Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-03, 23:11   #1
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

NHL-Gambler : Konsten om att leva på sitt rykte.


Vill börja med att berätta att denna post representerar INTE Sharps åsikter utan är endast mina egna och därför ligger den i min avdelning. Har ni problem med denna sortens trådar föreslår jag att ni döljer denna avdelning och håller er till de övriga.

Det kommer säkert vara en hel del läsare som trillar in hit från Google så jag kan börja med att säga att jag också en gång i tiden trott NHL-Gambler varit vinnande, men tiden har utvisat att han inte är något annat än en glad amatör och hans analyser är ungefär lika skarpa som en smörkniv. Han kommer alltid hänvisa till sin "galna" svit han hade för några år sedan när han spelade tunga favoriter i NHL och lyckades sätta 28 av 32 spel. Det var då och anledning till att han aldrig ens varit i närheten av ett lika bra facit är för att den med största sannolikhet bara grundade sig på tur.

Lite bakgrundsfakta är också på sin plats:
NHL-Gambler vann tävlingen "Årets bettingblogg 2012 på Betsson", en tävling dit vi blev inbjudna av Betsson att deltaga. Det finns lite kontroversiella fakta rörande denna tävling, men det tar vi INTE i denna tråden.

Nu till det underhållningen och anledningen till att jag kände att denna tråd skulle roa er lika mycket som den det roat mig. Följande konversation har fortlöpt i min PM-låda idag:

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Tjena,vill bara säga först synd att ni inte lyckades bli 2011 års bästa blogg,trodde att ni hade fler läsare än mig och att ni skulle slakta alla små bloggare men men...

Jo det jag undrar är när har ni tänkt att dra igång nån kampanj för att skänka lite pengar till Barn/Djurfonder..

Tänkte om vi ska dra igång någon kampanj med Unifec/WSPA eller nån annan organisation tillsammans och verkligen pusha för det.. Att skänka en slant till människor som behöver det eller dom som kämpa för djuren är bra för ens själ

Få dina tankar nu.


Mvh NG
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Hej,

Ville bara först säga det var synd att du känner du måste komma hit och vara självgod men men...

Det låter som en jättebra idé, men vad sägs som att du slutar blåsa dina läsare med dåliga rekar och ber dem skänka sina sparade pengar till valfri organisation? Eller också kan du ta de affiliate-pengar du får in på Betsson från användare som följer dig och donera dem? Vad du än väljer är jag helt övertygad om att det då kommer skänkas mer pengar än vad vi genom en gemensam kampanj kan åstadkomma.

Jag måste också passa på att gratulera dig, som två år efter en makalös svit lyckas övertyga folk om att tro på skrönan att du är vinnande i längden, trots att du inte ens har ett aktuellt spreadsheet över dina spel (och sinsemellan vet vi ju precis varför det inte finns något).

Så fortsätt du sitt på din höga stol så sköter vi vårat. Tids nog kommer en stor del av dina följare inse att du bara är bluff och kvar blir du då med en sorglig skara R&K-are. Grattis!

Mvh Boone
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Driver du med mig? Va är det för svar!?!? Var du full när du skrev eller bara nerknarkad?

Frågade om vi skulle dra en kampanj tillsammans din jävla dåre då jag gillade tanken bakom att skänka hela summan till en fond. Nu vet jag vilken JÄVLA FITTA du är... Tjänade 17000:- under 12 månader affiliate hos Betsson din fitta,pröjsar varje månad 500kr för servern och du ska försöka trycka ner mig? Jag TACKADE Sharps.se din jävla fitta efter att jag fick priset som årets blogg för att ni fick mig att tänka på att bli en bättre spelare och du kallar mig självgod? Dåliga rekar? Hörru,jag har Sveriges bästa tips ute varje natt,visa mig en bättre blogg som lägger jag ner min. Men ok din pajas.. Nu vet jag hur du tänker och vilken äcklig och avundsjuk människa du är..


Mvh NG
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Nu tycker jag du glider ifrån ämnet lite med alla dessa förolämpningar, men jag ska vara lite mindre pubertal och svara dig sakligt.

Det var väldigt snällt av dig att tacka Sharps, men det tar lite ut effekten när du försöker dig på att håna oss några rader längre upp i samma inlägg ("samt Sharps som valde att ställa upp i en bloggtävling bättre lycka nästa år!"). Förresten var det Betsson som bjöd in oss att deltaga och det säger väl en hel del om vår sida med tanke på att vi inte ens har dem som rekommenderat spelbolag.

Ja, du har dåliga rekar. Du sitter och gissar på procentsatser och skriver sen ett par meningar som i princip alla som följer NHL kunde reproducerat. Om du nu vore den fantastiska spelare du lyckats lura i folk att du är varför har du i så fall inget spreadsheet eller annan typ av bokföring över dina spel? Kan garantera att minst hälften av dina besökare har du därför att de inte vet om DailyFaceoff eller LeftWingLock för att se startande målvakter.

Inte för att du sätter ribban speciellt högt med din blogg, men här har du en av mängder bloggar som är bättre än dina:

http://www.shawshankbetting.se/

Han är vinnande, kör inte upp Betsson-länkar i ansiktet på folk i vartannat inlägg eller kommer med värdelösa tips och han bokför dessutom alla sina spel.

Nu behöver du inte lägga ner din blogg bara för jag har rätt, det vore lite väl drastiskt, men vad sägs som att du hoppar av den höga hästen och inser att du håller på att vilseleda dina besökare genom att försöka framstå som vinnande?

Mvh Boone
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Shaws who? Inte jag som röstade utan LÄSARNA . Hade dom känt sig lurade så skulle jag inte existera.. Sen att du reagerar på bättre lycka? HAHA. Du kanske inte läste vad Betsson skrev på slutet ?

"Utöver det har läsarna nominerat följande sidor Adam Perleroths Spelblogg Kaffepengar 1.0 (Flashback) Sharps.se NHL-Kungen.se tipszonen.se Spelsajten.nu Sparkaochspring.com

Till alla er andra, bättre lycka nästa år."

Dom skrev det och jag kopierade....

Lyssna nu din pajas.. Jag behöver inte bevisa för nån längre om vad jag kan och inte kan inom NHL,99% VET om att jag leverar varje natt NHL´s bästa tips och EGNA tankar,jag spelar varje natt för pengar som du antagligen behöver HORA dig genom DINA egna affiliate samt betalspel för att tjäna under 1 månad. Om du tror att jag ska redovisa mina spel i spreads för att göra psykfall som dig nöjda så tror du fel. Min blogg ger tips på ALLA matcher så att läsare kan få en bild om hur jag tänker på varje match samt att jämföra sina egna spel..

Självklart kommer jag inte att lägga ner Sveriges bästa blogg din dåre haha,du är en avundsjuk loser bara det är vad det handlar om! Och snälla LJUG inte till dina läsare nästa gång om att du skull surebetta för vinsten för jag fick inte göra det när jag frågade. Och sen en annan grej,nu när jag vet vilken jävla fitta du är så skulle jag betala så mycket pengar för att få se dig precis när Devils slog Ducks under straffar så att jag kammade hem hela summan som Betsson försökte vinna tillbaka.. WSPA är väldigt nöjda och glada över dom fina 10% jag skänkte.


Synd att en nolla som du är inblandad i en sån fin site som Sharps är. Utan iCash och KP så skulle inte Sharps existera,DOM är Sharps inte du din jävla nolla.


Mvh NHL-GAMBLER.COM Sveriges bästa blogg!

http://about.betsson.com/sv/betssons...2011-ar-korad/
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Igen, alla dessa förolämpningar, jag börjar tro du inte gått klart mellanstadiet. Skärp dig och för en mogen konversation eller knip igen.

Jag vet inte hur du relaterar mina inkomster med att du är en förlorande spelare, men som tur var så påverkar inte det enda det andra. Det är inte psykfall som vill se spreadsheets, det är till för att seriösa spelare vill kunna visa upp för andra seriösa spelare att de faktiskt är vinnande. I och för sig så förklarar det varför du inte har något eftersom du är en oseriös förlorare som predikar för andra oseriösa förlorare.

Det är så pinsamt av dig att försöka gömma dig bakom "tips till alla matcher"-attityden. Vad tror du egentligen det är dina besökare efterfrågar mest, vinnande rekar eller dina lekmansanalyser? Fast det är klart, eftersom du inte kan posta vinnande rekar får du såklart välja andra alternativet.

Jag trodde faktiskt inte du var helt hjärndöd som spelare innan du nu skrev att du inte fick surebetta ut vinsten. Frågade du på allvar Betsson det? Vad hade Betsson kunnat göra om du la 10 000 kr vadet på ena sidan av tvåvägs-spel på Betsson och andra siadan på ett annat spelbolag? Inte undra på Betsson tycker om dig så mycket när du inte bara rekommenderar andra att spela som amatörer utan även spelar som en amatör själv!

Mvh Boone
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Hej igen avundsjuka människa

Säg mig Boone... varför är du så avundsjuk? Hur tänkte du när du valde att nominera Sharps som bästa BLOGG? Tänkte du att det var enkla pengar du skulle hämta hem med dina lögner till läsarna om att du ska skänka pengarna ? Både du och jag vet om att du skulle förlora dom lika snabbt som "dina egna vänner" viskar bakom din rygg Men låt oss inte gå in på det,upp till andra att säga vad dom tycker om dig

Jag har aldrig haft nåt emot dig innan men är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad att du visar dig va en riktig fitta nu .
Betsson krav var att jag skulle lägga speler på odds över 1,70 (Ville såklart att jag skulle torska degen tillbaka) .

Har levt på betting sen 2006 och njuter av livet då jag plockar ut min lön via betting månad efter månad varje år utan problem.. Spreadsheet är för snorungar och andra som vill göra showoff eller bygga upp ett namn,jag är klar med den tiden nu.. Behöver inte bevisa nåt länge som sagt,dom enda som vill ha bevis är ju bara avundsjuka horungar som inte klarar av andra människors framgångar..

Vinnande rekar? Öppna din ögon din tomte ... Min blogg dunkar in vinnande tips dygnet runt,du hittar inte bättre och säkrare tips under varje omgång.. Och du,mellan 3500-6000 unika besökare VARJE DAG kan inte ha fel,det finns bara en NG och dom älskar bloggen och numera även Sveriges bästa chat, jag vet att du är en av dom horungarna som försöker trycka ner mig men får äta upp kritiken varje gång (Hur smakar det?)

Nej jag hoppade faktiskt av skolan när jag var 16 år gammal (tyvärr) men gjort är gjort och är nöjd med saker o ting som jag har lyckats med här livet tex att ha Sveriges bästa blogg 2011 när jag tog priset framför näsan på en girig horunge som nickar Boone och var självsäker på vinsten..

Lyssna Boone,helt ärligt nu... du har bevisat för mig att du är helt psykotiskt som människa och inte klarar av att andra faktiskt är bättre och kan lyckas inom betting.. Jag bor i Stockholm och vill du mig nåt eller känner du för att kritisera så möter jag gärna upp dig så du kan tala om allt för mig.. För man måste stå för sina ord och allt skit man kastar mot andra människor i ren avundsjuka och under psykos... Vet att du kommer att svara tillbaka nu igen och försöka typ för 100gången under min tid som NG att trycka ner mig eftersom du inte klarar av min kritik mot dig..Gå o lek i sandlådan nu med 5åringar som är i samma nivå som dig...

Bra jobbat btw,hörde av mig och undrade om vi skulle kunna dra igång nåt för Djur och Barn som behöver stöd och du svarade som en femårig pojke tillbaka ,så jävla sorgligt Boone..

Mvh NG. (Snälla svara inte tillbaka nu )
Där kände jag att jag inte konversationen skulle innehålla så mycket mer än förolämpningar tillbaka så jag valde att inte svara. Hans tips var att gå och leka i sandlådan där folk är på samma nivå som mig så välkomna allesammans till min sandlåda!

Alla förolämpningar samlade: full, nerknarkad, jävla fitta, pajas, hora, psykfall, dåre, avundsjuk loser, jävla nolla, snorunge, girig horunge, helt psykotisk som människa och femårig pojke.

Som sagt, ville bara ni skulle få lite gratis underhållning och se vem som döljer sig bakom "Sveriges bästa blogg 2012".

Vi kan börja diskussionen med avsaknaden av NHL-Gamblers bokföring. Det senaste spelet finns inlagt den 2:e februari 2011.
Hur kommer detta sig? Varför fortsatte inte guden själv på NHL-spel att bokföra sina spel? Var det precis vid den tidpunkten han blev 'klar med att bygga namn' och istället kunde fokusera på att dra in affiliatepengar?

Alla är såklart välkomna att ventilera sina åsikter om NHL-Gambler positiva som negativa, även NHL-Gambler själv såklart. Ingenting kommer censueras så länge det håller sig inom Sharps regelverk.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+50), Grnvit (+10), isbjorn (+10), Mallette (+2), performance (+10), fidde (+10), Scrooge234 (+20), zeke (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:17   #2
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Du glömde självklart att klistra in det viktigaste jag skickade


igår, 23:41
NHL Gambler



Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 212
Sharp$:
Orkar inte med sandlåde..
Lyssna jag orkar verkligen inte med tjafs inne på nätet. Sånt är för flickor och småbarn.

Du kan skriva vad du vill mig. Tycker du att jag och bloggen suger så är det lugnt och det får stå för dig och andra som håller med dig. Jag vet vad jag kan och är stolt över att jag har lyckats bygga upp nåt från noll.

Fel av mig att dras med i en fjortisnivå.

Må bäst.
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:19   #3
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Du glömde självklart att klistra in det viktigaste jag skickade


igår, 23:41
NHL Gambler



Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 212
Sharp$:
Orkar inte med sandlåde..
Lyssna jag orkar verkligen inte med tjafs inne på nätet. Sånt är för flickor och småbarn.

Du kan skriva vad du vill mig. Tycker du att jag och bloggen suger så är det lugnt och det får stå för dig och andra som håller med dig. Jag vet vad jag kan och är stolt över att jag har lyckats bygga upp nåt från noll.

Fel av mig att dras med i en fjortisnivå.

Må bäst.
Fick detta PM under tiden jag skrev, men det hade nog inte påverkat något nej. Man får stå för det man säger, inte komma och ta tillbaka saker sen.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:24   #4
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Fick detta PM under tiden jag skrev, men det hade nog inte påverkat något nej. Man får stå för det man säger, inte komma och ta tillbaka saker sen.
Tar absolut inte tillbaka nåt... Tycker att du fortfarande är en psykotisk horunge och nu fick jag det ännu en gång bekräftat

Du drar ner Sharps rykte tyvärr =/



Må bäst och jag hänvisar till det sista jag skickade som PM .
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:27   #5
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Vad i helvete är det där för attityd? Helt sinnessjukt säger jag bara. Att du inte skäms, Boone.
Pfoskariot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:32   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 61
Standard

Pinsamt Boone.
UnPapayaCoconut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:33   #7
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Jag är också väldigt nyfiken på när jag tidigare försökt trycka ner dig. Så vitt jag kommer ihåg har jag tidigare försvarat och hjälp dig här på Sharps, inte sant?

Edit: Ser att NG-chatten hittat hit. Välkomna!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:33   #8
 
Suntorys avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 2
Sharp$: 343


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skämmigt Boone.....
Suntory är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:35   #9
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Du glömde självklart att klistra in det viktigaste jag skickade


igår, 23:41
NHL Gambler



Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 212
Sharp$:
Orkar inte med sandlåde..
Lyssna jag orkar verkligen inte med tjafs inne på nätet. Sånt är för flickor och småbarn.

