|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Axevalla (lördag)
Hoppat över travet lörd-sönd denna helg så sugen på att kolla startlistor. Trippeltravet nästa helg med dubbla V75or. Startlistorna till fredagen redan ute och det är grymt fina lopp då. Precis anmält till lördagen och mycket bättre klass än skräpomgången på Årjängstravet igår.
Klass 2 Ser ut att vara ett trevligt lopp men som vanligt har man inte stenkoll på klass 2 hästarna. Spontant är vinnaren Enrico Di Quattro. Vann överlägset i Halmstad i lördag från spår 12 på 13,9 över full distans och det bör räcka långt här. Klass 1 41 anmälda hästar. Imponerande. Ett grymt race ser det ut att bli. Haugstad är nog revanschsugen med stall Elfstrands nya megastjärna Imperator efter bortkörningen senast när den var gigantisk V75 favorit. Men sannerligen motstånd här som inte går av för hackor. Bronsdivisionen 1640m auto så spårlottningen blir oerhört viktig. Bra spår och Ni Talar Bra Latin känns som vinnaren. Finns 3-4 riktigt bra hästar emot. Silver Fint lopp över 2640m. Oliver Kronos har nog inget emot distansen och blir väl med rätt favorit igen. Gulddivisionen Även här 2640 vilket inte är helt vanligt i guld. Bör stå mellan 4 hästar. Berghs Global Money om barfota, Mellby Viking även om debut i högsta klassen sällan innebär vinst, Support Justice som har fått sin stjärnstatus lite på skam i år och superhästen Truculent som är bästa hästen men kanske inte gynnad av distansen. Lärlingsloppet Ok lopp men inte mer. Gissar att Stay Alert med skickliga kusken Frank Nilsson blir favoriter men den har fått optimala resor vid de två raka vinsterna så tveksamt om det är en bra spik. Femårsloppet för ston Elma Lane blir nog favorit men man knappade in Resaca De Nando som nästagångare senast när den satt stenfast första gången med jänkarvagn. Lördagsloppet Loppen ovan är ordinarie och borde alla platsa på V75an men om dom skulle lägga in detta lopp så är det ett rätt bra lopp för en sådan här propp. Blev väldigt besviken att inte första barfota gav mer på Balero Mearas senast. Får en chans till om samma balans men en del hästar här att läsa på lite mer om loppet kommer med på V75. Sammanfattningsvis en riktigt bra omgång som också ser rätt spelvänligt ut. Tror startlistorna till söndagens V75a kommer i morgon. Där man ni spika Veijo i Stochampionatet för han har redan avslöjat att det blir första barfota runt om där på Some Summit och att han tror det ska ge rejäla extraväxlar. Lycka till nu med Axevallaliren............... |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bröderna Johansson ska hjälpa till och fixa banan i toppskick twittrade Stenströmer tidigare idag med
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
De är överallt nu, riktigt kul för dem! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vad jag läst så gav deras närvaro i Årjäng större positiv effekt på banunderlaget än vad det gjorde på hästarna när Åke Svanstedt ryckte skorna ffg.
Visst är det hedrande för dom och positivt att banorna anlitar bröderna, men baksidan är ju att man kan undra vilken kompetens de ordinarie banarbetarna i t ex Årjäng besitter när deras närvaro kan göra så mycket. Vi spelare borde väl kräva att dom som sköter banorna ska kunna göra sitt jobb även utan de fantastiska Halmstadkillarnas närvaro. Det omsätts ju t ex åtskilliga miljoner även på Årjängs lunchtrav, och då har vad jag läst banunderlaget där varit så uselt att det blivit rena hästlottot. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hmm ser väldigt spelvärt ut när flera av de tänkta spikförslagen hade otur i spårtombolan. Blir till att läsa på ordentligt nu i veckan inför årets hetaste helg. (för mig som västgöte i alla fall)
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Förr gick i stort sett alla hästar med tunga skor och vanliga vagnar mm mm. Nu är travet mycket en utrustningssport och tiderna dom springer helt andra. Det ställer också högre krav på att banorna håller bra skick så klart.
Det är inte så många år sedan det aldrig stod en rad i tränarintervjuerna i ronden t ex om vilken utrustning hästarna skulle tävla med. Nu krävs en fullständig redovisning av såväl vagn, hovbeslag och huvudlag i en tränarintervju för att den ska anses hålla god kvalité. Vill man läsa spelmässigt värdelösa intervjuer så rekommenderas t ex intervjuerna i travprogrammen till Romme och Rättvik. "det är en bra häst och formen borde vara ok, det borde vara en bra chans säger Leif Witasp"Vill man läsa riktigt bra intervjuer så rekommenderas spelvärde.se "hästen kommer för första gången utrustas med jänkarvagn, dessutom rycker vi alla skorna ffg och sätter på helstängt huvudlag, meddelar Åke Svanstedt" |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Stämmer väderleksrapporten, så blir det att äntra färden mot Skara på torsdagsmorgonen(alternativt fredagsmorgonen tidigt, runt 5 snåret från umeå, då är man vid tre tiden i skara), jag, ett tält, en sovsäck o en luftmadrass
....någon intresserad av att haka på efter vägen, från Umeå via Gävle till Skara, hemresa efter tävlingarna på söndag?Maila mig på [email protected] isåfall. Senast redigerad av mikaels den 2015-07-12 klockan 20:39. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Olle - Nej, Truculent är inte bästa hästen i guldloppet. Det är såklart Support J. Stenklar - nu är den ute på rätt distans. Går en hög 10-tid...
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jajamen det vet alla hahaha . not. Om support Justice vinner på en hög 10 på lång distans är mitt arsel ett piano.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
MEN - jag skulle hävda att orsaken till att inga snabbare tider gjorts är utan tvekan att inga riktigt stora lopp körs på distansen. Finns hästar med kapacitet att gå en hög 10-tid på distansen. Däribland Support Justice - dock lär väl inte tempofördelningen i lopet bli av det slaget att det blir så... Dvs han behöver inte gå en 10-tid för att vinna!
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Risken för regn är minimal o då bestämmer jag att umeå lämnas 05,00 på fredag, 2 personer kan följa med(har en liten Toyota Aygo o behövs plats för tält o annat)...priset är 600 t.o.r från Umeå, 450 från Sundsvall o 300 från Gävle o söderut...blir det en medföljande så ingår fri entre(jag har ju stc-kort), vid två så får ni klyva ett inträde....
Först till kvarn, maila mig på [email protected] Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
...känns det som att jag är dyr, så får ni väl pruta lite
...det jag vill varna för, är att det finns risk för att ni får höra en massa gamla nostalgiska travberättelser, så ta gärna med hörlurar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Börjas tidigt denna vecka, ska inte missas en detalj. Bästa lördagsstartfälten på trippeltravet så länge jag kan minnas! Dock öppna lopp och kan bli hög utdelning som inte är ovanligt då Axvalla står för V75 med landets längsta upplopp....
Efter 10 timmar i arkivet har jag dessa tidiga uppfattning; 1. Här kan det smälla direkt. Vidöpppppet, mest jämna inledningen i år! Skulle Furious Francis komma till spets bör den vinna, men nog håller Only One Winner upp spets?! Körning bäddar för bakspåren. Blue Star Champion visar toppform, Royal Prince var grym i våras och skulle rankats etta om toppformen satt där. Merlin trodde jag på senast, tokfast med mycket sparat och den vågar jag inte släppa nu! 2. Elma Lane är bästa hästen. Goop har lyckats bra med Network Broline, inte borta om de hittar till spets. 3. Trodde Support Justice skulle blomma ut till en av världens bästa hästar i år, men varit en besvikelse hittills. Nu pratar vi ytterst tunt motstånd och kommer han bara ut måste det vara toppform. Tror att Erik kör tidigt med Mellby Viking och bör krossa Truculent över distansen. Dock kanske förra loppet satt sina spår.... 4. Här får det pluggas mer, känns svårlöst värre.... 5. Även detta vidöppet. Tur det är auto annars hade vi väl fått 6-7 omstarter. 6. Här skulle jag vilja ha spets och slut på Star Advisor Joli! Dock risk att Mr Vox kommer förbi då han är rysligt snabb. Ni Talar Bra Latin visar återigen riktigt stjärnstatus, men från 11e spår kan det bli långt fram. 7. Oliver Kronos kunde inte rubba Nimbus senast. Nog är Coldtown minst lika bra! Bra chans på spets och slut med andra ord.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greyhound (+10) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Elma Lane har ännu inte vunnit bakifrån för Peter.... Lotuscherie tycker jag kan hade en bra uppgift här. Lär väl inte sitta alltför mycket längre bak än Elma.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Håller med om Lotus. Tycker den står ganska bra inne. Inte lätt att vinna från tillägg på sommaren men kan ha lite hjälp av det långa upploppet. Håller givetvis med om att Support Justice har en vettig chans också ,var bara tiden du drog till med som jag inte tror speciellt mycket på. Kommer dock själv att gardera. Tycker inte att den imponerat när den visat upp sig i Sverige men möter ganska ljummet motstånd nu.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
För min del blir det spik på Furious Francis i första, jag tycker han har sett smällfin ut dom sista starterna, vad jag har sett i arkivet verkar han vara ganska snabb från början också, Hade spik på Staro Italy förra gången han startade, men jag tror inte han kommer förbi från start. Axevalla är min hemmabana, så det här har jag sett fram emot (Bästa dagarna på året)
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja det är nog ingen dum tanke. Kan mycket väl vara spets och slut på den.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Någon som har några funderingar om avd 5 ? funderar på att spika Versailles, tyckte han gjorde ett bra lopp senast, undrar om dom vågar köra i ledningen med den, annars ser loppet helt olösligt ut
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Enrico di Quattro i V75-4 måste ha toppchans - trots läget. Smällfin i debuten för Puro trots strul i slutsvängen. Kan säkert 1.13 och verkar oerhört speedig. Vem ska stå emot?
