvändiga galopperat och släppt ut "vinnaren", men man hade ju varit med förr när oturen grinat en i ansiktet på alla möjliga och omöjliga sätt, så det var bara att svälja.
Det riktigt tråkiga var ju när det så småningom kom fram att "vinnaren" var dopad och man insåg att man blivit blåst av fuskare utan möjlighet att göra nåt åt det. Resultatlistan skrevs säkert om och de andra hästägarna osv fick det de skulle ha. Men lirarna, som sagt, vi får varken kompensation eller ursäkt efteråt, så vitt jag vet.

Kan väl tillägga att Fru Fortuna nog tyckte synd om mig, kanske visste hon om fusket, och kompenserade mig i loppet efter.
Hade ju egentligen gett upp efter torsk-liret och sa till kompisen att jag skulle åka hem då jag inte hade nån idé bland kvarvarande lopp. Jag kände bara igen namnet på en enda häst i nästkommande lopp och sa skämtsamt att man kanske skulle lira en femhundring på den enbart på grund av det. Den stod i 40 ggr och kompisen skrattade.
Jag sa att jag går ner och köper en korv och sen åker jag hem. Står i korvkön och kollar oddsen på en intern-TV och Bengt Erik Daggerts häst står fortfarande i 40 ggr pengarna. Köper en korv med pommes och börjar gå mot utgången när jag tänker "Ah, vad fan gör en femhundring till när jag redan torskat 3000" och går till totomaten och kör 500 vinnare.
Går ut ur totohallen precis när starten går, ser på oddstavlan på innerplan att oddset sjunkit till 30 ggr.
Bengt Erik ligger sist hela första varvet och det ser mörkt ut. Han vrider på i tredjespår och segar sig framåt undan för undan under slutvarvet och in på upploppet är han först, och även över mållinjen. Jag och papptallriken med pommes och korv skakade hela upploppet ner så det var ett under att det fanns nåt kvar på tallriken efter målgången.
Morgonen efter, på väg till jobbet, springer jag på min kompis som undrade om jag hade lirat på Daggerts häst.
"Vilken jävla tur du har" utbrast han efter att jag svarat på frågan.
Ja, både och, kan man väl säga angående den utflykten.
Ett noga övervägt spel som torskades, kanske på grund av en fuskande medtävlare, och ett helt slumpmässigt, vinnande spel som antagligen aldrig hade blivit lagt om inte det föregående torskspelet hade inträffat.
Var ju helt fel läge att fortsätta spel där och inget jag rekommenderar någon, eller som de luttrade pokerspelarna Over there säger: "Don´t throw good money after bad money !", även om det råkade gå bra just den gången.

Jaja, "lite" off topic med den anekdoten, ber om ursäkt för det men hoppas ni står ut med det.

Kommer väl aldrig någonsin att gå att åtgärda även om alla skulle spela via konto på t.ex ATG.se och alla kvitton osv finns sparade.
Det skulle säkerligen gå att kompensera de som borde ha vunnit men inte vann på grund av fusk eller andra oegentligheter, men värre att kräva tillbaks pengar från dem som fick men egentligen inte skulle ha fått några efter att resultatlistorna korrigerats.
Vi lirare får nog titta i stjärnorna efter rättvisa för vår del.

Bara att se glad ut och ta nya friska tag !
Tror det var Kronan på verket som var dopad.
finkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 08:28   #220
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 686
Sharp$: 12839
Standard

Ämnet kanske börjar uttjatat men ännu ett märkligt sammanträffande.
När Propulsion av någon underlig anledning skall kollas upp i sina ben och fötter av en ST veterinär händer detta.
Den personen som tillsammans med två andra utses att utföra denna viktiga kontroll är Daniel Söderberg som av en händelse är uppfödare till Sorbet !! Inte första gången han har kontakt med Stall Zet.
Visst är det på gränsen till idiot förklaring av ansvariga på ST ?
Jäv situation är väl bara förnamnet.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-06-12 klockan 10:37.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 10:13   #221
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ämnet kanske börjar uttjatat men ännu ett märkligt sammanträffande.
När Propulsion av någon märklig anledning skall kollas upp i sina ben och fötter av en ST veterinär händer detta.
Den personen som tillsammans med två andra utses att utföra denna viktiga kontroll är Daniel Söderberg som av en händelse är uppfödare till Sorbet !! Inte första gången han har kontakt med Stall Zet.
Visst är det på gränsen till idiot förklaring av ansvariga på ST ?
Jäv situation är väl bara förnamnet.
Ja, de är väl rätt bra polare? Söderberg är väl främst veterinär åt Redéns gamla arbetsgivare Tarzan och Al dente har väl till och med varit i träning hos Redén så givetvis finns en jävsituation där. Vad som är än mer märkligt är att ingen verkar ha kollat på något papper i samband med den utredningen. Eller upptäcktes det hela men mörkades redan då?