Du kan skriva vad du vill mig. Tycker du att jag och bloggen suger så är det lugnt och det får stå för dig och andra som håller med dig. Jag vet vad jag kan och är stolt över att jag har lyckats bygga upp nåt från noll.

Fel av mig att dras med i en fjortisnivå.

Må bäst.
Hur kan du påstå att du dras med i en fjortisnivå när det uppenbarligen är du som står för fjortisnivån? Börjar man flamea och kalla folk som kommer med saklig kritik för "jävla fitta" i caps så bör man träna på sin diskussionsförmåga.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:35   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ahh, sorgligt att en 15-åring driver "Sveriges bästa spelblogg" :(

"Spreadsheet är för snorungar och andra som vill göra showoff eller bygga upp ett namn,jag är klar med den tiden nu.."
Inte konstigt att han tror att han lever på betting när han inte bokför sina spel. Istället för den där månadslönen som han tar hem på bettingen varje månad så betalar han säkert månadslönerna för de anställda på spelbolagen

Både sorglig och underhållande läsning. Blandade känslor.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:47   #11
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Driver man en spelblogg och är vinnande i längden måste man vara bra korkad om man inte bokför sina siffror för läsarna att se. Nu påstår inte jag att du är korkad eftersom jag omöjligt kan se hur du skulle vara en vinnande spelare
Att du däremot skulle ha mognat sen du hoppade av skolan som 16-åring kan man ju fundera över...
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:56   #12
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Borlänge/Sthlm/Marbella
Inlägg: 366
Sharp$: 703


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skräll att de som trots utlagda bevis försöker försvara fjunisen har 5 inlägg ihop här på sharps
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 23:58   #13
 
Damphousses avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 1004
Standard

Avsaknad av bokföring torde väl tyda på okunskap av roi över längre tid. Hur då avgöra om en spelare är vinnande eller förlorande? Diskussionen bedrivs på sandlådenivå och uppskattas som sådan på sen lördagskväll/natt
Damphousse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:00   #14
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 316
Standard

Oj....

... Har tittat till sharps till och från och fått en hel del bra utav det, blandat med en jävla massa skit men detta tog priset. Avundsjukan är ju löjlig!

Vad spelar det för roll om han visa spreadsheet eller inte? Vad spelar det för roll hur han väljer att reka sina spel och presentera dem? Så länge hans besökare är nöjda och glada ser jag inte varför en sån här otroligt pinsam tråd ska skapas? Hade efterfrågan på ett spreadsheet varit enorm hade han också förlorat besökare pga. det, vilket han uppenbarligen inte gör. Sedan är det trots allt NG's sida och han har väl all rätt att göra precis vad fan han vill med den, oavsett om han presenterar spelen i spreadsheet eller via länkar till bögporrsidor? Fan sköt ert eget, ni kastar bara skit på er själva genom sånt här beteende... Har alltid haft respekt för sharps, men här dog tamigfan precis alltihop.
chelsea4ever är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:03   #15
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Fan har Sharps med något att göra?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:07   #16
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Sharps har inget med detta göra mer än att det ligger under min avdelning på Sharps. Det är inget officiellt uttalande från ledningen.
Ni får ge all skit till mig helt enkelt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:10   #17
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vem är denne NHL Gambler?!?!
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:12   #18
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 316
Standard

Klart som fan Sharps hamnar i centrum, även om det är Boones egna tankar och utlåtanden. Slår till 100% tillbaka mot er sida.. Jag kan bara se till mig själv, har alltid trivts med bra läsning här men sånt här gör en bara fullständigt fientlig mot sidan.

Vet inte hur Sharps styrs, men om ni är ett par som tillsammans med Boone styr sidan så är ni riktigt jävla korkade som låter han dra ner hela sidan i skiten.

Ganska säker på att jag inte är ensam med att reagera på denna ofantligt korkade tråd på detta viset. Även om alla inbitna sharpare hänger ihop och ställer sig bakom Boones så går det 5 stycken såna som jag, passiva läsare, på varje sådan, som troligen tappat all respekt för er över en kväll..

Tråkigt som fan att ni inte bara kan fokusera på er egna sida och utveckla den..
chelsea4ever är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:15   #19
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Vem är denne NHL Gambler?!?!
NHL-Gambler är en man som hoppade av skolan vid 16-års ålder och lärdes upp av Rekatochklart där han också hade en egen blogg tills dess att en dispyt med Tobias uppkom vartefter R&K klassades som Nordkorea enligt Gamblern. Efter det befann han sig en sväng på Sharps, innan han tyckte det var dags att förgylla världen med en blogg där han postar animerade bilder relaterade till NHL och en massa affiliate-länkar varvat med en-meningsrekar: http://nhl-gambler.com
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:18   #20
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Tar absolut inte tillbaka nåt... Tycker att du fortfarande är en psykotisk horunge och nu fick jag det ännu en gång bekräftat

Du drar ner Sharps rykte tyvärr =/



Må bäst och jag hänvisar till det sista jag skickade som PM .
Hur tänker man när man uttrycker sig på det här sättet? Man visar upp för hela världen att man är en omogen idiot och har man dessutom lite otur gör man den man förolämpar så förbannad att man åker på ett rejält kok med stryk.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:18   #21
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Självfallet dålig stil att inte föra stats över rekar. Men är inte det här väldigt gammal skåpmat som gäller precis alla bettingbloggar som inte visar officiella stats för public? Budskapet "vi har sveriges bästa rekar / vinn med oss" utropas ju stup i kvarten av både kreti, Ulrik på Aftonbladet, vissa på Sharps och pleti. Om sen en av Europas största pajasbookies gör ett jippo och utser en blogg till den bästa så känns det bara som en pr-grej i mängden. Ingen reagerade när Gamblers Vardag fick utmärkelsen 2010, Hatten + crew har väl inga spread som besökarna kan ta del av såvitt jag vet (att Hatten är kompetent vet de flesta, men om vi ska fokusera på avsaknad av bokföring så kommer GV inte undan här heller).

Tycker även det är dålig stil att lägga ut privata PM utan NHL-gamblers godkännande innan så att alla kan läsa, oavsett om personen beter sig som en jävla idiot eller ej.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Zzz (+5), capital-pb (+1), alibaba (+2), ssam (+5)

Senast redigerad av Soap den 2012-03-04 klockan 00:22.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:18   #22
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chelsea4ever Visa inlägg
Klart som fan Sharps hamnar i centrum, även om det är Boones egna tankar och utlåtanden. Slår till 100% tillbaka mot er sida.. Jag kan bara se till mig själv, har alltid trivts med bra läsning här men sånt här gör en bara fullständigt fientlig mot sidan.

Vet inte hur Sharps styrs, men om ni är ett par som tillsammans med Boone styr sidan så är ni riktigt jävla korkade som låter han dra ner hela sidan i skiten.

Ganska säker på att jag inte är ensam med att reagera på denna ofantligt korkade tråd på detta viset. Även om alla inbitna sharpare hänger ihop och ställer sig bakom Boones så går det 5 stycken såna som jag, passiva läsare, på varje sådan, som troligen tappat all respekt för er över en kväll..

Tråkigt som fan att ni inte bara kan fokusera på er egna sida och utveckla den..
Då undrar jag vart nu denna expertis kommer från så att du med 100% säkerhet kan fastslå effekten av denna tråden? Du svamlar om en på fem, men du har inte tillgång till Sharps-användardata. Mycket märkligt. Jag som har tillgång till datan kan dock meddela att du har fel, både på effekten och ration antalet engagerade/ej engagerade läsare.

Vi fokuserar på vår egen sida och utvecklar vi bäst den kan, men när jag personligen får såpass roliga konversationer i min brevlåda vill jag inte undanhålla dem från dem förstår den här sektionens syfte.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:24   #23
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
NHL-Gambler är en man som hoppade av skolan vid 16-års ålder och lärdes upp av Rekatochklart där han också hade en egen blogg tills dess att en dispyt med Tobias uppkom vartefter R&K klassades som Nordkorea enligt Gamblern. Efter det befann han sig en sväng på Sharps, innan han tyckte det var dags att förgylla världen med en blogg där han postar animerade bilder relaterade till NHL och en massa affiliate-länkar varvat med en-meningsrekar: http://nhl-gambler.com
Ah i c, då e jag med i matchen...
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:28   #24
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 316
Standard

Boone

Du är en mästare på att skruva dig, hade inte förvånat mig en sekund om du en dag kom ut som samme man som startat R&K, TobbeH vill säga.

Jag tror du fattar poängen.. Nej, jag vet inte ert exakta medlems-antal osv, men det var inte heller där min tyngpunkt fanns, och det vet du.. Min huvudfråga var snarare varför resten av sharps-ledningen låter något sånt här få finnas på en sida, där man via 1 klick kan läsa seriösa spel-rekar?

Skitsamma, det är inte min sak att gräva i.. Tyckte bara detta var väldigt lågt i jämförelse med mina tankar kring sharps innan detta inlägget gjordes. Jag signar iallafall ut från sidan.. Jag vet att en besökare mer eller mindre inte spelar någon större roll, men tycker ändå ni bör ta besökares reaktioner, likt min nu, på större allvar..

Lycka till!
Adam
chelsea4ever är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:33   #25
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chelsea4ever Visa inlägg
Boone

Du är en mästare på att skruva dig, hade inte förvånat mig en sekund om du en dag kom ut som samme man som startat R&K, TobbeH vill säga.

Jag tror du fattar poängen.. Nej, jag vet inte ert exakta medlems-antal osv, men det var inte heller där min tyngpunkt fanns, och det vet du.. Min huvudfråga var snarare varför resten av sharps-ledningen låter något sånt här få finnas på en sida, där man via 1 klick kan läsa seriösa spel-rekar?

Skitsamma, det är inte min sak att gräva i.. Tyckte bara detta var väldigt lågt i jämförelse med mina tankar kring sharps innan detta inlägget gjordes. Jag signar iallafall ut från sidan.. Jag vet att en besökare mer eller mindre inte spelar någon större roll, men tycker ändå ni bör ta besökares reaktioner, likt min nu, på större allvar..

Lycka till!
Adam
Nu vet jag inte vart du ser likheterna mellan mig och Tobbe, men hans taktik är väl snarare att stänga ner all kritik istället för att 'skruva' på den?

Varför dem låter mig? De förstår att detta är min sektion och inte någon officiell Sharps-blogg. Jag personligen, användaren Boone, inte ledaren Boone, står för alla kritik denna sektion för utstå. Om inte användare kan separera mina åsikter med Sharps åsikter så vet jag inte om deras läsförmåga är bra nog att kunna dra sig till nytta det övriga forumet ändå.

Nu vet jag vilken sida du befinner dig på och sett hur det ligger i ditt intresse att övertyga folk om att Sharps är värre än pesten (om än subtilt), men du får lycka till du också!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:35   #26
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Underhållning

Det är väl bra att det skapas lite diskussion. Himla gnäll det blev.

Hejja Boone!
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:36   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 19
Standard

Boone bra jobbat!

Här är en till som stämplar ut från denna sida från och med idag.
Orkar inte med ditt gnäll på andra.
Tänk om du kunde lägga ner den här tiden på att hitta folk som vill reka fotboll istället.
Rass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 00:41   #28
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rass Visa inlägg
Boone bra jobbat!

Här är en till som stämplar ut från denna sida från och med idag.
Orkar inte med ditt gnäll på andra.
Tänk om du kunde lägga ner den här tiden på att hitta folk som vill reka fotboll istället.
Dina 5 inloggningar, varav 2 för att klaga på min sektion, kommer att saknas oerhört! Tack för din tid här.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+5), joemag (+5), Rejs (+1), zeke (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 01:04   #29
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rass Visa inlägg
Boone bra jobbat!

Här är en till som stämplar ut från denna sida från och med idag.
Orkar inte med ditt gnäll på andra.
Tänk om du kunde lägga ner den här tiden på att hitta folk som vill reka fotboll istället.
Måste man inte ha stämplat in först för att kunna stämpla ut?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 01:12   #30
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Kan meddela att denna sektion kommer att arkiveras i och med nästa stora uppdatering av Sharps, delvis för att kvaliteten på sidan som helhet ska gå upp, men också för att min motivation att skriva krönikor sjunkit med tiden. Så nu slipper ni som ogillar sektionen oroa er, det finns på agendan att omorganisera. Detta blir med stor säkerhet den sista tråden här.

Tills dess dock så har vi roligt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 01:33   #31
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Måste få säga mitt också i denna egentligen meningslösa diskussion..

Nu vet jag att detta är Boones hörna och här kan han skriva precis vad han vill men känns det inte lite onödigt att smutsa ner Sharps så här? Visst, jag förstår att detta inte är ett officiellt uttalande från Sharps ledning utan det är från en enskild person men du om någon måste ju förstå att folk ser detta som en pajkastning från Sharps ledning. Jag tyckte det redan var löjligt att starta en tråd om R&K eftersom en sådan dagistråd inte hör hemma på ett "seriöst" spelforum men nu att smutskasta en annan konkurrent? (Ja, både R&K och NG är en konkurrent till Sharps vare sig du vill eller inte).

Känns bara som att Sharps en gång i tiden var en riktigt bra sida där man kunde ta del av bra rekar och det var hårda men rättvisa moderatorer. Nu för tiden så känns det som att fokuset läggs på mycket annat än bara spel. Jag tycker ni borde tänka mer på hur ni verkligen ville ha det från början då allt skulle vara så seriöst. Hur är det nu tycker ni? En rejäl uppryckning för Sharps och en tankeställare tycker jag borde vara passande.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enroth (+1), NHL Gambler (+10), KP (+5), nausea (+10)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 02:04   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 41
Sharp$: 331

Jepalano 2012
Stats: 78 - 49 - 0
ROI: 110.40%
Vinstprocent: 61.42%

Standard

Har aldrig varit inne på NGs blogg föräns jag läste den här posten och måste säga två saker. Först å främst, tycker Boones reaktion på inledande PM är helt korrekt, den osar av högmod och ironi, min uppfattning iallafall sen om det var menat eller inte låter jag vara osagt.

För det andra, efter att nu har varit inne på NGs blogg och kollat finner jag det helt obegripligt att folk spelar hans rekar! Menar, startsidan denna kväll finner vi tips nr 1 (hoppas nu det är ok att pasta in "reken" här...):

"Speltips : Usla odds på Canes gör att om man ska spela nåt här så får det bli ML Bolts @ 2,500,tror en del på Ö 5,5 @ 1,980" - Jag menar, det är ingen analys, inga units för hur mycket han spelar, noll motivation till spelet - nada är där, förutom odds och på vad. Hur f*n kan någon bara spela helt blint? Är NG någon slags NHL gud som alla litar blint på utan att få se någon motivering till hans spel?!

Om det nu är så att jag missat några djupgående analyser får ni gärna upplysa mig, är nu startsidan ikväll så som det brukar se ut borde Bettson skämmas för att utse detta till årets spelblogg...

Kudos till Boone som vågar stå upp för vad han tycker och tänker. De riktiga sharps som hänger här påverkas inte av detta och sharps ryktet kring Sharps.se skadas definitivt inte för någon av de ledande personerna dissar sånt här.

Just my five cents...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
isbjorn (+1), Guru (+1)
jepalano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 02:22   #33
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jepalano Visa inlägg
Har aldrig varit inne på NGs blogg föräns jag läste den här posten och måste säga två saker. Först å främst, tycker Boones reaktion på inledande PM är helt korrekt, den osar av högmod och ironi, min uppfattning iallafall sen om det var menat eller inte låter jag vara osagt.