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hamnade fel..
Senast redigerad av mikaels den 2015-07-14 klockan 14:46. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sweet´n Sour Akema krossade Cab Hornline från dödens näst senast. Inte imponerad av den starten, dock bättre senast. Kanske kan vinna med rätt resa, men loppet känns totalt vidöppet och positioner lär avgöra.
Senast redigerad av Espo den 2015-07-14 klockan 18:29. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
4 Moondancer kunde inte slå Eder Bob trotts perfekt resa sist, hur ska han kunna räcka här? Senast redigerad av Espo den 2015-07-14 klockan 18:20. |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Senast redigerad av Espo den 2015-07-14 klockan 18:19. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kan säkert köra den i ledning och det är väl chansen att vinna loppet. Dock utklassad på V75 senast och kunde inte riktigt hänga på näst senast. Känns inte som 100% toppform...
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Han var ny i klassen. Gick bra sist. Så även i finalen på valla då han fi k luckan sent. Strålande insats innan då comte du pommeau vann då jeanette körde lite väl offensivt
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har inte fått någon intresseanmälan än, o det förvånar mig inte, för som spelare så har man det mycket bättre vid datorn...jag själv gör det här för mitt stora nöjes skull, spelet hinner man rikta in sig på någon annan vecka
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
...så nu sänker jag priset, allt är gratis, förutom halva entren om det blir två stycken(annars fri entre också)...tror inte att någon är intresserad ändå, då det innebär sämre möjligheter till vinst på spelet...men om någon dåre vill med, så maila [email protected]
Senast redigerad av mikaels den 2015-07-14 klockan 22:17. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
...tänk att för ca. 10 år sedan o bakåt, så var det en gigantisk fördel att åka till banan...o nu är det en nackdel o enbart något man gör för sitt nöjesskull...mm...vad göra åt detta, någon som har något bra förslag?...
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Vadå nackdel? Personligen ser jag det som en klar fördel.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
ur nöjessynvinkel, ja. men inte annars...
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Hur tänker du, Andy?...intressant att höra...
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Dator med, o sitta på en avlägsen plats , så att man hör infon o inget stör en?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
men ska man göra så, så är det väl lika bra att sitta hemma?!?
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Mobilen i fickan är all utrustning man behöver. Kolla skoinfon. Allt annat finns på banan.
Intervjuer med kuskar har man redan innan man drar iväg till tävlingarna. Den stora fördelen är att jag lugnt och på egen hand kan bedöma värmningar, provstarter och lopp. Kan bilda mig egna uppfattningar utan att någon blandar sig i dem. Dessutom slipper jag alla klipp och saxbanor som i ATG Live, och får med helheten. Ett exempel, ni som kollade ATG Live idag, såg ni både värmning och provstart på Dream Hope Johnny Takter i V64-6 idag? Vore konstigt annars, för det var dagens finaste intryck. Dock befarar jag att de inte la så stor vikt vid den då den inte var favorittippad. Presterade gjorde den iallafall. - TIPS till Lördag; Xlnt Chili Tripel måste ha chans bättre än nuvarande spelprocent i V75-4. Mycket bra spetsläge och ingen vidare superklass på motståndet. Dessutom en riktigt bra häst som Jocke gillar skarpt. Sett fantastiskt fin ut på slutet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+10) |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
MatsE (+1) |
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Kommer få jobba mer på Lördag. Inte spara spurten till 2-300 kvar. Dessutom spår 5 i volt och trolig favorit. Nja. Lövgrens går en hög 13-tid om det krävs och då ska de andra vara enormt bra för att plocka den utifrån. |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Min gissning är att jag i tältlägret kommer möta, ett antal människor mellan 40 o 60...dom allra flesta där för att ha skoj o liret är mera en "sidogrej"...vi får si...
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Tror ni Red Team Rex kan hålla upp ledningen i Bronsdivisionen? Borde ju vara en väldigt bra chans isåfall.
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Men Red Team Rex inte beroende av ledningen så kan ju absolut vinna ändå. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rrylander (+5) |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#50 | |
V75-Axevalla (lördag)Citat:
Måste vara en sjuhelsikes häst som ska sänka världsrekord från spår 12 i V75. Klass II dessutom. Tror inte Puro säger så nej, nog något du hittat på själv. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2) Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-15 klockan 10:00. |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Om Support Justice vinner guld på en 10 tid på långdistans så klarar nog den här en 12a i volt från spår 12
DIF (+2) Senast redigerad av draken den 2015-07-15 klockan 09:58. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Har ju aldrig gått fortare än 13,6 på kort med Auto så en 12 tid med volt på medel känns inte särskilt troligt men gör nog ett riktigt bra lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Han säger även att hästen känns som en miljonär i träningen och kommer klättra i klasserna. Har ju vart i tysk träning innan. Man ska icke glömma att Puro är en av Sveriges absolut bästa tränare! Det Enrico visade senast gör att jag inte tvekar en sekund på kapaciteten i alla fall. Sällan man ser något sådant i den låga klassen!
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Kommer dessutom troligen att gynnas av det långa upploppet. Tror dock att den kommer att bli favorit och man vinner inte som man vill från spår 12 även om man är bäst i fältet.
Hade troligen vart ganska klar favorit från bättre spår och det kan vara sista gången man kan ta betalt för hästen så du kan vara helt rätt ute på den. Om nu inte Puro missbedömer den helt vill säga. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
I ronden står det att han har en tid under 1.13 i kroppen. Inte att han ska gå en 12-tid det på Lördag från spår 12, i volt, över medeldistans.
----- Sist gick Enrico Di Quattro 1,12,3 sista varvet. Seger. Gången innan gick han 1,11,8 sista varvet. Oplacerad. Då var det mycket bättre hästar där framme, och Enrico hamnade långt bak från spår 12. Dessutom fick den gå i tredjespår och kunde inte spara spurten till 400 kvar. ----- Det mesta talar för att det blir tredjespår och positionsstrul från spår 12 denna gången, troligtvis kör de också långsamt där framme. Precis som i debuten med andra ord. Nu är det nämligen inte någon lärlingsserie där alla kör för livet och alltid bäddar för bakspåren utan proffskuskar igen. Med detta i baktanke ställer jag mig mycket tveksam till att den plockar ner de andra hur lätt som helst, även om den kan göra det då spurten senast inger respekt! Om man ser objektivt på saken tycker jag ändå mycket talar för Xlnt Chili Tripel om Jocke hittar spets, vilket han bör göra. Vunnit i princip okörd i två lopp på Jägersro och väldigt mycket sparat som fast på V7 senast. Kommer troligtvis få ligga i fred där framme ett tag, då jag inte ser någon tänkbar där framme som ska gå upp och pressa. Sen blir det inget lätt att stå emot de andra till slut men med en längd till godo bör han kunna göra det. Med spetsläge, bra häst, bra kusk och värsta utmanarna från mycket sämre spår känns den i nuläget väldigt spelvärd till 21 %. Fortsatt riktigt intressant och bra spelvärde ända upp till 30 %, men så mycket lär den knappast bli spelad med tanke på skriket på 12. Värst emot enligt mig är framförallt 8 Verbal Kint (Fin i debut för Timo Nurmos senast, kan hitta rygg ledaren på Jockes, få luckan och ta sig förbi, kan även vinna från andra positioner då det är en stark och bra häst) men också 10 Lumberjack Joe (gjort två bra prestationer på Valla på slutet som duger i denna klass) och såklart 12 Enrico Di Quattro. 2, 7, 9 bakom dessa. Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-15 klockan 11:10. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Ser också Lövgens kuse som en potentiell spik. Men värst emot tror jag 2 är. Kolla senaste starten och framförallt hur snabb den var i starten.