Jag menar om det går sådana rykten om att hästen skulle varit nervsnittad redan då, varför gick de inte till botten med det? Tror att Redén i första intervjun efter avslöjandet nämnde att han hört talas om det för första gången förra året. Hur kan han inte då göra allt rentvå hästen? Jag kan för mitt liv inte begripa det.

Men som någon nämnde tidigare så är det skillnad på folk och folk i ST:s värld. Jag fortsätter min ATG bojkott tills vidare för jag kan inte förstå hur någon kan komma ur detta med hedern i behåll.

Jag har tidigare dragit paralleller till Gocciadoro-fallet och då var det så extremt viktigt att arbeta skyndsamt eftersom han skadat sportens anseende så mycket. Men det verkar inte vara fallet när det gäller Propulsion.

Daniel Redén skulle förövrigt åka till Rättvik förra torsdagen med två hästar och köra själv. Det hade varit hans hittills enda framträdande efter elitloppet, tyvärr drabbades båda hästarna av "halsinfektion". Sicken otur han verkar ha nu. För mig hade det sett snyggare ut om det bara stått transporthinder eller liknande...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+15)
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 12:30   #222
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Inkompetensen i samhället är väl utbredd oavsett
område. Ger du en Hen en möjlighet att göra fel
så gör Hen garanterat fel. Lösningen är att se till
att möjligheten att göra rätt är väldokumenterad.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 21:21   #223
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotagg Visa inlägg
Ja, de är väl rätt bra polare? Söderberg är väl främst veterinär åt Redéns gamla arbetsgivare Tarzan och Al dente har väl till och med varit i träning hos Redén så givetvis finns en jävsituation där. Vad som är än mer märkligt är att ingen verkar ha kollat på något papper i samband med den utredningen. Eller upptäcktes det hela men mörkades redan då?

Jag menar om det går sådana rykten om att hästen skulle varit nervsnittad redan då, varför gick de inte till botten med det? Tror att Redén i första intervjun efter avslöjandet nämnde att han hört talas om det för första gången förra året. Hur kan han inte då göra allt rentvå hästen? Jag kan för mitt liv inte begripa det.

Men som någon nämnde tidigare så är det skillnad på folk och folk i ST:s värld. Jag fortsätter min ATG bojkott tills vidare för jag kan inte förstå hur någon kan komma ur detta med hedern i behåll.

Jag har tidigare dragit paralleller till Gocciadoro-fallet och då var det så extremt viktigt att arbeta skyndsamt eftersom han skadat sportens anseende så mycket. Men det verkar inte vara fallet när det gäller Propulsion.

Daniel Redén skulle förövrigt åka till Rättvik förra torsdagen med två hästar och köra själv. Det hade varit hans hittills enda framträdande efter elitloppet, tyvärr drabbades båda hästarna av "halsinfektion". Sicken otur han verkar ha nu. För mig hade det sett snyggare ut om det bara stått transporthinder eller liknande...
Om jag ej fattat fel så tog ej ST med ngn veterinär utan det var Reden själv som tog dit sin egna veterinärer och personen från ST åkte bara ut och kikade medan dom kände igenom honom och sedan var det klart. Så inga oberoende veterinärer medverkade i denna kontroll.

Precis som du skriver hade detta varit en liten tränare eller utländsk så hade det varit snabb utredning och krigsrubriker från ST i media och Kanal75 hade spytt ut galla om detta i varenda sändning. Men detta bevisar ju bara att både ST och Kanal75 gör skillnad på folk och folk.

Senast redigerad av Frasse77 den 2020-06-12 klockan 21:32.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 21:29   #224
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Om jag ej fattat fel så tog ej ST med ngn veterinär utan det var Reden själv som tog dit sin egen veterinär, och personen från ST åkte bara ut och kikade medan veterinären kände igenom honom och sedan var det klart. Så ingen oberoende veterinär medverkade i denna kontroll.
Men oavsett vad du tycker eller alla här på Sharps tycker är det helt ointressant! Ingen av er på detta forum kan veta utgången av detta!

SLUTA SPEKULERA låt saker och ting ha sin gång

.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-12, 21:35   #225
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men oavsett vad du tycker eller alla här på Sharps tycker är det helt ointressant! Ingen av er på detta forum kan veta utgången av detta!

SLUTA SPEKULERA låt saker och ting ha sin gång

.
De flesta vädrar mer sina åsikter i ämnet än, som du påstår, spekulerar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+10)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td