För det andra, efter att nu har varit inne på NGs blogg och kollat finner jag det helt obegripligt att folk spelar hans rekar! Menar, startsidan denna kväll finner vi tips nr 1 (hoppas nu det är ok att pasta in "reken" här...):

"Speltips : Usla odds på Canes gör att om man ska spela nåt här så får det bli ML Bolts @ 2,500,tror en del på Ö 5,5 @ 1,980" - Jag menar, det är ingen analys, inga units för hur mycket han spelar, noll motivation till spelet - nada är där, förutom odds och på vad. Hur f*n kan någon bara spela helt blint? Är NG någon slags NHL gud som alla litar blint på utan att få se någon motivering till hans spel?!

Om det nu är så att jag missat några djupgående analyser får ni gärna upplysa mig, är nu startsidan ikväll så som det brukar se ut borde Bettson skämmas för att utse detta till årets spelblogg...

Kudos till Boone som vågar stå upp för vad han tycker och tänker. De riktiga sharps som hänger här påverkas inte av detta och sharps ryktet kring Sharps.se skadas definitivt inte för någon av de ledande personerna dissar sånt här.

Just my five cents...
Hej,jag lägger ner varje dag mellan 2-5 timmar att läsa på och ge tipsen ,ibland skriver jag motiveringar ibland inte,har gjort så under 2 säsonger med bloggen + INNAN bloggen tiden så dom som besöker bloggen är människor som litar på mig.. Ville aldrig skaffa en blogg utan det var en massa blivande läsare som ville ha mina tips och tjatade om att jag skulle skaffa en blogg,från början var tänkt att jag skulle skriva hos NHL-Mickes men sen gled jag över till wordpress. Jag gör allt gratis och pröjsar det mesta från egen ficka med bloggen sen så finns det tyvärr människor som Boone som störs sig på det och därför hade killen en hatisk ton när han svarade på min fråga om vi skulle kunna dra igång en kampanj med Unicef..


Ang röstningen så är det inte Betsson som röstade,det var andra människor/läsare som röstade fram.

Det är din uppfattning om du uppfattar det som ironi det jag skrev..Jag har aldrig haft problem med Sharps och skrev även till alla som frågade hur det skulle gå med röstningen att jag trodde Sharps skulle köra över utan problem därför blev jag förvånad... Rätt så komiskt btw att det snackas om Affiliate då jag personligen vägrar att ta in en massa bolag för att slippa se ut som övriga bloggar vars syfte är att leva på affiliate.

Mvh NG
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]

Senast redigerad av NHL Gambler den 2012-03-04 klockan 02:25.
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 02:26   #34
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Kan du inte istället försvara ditt beslut att seriösa spelare inte för någon bokföring? Det + att du frågade Betsson om du fick surebetta ut ditt 10k-spel var det roligaste i konversationen.

Vad är skillnaden på att ta in massa bolag och ha ett som man gör reklam för precis så mycket man bara kan få in?

Och hur kan följande inte uppfattas som ironi?
Citat:
...samt Sharps som valde att ställa upp i en bloggtävling bättre lycka nästa år!
Citat:
...vill bara säga först synd att ni inte lyckades bli 2011 års bästa blogg,trodde att ni hade fler läsare än mig och att ni skulle slakta alla små bloggare men men...
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 02:54   #35
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Kan du inte istället försvara ditt beslut att seriösa spelare inte för någon bokföring? Det + att du frågade Betsson om du fick surebetta ut ditt 10k spel var det roligaste i konversationen.

Vad är skillnaden på att ta in massa bolag och ha ett som man gör reklam för precis så mycket man bara kan få in?

Behöver inte försvara nåt för dig som lever i en dingding värld med så mycket hat..

Men ang surebet så la jag inte till i PM att jag försökte lägga pengarna på 1,01 spel dom sa nej till mig och satte krav på oddset. Men det är Historia då Devils ML gjorde sitt och jag samt WWW.WSPA.SE blev väldigt väldigt glada.

Jag är seriös och spelar flera spel varje natt med rätt så stora summor och det är inget jag behöver skylta med. Har man sysslat med betting under 7 år och levt på det så har man siffror i skallen och saldot inne i spelkonton,trodde att dom flesta klarade av det men om man behöver hjälp med spreadsheet så kan jag förstå det och har inget emot det. Vill nån veta mina spel så får dom veta det inne chatten

Har bloggen för att visa hur jag tänker på varje match och mina egna spel plockas självklart därifrån. Är du så nyfiken så kan du klicka in till chatten där det sitter varje dag mellan 30-80 personer online, där inne jag skriver hur mycket som helst om mina egna spel och motivering...Spelade btw Tampa ML + Ö 5,5 men jag la in ett sent bet på Avs ML som jag har ångrat nu efter 2-0 Pens,har pengar på Sharks ML som är main spelet


Det är bara din konstiga hjärna som uppfattar det där som ironi! Har redan förklarat att det var Betsson som skrev "Bättre lycka nästa gång" !!!


Va inte så hatisk Boone,man mår bättre om man är glad och trevlig mot andra människor och jag tackade SHARPS.SE efter vinsten så se till att länka HELA TEXTEN TACK

"Vill tacka ALLA mina läsare som har röstat fram bloggen och såklart NG´s Crew som finns i chatten,ni är bäst!!

Delar bloggen och priset med er och jag är otroligt stolt och glad just nu över att ha fått priset som belöning efter all tid och jobb som jag lägger ner 7 dagar i veckan,tack så mycket!!

Det var en hel del tuffa konkurenter som var nominerade,Aftonbladet och deras läsare,”Hatten” samt Sharps som valde att ställa upp i en bloggtävling,bättre lycka nästa år!

Vill även passa på att tacka NHL-Micke som var den som fick mig att börja blogga , Gamblers Vardag med ”Hatten” som är en otroligt duktig Gambler som jag har träffat några gånger för att utbyta tankar och som inspirerade mig till att försöka ordna själv den bästa bloggen och självklart tack ROK där allt började en gång i tiden samt Sharp för goda råd att bli en bättre spelare.

Återkommer med priset och spelet som pengarna ska in på.. 10% till www.WSPA.se och en ny Server ska vi ordna nu!


Mvh NG

------------------------------------------------------------------------

Du får fortsätta göra bort dig själv kl är fyra och nu blir det sängen,du får kasta hur mycket skit du vill det är du som gör bort dig och jag kommer inte att svara igen. Vill du mig nåt så kan du säkert få tag på mig.


Må bäst
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]

Senast redigerad av NHL Gambler den 2012-03-04 klockan 02:55.
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 03:14   #36
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Behöver inte försvara nåt för dig som lever i en dingding värld med så mycket hat..

Men ang surebet så la jag inte till i PM att jag försökte lägga pengarna på 1,01 spel dom sa nej till mig och satte krav på oddset. Men det är Historia då Devils ML gjorde sitt och jag samt WWW.WSPA.SE blev väldigt väldigt glada.
Läs på vad surebetta är, sen sätter du på dig dumstruten.

Citat:
Jag är seriös och spelar flera spel varje natt med rätt så stora summor och det är inget jag behöver skylta med. Har man sysslat med betting under 7 år och levt på det så har man siffror i skallen och saldot inne i spelkonton,trodde att dom flesta klarade av det men om man behöver hjälp med spreadsheet så kan jag förstå det och har inget emot det. Vill nån veta mina spel så får dom veta det inne chatten
Du verkar helt bortkommen även när det kommer till detta. Försöker du inte förbättra ditt spelande är du ingen seriös spelare. Det handlar inte om att hålla ordning på saldon, det handlar om att utvärdera sina egna spel och förbättra sig själv. Lever du i tron om att du är fullärd tycker jag synd om dig.

Citat:
Har bloggen för att visa hur jag tänker på varje match och mina egna spel plockas självklart därifrån. Är du så nyfiken så kan du klicka in till chatten där det sitter varje dag mellan 30-80 personer online, där inne jag skriver hur mycket som helst om mina egna spel och motivering...Spelade btw Tampa ML + Ö 5,5 men jag la in ett sent bet på Avs ML som jag har ångrat nu efter 2-0 Pens,har pengar på Sharks ML som är main spelet
Jaha, för det är inte den informationen folk vill ha när de läser din blogg eller? Snacka om amatörmässigt att använda chatten som blogg och bloggen som chatt.

Citat:
Det är bara din konstiga hjärna som uppfattar det där som ironi! Har redan förklarat att det var Betsson som skrev "Bättre lycka nästa gång" !!!

Va inte så hatisk Boone,man mår bättre om man är glad och trevlig mot andra människor och jag tackade SHARPS.SE efter vinsten så se till att länka HELA TEXTEN TACK
Jag till och med kursiverar den ironiska delen och ändå lyckas du missförstå vad som en vanlig människa tolkar som ironi. Jag skriver det i klartext då: "...som valde att ställa upp i en bloggtävling..." precis som om vi inte hade rätten att göra det och dessutom förlorade. Tacket till Sharps redigerade du dit långt senare så det ger jag inte mycket för, tänkte du inte på oss initialt så spelar det ingen roll.

Citat:
Du får fortsätta göra bort dig själv kl är fyra och nu blir det sängen,du får kasta hur mycket skit du vill det är du som gör bort dig och jag kommer inte att svara igen. Vill du mig nåt så kan du säkert få tag på mig.


Må bäst
Snyggt av dig. Spring nu och göm dig när det börjar hettas upp. Jag begär inte du ska svara på mina frågor i natt, du kan svara när du känner för det.

1. Varför är det värre att annonsera ut flera bolag än ett? Det är väl ändå hur stor reklamytan är som spelar roll, inte vad den innehåller?

2. Tror du på fullaste allvar att din genomsnittliga läsare, till skillnad från alla andra läsare av spelbloggar/sidor, hellre vill läsa om dina 'tips' på varenda match med en-radsmotivering eller några få utvalda med styrkeindikator i form av t.ex. units och med ordentliga motiveringar? Ding ding värld var det du sa va?

3. Om du nu levde på dina spel, så vet jag att du absolut inte spelar på Betsson (p.g.a limiteringar) och dessutom har Betsson väldigt sällan marknadshögsta på NHL-odds. Hur har du då mage att som enda bolag rekommendera dem till dina användare? Hypokritisk som få.

4. Du sa att jag har försökt trycka ner dig 99 gånger förut. Kan jag få lite exempel på dessa gånger?

Jag är förresten inte hatisk utan snarare väldigt underhållen, det är kul att sätta personer på plats som lever i en bubbla. Du kan se mig som en glad Sveker Olofsson om det hjälper dig sova bättre. Sen måste jag också säga att anledning till att jag svarade så spydigt från första början var för att jag trodde du ironisk, men om du nu genuint inte var det så ber jag om ursäkt och lovar att jag aldrig ska överskatta ditt intellekt igen.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 03:39   #37
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 119
Sharp$: 449

albygårlös
Stats: 15 - 15 - 0
ROI: 115.51%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Boone, jag förstår inte varför du outar en person som öppenbarligen lider av någon psykisk åkomma. Jag vistas endast här för sammanhållningen. Skådar sällan obefogad kritik eller dålig attityd här. Bettingen för all del, mycket vinnande spelare, men harmonin i forumet är guldvärd. Jag förstår dig och varför du stör dig på denne NHL-Gambler, fullt mänskligt, du tacklar det som en man, MEN, snälla, för Sharps.se, försök hålla fokus på det relevanta. Du kan klaga på den sämsta i fotbollslaget, avsky dennes passningar, avslut, ja i princip allt, men kan det i ärlighetens namn hjälpa ditt egna spel, eller drar det snarare fokus ifrån ditt egna spel?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1)
alby18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 05:43   #38
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NG: Du lever på spelandet men bor som 21-åring fortfarande hemma hos mamma och pappa?

Du vet inte vad ett sk. "surebet" är och för ingen statistik över ditt spelande.

Du kallar dig seriös men försöker vara anonym och smyger in lika mycket smygreklam som R&K?

Jag anser inte att sharps.se skulle varit med i Betssons tävling - Sharps är ingen blogg utan ett community. Att enskilda spelares bloggar här på sharps.se borde varit med, det råder det däremot ingen tvekan om - här finns spelare med 100% verifierade tips, utan dolda agendor och som dessutom är vinstgivande.

Vidare vägrar jag erkänna Betssons tävling över huvud taget då arrangören har ett eget intresse i vem som vinner (konstigt att sidan med mest Betsson-reklam vann?).

Senast redigerad av Enroth den 2012-03-04 klockan 05:44.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 06:11   #39
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pajkastning

Where to start..?

Mister NG:
Citat:
"Min blogg dunkar in vinnande tips dygnet runt,du hittar inte bättre och säkrare tips under varje omgång.. Och du,mellan 3500-6000 unika besökare VARJE DAG kan inte ha fel,det finns bara en NG och dom älskar bloggen och numera även Sveriges bästa chat"
Denna texten säger nästan det mesta. Man hittar alltså inte bättre och säkrare tips inför VARJE omgång? Dessa 3500-6000 unika besökare måste vara folk som har problem med simpel matematik. Jag har vid flertalet tillfällen fått citerat av andra medlemmar där du ger ett lag mindre än 50% chans att vinna och tycker att ett odds lägre än 2.00 är spelbart. Sveriges bästa betting-blog?

Skulle för övrigt aldrig kunna ta någon seriöst som använder så mycket svordomar som dig. Pekar på en väldigt låg intelligens och att man känner sig underlägsen sin motpart i en diskussion då man inte kan uttrycka sig i skrift på ett vårdat sätt.

"Det finns bara en NG" Det tackar vi gudarna för.
__________________
Jojo..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)

Senast redigerad av RizZla den 2012-03-04 klockan 06:21.
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 08:15   #40
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Rizzla han före mig men redan för dryga året sedan sågade jag NG som en tomte efter rekar som "50-50 mellan lagen, jag tar Pens @ 1.90"

Då fick jag skit för att NG flytade in 28/32 spel, verkligheten kommer alltid ikapp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 08:25   #41
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Det enda riktiga här måste väl vara en Face-Off nu

10 matcher, 1 U insats på varje


Eftersom ni båda hatar med 0 stil, får ni väl visa vad ni kan istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LasVegaz (+5), Zzz (+5), NHL Gambler (+10)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 10:45   #42
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det enda riktiga här måste väl vara en Face-Off nu

10 matcher, 1 U insats på varje


Eftersom ni båda hatar med 0 stil, får ni väl visa vad ni kan istället.
Håller med delvis men delvis inte. Boone säger aldrig själv att han är bättre utan han påpekar bristerna som finns hos NG. Dessutom är 10 matcher alldeles för få imo.

Angående NG förstår jag inte hur jävla jobbigt det ska vara att ha ett sheet. Det tar max 2 minuter att göra det, orkar inte du kan jag lägga upp allt åt dig om du publicerade data så alla såg hurvida du är bra eller icke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NHL Gambler (+1)
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 10:54   #43
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 822
Standard

Seriöst.

Vem fan orkar bry sig övht?

Totalt ointressant diskussion i min bok.

Sånt här kan ni väl ta över PM?

__________________
It's just a game. Until you bet it.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
IlDuce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 11:35   #44
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Håller med delvis men delvis inte. Boone säger aldrig själv att han är bättre utan han påpekar bristerna som finns hos NG. Dessutom är 10 matcher alldeles för få imo.
Håller med, Boone vill visa upp vem NG är - inte att han vore en bättre Sharp än NG.

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Angående NG förstår jag inte hur jävla jobbigt det ska vara att ha ett sheet. Det tar max 2 minuter att göra det, orkar inte du kan jag lägga upp allt åt dig om du publicerade data så alla såg hurvida du är bra eller icke.
Jag satte mig faktiskt ned i dag och tänkte summera NG:s tips från årets säsong.