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Vad tror ni om Djali Bokos chans i sista?
Vet att Coldtown är svår att slå från spets och att Oliver är en kanon men det är ju totalt ostrekat efter dom |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
V75:4 Ngn som vet om Jocke L har lyckats göra ngt åt XCT ang voltstart? 5 starter noll vinster, förvisso 4 plats i rätt dålig omgivning låter inte så förtroendegivande. Jag själv va först inne på att spika 2 Ritzo som har full form, och vunnit de ggr CJ kört. Stenströmmer på Axevalla är ju inte helt fel. Nu lutar jag åt 1,2,8,12 om Jocke spetsar så kan Goop få ett bra lopp.
|
|
|
|
#61 |
|
Jag har också letat 3:e häst i loppet och tar med 9 Montdore, tycker Robban har en bra rygg, och den verkar trivas på distansen. Sedan beror ju allt på hur loppet blir kört. Med bra tempo så har ju alltid 11 Super Otto en polett till slut. Hmm, så jag tror inte så mkt på Djali Boko, 6-7 i min rank.
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bar Plombier är tidig för mig bakom nämnda duo. Gynnas kraftigt av distansen samt ett förmodat högt tempo. Läget är såklart bajs.
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Helt rätt.har legat på campingen utanför grindarna i 15 år.Vi är 10-15 pers och nöjet är viktigare än spelet
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
åker upp imorgonbitti och spelet är helt klart inte prio ett denna helgen det är människorna och ölen.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Inte hunnit kolla allt för djupgående ännu, men känns det inte smaskigt att gardera favoriten i första? Många som har väldigt låga % på sig. Hästar som ändå presterat i en del lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Startat 5 ggr i volt, 4 på plats, noll vinster...
|
|
|
|
#69 |
|
Jag tycker Oliver kronos i sista börja kännas som en spik ju mer jag tittar.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Och helt plötsligt blir 2 Furious Francis i avd 1 en storis...kanske inte så konstigt, men det blir intressantare att gardera loppet tycker jag...
|
|
|
|
|
#71 |
|
V75-3
Bara att spika norsken eller....... 1 Support Justice har gjort det bra i den nordiska eliten. Slipper nu de värsta och SoS? 4 Truculent svek som dunderfavorit senast. Hur är det med ork och form? 5 Global Money. Bra på Kalmar. Demonöppnade senast mot BBS Sugarlight och dog på kuppen. Främste utmanare till favoriten. 12 Mellby Viking är ute på rätt distans. Kan han runda detta gäng i spåren? Måste då vara minst 20 m bättre än 1. Ha tur med överpace, bli framdragen. Alltför många om... |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Nej han får rikta in sig på att hitta ut. Personligen är jag inte såld på kusken så jag kommer iaf gardera och hoppas på att den blir fast. Att det är bästa hästen är det nog inget snack om. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#73 |
|
någon som hört någon kommentar från Puro angående att det är första start på 1640 för NTBL i sjätte?
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
jag tycker bear dancer känns helt bortglömd i sista, 1 %,... stenström häst/hemmabana..en gång oplacerad men annars aldrig varit sämre än 2:a från spåret och rekord senast mot några ruggigt bra hästar! |
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Japp, definitivt en intressant häst med bra kusk och läge.
|
|
|
|
#76 |
|
Mycket intressant info från Nurmos på Verbal Kint i avd 4 i färsk intervju på atg.se
- Andra starten för Nurmos. Tidigare tränats av Kim Möller Nielsen och Lars D Carlsson. Oddsen på att hästarna ska utvecklas av sådana tränarbyten mycket goda. - Järnskor i Nurmosdebuten. Nu troligen barfota runt om ffg (28 starter, alla med skor runt om) Unibet betalar 11 ggr för er som kan spela hos dom. Kommer max att ge hälften hos statliga monopolet på lördag om det lyser dubbelrött på en Nurmoshäst som ska köras av Björn Goop och tävla barfota runt om ffg . Kan bli sådan spelhets att det tom blir v odds under 5 ggr. .............. – Är en fin häst som jag gillar. Han hade tränat bra inför debuten för mig senast och vann lätt på 1.15,1 med propparna kvar. Han går normalt framåt ytterligare med det loppet och har känts fin efteråt. Det är en småtrög häst och det passar bra med Björn som kusk. Det enda är att han är mycket hingstig. Han har gått med järnskor men det är inte omöjligt att vi kör barfota runt om nu. Det blir första gången. Antingen utan framskor eller barfota runt om, jag anmäler så i alla fall. Huvudlaget bestäms efter värmningen. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Kan inte se hur Furious Francis ska torska i första?
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Mest överstreckade sen Carabineri sist. Visst kan kan mycket väl vinna men 56% är rent löjligt, vunnit 3 av 19 lopp i karriären. Här kladdar jag på.
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
sirlarsson (+5) |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
Blir inte klok på spetsstriden i V75-6! Kan Mr Vox ta sig förbi Star Advisor Joli??
I så fall är ju Mr Vox hyperintressant som ospelad. Går säkert en låg 11-tid i spets om den är rejält iordningstäld för detta. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Goop ska ju enligt ronden intervjun kanske vara sugen på att köra i spets med noone sib med. Kan bli jobbigt att räkna ut spetsstriden där ändå
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Summe Summit har gått barfota runt om engång tidigare enligt Veijo står fel i programmraden.
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Finns nog ingen som rör Enrico De Quattro i det här loppet är så rädd att snoken plus andra travtjänster skall fånga upp den som veckan sköna spik.Vet bara vad elias sa senast när målgången togs. |
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Intressant lopp att bena ut. Alla är inne på att Goop (3) tar ledningen och släpper till Erik A (5). Om Goop inte släpper så blir väl antingen 5 eller 7 hängande utvändigt. Vilket i min bok gynnar 11 Ni talar bra latin. Sedan är jag lite tvivlande att Goop verkligen väljer att köra i spets, 12 starter på distansen och noll vinster är ju ingen positiv statistik. Utöver de här så finns det en video på youtube med 1 Red team rex, där han öppnar riktigt rejält från spår långt ut på vingen och får överta spets i ett tidigt skede. Jag tycker nog Erik A (5) är överspelad speciellt med en så pass startsnabb häst som 7 Mr Vox i fältet och kusken är väl inte känd som ngn taktiker direkt heller, det lär väl bli full gas framåt och formen och farten finns där. Just nu lutar jag åt två alternativ antingen spik på 11 eller 1,7,11. Trots att Jens Sjödén troligen kommer att utnämna 5 till veckans bästa spik p g a det fördelaktiga spåret...
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
![]() Berätta gärna vad Elias sa för kul.
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Furious Francis var jättefin senast och skall gå med jänkarvagn denna gång så lär nog inte vara sämre men är på tok för mycket spelad känns det som. Finns ju en hel del motbud som rensar rejält. Om ettan svara en bit bjuder man in Imperator men varnar lite för Merlin som har rätt bra form. Får bli en plånboksfråga om jag spikar eller inte.
I andra tror jag mest på Lotuscherie men dubblar med Resaca de nando som satt fast senast och är i väldigt bra slag. Hästen är väldigt snabb i voltstart och inte helt omöjligt att det t o m blir spets men mer troligt en bra position bakom någon av springspårhästarna. 3dje vinner nog Support vid sunda vätskor men släpper aldrig Narold och Mellby gynnas av det långa upploppet. Struntar i Truculent som jag inte tror passar så bra på distansen och Global Money som var usel senast. 4e går jag också på Enrico som många andra.. i 5e går jag på en miljonspik. Vinna eller försvinna. Hallas Judex skrällvann förra året i Juli på v75. Såg formstark ut som fastlåst senast. Står bra inne i loppet. Är snabb ut. Bäst i spets men dit kommer han nog inte men med en vettig resa chansar jag vilt på en rejäl rensning i kuponghögen. 6e är ett roligt lopp. Hoppas inte Goop lägger sig på rygg när erik kommer dundrande. Hoppas på svar och överljudsfart och hoppas på en fetsmäll till. Jag målar staket. Sista ser nästan som vikt ut för Oliver Kronos. Tveksamt om Coldtown kan hålla ut både Remember My name och Bear Dancer. Tycker det ser ut som att Goop kommer att få glida fram och överta efter ett par hundra meter. Men det kan även bli så att Coldtown kan svara och då blir det tempo och en Oliver på vingel så jag tar med även 8,9,10. Just nu ett ganska litet system på 360 rader. 2 4,14 1,10,12 12 7 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,4,8,9,10 Senast redigerad av draken den 2015-07-17 klockan 10:42. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
Spetsstrid |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
11 Ni Talar Bra Latin är en riktig tuffing som tål offensiva upplägg. Räkna med att Peter Ingves kör offensivt så fort tillfälle ges och löser det sig bara det minsta är det en bra chans trots det tuffa utgångsläget. Gällande kort distans så testar han den för första gången! avd6
avd7: 6 Allaballakaitoz har utvecklats flera snäpp sedan ankomsten till Untersteiner och med hjälp av sin startsnabbhet kan det mycket väl vara detta ekipage som tidigt sitter placerat i spets. Senast redigerad av Klanke den 2015-07-17 klockan 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
Ett möjligt skrällbud är 7 Mind Your Face som har bra form och gjorde det bra från spår 12 i senaste loppet. Skulle det bli körning så får de andra se upp med hans spurt på upploppet! Endast 2 % streckad i nuläget
|
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
bear dancer kommer laddas för att försöka snuva coldtown på spets, lyckas han inte med det så kommer han mosa på i dödens för att underlätta för oliver kronos.