Men gav upp efter några inlägg då jag insåg att det var nästintill omöjligt att urskilja vad som var tips och tips - samt skillnaden mellan dessa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+3)
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 12:51   #45
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Självfallet dålig stil att inte föra stats över rekar. Men är inte det här väldigt gammal skåpmat som gäller precis alla bettingbloggar som inte visar officiella stats för public? Budskapet "vi har sveriges bästa rekar / vinn med oss" utropas ju stup i kvarten av både kreti, Ulrik på Aftonbladet, vissa på Sharps och pleti. Om sen en av Europas största pajasbookies gör ett jippo och utser en blogg till den bästa så känns det bara som en pr-grej i mängden. Ingen reagerade när Gamblers Vardag fick utmärkelsen 2010, Hatten + crew har väl inga spread som besökarna kan ta del av såvitt jag vet (att Hatten är kompetent vet de flesta, men om vi ska fokusera på avsaknad av bokföring så kommer GV inte undan här heller).
http://www.spreadsheet.se/44407
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 13:08   #46
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det enda riktiga här måste väl vara en Face-Off nu

10 matcher, 1 U insats på varje


Eftersom ni båda hatar med 0 stil, får ni väl visa vad ni kan istället.

Hej Lemasive!

Jag lovar dig att jag inte hatar andra människor,men Boone är bara ute efter att försöka trycka ner mig genom att håna mig. Har lovat några personer här inne hos Sharps att jag ska låta bli att svara tillbaka till Boone och kommer att hålla det.


Jag gillar tävlingar så ställer upp om du styr upp nåt här inne hos Sharps :thumbup : Extra roligt om fler kan va med kanske ? Skicka PM eller maila mig om du ska dra igång nåt [email protected]
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 13:25   #47
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Håller med delvis men delvis inte. Boone säger aldrig själv att han är bättre utan han påpekar bristerna som finns hos NG. Dessutom är 10 matcher alldeles för få imo.

Angående NG förstår jag inte hur jävla jobbigt det ska vara att ha ett sheet. Det tar max 2 minuter att göra det, orkar inte du kan jag lägga upp allt åt dig om du publicerade data så alla såg hurvida du är bra eller icke.

Hej joemag,alla människor har brister ingen är perfekt..

Anledningen till att jag skippade Spreads är för att jag spelar en hel del spel i NHL och flera av dom spelen kan va på livebet plus en hel del singlar + Parlays som jag lägger in sent och nära till spelstopp och eftersom det finns en hel del ögon som söker efter varje snesteg hos mig så kan jag inte lägga in spel i spreadsheet sent under natten då folk skulle såklart även börja klaga på att jag lägger till spel i efterhand.. Så där har du en anledning till varför jag har slutat med spread.

Här är gamla spreads som har varit public i bloggen under 2 säsonger men siffrorna ljuger då jag som sagt tyvärr INTE la in rubbet,Bruins som vinnare förra säsongen gav mig 75units + det är tex inte med i Spreads.

Självklart kan jag dra igång Spreadsheet igen inga problem men jag kommer fortfarande inte att lägga in alla spel för det skulle se konstigt ut med spel som dyker upp 04:26 tex (Som jag spelade på Sharks ML + Kings ML OCH tyvärr brände ).



http://www.spreadsheet.se/nhlgambler
http://www.spreadsheet.se/nhlgambler2011
http://www.spreadsheet.se/ng
http://www.spreadsheet.se/ngjuni
http://www.spreadsheet.se/ng-mix
http://www.spreadsheet.se/ng11-12


Ska bara lägga till en grej för att ge svar på snacket om affiliate!? Jag har personligen valt att inte göra min blogg till en reklampelare för en massa bolag och spelsiter, har tackat nej till en massa förslag från andra spelsiter och Spelbolag som vill synas i bloggen. Betsson var dom enda som gick med på mina krav om att man ska ge spelarna en Valfri NHL-Tröja + 100% därför fick dom va med,tro mig jag tjänar nästan inget på den dealen då den gynnar spelarna och så ville jag ha det och fick det.


Hoppas du är nöjd med svaret och undrar du nåt mer så kan du hälsa på mig i Chatten så får du svar på dina frågor då jag har inget mer att skriva till mannen bakom tråden.


Mvh NG
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]

Senast redigerad av NHL Gambler den 2012-03-04 klockan 13:45.
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 13:52   #48
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Hahaha!

Har lovat några personer här inne hos Sharps att jag ska låta bli att svara tillbaka till Boone = Har inte något bra svar på Boone's frågor.

Det är skönt att se dig gå 100% reklammode nu när det är dags att krypa till korset, efter att du valde att visa dig vara den pubertala tonåringen i PM. Tror du verkligen inte folk kan se igenom dig? Du befinner dig på Sharps, inte Rekat.

Och nu har du tydligen ändrat dig också, för tidigare hade du inte spread för det var bara för showoff eller för folk som byggde namn, nu har du inte spread för att du spelar så nära inpå spelstopp och livespel? Ärligt talat, om du nu ska kommer med bokförklaringar välj en och håll dig till den.

Enligt spreaden 11-12 tjänar du alltså -7642 kr i månaden. Betalar du dina utgifter i negativa pengar? Pinsamt att sluta med spreaden när du insåg att du var en förlorare, då är det såklart bäst att ta bort alla länkar till spreaden på bloggen och sen låtsas att det regnar.

Själv satte jag 10 units på Grekland som vinnare av fotbolls-EM 2004. Tyvärr inte med i spreads, för jag la aldrig spelet, just ja.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 15:02   #49
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg

Ska bara lägga till en grej för att ge svar på snacket om affiliate!? Jag har personligen valt att inte göra min blogg till en reklampelare för en massa bolag och spelsiter, har tackat nej till en massa förslag från andra spelsiter och Spelbolag som vill synas i bloggen. Betsson var dom enda som gick med på mina krav om att man ska ge spelarna en Valfri NHL-Tröja + 100% därför fick dom va med,tro mig jag tjänar nästan inget på den dealen då den gynnar spelarna och så ville jag ha det och fick det.

Mvh NG
Hörrdududu Dann... Ehm... "NHL Gambler".

Fyra gånger har du spammat in din affiliate länk på förstasidan... På samma sida har du totalt fem inlägg.

Sen skrev du väl lite såhär i PM till Boone

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Tjänade 17000:- under 12 månader affiliate hos Betsson din fitta,pröjsar varje månad 500kr för servern och du ska försöka trycka ner mig?
Nu vet ju inte jag vad Mamma och Pappa tar i hyra, men räkna bort din serverhyra så har du strax under 1000:- kvar... Kan det ändå vara möjligt, lever du faktiskt på bettingen?? Näe vänta, jag glömde, måste ju räkna in spelförlusterna varje månad också
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 15:54   #50
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Ok, bra att Hatten föregår med gott exempel sedan en månad. Vad tycler du om att ingen av de övriga 13 skribenterna gör samma sak?
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
UnPapayaCoconut (+5)
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 19:47   #51
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Ok, bra att Hatten föregår med gott exempel sedan en månad. Vad tycler du om att ingen av de övriga 13 skribenterna gör samma sak?
Uselt givetvis. Postade mest för att informera om hans spreadsheet iom att du tydligen hade missat de.
__________________
Finska killar sover de också!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 13:28   #52
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Skriver först:
"Driver du med mig? Va är det för svar!?!? Var du full när du skrev eller bara nerknarkad?

Frågade om vi skulle dra en kampanj tillsammans din jävla dåre då jag gillade tanken bakom att skänka hela summan till en fond. Nu vet jag vilken JÄVLA FITTA du är... Tjänade 17000:- under 12 månader affiliate hos Betsson din fitta pröjsar varje månad 500kr för servern och du ska försöka trycka ner mig? Jag TACKADE Sharps.se din jävla fitta efter att jag fick priset som årets blogg för att ni fick mig att tänka på att bli en bättre spelare och du kallar mig självgod? Dåliga rekar? Hörru,jag har Sveriges bästa tips ute varje natt,visa mig en bättre blogg som lägger jag ner min. Men ok din pajas.. Nu vet jag hur du tänker och vilken äcklig och avundsjuk människa du är.."

och sen:

"Va inte så hatisk Boone,man mår bättre om man är glad och trevlig mot andra människor..."

---

Först:

"Spreadsheet är för snorungar och andra som vill göra showoff eller bygga upp ett namn,jag är klar med den tiden nu..Behöver inte bevisa nåt länge som sagt,dom enda som vill ha bevis är ju bara avundsjuka horungar som inte klarar av andra människors framgångar.."

Sen:

"Anledningen till att jag skippade Spreads är för att jag spelar en hel del spel i NHL och flera av dom spelen kan va på livebet plus en hel del singlar + Parlays som jag lägger in sent och nära till spelstopp och eftersom det finns en hel del ögon som söker efter varje snesteg hos mig så kan jag inte lägga in spel i spreadsheet sent under natten då folk skulle såklart även börja klaga på att jag lägger till spel i efterhand.. Så där har du en anledning till varför jag har slutat med spread."


Skiter fullständigt i situationen och har aldrig hört talas om dig NHL Gambler, men seriöst, jävla hycklare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
anth (+10), RobinD (+10), kingscania (+10), eddieh (+5), Avej (+11), Boone (+10), frages (+10)

Senast redigerad av 6asdf den 2012-03-05 klockan 13:34.
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 22:52   #53
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 54
Standard

Jag är ny här. Jag började med sakfel i en hockeytråd. Det är jag medveten om så ni behöver inte påpeka det. Jag står för mina missar och försöker rätta till dem.

Men ärligt, vad är det här för smutskastningsdel? Det enda syfte jag kan se i det här är att försöka trycka ner konkurenterna och skapa fördelar för sig själv. Varför inte bara skita i vad andra sysslar med och ägna sig åt sitt och göra det förbannat bra?

En säker människa är i mina ögon en som ser efter sitt eget bo, är säker på att det hon gör är bättre än andras så hon slipper smutskasta andra.

Nhl-gambler gör sin grej. Om folk gillar det, låt dem göra det då? Är väl fan så mycket bättre att lägga ner krutet på en tråd om "varför jag ska välja sharp framför andra" istället? Eller är jag fel på det?

Gamblern ställde en fråga om en gemensam kampanj till förmån för utsatta i samhället. Istället för att svara på den frågan valde du att fokusera på vad han gör för fel, vad han är dålig på och att han är underlägsen dig verbalt. Så var pajkastningen igång...

Det första tecknet på att man själv gör fel, är när man börjar leta fel hos alla andra. Se om erat eget hus till att börja med är mitt råd, i alla välmening.

I övrigt en fin sida som även den har sina brister och förbättringsområden...

Coach.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+10), UnPapayaCoconut (+10), befriamig (+10), KP (+1), nausea (+10)
hockeycoach är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 01:12   #54
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Alla dessa helgon. Man skulle nästan kunna tro att min avdelning direktlänkades från Svenska kyrkans hemsida.

Här har ni nästa ställe ni kan gå in och klaga på att de lägger näsan i blöt:
http://svt.se/ug/omug/20110704105341...ta_redaktionen

* Vårt uppdrag är att blottlägga missförhållanden och maktmissbruk.
* Vi tar reda på det som du bör känna till, men som någon försöker dölja.

Låter nästan som det jag håller på med fast med snällare framtoning. Fy fan för dem/oss!

(OBS förtydligande för NHL-Gambler: Detta inlägget består delvis av ironi)
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 03:21   #55
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 54
Standard

Du är en världsspelare boone, på att vrida och vända saker och ting så att du slipper svara i sakfrågan; varför struntade du inte i allt som stod i det första meddelandet och svarade istället på hans tanke om en gemensam kampanj för de utsätta i samhället?

Om du nu referar till vår allas Janne Josefsson, så hade han nog blivit till sig av stolthet om du tagit det erbjudandet istället för att svara med att fomligen trycka ner en person som Du anser vara svagare... Inte mycket till granskning om du frågar mig.

Ironi, ja den finns säkert. Men är fruktansvärt svår att se.

Som jag var inne på, innan man börjar trycka ner andra bör man se sig själv i spegeln först. Den här sidan har potential att bli bra, men känns oerhört rörig.
Forumdelen är bra, inget snack om den saken. Klickar jag på rekar så står det att Djurgården ska vinna elitserien (han borde få sparken om ni anklagar andra för dåliga rekar?), sen är det massa gammalt skit bara. Är inte den levande? Eller är det meningen att jag ska betala 3000 kr om året för att få nån rek om dagen? Snacka om pengahoreri isåfall... Men det kanske bara är jag?

Ni har en hel del reklam för spelbolag ni också, så där tycker jag du är lite fel ute när du anklagar Gamblern för att bara jobba för afilate.

Boone, missuppfatta mig rätt här nu. Jag är inte här för att kasta skit på dig eller sharps för jag tycker ni har något på gång här. En skön sida man gärna glider in på. Jag tycker bara det är underhållande att ha en disskussion om dina avsikter gällande ditt hat(?) mot andra sidor.

Sen ska vi komma ihåg att det vi gör är att gissar, vissa bättre än andra. För när allt kommer omkring så spelar det ingen roll hur många timmar du suttit framför skärmen och läst på. Det ska spelas en match på planen också som inte alltid blir som i ditt huvud.

Hoppas på ett relativt relevant svar, det här kan bli kul. Tycker inte du?
hockeycoach är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 04:58   #56
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Du är en världsspelare boone, på att vrida och vända saker och ting så att du slipper svara i sakfrågan; varför struntade du inte i allt som stod i det första meddelandet och svarade istället på hans tanke om en gemensam kampanj för de utsätta i samhället?

Om du nu referar till vår allas Janne Josefsson, så hade han nog blivit till sig av stolthet om du tagit det erbjudandet istället för att svara med att fomligen trycka ner en person som Du anser vara svagare... Inte mycket till granskning om du frågar mig.

Ironi, ja den finns säkert. Men är fruktansvärt svår att se.

Som jag var inne på, innan man börjar trycka ner andra bör man se sig själv i spegeln först. Den här sidan har potential att bli bra, men känns oerhört rörig.
Forumdelen är bra, inget snack om den saken. Klickar jag på rekar så står det att Djurgården ska vinna elitserien (han borde få sparken om ni anklagar andra för dåliga rekar?), sen är det massa gammalt skit bara. Är inte den levande? Eller är det meningen att jag ska betala 3000 kr om året för att få nån rek om dagen? Snacka om pengahoreri isåfall... Men det kanske bara är jag?

Ni har en hel del reklam för spelbolag ni också, så där tycker jag du är lite fel ute när du anklagar Gamblern för att bara jobba för afilate.

Boone, missuppfatta mig rätt här nu. Jag är inte här för att kasta skit på dig eller sharps för jag tycker ni har något på gång här. En skön sida man gärna glider in på. Jag tycker bara det är underhållande att ha en disskussion om dina avsikter gällande ditt hat(?) mot andra sidor.

Sen ska vi komma ihåg att det vi gör är att gissar, vissa bättre än andra. För när allt kommer omkring så spelar det ingen roll hur många timmar du suttit framför skärmen och läst på. Det ska spelas en match på planen också som inte alltid blir som i ditt huvud.

Hoppas på ett relativt relevant svar, det här kan bli kul. Tycker inte du?
Då kan vi börja med basics då; det är svårt att hamna på min goda sida och lätt att hamna på min dåliga sida. Jag är långsint, oförlåtande och duktig på att provocera folk vilket jag inte drar mig för att göra om jag känner jag att någon gjort sitt förtjänt av det.

Jag har fram tills svaret på PM:et varit väldigt respektfull mot NHL Gambler och gett honom en väldigt lång lina att löpa på, något som har åtgäldas med grundlösa anklagelser och krav på specialregler. Här är en tråd som förklarar det mesta:

https://www.sharps.se/forums/pappersk...ambler-hockey/

Efter detta så kan man tro att NHL Gambler fattat poängen. Sharps ska inte ses som någon sida där man kan annonsera gratis, men nej, istället forsätter han att med inlägg som:

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Vill ni läsa mer så finns spel 9 här: -url-
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Nu har jag uppdaterat bloggen med övriga matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Mina tankar är ute nu.
Lite försenad idag . -url-
Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Bloggen kvar för nattens omngång..
-url-
Han har fått mängder med tillsägelser även efter detta och vad gör han då, jo då lägger han länken i sin signatur istället och blir väldigt upprörd över att ingen varnat honom om att man inte får ha det så (läs reglerna?) och att den redigeras utan hans godkännande.

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler
Så pinsamt att NI går in och raderar min signatur... Så jävla ÄCKLIGT gjort så det finns inte.

Som jag skrev till Apan som tog kontakt med mig och varnade: Varför talar du då inte om för mig att min signatur är olämplig så att JAG SJÄLV GÅR IN OCH ÄNDRAR.
Om man
  • Kastar skit på en annan sida likt han har gjort över R&K.
  • Använder Sharps vid upprepade tillfällen som en språngbräda för sin egen blogg med vinstintresse trots flera tillsägelser att det inte är tillåtet.
  • Vad jag upplevde som hånar, "ställde upp i en bloggtävling", "synd" etc. även om det nu kanske inte var menat.
så tycker jag man har gett sig in i leken och får därför tåla konsekvenserna av mitt, som ni valt att kalla det, hat.

Nu skulle jag såklart kunnat svara på meddelandet att "Nej tack, du har tillskansat dig tillräckligt mycket reklam från Sharps och skulle vi vilja göra en kampanj för välgörenhet så skulle vi inte göra den i samarbete med dig." och det hade jag gjort också, om han nu inte hade varit den uppmärksamhetskåta lurendrejarn jag har intrycket av att han är. När han tog bort sina spreadsheets och låtsades som att det regnade sjönk han ännu mer i mina ögon för nu visste jag att han försöker missleda sina användare.

Hur kan jag då visa medlemmarna på Sharps och andra intressenter som hittar hit via Google den sanna bilden av honom? Jo, genom att provocera honom till att svara på mina frågor. Jag vet att han har en kort stubin och gick såklart rakt in i fällan och kvar blev konversationen där han la krokben för sig själv.

Delen angående Sharps får du ta i feedback-delen, vi försöker ständigt förbättra forumet varav "Rekar"-funktionen var en av dessa, dessvärre föredrar användare att använda sig av lite mer anonyma speldagböcker eller dagens-trådar. Sharps växer med ungefär 20 användare om dagen så nog gillar folk det dem ser i alla fall men som sagt så jobbar vi på att förbättra användarvänligheten.

Vi har affiliate-avtal, ja det stämmer, men det en väldigt stor skillnad att ha den diskreta reklamen vi har att jämföra med 30%+ av sidans yta av reklam och sen kommer fulheten som även Rekatochklart sysslar med, affiliate tillsammans med dåliga rekar med rekommenderat spel på vad som inte är marknadshögsta odds. Vi gör ingetdera, men NHL Gambler och Rekatochklart gör båda.

Relevant nog?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 07:00   #57
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du missade en relevant sak boone, ingen betalar 3000 spänn för rekarna här på sharps, de är gratis. Däremot betalspelen kostar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 11:51   #58
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Som jag var inne på, innan man börjar trycka ner andra bör man se sig själv i spegeln först. Den här sidan har potential att bli bra, men känns oerhört rörig.
Vad menar du med rörig? Jag undrar bara då jag själv inte fått den uppfattningen. Kan du säga något specifikt?

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Forumdelen är bra, inget snack om den saken. Klickar jag på rekar så står det att Djurgården ska vinna elitserien (han borde få sparken om ni anklagar andra för dåliga rekar?), sen är det massa gammalt skit bara.
Att medlemmarna här på Sharps inte är lika aktiva med att lägga upp rekar är väll inte ledningens fel? Precis som Boone säger så gillar folket att skriva i sina speldagböcker och i "dagens-trådar", men man uppmanas ju faktiskt att fylla i sina spelförslag/tankar som rekar.
Tycker förresten inte att du kan slå ner på DIF-reken, den var inte dålig när man kollade på pappret, för precis som du själv skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Sen ska vi komma ihåg att det vi gör är att gissar, vissa bättre än andra. För när allt kommer omkring så spelar det ingen roll hur många timmar du suttit framför skärmen och läst på. Det ska spelas en match på planen också som inte alltid blir som i ditt huvud.
EDIT: 55 matcher i det här exemplet t.o.m.


Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Ni har en hel del reklam för spelbolag ni också, så där tycker jag du är lite fel ute när du anklagar Gamblern för att bara jobba för afilate.
Jämför du verkligen reklamen på sharps med den reklam som finns på t.ex. Aftonbladets spelsektion, R&K eller för all del NHL Gambler? Ser du inte skillnaden?

Senast redigerad av 6asdf den 2012-03-07 klockan 11:55.
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 13:38   #59
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Då kan vi börja med basics då; det är svårt att hamna på min goda sida och lätt att hamna på min dåliga sida. Jag är långsint, oförlåtande och duktig på att provocera folk vilket jag inte drar mig för att göra om jag känner jag att någon gjort sitt förtjänt av det.

Jag har fram tills svaret på PM:et varit väldigt respektfull mot NHL Gambler och gett honom en väldigt lång lina att löpa på, något som har åtgäldas med grundlösa anklagelser och krav på specialregler. Här är en tråd som förklarar det mesta:

https://www.sharps.se/forums/pappersk...ambler-hockey/

Efter detta så kan man tro att NHL Gambler fattat poängen. Sharps ska inte ses som någon sida där man kan annonsera gratis, men nej, istället forsätter han att med inlägg som:






Han har fått mängder med tillsägelser även efter detta och vad gör han då, jo då lägger han länken i sin signatur istället och blir väldigt upprörd över att ingen varnat honom om att man inte får ha det så (läs reglerna?) och att den redigeras utan hans godkännande.



Om man
  • Kastar skit på en annan sida likt han har gjort över R&K.
  • Använder Sharps vid upprepade tillfällen som en språngbräda för sin egen blogg med vinstintresse trots flera tillsägelser att det inte är tillåtet.
  • Vad jag upplevde som hån, "ställde upp i en bloggtävling", "synd" etc. även om det nu kanske inte var menat så.
så tycker jag man har gett sig in i leken och får därför tåla konsekvenserna av mitt, som ni valt att kalla det, hat.

Nu skulle jag såklart kunnat svara på meddelandet att "Nej tack, du har tillskansat dig tillräckligt mycket reklam från Sharps och skulle vi vilja göra en kampanj för välgörenhet så skulle vi inte göra den i samarbete med dig." och det hade jag gjort också, om han nu inte hade varit den uppmärksamhetskåta lurendrejarn jag har intrycket av att han är. När han tog bort sina spreadsheets och låtsades som att det regnade sjönk han ännu mer i mina ögon för nu visste jag att han försöker missleda sina användare.

Hur kan jag då visa medlemmarna på Sharps och andra intressenter som hittar hit via Google den sanna bilden av honom? Jo, genom att provocera honom till att svara på mina frågor. Jag vet att han har en kort stubin och gick såklart rakt in i fällan och kvar blev konversationen där han la krokben för sig själv.

Delen angående Sharps får du ta i feedback-delen, vi försöker ständigt förbättra forumet varav "Rekar"-funktionen var en av dessa, dessvärre föredrar användare att använda sig av lite mer anonyma speldagböcker eller dagens-trådar. Sharps växer med ungefär 20 användare om dagen så nog gillar folk det dem ser i alla fall men som sagt så jobbar vi på att förbättra användarvänligheten.

Vi har affiliate-avtal, ja det stämmer, men det en väldigt stor skillnad att ha den diskreta reklamen vi har att jämföra med 30%+ av sidans yta av reklam och sen kommer fulheten som även Rekatochklart sysslar med, affiliate tillsammans med dåliga rekar med rekommenderat spel på vad som inte är marknadshögsta odds. Vi gör ingetdera, men NHL Gambler och Rekatochklart gör båda.

Relevant nog?

YES! Jag bara satt och väntade på det här inlägget!!! Har suttit och läst in mig på Gambler och kom fram till samma slutsats som du gör här Boone (blev nästan små frustrerad att du inte uttryckte dig på detta viset), glädjer mig att du klargör dina tankar här. Cred för det! Gillar Sharps så in i bomben och folket som hänger här, har lärt mig fruktansvärt mkt angående betting här på forumet. Underbart att få en "gratis utbildning" i betting och hela tiden se och ta in hur folk tänker och resonerar. Finns som sagt mkt kunnigt folk här inne som jag tagit lärdom av som också har gett mig en helt annan syn på betting och för det är jag tacksam!

Stort Cred till alla på sharps!
Kärlek till er alla...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
6asdf (+10)

Senast redigerad av Arre08 den 2012-03-07 klockan 13:39.
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-07, 17:18   #60
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 6asdf Visa inlägg
Tycker förresten inte att du kan slå ner på DIF-reken, den var inte dålig när man kollade på pappret, för precis som du själv skrev:

EDIT: 55 matcher i det här exemplet t.o.m.
Blir off-topic nu men känner att jag måste svara

Jag som rekade den och det är bara att erkänna att jag hade tokfel. Håller fortfarande fast vid att DIF's trupp var bland de starkaste på pappret inför säsongen, speciellt på backsidan. Tror inte att någon hade räknat med att de skulle hamna i kvalserien.
Och nej, jag ska fan inte få sparken! Har rekat ungefär 6 gånger och vunnit på alla utom DIF-reken samt fått push på en. Även en ytterst kompetent spelare som jag måste få ha fel!!
Snälla behåll miiig, Boone dessutom ska jag ha lönehöjning.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+5), Boone (+10)

Senast redigerad av Grnvit den 2012-03-07 klockan 17:20.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 04:06   #61
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 54
Standard

God morgon!

Boone: Nu börjar vi prata på riktigt. Du framställer dina argument på ett sakligt sätt utan hån eller personangrepp. Det är den nivån jag tycker du ska hålla. Även fast jag kanske inte håller med dig i sak...

Kan fortfarande tycka att det är fel att outa någons PRIVATA meddelanden till era 10000(?) användare. Oavsett hur grova, eller i dina ögon roliga, dem är. Det var något mellan er. Jag skulle inte bli så glad om samtalet jag har med motståndarlagets tränare läcker ut i pressen för att han springer och säger "titta, titta han sa att jag var en stor fjant och att jag kunde ta mig i häcken". Enda anledningen jag kan se till ett sådant betende är att han vill smutskasta mig och få mig att framstå i dålig dager så att jag får svårare i min karriär. Ett sådant samtal tycker jag stannar mellan två vuxna män oavsett språkbruk eller oegentlighet.

Jag förstår att du vill "rädda andra" (som du utrycker dig) från att gå in på NHL-Gambler och R&K. För ju mer folk som kommer hit, ju mer pengar kan ni tjäna. Simpel as that, och det kan du inte heller förneka. Men att ta till sådana här medel? Njaa, inte min stil och klass. Hellre att man profilerar sig och visar på de fördelar man har kontra andra sidor. Så får spelare själv avgöra var han ska välja sina rekar? För om sanningen ska fram skiter väl du i om Janne Svensson vinner eller förlorar? Du vill att Janne ska vara här inne.

Ja jag kan ta det i feedback, men som sagt är det en trevlig sida ni har på gång här. Så förstör inte det... Låt de andra syssla med sitt, de lägger säkerligen ner lika stor kraft och energi som du gör. Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst. En sak till, på vilket sätt gynnar det dig att provocera en människa som Du anser är svagare? Jag hade nog hellre föredragit en god ton, stil och klass. Om du nu nödvändigtvis måste rädda världen från den hemska NHL-Gambler...

Robin D: Självklart är så fallet. Mitt fel... Det jag menade var att "rekarsidan" inte var så uppdaterad och att de månne kanske kunde tänkas vara så att ni ville få folk att betala istället? Jag har säkerligen fel i det fallet...

Arre 08: Jag gillar också sidan delvis. Det finns mycket kunskap här och det jag hade tänkt bidra med i mitt yrke som hockeytränare. Men för det måste jag väl få ifrågasätta en tråd/forumdel som jag inte tycker passar in på en seriös sida. Trodde det var betting man sysslade med här, inte "vi ska rädda hela världen från alla hemska konurrenter."

6asdf Jo men om man kommer in första gången så kanske man klickar på rekar, var är dem? tänker man kanske då. Förstasidan består av en hel del reklam faktikst hur mycket Boone än försöker förneka det. När man väl är inne i den så är den bra, som jag har sagt.

Yes, you shut it right back to my face. Som du kanske förstår så tog jag det som exempel när det påstods att NG inte har någon koll. Så som av en händelse så ligger den högst upp på "rekar" här inne, samma dag som de (tack gode gud) hamnade i kvalserien. Ett roligt sammanträffande jag var tvungen att ta upp för att belysa; den här sidan är inte heller perfekt... Lika lite som jag är det.

Jag ska vara ärlig; nej, vad är skillnaden? Reklam som reklam. I sharps fall har man en stor logga direkt på startsidan och två små uppe i en banner. De ligger alltid där. I Gamblerns fall driver han en blogg och jag förstår att man då måste få reklamen någorlunda högt upp så de måste tryckas in i varje inlägg. Inte så att jag stör mig på det direkt, gör du? Sen tycker jag att om vi pratar affilate osv. så är det väldigt generöst att få 1000 kr i bonus och en NHL tröja på köpet när man reggar sig via den sidan. Snacka om att tänka på kunden. Eller är jag fel ute här med? Nu ska jag vara ärlig igen; R&Ks sida ser för taskig ut. Men inget jag planerar att varken säga, skrika eller skriva till dem. Jag väljer bara helt enkelt inte att gå in på den. Då kanske du kan säga: "Varför struntar du inte i den här sidan då om den är så dålig". Då säger jag: Har jag sagt det? Nej jag har sagt att den är bra men har som alla andra brister. Kan bli något stort om korten sköts på rätt sätt.

Grnvit: Tillåt mig att skratta en aning. Det där är humor! Självklart ska du få vara kvar. Men läs svaret ovan. Var inte meningen att hacka på dig personligen men var en liten rolig pik till en sida som anklagar andra för dåliga rekar men hade den sämsta själv högst upp. Iofs stort att stå för den så länge, kunde ju plockat bort den i omgång 23 och låtsats som att inget hade hänt. Jag är ingen kompetent spelare (det har jag inte tid med i mitt yrke), men jag spelar på skoj ibland och sitter inne med en hel del information om ishockey som jag gärna delar med mig av, på vinst och förlust givetvis.

Sen håller jag inte med dig om att det spelet var bra från början ens. Men vi har olika syn på saker och ting säkerligen. Kan inte se någon back i Djurgårdens trupp som är BRA förutom Tjärnqvist... Sedan fanns det en del okej backar som Boom och Kyle och några unga backar med framtiden för sig. Precis där låg Djurgårdens problem redan innan säsongen, de hade inga vassa spelare födda 86-82, de så viktiga spelarna som är i sina bästa år. Men att de skulle komma 11a? Inte en chans. Hade gissat på 4-8. Så nu vet du det också, vi kanske kan ha en tävling i slutspelet? Bara på kul...