"Det är ingen hemlighet att vi kör för ledningen och skulle sedan Oliver kronos vara den som är först framme, så är det nog bara att släppa" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2) |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Svårt att få ihop det tycker jag. Det får bli spik på Furious i första (sos)
Spik på Star Advisor Joli (samma här,sos) ,lite färglöst kan tyckas, men jag är inte ute efter färg utan 7 rätt. Utgång Lotuscherie i andra. Även utgång i femte på 5,6,10 tycker Mårten Marje kan vara kul,totalt bortglömd enligt mig, |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
[QUOTE=tandpetare;445546]bear dancer kommer laddas för att försöka snuva coldtown på spets, lyckas han inte med det så kommer han mosa på i dödens för att underlätta för oliver kronos.
Vadå, du tror att hästägarna för Bear Dancer och Carl J Jepson är villiga att offra sig i dödens för att ge segern till Johan Sjöstrands kuse.... kyss mig |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Vet inte hur jag ska göra ännu, men jag är lite sugen på att singla Rossella Ross. Frågan är dock hur hästen mår efter förra loppet. Riordan var inte glad över Björns körning. Vet heller inte hur han tar sig ut från första spåret på tillägg. Hon är dock van tuffa motståndare.
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
[QUOTE=TravRenen;445555]
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Tyvärr är det sista gången vi kan få betalt för den här klassklättraren.
|
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
Utan att ha sett Rokkakudos senaste lopp så tycker jag att det är grymt intressant att han faktiskt vann igen, efter kriterie-segern. Har följt hästen sen dess - med stor besvikelse. Att han ska gå ut och vinna gulddebuten känns inte jättetroligt men till 0% måste jag spela honom - bara för att han vann senast. Större under har verkligen hänt tidigare och jag vore inte speciellt förvånad om han faktiskt vinner. Annars tror jag att Support Justice hittar ut och då ska det väl vara klart..?
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Coldtown borde vara en bra spik
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Han o hans bror Äger alla tillsammans
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Fundrade på om jag skulle gardera Puros häst i fjärde och körde lopparkivet. Fy fan vilket intryck senast. Veckans säkraste spik!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Avd6. 2 Tokio Hotel Hall. Han har gått många långlopp och får nu skaka loss på kort distans vilket han gått en gång förut och då vann han. Bra spår o bra inne på pengar.
Tar han sig förbi Red Team Rex? Då är risken han hamnar 3e inner eftersom next to non sib "ska" ta spets o släppa till Star Advisor Joli... Björn Goop nämner inte ens Tokio i björnkollen vilket förvånar mig. Håller Tokio andra spåret så har han ju stor fördel mot Ni talar Bra Latin över upploppet. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Avd7. 1,3,5,6 snabba ut. Kan vi få lite körning o så kmr Mind Your Face ner i bra position. Antagligen barfota igen o streckad på 2%. Jag tror han lätt kommer topp 3.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Kan nån bjussa på Jens Sjödens statistikblogg från Travronden, eller vet nånstans man kan läsa den utan prenumeration på Travronden?
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Finns under service plays
Senast redigerad av Wegas79 den 2015-07-17 klockan 23:02. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag tycker han hade lite tur med resan.
Sedan var han skum, det var svårt att få fart på honom innan han tog tag i grejerna och flög fram.
|
|
|
#117 |
|
Avd3. Visst är Support Justice antagligen en klass för sig men som alla säger så kan spåret ställa till det. Han kan väl bli fast där? Skiter folk i det. Motbuden är många,Truculent i spets o Mellby Viking som kanske är bättre än support justice på lång. Västerbo Highflyer 2% o antagligen barfota igen, det blir kul att se den på lång distans nu. O redan nämnda Rokkakudo i denna tråd ser inte hlr jag som omöjlig. Barfota nu gentemot sist o kan sitta bra på det. Global money 0/3 på distansen o Narold Vox 2/18 läget är inte kul annars de även med chans. Hehe
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Djali Boko är intressant i sista med Coldtown i spets och Oliver i dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
Hittar flera intressanta till låga procent, men visst en hemmahäst den där Versailles. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-07-18 klockan 01:43. |
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
avd1.
Favoriten är under utveckling och kan bli svårfångad. 2 Furious Francis flög till ledningen senast och vann sedan i överlägsen stil. Intrycket var femstjärnigt och sett till vad han löpte upp till den gången har han ännu alldeles för lite pengar på kontot. Från ett perfekt läge är det åter spets och bra slut chans. 11 Imperator blev het senast och hade gjort sitt redan i sista sväng. (hade halsproblem då) kvitt dessa nu.) Nu lär det bli ett försiktigare upplägg och det med tanke på att hästen är anmäld för derbyt. 1 Only One Winner var senast tillbaka efter en tävlingsvila och efter att ha hittat loss från invändigt läge avgjorde han fram till en mycket enkel seger. Från ett innerspår kan det bli lurigt, men löser det sig är han en av dem som skall räknas tidigt. Royal Prince Har ett passande smygläge och lär köras på chans, vid favoritfall. Merlin var bra vid två raka segrar varpå han senast blev oplacerad. Vart hamnar han? Othello Cd är ett annat tänkbart skrällbud, han agerade förbättrat som tvåa senast. Tål att göra en del, men känns bortlottad!? avd2. Ett mycket svårtippat lopp tipset till 4 Resaca de Nando som senast blev fast med krafter kvar och såg väldigt fin över mål. Ett fjärdespår i volt är inte det optimala, men jag tycker hästen visat både stabilitet och kvickhet så mitt drag ligger i att Takter tar spets därifrån blir han svår att plocka ner. 8 Elma Lane stod hopplöst till senast och även om avslutningen var av bästa märke så räckte det inte till mer än en fjärdeplats. Återigen är läget chansartat, men skulle det bara klaffa är det en bra segerchans! Galmour H får ses som loppets dammsugare är förvisso bortvald av P.U men ändå inte utan chans här. Vi målar.. avd3. 1 Support Justice var senast tillbaka i segertagen och kanske att han åter är på rätt väg. Läget är spännande, men det finns snabba hästar utvändigt varför det kan bli svårt att svara upp ledningen. Den långa distansen är knappast någon nackdel och han får chansen som tipsetta. nr 4 är mycket kvick ut. Passa skrällen nr 10 som gick 1.10 sista 800 och ännu snabbare när man ryckte norsken sista 200. Pass upp! avd4. 12 Enrico di Quattro ryckte man skorna på senast, vilket gav önskvärd effekt. Efter ett lopp i ryggar avslutade han sylvasst fram till seger och intrycket var kraftigt plusbetonat. Han gynnas av den långa distansen och känns som ett kul drag till knappa 22%. Värst emot är Montana Crown som gick en bra avslutning efter sen lucka senast. Fäller säkert många över upploppet, borde vara mer streckad än 3%. Men vi tar ställning i detta loppet för Enrico. avd5. Öppet och här ska man inte spara på strecken. 12 Rocky Reach visade strax över 1.13 sista varvet från fjärde utvändigt senast. Har bästa kusken i loppet och som knappa 4% känns han kul! Vi målar. avd6. 11 Ni Talar Bra Latin är en riktig tuffing som tål offensiva upplägg. Räkna med att Peter Ingves kör offensivt så fort tillfälle ges och löser det sig bara det minsta är det en bra chans trots det tuffa utgångsläget. Gällande kort distans så testar han den för första gången! Mr Lindy är en USA import som lovat mycket, hart ett passande smygläge och lär köras på chans, Fart som räcker och blir över. Prisvärd!Tokio är Uffe mycket nöjd med och tror på vettig chans. Passas! nr 5 har bara 2 segrar på 16 starter över kort. (nja för hårt spelad) avd7. 4 Oliver Kronos är otroligt kapabel och tål de flesta löpningsförlopp. Jag tror det kan bli svårt att hitta till ledningen, men oavsett vilket är det en bra chans flera vägar! Skulle Oliver vara sämre så vill jag varna för lite skrällar framför allt 10 Djali Boko som har rejäl styrka och är ett fullt tänkbart segerbud om som bäst. 6 Allaballakaitoz har utvecklats flera snäpp sedan ankomsten till Untersteiner och med hjälp av sin startsnabbhet kan det mycket väl vara detta ekipage som tidigt sitter placerat i spets om full laddning från start. 1 Coldtown såg väldigt fin ut inför loppet senast, men läget var för tufft den gången. Nu gäller helt andra förutsättningar och jag noterar även att Erik Adielsson får chansen i sulkyn. ++, 9 Montdore levererade ett starkt lopp fram till seger senast och visade att formen sitter där. 3 Remember My Name fick utstå elak press i ledningen senast och föll med flaggan i topp. Denna gång lär det vara aktuellt att släppa ledningen och med klaff över upploppet finns chansen till snabb revansch! 4%. 12 Staro Fendi är ett annat skrällbud han har hamnat jobbigt till och riskerar att få alltför långt fram, om överpace så.... Mind your face kan öppna och letar efter en position. Super Otto äger en vass speed och lär köras på väntan i det längsta, fäller en del över Axevallas långa upplopp. Bar Plombier är rejäl och tål tuffa upplägg. Finns dock risk för ett alltför jobbigt löpningsförlopp. Men ändå prisvärd! God tur! har några platser kvar i bolag nr 2: https://tillsammans.atg.se/lagsida/17109 Hörs! |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Omgången:Svårare än vanligt
SPIKEN :Enrico di Quattro från spår tolv Utgångshästar: . Avd 1 Imperator var megafavorit senast som han startade i V75 blev tokhet utvändigt ledaren då, hade gjort en fantomprestation före det, för lite streckad nu!. Alla verkar tro att Furious Frances ska ta ledningen, Only one winner som har spåret innanför är också väldigt startsnabb. Även Staro Italy är hyfsat startsnabb, ledde V75 lopp senast och åkte dit på linjenLångt upplopp gör att jag tippar Imperator vinnare, men glöm inte Blue star champion, som champion, Stig H, verkar tro mycket på. Avd 2: Rosella Ross står oerhört bra till med tanke på de pengar hon tjänat i detta femåringslopp, gillar dock inte läget. Hästarna 5,6,7 gör upp om ledningen. Network Broline har vunnit alla 3 gånger som hon kommit till ledningen. Untersteiner har sjuk toppform på stallet. Lotuscherie har galopperat 2 av 4 från liknande lägen. Avd 3: Truculent sitter garanterat i ledningen, orkar han springa 2640 meter ? Två starter 1 seger på långt, skvallrar om att tränaren inte tycker att detta är hästens bästa distans. Seger med Jonny Takter och en galopp för lärling är facitet. Trots detta är det förstahästen för mig. Narold vox och mellby viking har bägge vunnit 7 segrar på lång distans, vinstrikast över distansen är Spring Erom med 9 segrar, men han verkar ha gjort sitt bästa. Avd 4 : Spiken Enrico di quattro - Jag brukar alltid mässa om spåren på V75 hur kan man då föreslå spik på en från sämsta spåret? Jo för hästen är helt överlägsen i detta lopp. Han visade en grym kapacitet sist och om inte det strular på vägen vinner han lätt. Under 1.09 sista femhundringen senast berättar om en ruggig kapacitet. Omgångens mest spelvärda spik i mina ögon. Avd 5: Flest segrar har Edvin Sjöhammar(1 %) som har vunnit 10 ggr. Sheer Bliss(2%) har vunnit 4 av de 5 gånger hon gått i ledningen, har dessutom spetsat de flesta gångerna hon har haft ett liknande läge. Svårt lopp som måste garderas med många. Avd 6: Star adviser joli har mycket stor chans att komma till ledningen här, hur mycket kommer det att kosta? Snabba från start är även hästarna 2, 3,7. Mr Vox som är mycket startsnabb och kommer med en fin rad är streckad på ca 2%. Grundtipset är att S.A.J kommer till spets och att Ni Talar Bra Latin kommer till slut. Avd 7: Oliver Kronos har vunnit fem av nio starter på långt, och 4 av de sex senaste på långt. Bäst statistik har Montdore som har vunnit 7 av 12 på långt.Coldtown har ingen seger på lång distans i sverige, Däremot har Coldtown vunnit 10 av de 11 gånger han kommit till ledningen. Enda starten på lång distans blev han trea efter Saveur och Zonguldak från bakspår i V75. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Jadu det är han nog inte då! Men i aftonbladet står det 0/1 på diatansen i sverige för support. För mig skulle det va spännande att se dem häst mot häst på lång,iaf 3140.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
tycker Valetta Strix från springspåret är intressant idag o dåre som man är funderar jag på spik. Hästen vinner ju inte ihjäl sig av en anledning men det kan bli så att jag blundar för den idag. Sista starten på halmstad gick hon 1,12,3 från mestadels andra ytter. Det var barfota runt om och tuffa hingstar o valacker runt omkring. Skulle vara roligt o se henne i ledningen här o det är nog inte helt omöjligt då hon är snabb ut sen är det väl inte så troligt att hon får sitta ifred så lite spelad som hon är, men rygg ledaren i stentufft tempo o lucka till slut kan gå det med. Christoffer Eriksson kör dessutom i flytet nuförtiden.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
är det inte lite tveksam form på bägge dessa kanoner? jag tror det kan smälla i guld varför inte narold vox som visat att han växt in bra i klassen.
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Undrar vad Enrico stannar på för % idag? 45%?
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
får vi inte hoppas 35 räcker nog. Puro djävulskt uppåt på den i tisdagens ronden. Risken är att den bara vinner då finnen brukar veta vad han talar om. Spurten senast var ju fruktansvärd o tillhörde annan klass. det lutar åt spik på den!
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#133 |
|
Igår låg den på 22%, 15:40. Efter det bara ökat och ökat och blivit favorit, säkert för att en del av betaltjänsterna spikar. Lär fortsätta öka, tror inte 35 räcker.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
det där låter inget vidare, särskilt att den brukar slå på galopper i spets. verkar va en märklig häst. iofs inte troligt att den går i spets men löphuvet att ta sig förbi med lucka är ju också tveksamt
får klura vidare.vill inte gadda loppet då det blir dyrt
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#136 |
|
furios francis 65%. Är den helt plötsligt en kanon? kan dessutom vankas svar från jansson känns fruktansvärt överstreckad. gillar merlin, låter kallt på imperator men den är ju ruggig vid sunda vätskor
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Han har bara startat 4 gånger i Sverige med resultatet 2-0-0 och då på distanserna 2140 och senast i Elitloppet på 1609. Senast han startade ett långlopp var i augusti förra året. Dock är det väl troligt att Gundersen har vässat hästen mer för sprinterlopp i träning under våren än för långlopp då han hade Elitloppet i maj.. Över Axevallas långa upplopp kanske krafterna tryter för kusen om han skulle komma till ledningen.. Värd att gardera hur som helst tycker jag, oavsett statistik på distansen.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Alla betaltjänster tror stenhårt på Enrico och 75 % av Internet verkar spika.
- Spår 12. - Aldrig startat i volt. - Femtespår i volt. - Peter Ingves. Det där räcker för att gardera för mig. |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Uhrberg slänger troligtvis på en jänkarvagn på femman och kommer köra i ledningen om han kommer dit.. Är väl inte helt omöjligt att han faktiskt försöker köra sig till ledningen heller då Uhrberg är lite åt Ludde och Åke hållet ibland vad gäller idiotiska styrningar bara för att få spets. Då är det inte roligt att sitta med Furious Francis som spik som dessutom är smått galoppbenägen.. Nä, schas! Denna måste fällas.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#143 |
|
bfro 14 gånger 8galopper 5vinster 2a en gång
Galoppen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Banned
|
Säger inte emot. Men nu börjar han lalla om snoken och om att få ha "sin" spik ifred....ungefär som om han är ensam om den i hela trav-Sverige. Och ungefär som att alla travspelare med automatik spikar samma som "snoken. Nä, Infantilt som vanligt. Och OT. Men jag förstår varför han börjar skriva här. Och varför Travpunkten tynar bort. De som hade nåt att tillföra ville inte bli dränkta av allt dravel från den där kanten....