Oj det blev ett långt inlägg såhär innan kaffet. Morgonpigg och jävlig. Ni har min syn på saken, den hoppas jag att ni beaktar och sedan skiter blanka fan i. För min uppfattning är att alla ska få vara precis som dem vill så länge man inte går över den gräns där andra börjar ta skada. Jag hoppas inte det här hamnar i lokaltidningen nu så att min arbetsgivare får nys om att jag skriver inlägg på en bettingsida för då lär jag bli av med jobbet. Och Boone, se för fan till nu att inte vrida och vända på varenda sten för att skicka det här rakt tillbaka på mig. Ditt tidigare svar var relevant och sakligt. Låt oss hålla den nivån nu, tack på förhand.

(Orkar inte läsa allt igen, kan säkert finnas något stavfel som jag nu reserverar mig emot)

Coach.
hockeycoach är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 05:16   #62
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
God morgon!

Boone: Nu börjar vi prata på riktigt. Du framställer dina argument på ett sakligt sätt utan hån eller personangrepp. Det är den nivån jag tycker du ska hålla. Även fast jag kanske inte håller med dig i sak...

Kan fortfarande tycka att det är fel att outa någons PRIVATA meddelanden till era 10000(?) användare. Oavsett hur grova, eller i dina ögon roliga, dem är. Det var något mellan er. Jag skulle inte bli så glad om samtalet jag har med motståndarlagets tränare läcker ut i pressen för att han springer och säger "titta, titta han sa att jag var en stor fjant och att jag kunde ta mig i häcken". Enda anledningen jag kan se till ett sådant betende är att han vill smutskasta mig och få mig att framstå i dålig dager så att jag får svårare i min karriär. Ett sådant samtal tycker jag stannar mellan två vuxna män oavsett språkbruk eller oegentlighet.

Jag förstår att du vill "rädda andra" (som du utrycker dig) från att gå in på NHL-Gambler och R&K. För ju mer folk som kommer hit, ju mer pengar kan ni tjäna. Simpel as that, och det kan du inte heller förneka. Men att ta till sådana här medel? Njaa, inte min stil och klass. Hellre att man profilerar sig och visar på de fördelar man har kontra andra sidor. Så får spelare själv avgöra var han ska välja sina rekar? För om sanningen ska fram skiter väl du i om Janne Svensson vinner eller förlorar? Du vill att Janne ska vara här inne.

Ja jag kan ta det i feedback, men som sagt är det en trevlig sida ni har på gång här. Så förstör inte det... Låt de andra syssla med sitt, de lägger säkerligen ner lika stor kraft och energi som du gör. Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst. En sak till, på vilket sätt gynnar det dig att provocera en människa som Du anser är svagare? Jag hade nog hellre föredragit en god ton, stil och klass. Om du nu nödvändigtvis måste rädda världen från den hemska NHL-Gambler...
Det handlar om att göra en avvägning vad som är moraliskt försvarbart kontra allmännyttigt och för man en konversation med en person som mig samtidigt som man vet min historik att diskutera andra sidor så förutsätter jag man förstår att ingenting är hemligt. När jag avhandlar avskum lämnar jag inga kort på bordet utan kommer ta till de medel jag känner behövs för att förmedla och förstärka mitt budskap.

Vet du vems felet är i ditt exempel med tränarkonversationen? Ditt. Står du inte för vad du säger skulle du inte sagt det från första början. Sen vet jag inte vad pressen skulle ha för intresse att du kallade honom fjant, men om han nu lite rimligare skulle publicera det på exempelvis sin blogg är det inte mig emot. Lagt kort ligger och spelar du som en idiot kommer de du spelar mot inte lägga sig bara för att du är en idiot.

Sharps har ALDRIG handlat om att tjäna pengar till oss som står bakom, någonsin, och när vi har klargjort det så är det enkelt att se att vi är en sida FÖR seriöst spelande istället för EMOT seriöst spelande. Vi har spelskolor, spreadsheet och mängder med andra sätt för att lära ut hur man blir en vinnande spelare - detta tvärtemot NHL Gambler och Rekatochklart som uppmuntrar till förlorande spelande för att själv tjäna på förlustpengar. Eftersom vårt mål är att ha en sida fylld med vinnare och bra rekar är en av de viktigaste läxorna att lära ut att inte lita på alla guld och gröna skogar som utlovas av personer som NHL Gambler, att vara källkritisk mot allt.

Jag har lärt mig dessa tecknen på hur folk försöker framställa sig som vinnare trots att deras motiv är något helt annat den hårda vägen och försöker nu hjälpa andra personer på traven så de slipper börja från noll. Ingen gillar att läsa tråkiga saker heller så jag blandar in vad jag kallar underhållning, även om det är på bekostnad av lurendrejarna, det rör mig inte i ryggen. Mina sympatier ligger hos spelarna, inte de som försöker utnyttja spelarna.

Du säger att jag inte ska "vrida och vända" på dina ord, men hur i hela helvetet får du det till att jag provocerar en människa på grund av att denna är svagare? Jag vill föra NHL Gamblers högst tivelaktiga affärsidé till ytan och föra en diskussion om det. Om han sen väljer att komma tillbaka med massa förolämpningar talar det bara för att jag har rätt. Det är han som satt sig i offentlighetens ljus och gjort reklam på Sharps. Nu får han helt enkelt infinna sig i att spelet har vänt.

"Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst" - Har jag någonsin gjort annat? Tvingar jag personer att lämna NHL Gambler och stanna här? Nej, sluta kom med det tråkiga argumentet för jag har ingen tvingande kraft.

Free speech carries with it some freedom to listen.
Warren E. Burger
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+50)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 05:33   #63
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

NHL Gambler ska också ha en eloge för att han lyckats sätta stopp för sitt eget svammel som bara förde honom längre ned i den kvicksanden han satt sig i trots att han läser tråden flera gånger om dagen. Måste riktigt klia i fingrarna att kalla mig för fitta, hora, nerknarkad och vad det var nu när jag exponerat honom för den lurendrejarn han är.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 07:42   #64
 
6asdfs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg

6asdf Jo men om man kommer in första gången så kanske man klickar på rekar, var är dem? tänker man kanske då. Förstasidan består av en hel del reklam faktikst hur mycket Boone än försöker förneka det. När man väl är inne i den så är den bra, som jag har sagt.

Yes, you shut it right back to my face. Som du kanske förstår så tog jag det som exempel när det påstods att NG inte har någon koll. Så som av en händelse så ligger den högst upp på "rekar" här inne, samma dag som de (tack gode gud) hamnade i kvalserien. Ett roligt sammanträffande jag var tvungen att ta upp för att belysa; den här sidan är inte heller perfekt... Lika lite som jag är det.
Det känns fortfarande som du blandar ihop hemsidans ledning med hemsidans medlemmar. Det är ju vi medlemmar, du och jag med andra ord, som är inaktiva och dåliga att lägga upp rekar, knappast något man kan ge hemsidan Sharps.se skulden för.
Vem är det som har sagt att sharps är perfekt förresten? Känns bara som att det är du som gång på gång upprepar att den inte är det...?


Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Jag ska vara ärlig; nej, vad är skillnaden? Reklam som reklam. I sharps fall har man en stor logga direkt på startsidan och två små uppe i en banner. De ligger alltid där. I Gamblerns fall driver han en blogg och jag förstår att man då måste få reklamen någorlunda högt upp så de måste tryckas in i varje inlägg. Inte så att jag stör mig på det direkt, gör du? Sen tycker jag att om vi pratar affilate osv. så är det väldigt generöst att få 1000 kr i bonus och en NHL tröja på köpet när man reggar sig via den sidan. Snacka om att tänka på kunden. Eller är jag fel ute här med? Nu ska jag vara ärlig igen; R&Ks sida ser för taskig ut. Men inget jag planerar att varken säga, skrika eller skriva till dem. Jag väljer bara helt enkelt inte att gå in på den. Då kanske du kan säga: "Varför struntar du inte i den här sidan då om den är så dålig". Då säger jag: Har jag sagt det? Nej jag har sagt att den är bra men har som alla andra brister. Kan bli något stort om korten sköts på rätt sätt.
Tycker du inte syftet med reklamen har någon betydelse?
Ang.det "generösa" erbjudandet; det låter som att du bara tror att det är att öppna ett konto och så kommer tröjan hem i brevlådan? Så är ju inte riktigt fallet. Du måste först sätta in 500 kr och spela ett spel för dom 500 kr på ett odds större än 1.5.
Men dock är ju detta inget problem eftersom bonustrading har uppmärksammats här på sharps (tror t.o.m att det var Boone som skrev det inlägget?).


Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
God morgon!

Boone: Nu börjar vi prata på riktigt. Du framställer dina argument på ett sakligt sätt utan hån eller personangrepp. Det är den nivån jag tycker du ska hålla. Även fast jag kanske inte håller med dig i sak...

Sen tycker jag att du kan sluta låta som om du vore en högstadielärare i svenska. Känns bara patetiskt.

Senast redigerad av 6asdf den 2012-03-08 klockan 07:46.
6asdf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 22:57   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Oh, I just love when the tough gets going..

Jag försökte följa NHL-gambler i början av denna NHL säsong, för att se vad "the fuzz was about", med blandade resultat. Efter 30-40 spel såg det OK ut, men jag märkte att kvalitén gick ner. Efter 50-60 spel och en tung period försvann ena spreadsheetet. Och sen det andra..

"Åter till våren 2012" stod det då på bilden man fick upp när man skulle trycka på spreaden... och där försvann precis varenda gnutta respekt jag hade för den bloggen. Vem tar bort bägge sina spreadsheet efter en tung period och kallar sig seriös bettare?

Och vem skriver "horunge" upprepade gånger när sarkasmen fullständigt genomsyrar hela första inlägget, "jag är bättre men lycka till nästa år, ni kanske vill vara med på något som jag som är större än er vill dra ihop" etc. etc. vill påstå med fasta att det är Gambler som börjar med nedtryckandet, får sedan en dos tillbaks och kan inte ta kritiken på rätt sätt utan börjar slänga in uppskaliga ord som horunge i varannan mening, varpå Boone för en rolig (om än även den lite nedlåtande) saklig diskussion, känns som att du visste ungefär vart du ville komma med den redan efter första svaret du fick och provocerade dig fram?

Anyways, om du som du senare i tråden påstår med orden "jag har lovat vissa sharps att inte svara mer" verkligen vill ta "the high road" hade du inte motsagt dig själv gång på gång på gång på gång, och sedan skickat in din armé av "4-inläggssharpare" (varav många jag tror är du själv som skapat) och kastat profaniteter (svordomar) hit och dit utan faktiskt visat Boone att han inte hade rätt.

Nu ska jag också skicka en känga till Boone då jag tycker att det är onödigt att smutskasta andra sidor(dock extrem humor) men det drar ju ner proffesionaliteten på vårat forum om det sprider sig, men folk behöver veta när dem har att göra med en pajas så ja, jag är lite tudelad där.

Är ju så extremt enkelt att ha ett spread, och det visar ju att man är seriös, tror du betalsiterna börjar ta betalt genom att säga "jag ger bäst tips varje natt och har många som läser min blogg" ? Det har Hanna Widerstedt med, men den kvinnan har ju inte yttrat en riktig stavelse sedan hon föddes..

Och det är ju faktiskt dem som är riktlinjen i vår bettingvärld, sen finns det ju givetvis dem som inte går med vinst, men den tjänsten försvinner ju snabbt iom att ingen vill köpa en tjänst som går minus. Väldigt lätt att skilja agnarna ifrån vetet.

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Driver man en spelblogg och är vinnande i längden måste man vara bra korkad om man inte bokför sina siffror för läsarna att se. Nu påstår inte jag att du är korkad eftersom jag omöjligt kan se hur du skulle vara en vinnande spelare
Att du däremot skulle ha mognat sen du hoppade av skolan som 16-åring kan man ju fundera över...


Citat:
Ursprungligen postat av chelsea4ever Visa inlägg
Klart som fan Sharps hamnar i centrum, även om det är Boones egna tankar och utlåtanden. Slår till 100% tillbaka mot er sida.. Jag kan bara se till mig själv, har alltid trivts med bra läsning här men sånt här gör en bara fullständigt fientlig mot sidan.

Vet inte hur Sharps styrs, men om ni är ett par som tillsammans med Boone styr sidan så är ni riktigt jävla korkade som låter han dra ner hela sidan i skiten.

Ganska säker på att jag inte är ensam med att reagera på denna ofantligt korkade tråd på detta viset. Även om alla inbitna sharpare hänger ihop och ställer sig bakom Boones så går det 5 stycken såna som jag, passiva läsare, på varje sådan, som troligen tappat all respekt för er över en kväll..

Tråkigt som fan att ni inte bara kan fokusera på er egna sida och utveckla den..
han säger ju att han tar all kritik själv, varför måste du envisas med att skriva alla dina 5 inlägg och skicka skiten på sidan och inte på personen?

Citat:
Ursprungligen postat av Rass Visa inlägg
Boone bra jobbat!

Här är en till som stämplar ut från denna sida från och med idag.
Orkar inte med ditt gnäll på andra.
Tänk om du kunde lägga ner den här tiden på att hitta folk som vill reka fotboll istället.
NHL..Gambler?.. Är det du?..

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Hej,jag lägger ner varje dag mellan 2-5 timmar att läsa på och ge tipsen ,ibland skriver jag motiveringar ibland inte,har gjort så under 2 säsonger med bloggen + INNAN bloggen tiden så dom som besöker bloggen är människor som litar på mig.. Ville aldrig skaffa en blogg utan det var en massa blivande läsare som ville ha mina tips och tjatade om att jag skulle skaffa en blogg,från början var tänkt att jag skulle skriva hos NHL-Mickes men sen gled jag över till wordpress. Jag gör allt gratis och pröjsar det mesta från egen ficka med bloggen sen så finns det tyvärr människor som Boone som störs sig på det och därför hade killen en hatisk ton när han svarade på min fråga om vi skulle kunna dra igång en kampanj med Unicef..


Ang röstningen så är det inte Betsson som röstade,det var andra människor/läsare som röstade fram.

Det är din uppfattning om du uppfattar det som ironi det jag skrev..Jag har aldrig haft problem med Sharps och skrev även till alla som frågade hur det skulle gå med röstningen att jag trodde Sharps skulle köra över utan problem därför blev jag förvånad... Rätt så komiskt btw att det snackas om Affiliate då jag personligen vägrar att ta in en massa bolag för att slippa se ut som övriga bloggar vars syfte är att leva på affiliate.

Mvh NG
Hade varit jävligt enkelt att bara säga att det var ett missförstånd då tycker man och sedan gå vidare med den riktiga diskussionen istället för att börja med personangrepp?

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
Jag är ny här. Jag började med sakfel i en hockeytråd. Det är jag medveten om så ni behöver inte påpeka det. Jag står för mina missar och försöker rätta till dem.

Men ärligt, vad är det här för smutskastningsdel? Det enda syfte jag kan se i det här är att försöka trycka ner konkurenterna och skapa fördelar för sig själv. Varför inte bara skita i vad andra sysslar med och ägna sig åt sitt och göra det förbannat bra?

En säker människa är i mina ögon en som ser efter sitt eget bo, är säker på att det hon gör är bättre än andras så hon slipper smutskasta andra.

Nhl-gambler gör sin grej. Om folk gillar det, låt dem göra det då? Är väl fan så mycket bättre att lägga ner krutet på en tråd om "varför jag ska välja sharp framför andra" istället? Eller är jag fel på det?

Gamblern ställde en fråga om en gemensam kampanj till förmån för utsatta i samhället. Istället för att svara på den frågan valde du att fokusera på vad han gör för fel, vad han är dålig på och att han är underlägsen dig verbalt. Så var pajkastningen igång...