Du som kan lite om trav, brukar man inte säga att alla får chansen på Axevalla? Att innerspåret är mindre problematiskt än på andra banor...? |
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#147 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
barfota runt om på mellby viking och kan va ledigt i dödens om support justice blir instängd. Erik är en mycket god taktiker o det är ett plus mot Jorma. Han lär inte vila på hanen här om läge finns att gå fram.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
12 Rossella Ross (Magnus Jakobsson) bestämde Björn Goop skulle begå självmord senast. Doktor Björn assisterade. Det är legalt i vissa starter i USA. Men hon är tillbaka och är som en katt som har nio liv. Magnus får ge henne liv igen, säger Jerry Riordan.
veckans intervju
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
1
Det är ganska lätt att komma till ledningen när man har en jättefavorit med framspår på V75, startsnabbhet är underordnat favoritskapet när det gäller faktorerna som talar för eller emot ledning. Mycket troligt att den vinner från spets större delen av loppet. Däremot är det galet tunt spelat bakom och det är vettigare att använda favoriten som utgång än som spik! 2 Stoloppet är oväntat ojämnt spelat i mitt tycke. Många av hästarna på framspår på start tillskrivs inte större möjligheter än 5% och det är för lite. Långt upplopp i all ära men det är snabba banor och svårt att ta tillägg. Bara Rossella Ross på tillägg som jag tror kan knäppa de där framme. Barfotagående Network Broline på springspår och Goop till runt 10% känns som en bra utgång eller chansspik. Lyckas de med felfritt lopp borde det gå vägen, den där har hoppat bort en del pengar. 3 Truculent sätter jag som förstahäst utan att tveka, jag tror den har lika stor eller större chans än baggen faktiskt. För den ena är det garantispets och för den andra finns risk att bli fast. Enkel ekvation? Mellby Viking ska bli intressant att se på lite kortare och med barfota och bättre kusk. Den har blivit lite snabbare och det skulle kunna gå, men känns ändå ganska överstreckad här. Mr Vox är lite sämre än Vikingen i stayerlopp, men med dessa förutsättningar tror jag han är vassare och har dessutom bättre läge. Streckvärd! Global Money ser också streckvärd ut, har ju varit riktigt bra och hur mycket spelad hade inte den varit om den hållit hela vägen på Årjäng senast!? 4 Alla tjatar om Puros häst och visst har väl den säkert bra chans, men jag ställer mig lite frågande till att den ska vara favorit före spetsvinnaren. Visst var det en fantomspurt senast, men den ska fortsätta leverera också. Dessutom, hur många i det loppet hade platsat på V75? Nej knappt nån va? Troligt då att prestationen överskattas eftersom det mest var rundningsmärken som han sprang förbi. Jag utgångar Lövgren och om han torskar så torskar han. Så som förutsättningarna ser ut bör Björn ha bra chans att få rygg ledaren och lucka så den får bli med på lappen också. 5 Versailles bör spetsa, men Jeanette har både mer stake och bättre häst än Ville så jag räknar med att finnen är så ofinsk att han släpper direkt så är det promenadseger för Cabben som möter enklare motstånd än på länge. De värsta ekipagen är väl annars på bakspår och det handikappet har de nog inte råd att lämna. Bra spik som inte är speciellt stor favorit! 6 Köper badkarsresonemanget att Star Advisor ganska behändigt kommer till spets och blir svårslagen. Men att det är så självklart som streckprocenten säger håller jag inte med om. Utgång men inte mer. 7 Coldtown spets och slut! Begriper inte att den inte är klar favorit. Oliver har haft överkapacitet jämfört med sina motståndare, men i ett sånt här kanonfält är han bara en i mängden. Lycka till alla!
|
|
|
|
#151 |
![]() Har inte hunnit läsa på och tänker nog testa ATG Tillsammans. Loggar man in på samma sätt som ATG.se? Man ska väl inte göra en ny registrering? Måste man titta på varje spelares andelssystem för att hitta rätt, eller kan man "söka" efter ex. att man vill ha specifika hästar med på kupongen? Kan inget om ATG Tillsammans därav mina "dumma" frågor. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ja det är jävligt komiskt att alla ska dissa Björn Goop från spår 2 med en startsnabb häst som har form, för att spika Peter Ingves från spår 12 i voltstart.
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Motsvarande V75 på Axevalla de två senaste åren har resulterat i tre vinster för favoriter och två skrällar. Utdelningen för sju rätt har legat på 20-30'.
I mitt bolagssystem har jag spikat tre hästar och hoppas på några saftiga skrällar. 1) 2 r6-11 (Björn spikar sig själv trots usel V75 rad hos stallet) 2) 1,2,3,4,6,8,12,14 r5-7 (3 tar ledningen, lågt nummer och ledaren vinner ofta detta lopp) 3) 1 r4-12 (4 usel i ledningen senast, därefter behandlad. 1 slipper eliten och spikas) 4) 12 r8-1 (jag känner Puro väl eftersom han fött upp, delägt och tränat mig. Spår 12 är mycket bättre i volt än auto. Även om vinnarformen hos kusken är ett ? är hästen överlägsen här) 5) 1,2,5,6,8,12,13,14,15 r4-7 (lärlingar, spårtrappa garderas, glöm inte 12 och 14) 6) 1,2,5,9,10,11 r6-7 (3 tar ledningen och släpper till 5, Roger positiv till sex%aren 9) 7) 1,3,4,6,9,10,11 r7-8 (1 snabb ut, skrik på 10, Bergh behöver en vinst med 9, hoppas att någon av mina skräller) Kostar 1512:-. Lycka till att förstärka semesterkassan. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
V75
1. 12-9 2. 12-14 3. 1 4. 2 5. 8-3 6. 2-1 7. 1-4-7 |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
Någon som har Sörens spel denna veckan? Märkligt stora spel på Djali Boko tidigt i veckan. Tripolini V P blir mitt lyxstreck denna veckan |
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
min känsla säger också att hon blir livsfarlig..så länge hon håller sig till travandet..jag vågar inte plocka bort många stenström hästar, speciellt inte med goop i sulkyn..det är ju ändå hemmabana och tror att han har siktat mot den här helgen hela året även fast han är väldigt försiktig i intervjuerna!
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
För närvarande är jag inne på att singla Support Justice (han har en uppgift - att ta sig ut) och Enrico di Quattro (svårt spår och stort skrik, men de värsta motbuden känns inte helt övertygande).
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
barfota runt om på Merlin, jag tror den är minst lika bra som Björns faktiskt, kan den få en extra växel barfota så blir den livsfarlig
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Men då ska den vinna från dödens i så fall, för den tar aldrig en längd på FF som har fördel av spåret. Gäller att den är massivt förbättrad i så fall.
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Bear Glide är omgångens drag! Mycket vass avslutning näst senast och förhoppningsvis siktar Ohlsson på ryggresa den här gången. Plockar ner alla till slut om det bara blir lite körning längs vägen!
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Du verkar väldigt säker på ledning för Furious Francis. Säger inte att det inte blir så, men Jansson tar väl spets initialt? Han kör ändå en häst som har vunnit fyra av de fem senaste så det är väl inte omöjligt att han kör i ledningen.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
tränarn uppåt på moondancer. snabb ut hängde med bra sist på halmstad. dunderskräll o åker med som c-häst
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
han skriker nog nu under reklampausen skoglund
skickligt att kunna hålla masken så pass
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Ang. ATG Tillsammans. Hur kan man se systemen? Jag tänker inte betala för ett system som jag inte har sett.
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Jansson brukar släppa så jag räknar med att han gör det. Även om han skulle köra i spets så tror jag på bra chans då Björn sagt att hans häst är oöm för positioner.
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
V4/1
Bestraffningar: Bergström Nathalie, 2000 kr, för snäv körning/ridning. Larsson Josefine, avstängning 150801-150807, för dålig anslutning efter startbilen. Info: Måldomare: Jonny Staf Ledamot av Nämnd: Dick Sjöberg, Daniel Klasson, Björn Martinsson Bandomare: Gunnar Zetterström Ledamot av Nämnd: Maria Piela, Kristina Prysander, Jörgen Friberg Huvudstarter: Göran Albinsson Ekipagekontrollant: Urban Larsson, Inge Dickens Provtagare : Kicki Elfgren, Ann Svanberg, Jessica Nilsson Veterinär: Björn Sandgren, Anders Edman Riksfunktionär: Björn Persson Tillägg 17/ 5 Lopp 2 Vinnaren Peak a Boo gick nytt banrekord för 2-åriga ston 1.16.8 1640 m voltstart Under dagen har det genomförts kontroller på 10 slumpmässigt utvalda ekipage inom ramen för Travarehälsan. |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Ryktas om ffg jänkarvagn och så ¢¢ på Mellby Viking, nu jäklar är det påställt!
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Ur Wikipedia: "Axvall är en tätort i Skara kommun i Västra Götalands län.Några kilometer norr om samhället ligger Skara Sommarland och Axevalla Travbana."
Björn G. pratar alltid om Axvalla i sina Björnkollar... |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Slänger in ett vinnarspel på Skymaster.
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Björn uttalar även hästnamnen fel och kallar spelvärde för spelarvärde. Tror inte han är så lingvistiskt begåvad. Men vad gör det när man är kung bakom tömmarna.
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
fniss
Brindeborg hos Puro, om Ingves och Jorma kontra jänkarvagn ![]()
hugotheboss (+4) |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Flera hästar som har galopperat i utgången på sista bortre lång?
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Kör en harry för 300 idag! Noll intresse och verkar bli ett lotteri med banan som är för knappast tillfälligheter med alla galopper i sista sväng på flertalet hästar. pajasbana eller e kuskarna på fyllan?
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Sparar mej till i morgon, känner mej inte direkt trygg med ngn spik och borde väl då låtit bli...fast det går ju inte:
2 R1,11 4,14 R8,6 1,4,12 R5,10 1,2,8,12 R10,11 5,6,8,14 R15,13 5 R7,11 1,4,9 R7,11 288r registrerat spel Sedan kör jag 100:00 vinnare på 12 Mellby Viking Lycka till!
|
|
|
|
#184 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Fint rens i första om Goopen bränner. Hoppas bara att det blir något av mina motbud, fick inte råd med alla som har chans. Får se det mesta av V75-loppen i efterhand tyvärr. Kul omgång.
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
En tanke bara! Ett gäng gör intervjuer, värmningar innan travtävlingarna börjar. En halvtimma innan V75 kommer ett nytt gäng. Ekonomi???
Skulle det vara möjligt att ett gäng tar hand om värmningar, laguppställningar osv i andra sporter? Sedan kommer ett nytt gäng, gärna nya kommentatorer och tar hand om själva sändningen. Vore det möjligt med ett nytt gäng som hoppade in halvtidspaus, fotboll/handboll eller byte av nytt studiofolk i början till varje period i ishockey? |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Kanske var otydlig. Hur kan man få reda på hur systemet kommer att byggas upp? Om man inte kan se, då är det väl lika bra att spela Harry Boy?
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
V4/3
Bestraffningar: Untersteiner Johan, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Mycket bra värmning på Merlin intressant bf!
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
jag blir inte klok på första…hur bra är furiors francis egentligen?.. sitter och velar mellan spik och garderar om vartannat…hittar ingen "säker" spik annars
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Goop går ju inte direkt som tåget så slänger in en vinnarpeng på häst 1. 200rixdaler
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
V4/3
Segrare: BACAN DEGATO 3 br. h e CONWAY HALL (CA) - MADERRIFIC (US) e MUSCLES YANKEE (US) Ägare: Patric Skoglund Sport & Media AB Patrik "inget snack om saken" Skoglund |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Merlin såg kanonfin ut i värmningen. Solklar 2:a häst efter FF
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
dåligt av liven att inte höra med jansson vad han har för planer här. tävla nu jansson!
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Fick bli spik på Mellby när skorycket aviserades...
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Nu torskar nog Björn. Går riktigt segt
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
9 %, strålande start, en favorit fälld.
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Var det bara jag som blev irriterad av referenten, "Only the Winner"!
Den heter Only One Winner! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+10) |
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
synd att merlin hoppa. inte chanslös från dödens i det tempot
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Härligt Tobbe!
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Märkligt att spelvärde dissade 1:an med tanke på att det ändå var den troliga spetshästen.
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Goops V75 stallform håller i sig
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
65% på goop. jag begriper inte hur det kunde ske
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Goop ur form bara tacka och ta emot
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Måste ju vart sjuk eller nått, sånt man inte kan kalkylera med på förhand.
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Citat:
Varför skulle den vara sjuk för? |
||
|
|
|
|
|
#220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Öppnade inte ett skit från start och såg allmänt loj ut. Inte det intrycket hästen har haft tidigare. Banan är snabb idag och förhållandena perfekta, går att springa bra tider utan att vara på topp.
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
V75
Så här skriver Jens
V75-1: Klass I, autostart, medeldistans Trots stallets V75-facit, 29: 0-0-0 och 53 starter utan seger, väljer spelarna att göra 2 Furious Francis till jättefavorit, kanske omgångens största. Det ska ju få en att fundera. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Fast å andra sidan så borde det vända nån gång? Och nu var förutsättningarna dom bästa, men svackan fortsätter...
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Kan bli bra utdelning idag när ss o tt sprack i första bra vinnare heja Tobbe !
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
björn körde inget från start direkt och hästen är int bättre än så här. vet inte varför folk har fått för sig att denna är så bra egentligen. sist fick han fuska bort loppet i skral konkurrens tex
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Nja, på ett litet löjligt reducerat...som jag inte tänkte lämna in...men det går fler tåg.
Lycka till!
|
|
|
|
#227 |
|
Banned
|
Dags för dagens första vinnarspel. Troels Andersen är ingen favorit, direkt, men ger också odds därefter. Från det här läget borde det som sämst bli dödens - om den går felfritt. Och eftersom det är en väsentlig skillnad jämfört med att ha hela fältet framför sig när det är 300 meter kvar så tycker jag att det är en hygglig chans. Till 15 ggr pengarna. Dessutom, om Network hoppar (inte alls otrologt) kan den här t o m sitta i spets. Då blir den svårslagen. Önsketänkande? Kanske....
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Goop kan ju gärna få ta revanch nu
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
nu hoppas vi på skräll: 3,5 eller 7 tack!
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Citat:
![]() I andra måste väl Network Broline vara ett bra vinnarspel till 6 ggr? Spetsfavorit från springspår, Goop åter i sulkyn som efter första körningen med hästen gått felfritt för Goop i tre raka där han vunnit två och varit trea en gång. Återigen barfota runt om igen då han haft skor i i fyra starter nu. Ingen högoddsare heller att ett sto skulle hålla undan från ledningen i ett stolopp där den troliga ledarkusken har bra respekt med sig och jag hittar ingen som vill trycka upp tempot. 16 första varvet och 14 sista, spets o slut, spelar ingen roll att det är Axevalla och långt upplopp.
|
|
|
|
#232 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Truculent i nästa då skulle jag mysa md min harry på stranden
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Längesedan jag fått sådan kanonstart på V75- Att spika Lotuscherie var ett lyckodrag kan det visa sig.... nu håller jag tummarna för resten
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Goop galopperade i alla provstarter och det ser inte ut att gå bättre i loppen. Tur att man inte spikade en goopstyrning idag
![]() Nu kör Erik in Vikingen i nästa!
Senast redigerad av linfre den 2015-07-18 klockan 15:02. |
||
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
underbart hade 580 pix @ 5.25 på #14
Ska erkänna att det var lite tilt över spelet efter att ha spruckit direkt på v7 i första. |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
hon vill inte riktigt vinna valetta strix. trodde det skulle räcka denna gången med det långsamma första varvet
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Mellby Viking 5 inte sprungit bfro sedan september 2013, galopperade då.
5 hopp av 9 bfro, Något att oroa sig för?
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
V75/1
Startförbud:6 MERLIN (startförbud 150718-150728 (orent trav)) 9 ROYAL PRINCE (startförbud 150718-150728 (dålig prestation)) Info: Under dagen har det gjorts slumpmässiga kontroller av körsvenners längd på deras körspön. Allt u.a. |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Kass omsättning idag för att vara högsommar. Man borde tycka att folk har en jävla massa tid över till att spela trav nu?
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Citat:
SO (+1) |
||
|
|
|
|
|
#248 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Citat:
TOBYTYKE (+10) |
||
|
|
|
|
|
#254 |
|
uträknat o klart. vikingen från dödens!
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Alla krav på jokern inne! Nu jävlar
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Nu är det upp till Puros stallskrik att leverera
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Jag skulle inte spela alls men efter den infon så blev det en V75 iaf, kändes stenklart med den maxningen med ffg jänkarvagn (passar på när Jorma är i Finland) och ffg ¢¢ på 2 år, tydlig signal på påställt och maxat. Som Melander med helstängt och ¢¢
|
|
|
|
|
|
|
#261 | |
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-07-18 Bana: Axevalla, omg. 22 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 12 2 1, 2, 10, 12 3 5, 6, 12 4 5, 11 5 1, 4 Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: 8BC0 1331 3862 8858 |
||
|
|
|
|
|
#262 |
|
Ja, det är viktigt med info ibland.. Från att gardera upp Supporten med 5 hästar blev det spik på Mellby, gött.