Det första tecknet på att man själv gör fel, är när man börjar leta fel hos alla andra. Se om erat eget hus till att börja med är mitt råd, i alla välmening.

I övrigt en fin sida som även den har sina brister och förbättringsområden...

Coach.
Såg ut som given ironi, tyvärr verkar ju "dropout" inte ha alla hästar hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach Visa inlägg
God morgon!

Boone: Nu börjar vi prata på riktigt. Du framställer dina argument på ett sakligt sätt utan hån eller personangrepp. Det är den nivån jag tycker du ska hålla. Även fast jag kanske inte håller med dig i sak...

Kan fortfarande tycka att det är fel att outa någons PRIVATA meddelanden till era 10000(?) användare. Oavsett hur grova, eller i dina ögon roliga, dem är. Det var något mellan er. Jag skulle inte bli så glad om samtalet jag har med motståndarlagets tränare läcker ut i pressen för att han springer och säger "titta, titta han sa att jag var en stor fjant och att jag kunde ta mig i häcken". Enda anledningen jag kan se till ett sådant betende är att han vill smutskasta mig och få mig att framstå i dålig dager så att jag får svårare i min karriär. Ett sådant samtal tycker jag stannar mellan två vuxna män oavsett språkbruk eller oegentlighet.

Jag förstår att du vill "rädda andra" (som du utrycker dig) från att gå in på NHL-Gambler och R&K. För ju mer folk som kommer hit, ju mer pengar kan ni tjäna. Simpel as that, och det kan du inte heller förneka. Men att ta till sådana här medel? Njaa, inte min stil och klass. Hellre att man profilerar sig och visar på de fördelar man har kontra andra sidor. Så får spelare själv avgöra var han ska välja sina rekar? För om sanningen ska fram skiter väl du i om Janne Svensson vinner eller förlorar? Du vill att Janne ska vara här inne.

Ja jag kan ta det i feedback, men som sagt är det en trevlig sida ni har på gång här. Så förstör inte det... Låt de andra syssla med sitt, de lägger säkerligen ner lika stor kraft och energi som du gör. Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst. En sak till, på vilket sätt gynnar det dig att provocera en människa som Du anser är svagare? Jag hade nog hellre föredragit en god ton, stil och klass. Om du nu nödvändigtvis måste rädda världen från den hemska NHL-Gambler...

Robin D: Självklart är så fallet. Mitt fel... Det jag menade var att "rekarsidan" inte var så uppdaterad och att de månne kanske kunde tänkas vara så att ni ville få folk att betala istället? Jag har säkerligen fel i det fallet...

Arre 08: Jag gillar också sidan delvis. Det finns mycket kunskap här och det jag hade tänkt bidra med i mitt yrke som hockeytränare. Men för det måste jag väl få ifrågasätta en tråd/forumdel som jag inte tycker passar in på en seriös sida. Trodde det var betting man sysslade med här, inte "vi ska rädda hela världen från alla hemska konurrenter."

6asdf Jo men om man kommer in första gången så kanske man klickar på rekar, var är dem? tänker man kanske då. Förstasidan består av en hel del reklam faktikst hur mycket Boone än försöker förneka det. När man väl är inne i den så är den bra, som jag har sagt.

Yes, you shut it right back to my face. Som du kanske förstår så tog jag det som exempel när det påstods att NG inte har någon koll. Så som av en händelse så ligger den högst upp på "rekar" här inne, samma dag som de (tack gode gud) hamnade i kvalserien. Ett roligt sammanträffande jag var tvungen att ta upp för att belysa; den här sidan är inte heller perfekt... Lika lite som jag är det.

Jag ska vara ärlig; nej, vad är skillnaden? Reklam som reklam. I sharps fall har man en stor logga direkt på startsidan och två små uppe i en banner. De ligger alltid där. I Gamblerns fall driver han en blogg och jag förstår att man då måste få reklamen någorlunda högt upp så de måste tryckas in i varje inlägg. Inte så att jag stör mig på det direkt, gör du? Sen tycker jag att om vi pratar affilate osv. så är det väldigt generöst att få 1000 kr i bonus och en NHL tröja på köpet när man reggar sig via den sidan. Snacka om att tänka på kunden. Eller är jag fel ute här med? Nu ska jag vara ärlig igen; R&Ks sida ser för taskig ut. Men inget jag planerar att varken säga, skrika eller skriva till dem. Jag väljer bara helt enkelt inte att gå in på den. Då kanske du kan säga: "Varför struntar du inte i den här sidan då om den är så dålig". Då säger jag: Har jag sagt det? Nej jag har sagt att den är bra men har som alla andra brister. Kan bli något stort om korten sköts på rätt sätt.

Grnvit: Tillåt mig att skratta en aning. Det där är humor! Självklart ska du få vara kvar. Men läs svaret ovan. Var inte meningen att hacka på dig personligen men var en liten rolig pik till en sida som anklagar andra för dåliga rekar men hade den sämsta själv högst upp. Iofs stort att stå för den så länge, kunde ju plockat bort den i omgång 23 och låtsats som att inget hade hänt. Jag är ingen kompetent spelare (det har jag inte tid med i mitt yrke), men jag spelar på skoj ibland och sitter inne med en hel del information om ishockey som jag gärna delar med mig av, på vinst och förlust givetvis.

Sen håller jag inte med dig om att det spelet var bra från början ens. Men vi har olika syn på saker och ting säkerligen. Kan inte se någon back i Djurgårdens trupp som är BRA förutom Tjärnqvist... Sedan fanns det en del okej backar som Boom och Kyle och några unga backar med framtiden för sig. Precis där låg Djurgårdens problem redan innan säsongen, de hade inga vassa spelare födda 86-82, de så viktiga spelarna som är i sina bästa år. Men att de skulle komma 11a? Inte en chans. Hade gissat på 4-8. Så nu vet du det också, vi kanske kan ha en tävling i slutspelet? Bara på kul...

Oj det blev ett långt inlägg såhär innan kaffet. Morgonpigg och jävlig. Ni har min syn på saken, den hoppas jag att ni beaktar och sedan skiter blanka fan i. För min uppfattning är att alla ska få vara precis som dem vill så länge man inte går över den gräns där andra börjar ta skada. Jag hoppas inte det här hamnar i lokaltidningen nu så att min arbetsgivare får nys om att jag skriver inlägg på en bettingsida för då lär jag bli av med jobbet. Och Boone, se för fan till nu att inte vrida och vända på varenda sten för att skicka det här rakt tillbaka på mig. Ditt tidigare svar var relevant och sakligt. Låt oss hålla den nivån nu, tack på förhand.

(Orkar inte läsa allt igen, kan säkert finnas något stavfel som jag nu reserverar mig emot)

Coach.

Dem har lagt ner en herrans massa tid på denna sida och går nästan jämnt ut, du kommer in som ny och har åsikter om saker du inte ens kan styrka? Kom igen nu, du skjuter ifrån höften mannen, och Sharps har inget med vad Boone säger här att göra. Som det står, detta är hans egen hörna. Och helt ärligt, "ett överstått bet är också ett bet", DVS om det finns kvacksalvare därute så vill man väl veta om det?

Om du skulle hyra en snickare att bygga ditt hus, vill du ha den som du vet svart på vitt gör ett bra jobb eller tar du den som säger "jag är bäst, lita på mig" men har inga bevis?

Jisses va långt detta blev
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2012-03-09 klockan 23:09.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 00:38   #66
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Affiliateintäkterna från Betsson verkar inte räcka. Mycket vill ha mer!

Citat:
Ursprungligen postat av en av Sveriges största hycklare
Unikt Erbjudande för NHL-Gamblers läsare från Betsafe. 100% Bonus upp till 1250kr + 1 Månad Viaplay + 10 Freespins.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 19:25   #67
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Ont om tid men postar snabbt. Det som gör sharps till ett bra ställa är att just sådana här saker kommer fram. Eftersom att många ryggar så är det väl bra att man vet vilka dem är? Att inget censureras och att man kan skriva vad man vill är ju det minsta man kan begära? Sen kan jag intyga att NHL-Gambler gjorde ett försök att förra ett SS men det sket sig då han var duktigt minus och t.o.m skrev i SS att han tar en paus då han inte ville torska sin BR redan innan första halvan av säsongen. Dem SS han postar är FEL! Dem är kraftigt modifierade och det vet jag då kan följde inte, rygga honom fram till att han sluta använda SS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1), kingscania (+1), nausea (+3), eddieh (+3)
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 07:18   #68
 
nauseas avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 368
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

Bra att sånt här kommer fram. Ser inte problemet att publicera privata konversationer, då man ska stå för vad man säger. Sen att NG lever på sitt rykte är inget nytt för min del. Följer fortfarande hans blogg (liksom ett tiotal andra) i underhållningssyfte. Skadar aldrig att ta del av andras tankar, oavsett om de går plus eller minus. Sen får man göra något med information och lägga sina egna spel.

Med det sagt, så finns det ingen ursäkt för hur NG beter sig. Ska dock tilläggas att jag hade gjort samma sak som honom, om jag fick chansen. Ordbajsa lite och få betalt för det? Ja, man tackar!
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 07:27   #69
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Men lägg ner för h-vete! Samma idioti som tråden med rekatochklart.

Sharps är sharps, NHL-gambler är NHL-gambler, varför jämföra?
Kör på med er produkt och gör den så bra som möjligt och så låter ni alla andra spelsidor/bloggar göra samma sak. Finns väl för satan ingen mall som alla måste hålla sig till!

Sluta nu och fokusera på det viktiga, spelet!
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 08:59   #70
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Men lägg ner för h-vete! Samma idioti som tråden med rekatochklart.

Sharps är sharps, NHL-gambler är NHL-gambler, varför jämföra?
Kör på med er produkt och gör den så bra som möjligt och så låter ni alla andra spelsidor/bloggar göra samma sak. Finns väl för satan ingen mall som alla måste hålla sig till!

Sluta nu och fokusera på det viktiga, spelet!
Jag tror du är lite sen för gnällbussen har både anlänt och åkt iväg igen.

Har redan svarat på inlägg liknande ditt flertalet gånger i tråden och har du inte energi nog att läsa en tråd innan du svarar i den så har inte jag energi nog att ge dig ett svar.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perssah (+3), nausea (+2)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 14:53   #71
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Tacksam att du orkade svara

Jag blev baar så less när jag hade läst hälften och var bara tvungen att få göra min röst hörd, jag skiter fullständigt i om fler redan gnällt! Tycker för övrigt denna tråd är värd en jäkla massa mer gnäll.

Tycker du mitt inlägg var så efter och menlöst så behöver du inte bemöda dig att svara, det hade varit det mogna i detta läget.

Så länge jag håller mig innanför ramarna för vad som får skrivas på detta forum så gör jag det när och var jag vill.
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 16:07   #72
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Tacksam att du orkade svara

Jag blev baar så less när jag hade läst hälften och var bara tvungen att få göra min röst hörd, jag skiter fullständigt i om fler redan gnällt! Tycker för övrigt denna tråd är värd en jäkla massa mer gnäll.

Tycker du mitt inlägg var så efter och menlöst så behöver du inte bemöda dig att svara, det hade varit det mogna i detta läget.

Så länge jag håller mig innanför ramarna för vad som får skrivas på detta forum så gör jag det när och var jag vill.
Ja, du får gnälla precis så mycket du vill och jag har aldrig påstått annat.
Men bara gnäll är ingen diskussion eller hur, kom med lite konstruktiv kritik som de flesta andra gnällspikar lyckats med istället för det totalt meningslösa " BUUUUUUUHUUUUUUUUUUUUUU DET ÄR SÅ FEL DET DU GÖR BOONE."
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 08:28   #73
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard




mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 21:48   #74
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Ja, du får gnälla precis så mycket du vill och jag har aldrig påstått annat.
Men bara gnäll är ingen diskussion eller hur, kom med lite konstruktiv kritik som de flesta andra gnällspikar lyckats med istället för det totalt meningslösa " BUUUUUUUHUUUUUUUUUUUUUU DET ÄR SÅ FEL DET DU GÖR BOONE."
Du e dum Boone...
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 17:00   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 1093


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har läst igenom lite här och undrar bara en sak.. Ser inte mkt redovisat på dina sheets Boone, enbart 4 st sheets med mindre än 100 spel på samtliga där 2 av dom har roi över 100. Redovisar du dina spel någon annanstans? Verkade bara lite konstigt, inte så insatt dock men upplys mig=)
Snorkvalpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 03:24   #76
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Notera att han tar bort sina förlustgivande spel. Idag tipsade han om Bortalag +0.5 och Sens bland annat, även Devils. Sens förlorade och det inlägget är borta.

Alla hans tips de senaste dagarna har försvunnit förutom Devils-tipset som ligger uppe nu, det tipset la han upp på bloggen efter matchen startat.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 03:35   #77
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snorkvalpen Visa inlägg
Har läst igenom lite här och undrar bara en sak.. Ser inte mkt redovisat på dina sheets Boone, enbart 4 st sheets med mindre än 100 spel på samtliga där 2 av dom har roi över 100. Redovisar du dina spel någon annanstans? Verkade bara lite konstigt, inte så insatt dock men upplys mig=)
Detta är en rätt intressant fråga som ofta lågintelligenta brukar komma med, för att kunna kritisera skall den som kritiserar vara framgångsrik inom fältet det rör sig om. Det är helt betydelselöst, det är egentligen bara ett värdeargument för att skapa en sämre eller bättre uppfattning om den som kritiserar.

Det som ifrågasätts här har med moral, logik och information att göra, knappast hurvida den som ifrågasätter själv är en vinnande spelare i det här fallet. Detta kan jämföras med historian om idioten och stenen.

Nu vet jag inte om den är någorlunda känd eller inte, men i korthet handlar det om att idiot varnar kaptenen på sitt skepp för en sten som flyter på vattnet. Just för att han är en idiot, så struntar Kaptenen i hans varning och självklart var stenen som flöt ett grund och skeppet kapsejsade.


Så länge frågeställningen är sund, skall aldrig den som skriver det ifrågasättas då det knappast kan för debatten eller svaret på frågeställningen framåt. Jag skulle vilja hävda att eftersom du ens frågar något sådant, visar på din oerhört dåliga logiska sida där du tror att världens främsta fotbollskritiker även är världens bästa spelare.


Nu kanske det blev lite långt svar, eller vad man skall kalla med men fan vad jag avskyr dumma jävla lodisar som hoppas vinna lite mark på totalt fel sätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perssah (+2), apekatt66 (+5)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 16:29   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 1093


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Detta är en rätt intressant fråga som ofta lågintelligenta brukar komma med, för att kunna kritisera skall den som kritiserar vara framgångsrik inom fältet det rör sig om. Det är helt betydelselöst, det är egentligen bara ett värdeargument för att skapa en sämre eller bättre uppfattning om den som kritiserar.

Det som ifrågasätts här har med moral, logik och information att göra, knappast hurvida den som ifrågasätter själv är en vinnande spelare i det här fallet. Detta kan jämföras med historian om idioten och stenen.

Nu vet jag inte om den är någorlunda känd eller inte, men i korthet handlar det om att idiot varnar kaptenen på sitt skepp för en sten som flyter på vattnet. Just för att han är en idiot, så struntar Kaptenen i hans varning och självklart var stenen som flöt ett grund och skeppet kapsejsade.


Så länge frågeställningen är sund, skall aldrig den som skriver det ifrågasättas då det knappast kan för debatten eller svaret på frågeställningen framåt. Jag skulle vilja hävda att eftersom du ens frågar något sådant, visar på din oerhört dåliga logiska sida där du tror att världens främsta fotbollskritiker även är världens bästa spelare.