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
Omsättning |
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Citat:
![]() Mellby Viking har alltid vunnit när jag har garderat den och alltid förlorat när jag har spikat den, nästan iaf.
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#265 |
|
Banned
|
Nu ska vi se om favoriten klarar av ett svenskt tolftespår i voltstart - och om Peter Ingves är "rätt" kusk i sulkyn. Jag spelar en tvilling emot: 1,2,5,7 runt om, 6 kombinationer.
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
han vinner loppet på gammal balans hederlig balans också. Det finns alltid lite tveksamhet när man provar ny balans då det kan bli galopp istället så jag gaddade vikingen o körde endast utgång
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Rak tvilling 8-12 till 11 gr.
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Nu kör Peter bort igen bästa hästen här.
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Ingen ny balans, flera vinster barfota men var två år sen den gick så nu och säkert mognat på dom åren med.
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Suygg körd Peter idiot
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Haha, ja fy fan sista gången jag betalar för travtips iaf. Lövgrens kuse var ju grym.
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Peter skulle gått ut en halv km tidigare, haha
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Härligt Lövgren! Som att stjäla godis från ett småbarn. :-)
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Ja men han hade mycket sparat i mål också. Ingves lallade bort sig så man fick ju inte se om han hade nått att åka med idag.
Är väl bara att konstatera att om man ska spika från bakspår så ska det vara en vass kusk. Ingves är en kusk, inget mer. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Men oavsett körning så hade inte Ingves vunnit ändå. Däremot är det klart att man vill att han skulle ha varit sugen på att tävla mer än han ville nu. Gå inte ut om du inte menar det...
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Banned
|
Citat:
Däremot var 2 Ritzo en stor besvikelse, iaf för mig. Vilsam löpning i rygg på vinnaren, behövde inte göra något alls, jag hade räknat hem pengarna när de svängde in på upploppet. Sen verkade han inte vara riktigt körbar och blev avslagen av 10an som körde slalom fram till andraplatsen....synd, snygga pengar som rök. Senast redigerad av Stankarn den 2015-07-18 klockan 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
Jag köpte spelvärdes paket till idag då det ryktades om att dom hade bra form på tippandet. Jag var skeptisk till den som spik från första början, men eftersom den skulle vara så överlägsen motståndet så antog jag att den skulle vinna ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Härligt, det var värt att helgardera det loppet i alla fall
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Cheer Bliss? Det finns ingen häst med det namnet.
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Hoppas Erik vinner nu och så skräll i sista så blir det bra betalt på 5:orna oxå
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Citat:
![]() Konstiga namn kan jag förstå är svåra att uttala, men vissa har problem med vanliga engelska ord... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10) |
||
|
|
|
|
|
#292 |
|
V75/2
Startförbud: 6 NETWORK BROLINE (startförbud 150718-150728 (orent trav)) 10 J.S.ANNABELL (startförbud 150718-150728 + friskintyg (orent trav)) Bestraffningar: Eriksson Christoffer, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen. Alkotest har tagits på samtliga deltagande körsvenner varvid alla var utan anmärkning. V75/3 Startförbud:6 DISCO A.E. (startförbud 150718-150728 (dålig prestation)) 9 OPEN* (DK) (startförbud 150718-150728 (orent trav)) |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Nu borde väl Ingves vara grymt revanschsugen efter sin avvaktande styrning i fjärde avdelningen och köra offensivt för att ge 11 NTBL chansen? Den går jag på!
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
TT hade den som tredjerankad a-häst med denna motivering.
Så kan man också finna en vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
"Hemmahästen 1 Sheer Bliss får sannolikt ett fint lopp i rygg ledaren och sköt till bra efter sen lucka senast."
Från spelvärdes analys, dom hade den högt rankad som B-häst |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Sitter kvar på V5an med 1X5
åkte i första V75 på Goopen det kan bli en 6a o 25 5:or TT rockar idag !!
|
|
|
|
#298 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Kom igen Nu Erik så blir det lite spännande till sista avdelningen !!
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Citat:
Major (+10) |
||
|
|
|
|
|
#301 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#302 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Lycka till, själv åkte på V7 på Sheer B. Spikade Caben
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Wohoo, satte den raka tvillingen!
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Kan vi få Remember my name eller Mind your face i sista nu
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
I veckan var OVE A min hjälte !! Idag är det ERIK !! KRAM !!!
|
|
|
|
#309 |
|
Banned
|
Oj, hur han kan konsten att packa ett fält, Erik.
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Björn får ta och shejpa upp sig nu, Erik smiskar ju alla gånger om. Tidigare var dom jämnbördiga.
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Erik varit 100 ggr bättre än Björn, alltid och kommer så förbli.
|
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
V75/4
Nr 1 Xlnt Chili Trippel segrade på nytt banrekord för 4-åriga hingstar och valacker 1.13.8 |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Nja det håller jag definitivt inte med om, Björn är en jävligt vass kusk annars men det är uppenbart att både han och stallet är i en svacka.
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Sitter kvar på V5:an med 1-2-4-9-10 kan man hoppas på på lite skräll ??
|
|
|
|
#317 |
|
Erik är överlägsen.
Alltid varit. Han kör bara i de tuffaste loppen, och har ibland bättre segerprocent än Goop och Ohlsson som konstant kör dunderfavoriter på småbanor. Kolla när Erik körde riktigt aktivt på Jägersro och runt omkring, vann ju guldhjälmen utan problem år efter år. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
![]() 13,3 blev det för SJ. 14,7 för Enrico som skulle gå en 12-tid. Och Xlnt vann på en hög 13-tid hur lätt som helst. Skulle väl bli 3a-4a med den tiden? Eller va sa dem? Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-18 klockan 16:38. |
||
|
|
|
|
|
#320 |
|
V75/5
Bestraffningar:Forssell Anna, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. Holmskov Jeanette, avstängning 150801-150814, felaktigt bruk av körspö. Svensson Claes, 500 kr, för att inte rapporterat in korrekt skoinformation. |
|
|
|
|
|
|
#321 |
|
Kan alltid hoppas på Bergh 33.623kr på V5an
|
|
|
|
#322 | |
|
Citat:
Helge (+3), hugotheboss (+3), Major (+3), tomtom2 (+3) |
||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Axevallas stora profil Stenströmer har laddat ordentligt.10 av dagens 14 hästar har redan startat - dåligt utfall än så länge.Ritzo och Versaille dåliga på upploppet trots behagliga resor i rygg på ledaren.Dags för Goop i sista!
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Vinner Call me Hanover så blir det nog en kall klass III
|
|
|
|
#325 |
|
Ur Spelvärde:
"V75-4:09 sista 400! Detta är klassblandning, oj vilken härlig spik!" De kan aldrig menat Lövgren som vann... |
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Härligt! DD:n satt!
Grattis Major! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Oerhört uppskruten Coldtown. Snyggt Montdore ☺
|
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
[QUOTE=Major;445948]Sitter kvar på V5:an med 1-2-4-9-10 kan man hoppas på på lite skräll ??
![]() Grattis till bra pengar och snyggt spelat! ![]() Heja DIF Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+50) |
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Snyggt Majoren
Grattis Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
9 och 10 var streckade på 12 % på V5 an
9 gav 33 tkr 10 gav 10tkr Skönt med lite flyt Hade Sir Toby som första reserv på spiken i avd 1 så detta var trevligt värre
|
|
|
|
#334 | |
|
Citat:
![]() ![]()
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#335 |
|
fan att inte Super Otto kan visa den spurtstyrka han visat tidigare, fick ju kanonlopp.
5 r istället för fina stålar på 6 r |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Grattis till 33 lakan Major!
![]() Ta nu en klass III:
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
och 1 6a & 25 5or på V75 39 lakan
|
|
|
|
#338 |
|
TT hade ryggraden i denna dag !! dom är grymma
|
|
|
|
|
#339 |
|
grattis major.. du är grym mannen och har form.. grattis
Major (+10) |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Editor Boko sa Stenströmer var hela helgens bästa chans nu i nästa lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
Sist i mål, går bra för den snacksaliga nu.
|
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
V75/7
Tillägg: Lopp 9, V75/5. Bestraffning på Anna Forsell borttagen. Startförbud:3 REMEMBER MY NAME (startförbud 150718-150728 (dålig prestation)) Håkan K Persson hörd om nr 3 Remeber My Names prestation. Förklaringen godkändes. |
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Tycker måldomarnämnden skall döma huvudstartern för felaktig omstart av lopp 11 till 5 000 i böter och tre veckors avstängning.
|
|
|
|
|
|
|
|