Nu kanske det blev lite långt svar, eller vad man skall kalla med men fan vad jag avskyr dumma jävla lodisar som hoppas vinna lite mark på totalt fel sätt.
Lite för långt svar ja...
den ända jag undrade var om han redovisat sina spel någon annanstans, eftersom spreeadsheetsen här på sharps inte innehöll så mkt...
Skulle räckt med ett simpelt svar, men du va tvungen att skriva massa trams....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)

Senast redigerad av Snorkvalpen den 2012-04-27 klockan 16:45.
Snorkvalpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 13:28   #79
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 43
Standard

Nhl Gambler vilken skojare tycker det är bra att detta kommit fram
CrazyBet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 21:41   #80
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 12
Standard

I perioder när jag pallade drev jag en blogg som fokuserade på NHL. Som mest var jag uppe i runt 1000 unika besökare om dagen, då hände det att folk skrev till mig och klagade rätt friskt på NHL-gambler. Och han själv började också höra av sig lite grann.

Har nog alltid tyckt att han är rätt mycket pajas, vad gäller tipsen. Och de där tre, fyra raderna om varje match är, precis som Boone skrev (även om hela den här tråden också är rätt larvig), som direktöversatta från vilkan capper-sida som helst som skrivs av amerikaner. Det där med egna åsikter vete fåglarna...
Skojaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 11:07   #81
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

rätt så ironiskt att Du kliver in i denna tråd Skojarn & kallar NG för pajas.
Vill mig minnas både dig & din blogg men kanske framförallt ditt sätt att se på spel i överlag. Värde odds & bokföring var ju enligt Dig inte nödvändigt när det kom till spel. Sedan var det väl snarare Du som spammade i NGs trådar om hur du gått om han. Bara det är ju

Detta forum kommer göra dig gott.
Skulle börja här https://www.sharps.se/spelskolan om jag vore du.

Mvh Hawk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1), eddieh (+3), befriamig (+2)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 01:46   #82
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Edit av KP

Citat:
2.04. Användare på Sharps.se har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information såsom arbetsplats, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa privata uppgifter i forumet.
Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 10:55   #83
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Jag ser att mitt inläggg blivit raderat. Eftersom jag till skillnad från Boone känner NHL Gamblern och vet vad jag pratar om istället för att kasta skit och spekulera vilt utan underlag och fakta.

Så mkt som är fel i denna tråd så jag kände mig tvungen att kommentera.
Förstår inte varför inte NHL Gamlern, precis som alla andra inte ska få ha sin blogg eller skriva sina rekar. Så vitt jag vet står det inte skrivet i stjärnorna att den metodik Boone förespråkar är korrekt och riktig.

Håller inte med heller om att jag outade honom. Men detta är ingen stor grej för mig personligen så jag släpper ämnet.

Däremot skulle kanske Boone ta en fundera på sig själv och vad han för egen del egentligen åstakommit. Att anonymt sitta och spy galla och publicera oriktiga uppgifter känns omoget och faktiskt ganska ointiligent.

Tobias Holm må vara en klåpare rent speltekniskt men, han är iallafall offentlig och står för sina uttalanden som en man.
Sen går det ju inte heller att blunda för att han lyckats göra RoK väldigt lönsamt. Såg nyligen siffror från det bolaget vars mestadelen av deras verksamhet ligger. Ganska imponerande siffror.

Så vem är egentligen en klåpare?

Mvh K
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 20:46   #84
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Jag ser att mitt inläggg blivit raderat. Eftersom jag till skillnad från Boone känner NHL Gamblern och vet vad jag pratar om istället för att kasta skit och spekulera vilt utan underlag och fakta.

Så mkt som är fel i denna tråd så jag kände mig tvungen att kommentera.
Förstår inte varför inte NHL Gamlern, precis som alla andra inte ska få ha sin blogg eller skriva sina rekar. Så vitt jag vet står det inte skrivet i stjärnorna att den metodik Boone förespråkar är korrekt och riktig.

Håller inte med heller om att jag outade honom. Men detta är ingen stor grej för mig personligen så jag släpper ämnet.

Däremot skulle kanske Boone ta en fundera på sig själv och vad han för egen del egentligen åstakommit. Att anonymt sitta och spy galla och publicera oriktiga uppgifter känns omoget och faktiskt ganska ointiligent.

Tobias Holm må vara en klåpare rent speltekniskt men, han är iallafall offentlig och står för sina uttalanden som en man.
Sen går det ju inte heller att blunda för att han lyckats göra RoK väldigt lönsamt. Såg nyligen siffror från det bolaget vars mestadelen av deras verksamhet ligger. Ganska imponerande siffror.

Så vem är egentligen en klåpare?

Mvh K
Du säger att så mycket i tråden är fel, men du säger inte vad eller varför det är fel utan lyckas med ett inlägg som säger totalt noll trots 5 hela stycken...

Jag är knappast anonym och en person med intresse skulle ganska enkelt kunna lista ut vem jag är. Sen att jag inte skyltar med mitt namn som nick har väl inte så mycket med saken att göra inte sant?

Allt som är sagts om NHL-Gambler står jag för och anledningen till denna tråden var den otroligt underhållande mailhistoriken jag hade med honom. Gamblern är en förlorare som indirekt gör att människor förlorar pengar likt många andra, även om han själv inte tror han gör det. Kul att se han börjat med bokföring igen denna säsongen. Frågan är om den kommer finnas kvar när den slutar.

Snällt av dig som påstådd vän till NHL-Gambler att lyfta upp denna tråden igen förresten. För varje nytt inlägg hjälper det till att öka exponeringen på både Google och Sharps så några fler kanske får upp ögonen för hans business.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 09:51   #85
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Synd att du verkar ha tappat intresset för Sharps och Boones Corner.

Det var ett år sedan du startade en ny tråd i BC.

Även om jag inte delar ditt synsätt på andra människor så tycker jag dina trådar ändå var underhållande. Alltid kul med folk som sticker ut lite.
Men det kanske bara var kul i början för att väcka intresse? Hur är det med uthålligheten egentligen? Dagslända?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 11:06   #86
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tack, det var allt som behövdes. Användare Knulla_KP permanent avstängd för trolleri och diverse. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 21:45   #87
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Dock kan Boones tråd med Bet365 chatten vara det roligaste jag läst.
Mer av den varan Boones!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 22:44   #88
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 416


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Fan har Sharps med något att göra?
Håller med här, Det är väll mellan dig o han varför blandar han in Sharps i detta?
widstrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-06, 21:39   #89
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

förstår inte problemet. om NG ger ut förlorande spel så kommer ju folket tillslut inse det och försvinna från sidan. Nu verkar han ha kvar sina spelare sen flera år tillbaka, så är de verkligen förlorande? jag vet inte, oavsett så är det väl upp till var och en å avgöra om man vill rygga eller ej. Han ger ut sina tankar, och jag tvivlar på att de är medvetet förlorande i.om hans tid han lägger ner på dessa spel. I relativa tal är pengarna han tjänar från affilates såpass låg så det är inte "värt" för honom...
Nu verkar NG haft ett sheet på senaste säsongen, och där kan man se att han är vinnande. har inte följt denna så ingen aning om det är "fejkat" eller ej. men är säker på att någon har som kan bekräfta?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 16:14   #90
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
förstår inte problemet. om NG ger ut förlorande spel så kommer ju folket tillslut inse det och försvinna från sidan. Nu verkar han ha kvar sina spelare sen flera år tillbaka, så är de verkligen förlorande? jag vet inte, oavsett så är det väl upp till var och en å avgöra om man vill rygga eller ej. Han ger ut sina tankar, och jag tvivlar på att de är medvetet förlorande i.om hans tid han lägger ner på dessa spel. I relativa tal är pengarna han tjänar från affilates såpass låg så det är inte "värt" för honom...
Nu verkar NG haft ett sheet på senaste säsongen, och där kan man se att han är vinnande. har inte följt denna så ingen aning om det är "fejkat" eller ej. men är säker på att någon har som kan bekräfta?
Jag kan bekräfta. Följde honom 2012. Slutade med att han skrev i sitt sheet: Tar ett break nu så att inte min BR är borta innan ens första halvan är avklarad. Han är en förlorande spelare
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 22:23   #91
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.DEE Visa inlägg
Jag kan bekräfta. Följde honom 2012. Slutade med att han skrev i sitt sheet: Tar ett break nu så att inte min BR är borta innan ens första halvan är avklarad. Han är en förlorande spelare
Så om jag fattar dig rätt är man en förlorande spelare p.g.a. en dålig säsong?
Då är Vi rätt många loosers även här på källkritiska Sharps.

Jag har följt NG rätt länge nu & besöker hans sida tillsammans med denna rätt frekvent då jag gillar att läsa även vad förlorade spelare har för tankar & funderingar.

Denna säsong har han ju lyckats katastrofalt dåligt med att vilseleda sina läsare med förlorande tips, men han har säkert en dold & lömsk Holms agenda i tankarna med detta också då han är en ond människa rakt igenom som dessutom egentligen hatar ishockey.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 13:59   #92
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Så om jag fattar dig rätt är man en förlorande spelare p.g.a. en dålig säsong?
Då är Vi rätt många loosers även här på källkritiska Sharps.

Jag har följt NG rätt länge nu & besöker hans sida tillsammans med denna rätt frekvent då jag gillar att läsa även vad förlorade spelare har för tankar & funderingar.

Denna säsong har han ju lyckats katastrofalt dåligt med att vilseleda sina läsare med förlorande tips, men han har säkert en dold & lömsk Holms agenda i tankarna med detta också då han är en ond människa rakt igenom som dessutom egentligen hatar ishockey.

Nej, du har inte fattat mig rätt. Hela tråden handlade om att NG hävade att han var en vinnande spelare men bokförde inte sina spel och när han gjorde det gick det åt helvete. Sen att hans bokföring inte sträckte sig mer än en halv säsong kan jag inte hjälpa. Jag följde honom så länge som han bokförde. När det tog slut slutade jag att följa. Jag kan inte dra någon annan slutsats än den att han är (var) en förlorande spelare.

Om han efter det har blivit en guru på NHL vet jag ej då jag som sagt slutade följa honom efter hans seriösa försök att bokföra sina spel. Sen förstår jag inte varför du tar upp Holms och hans agenda. Vad har jag med saken att göra? Jag svarade simpelt på en fråga som Marling ställde gällande NG. Jag har varken nämnt eller tagit upp Holms och hans agenda så förstår inte vart det kommer ifrån. Så om jag förstår dig rätt är man en vinnande spelare efter en bra säsong? Då är vi rätt många winners här på Sharps.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 01:10   #93
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

O vips så var han nere på rött

http://www.spreadsheet.se/ngseason2013-2014



Är det ens någon som ryggar han längre? Lyckas han verkligen lura "folk där ute" fortfarande?
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 12:42   #94
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
O vips så var han nere på rött

http://www.spreadsheet.se/ngseason2013-2014



Är det ens någon som ryggar han längre? Lyckas han verkligen lura "folk där ute" fortfarande?
Såhär är det att människor har alltid en övertro till luffare som bröstar sig fram om sina kunskaper och det är egentligen en bra sak, för man kan snabbt skilja på människa och människa. Tycker man att NHL-Gambler gör ett bra jobb och är en vinnande "tout" så är man bevisligen ett riktigt jävla blockmongo, så varför inte låta dessa blockmongon göda mer intelligenta människor som skiter i honom totalt och förhoppningsvis äter bly senare med en luftpistol de har köpt på teknikmagasinet för sitt senaste SMS-lån.


Förut så var jag emot Holms, NHL-gambler och liknande som pesten. Jag ansåg att de utnyttjade människor och deras förhoppningar att bli rika, nu njuter jag bara av att se hur undermänniskor vrider sig i plågor och räknar sina pengar på vinstkontot och förlustkontot.


Det är en scam, men likt nigeriabrev så tar den bara fullblodsidioter. Njut av tanken på hur många vuvuzelaköpande miffon som blir "blåsta" på pengar pga hans tips istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+1000), Thore10 (+5), NiLu (+10)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-17, 04:01   #95
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Såhär är det att människor har alltid en övertro till luffare som bröstar sig fram om sina kunskaper och det är egentligen en bra sak, för man kan snabbt skilja på människa och människa. Tycker man att NHL-Gambler gör ett bra jobb och är en vinnande "tout" så är man bevisligen ett riktigt jävla blockmongo, så varför inte låta dessa blockmongon göda mer intelligenta människor som skiter i honom totalt och förhoppningsvis äter bly senare med en luftpistol de har köpt på teknikmagasinet för sitt senaste SMS-lån.


Förut så var jag emot Holms, NHL-gambler och liknande som pesten. Jag ansåg att de utnyttjade människor och deras förhoppningar att bli rika, nu njuter jag bara av att se hur undermänniskor vrider sig i plågor och räknar sina pengar på vinstkontot och förlustkontot.


Det är en scam, men likt nigeriabrev så tar den bara fullblodsidioter. Njut av tanken på hur många vuvuzelaköpande miffon som blir "blåsta" på pengar pga hans tips istället.
haha ja så kan man ju också tänka
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-18, 11:18   #96
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
O vips så var han nere på rött

http://www.spreadsheet.se/ngseason2013-2014



Är det ens någon som ryggar han längre? Lyckas han verkligen lura "folk där ute" fortfarande?
Well, det krävs att vissa förlorar för att andra skall kunna vinna. Inget mig emot. Dock så skall det nämnas att han faktiskt varit plus på sin blogg gångna säsonger, så till vida att han inte har manipulerat sitt sheet.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-12-18 klockan 11:21.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-18, 19:13   #97
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Såhär är det att människor har alltid en övertro till luffare som bröstar sig fram om sina kunskaper och det är egentligen en bra sak, för man kan snabbt skilja på människa och människa. Tycker man att NHL-Gambler gör ett bra jobb och är en vinnande "tout" så är man bevisligen ett riktigt jävla blockmongo, så varför inte låta dessa blockmongon göda mer intelligenta människor som skiter i honom totalt och förhoppningsvis äter bly senare med en luftpistol de har köpt på teknikmagasinet för sitt senaste SMS-lån.


Förut så var jag emot Holms, NHL-gambler och liknande som pesten. Jag ansåg att de utnyttjade människor och deras förhoppningar att bli rika, nu njuter jag bara av att se hur undermänniskor vrider sig i plågor och räknar sina pengar på vinstkontot och förlustkontot.


Det är en scam, men likt nigeriabrev så tar den bara fullblodsidioter. Njut av tanken på hur många vuvuzelaköpande miffon som blir "blåsta" på pengar pga hans tips istället.
Nåväl, nog är vi alla förlorare och undermänniskor. Man kan ju inte vara "bäst på allt".

I övrigt kan vi nu intyga att hans resultat avspeglar hans kunskap om ämnet i fråga. Gamblern's "glansdagar" är över sedan länge.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:31   #98
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

8% avkastning på nästan 1000 spel, mer än väl godkänd om han inte fifflar med sheetet.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 07:55   #99
 
ackescotts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 30


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant läsning
__________________
Rock, Dive & Surf!
ackescott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 15:11   #100
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 2324
Standard

Vad
imnr59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 15:20   #101
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Somna om.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 23:50   #102
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av imnr59 Visa inlägg
Vad
reggad för två år sen och slår nu till med detta kanoninlägg. bam!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 08:02   #103
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
reggad för två år sen och slår nu till med detta kanoninlägg. bam!
Man väntar spänt på fortsättningen...
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-14, 16:53   #104
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 2324
Standard

Sorry, var tvungen att skriva nåt i forumet för att svara på ett DM. Räknade med att man kunde ta bort inlägget efter. Hoppas ni överlever ändå.
imnr59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td